Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zo'n effecten als Dennis, bekom je dit snel of is het echt zelden of zeer moeilijk om zo'n resultaat te krijgen? Ik kan nu wel wat foto's trekken, maar dit is toch iets heel anders, imo.
Quanta costa ?
Volgens mij heeft Dennis nog niet vaak met flitsers getrokken (op al zijn arsenaal dan), hij weet gewoon de juiste compo's te maken en zijn nabewerkingen in PS zijn zalig!!
Die laatste 2 maken het bij mij en daar kan materiaal niets aan doen!!!
En als je een shoot doet moet je altijd steeds de juiste locatie proberen te vinden (This does 75% in the End)
Als je het effect wilt van Dennis moet je werken met studioflitsers, en dat kost geld ja
Ik heb hier thuis een set staan van Elinchrom: 3 flitsers van 500 watt met statief, 2 softboxen, 2 reflectieschermen, lichtmeter,... Als je dan op locatie wilt werken met deze flitsers moet je nog een externe energiebron hebben waarop je je flitsers kan aansluiten, een stroomgenerator eigenlijk, dat kost je ook al snel wat duiten.
Wil je een fatsoenlijke set met bijhorende accessoires zit je al snel aan 3000 euro of meer.
Gewoon een setje goedkope flitsen kopen tweedehands.
Nikon SB-24 SB-26 SB-28 zijn bv. heel goed. Dan een cheap setje triggers en je kan beginnen.
Op die manier vind ik het volgens mij helemaal niet meer leuk.
Dan ben je echt té lang bezig met je opstelling, voor 1 foto... Ik zet liever de kar neer, met een redelijke belichting, en dan loop je er rond voor een paar foto's. Desnoods verplaats je hem helemaal. Maar met zo'n studio heb je ook geen achtergrond meer.
Comment