Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door putje Bekijk Berichten
    Body Canon 40D dus geen Full Frame ik heb mijn grenzen ,meestal financiele
    Zal inderdaad de lens zijn (17-85 kitlens) en de ISO heb ik hoger gezet maar dan heb je te veel ruis en mijn pol filter zat er niet op ! dus best kijken voor een wide-zoom met f2.8
    Canon EF-S 17-55mm F:2.8 IS USM 775€
    40D is niets mis mee hoor, ik heb zelfs een 450D
    Die Canon lens kost wel wat maar wat je ervoor terug krijgt is echt ongelooflijk!!!
    Zeer snelle lens en haarscherp!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Glenn-N Bekijk Berichten
      Flits heeft geen zin voor zo'n dingen.
      Voor welke dingen ?

Kan je eens in mensentaal uitleggen wanneer een flits (dus de "opzetbare" flits, niet de ingebouwde) zin heeft en wanneer niet.
      Dus in de richting van foto's maken van auto's.
      Soms geeft beperkt licht relatief goede resultaten met ISO 400 of 800, soms niet.
      Soms geeft een externe flits iets, soms is ook dat niet echt geweldig.
      Hoe kan je snel uitvissen wat het beste resultaat geeft ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Soul Bekijk Berichten
        Voor welke dingen ?

Kan je eens in mensentaal uitleggen wanneer een flits (dus de "opzetbare" flits, niet de ingebouwde) zin heeft en wanneer niet.
        Soms geeft beperkt licht relatief goede resultaten met ISO 400 of 800, soms niet.
        Ben ik ook benieuwd naar
        Ik gebruik NOOIT men flitser.. Al men foto's op de M-meeting zijn trouwens op iso 100 getrokken
        2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Soul Bekijk Berichten
          Voor welke dingen ?

Volgens mij bedoeld hij voor van die auto shows.
          Als je flitst met ingebouwde of opzetbare zal het licht vaak te hard zijn op 1 plaats en zal niet zo mooi zijn. Maar dit zal natuurlijk weer van de persoonlijke smaak afhangen.
          Het mooiste effect krijg je als je offshoe gaat flitsen met 2 of meerdere flitsen, maar dat is dan weer niet haalbaar op zo'n beurs

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
            Ben ik ook benieuwd naar
            Ik gebruik NOOIT men flitser.. Al men foto's op de M-meeting zijn trouwens op iso 100 getrokken
            ISO 100 verteld eigenlijk niet zoveel, hangt af van diafragma en wel of niet statief.
            Heb mijn fototoestel zelfs niet uitgehaald daar want stond teveel storende zaken rond

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk Berichten
              ISO 100 verteld eigenlijk niet zoveel, hangt af van diafragma en wel of niet statief.
              Heb mijn fototoestel zelfs niet uitgehaald daar want stond teveel storende zaken rond
              Meestal 3.5 of 4.0 (ik kan jammer genoeg geen 2.8). Uiteraard mét statief

Comment

• Het knappe aan extern flitsen (meerdere) is dat je allen bijna perfect kan belichten als je het goed instelt. Dat is een nadeel aan foto's maken zonder flits.

Comment

Als je flitst met ingebouwde of opzetbare zal het licht vaak te hard zijn op 1 plaats en zal niet zo mooi zijn. Maar dit zal natuurlijk weer van de persoonlijke smaak afhangen.
                  Het mooiste effect krijg je als je offshoe gaat flitsen met 2 of meerdere flitsen, maar dat is dan weer niet haalbaar op zo'n beurs
                  Exactly.

Oorspronkelijk geplaatst door ///hazen Bekijk Berichten
                  Het knappe aan extern flitsen (meerdere) is dat je allen bijna perfect kan belichten als je het goed instelt. Dat is een nadeel aan foto's maken zonder flits.
                  Ik vind het allebei wel knap.
                  Met flitsen ga je nooit het schitterende effect krijgen van een laagstaande zon met zacht licht.

Comment

• 24-70 en 24-105 kan je ook in overweging nemen Putje.

Comment

Als je met statief kan werken is dit dan geen probleem hé
                      Verkoop een zomervelg van uwe pa

Oorspronkelijk geplaatst door ///hazen Bekijk Berichten
                      Het knappe aan extern flitsen (meerdere) is dat je allen bijna perfect kan belichten als je het goed instelt. Dat is een nadeel aan foto's maken zonder flits.
                      Dit is meestal met alles zo
                      Eenmaal je de settings weet is het bijna voor alle wagens goed hoor.

@Glenn

The Golden Hours zijn ook mijn favoriet!!!
                      Last edited by ; 08/12/2009, 14:45.

Comment

• 2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

wat is het nut om op 3.5 of 4.0 te fotograferen als je toch op statief werkt? Zet je lens beter op F8 en dan is uw kitlens tenminste "optimaal" scherp

Er is trouwens een verschil tussen uw ingebouwde flits van uw camera dan een externe flits.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk Berichten
                            wat is het nut om op 3.5 of 4.0 te fotograferen als je toch op statief werkt? Zet je lens beter op F8 en dan is uw kitlens tenminste "optimaal" scherp

Er is trouwens een verschil tussen uw ingebouwde flits van uw camera dan een externe flits.
                            Ik fotografeer altijd zo klein mogelijk
                            Reden om dit niet te doen ?

Comment

Op max. opening is je lens niet het scherpst.
                              Bij mijn 70-200 2.8 is dat ook erg duidelijk. Op 2.8 wel aanvaardbaar hoor, maar vanaf f/4 echt haarscherp.

Comment

• Hmm.. dus hoe hoger je hem zet, hoe scherper?

Comment

• Op F20 heb je écht het beste!

j/k

Ik denk dat je gewoon 1 of 2 stops boven het minimum moet zitten om de betere scherpte te verkrijgen.

Comment

• Ok, thanks manne
                                    Ik ken daar dus niets van he! al is het de laatste tijd al wat verbeterd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ///hazen Bekijk Berichten
                                      Op F20 heb je écht het beste!

j/k

Ik denk dat je gewoon 1 of 2 stops boven het minimum moet zitten om de betere scherpte te verkrijgen.

Te hoog is ook niet goed

Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                                      Je moet eens wat opzoeken over "dof" en "scherptediepte"
                                      Dan snap je misschien waarvoor die 3.5, 4.0, 5.6, ... voor dient

Comment

Als je je flitser recht voor je uit zijn werk laat doen zal je uiteraard het effect verkrijgen zoals jij beschrijft.
                                        Ik heb de SB-900 (Nikon natuurlijk) en daar zit een handige reflectiekap in die je kan uitschuiven. Flitser opkantelen, reflectiescherm op, diffusor-kap en weg witte frontale vlekken. Maar goed, nog altijd liever zonder flits natuurlijk, of je moet net dat effect willen bekomen.
                                        (flitsen blijft een verdomd moeilijke bezigheid...)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                                          Als je je flitser recht voor je uit zijn werk laat doen zal je uiteraard het effect verkrijgen zoals jij beschrijft.
                                          Ik heb de SB-900 (Nikon natuurlijk) en daar zit een handige reflectiekap in die je kan uitschuiven. Flitser opkantelen, reflectiescherm op, diffusor-kap en weg witte frontale vlekken. Maar goed, nog altijd liever zonder flits natuurlijk, of je moet net dat effect willen bekomen.
                                          (flitsen blijft een verdomd moeilijke bezigheid...)
                                          Flitsen is inderdaad helemaal niet zo gemakkelijk als het lijkt.
                                          En bouncen helpt toch niet in zo'n zalen?
                                          Als je een lichtsterke lens hebt met een deftige body (die ruis goed aankan) zul je niet vaak in problemen komen (op zo'n salon dan)

Comment

Working...
                                          X