Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk Berichten
    Is echt niets moeilijk aan hoor, ik schiet 80% in AV mode (Canon), hier kan je u diafragma zelf instellen dan.

Hoe kleiner u F waarde hoe kleiner u scherptediepte zal zijn (Vb: Iets op de voorgrond scherp en de achtergrond wazig) (Afstand tussen achtergrond en object is ook van belang)

F5.6

Neem die foto is in F11. Veel verschil zal je niet merken!

Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk Berichten
    Als je dan bijvoorbeeld landschappen zal trekken wil je gewoon alles scherp, dus daar moeten we het F getal hoger zetten, voor landschappen gebruik ik tot max. F11

F11

Als ik dan bijvoorbeeld auto's trek zit ik altijd tussen F6 en F8.
    Als je dit een paar keer gedaan hebt ben je er zo mee weg!!!
    Indien nog info shoot
    Waarom max F11 voor landschappen?
    Waarom F6 - F8 voor auto's?

Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk Berichten
    Nikon is nog steeds beter in ruis dan Canon, binnenkort de 7D is testen die ziet er al wat beter uit
    Huh?! Nikon heeft altijd wat achtergelopen op vlak van ruis

Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
    Wat tweedehands lenzen betreft: echte goeie lichtsterke lenzen zijn toch moeilijk te vinden tweedehands (aan een goeie prijs hé) zoek maar eens de 24/70 1:2.8 of zijn 70/200 variante... Iemand die dergelijke lenzen heeft doet die niet te vlug weg, en meestal is het dan niet echt een koopje... Ik koop die dingen liever nieuw, als je er dan toch veel geld aan wil spenderen...

Thx voor het compliment ;-)
    Zoek op belgiumdigital.com of fotobeurs.com. Ze smijten daar met 24/70 en 70-200 lenzen.

Oorspronkelijk geplaatst door TDJ Bekijk Berichten
    16-35 of 24-70. Bear in mind dat'k de 17-85 nog heb.
    Nog altijd niets gekocht? 16-35 en gebruik dat samen met uw 70-200. Koop dan zo snel mogelijk de 24-70 en je kan stoppen met zagen.

Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
    Allround gebruik, in-house, landschappen, geen groot zoombereik vereist.

Canon EOS 500D + Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS

of

Canon EOS 500D + Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM

of

Canon EOS 500D + Sigma 17-70mm F 2.8-4.5 DC Macro Canon

Input over ervaring, bruikbaarheid & kwaliteit lenzen?

Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
    ICM,
    Ik kan je al 1 ding zeggen, neem die 18-55 NIET! echt een rommel lensje...

Dan blijven er nog over, de 17-85IS en de Sigma 17-70.

Ikzelf heb de sigma, ben er zeer tevreden van, prijs-kwaliteit is dat een zeer goed objectief.

En kennis van me heeft de 17-85IS, die is daar dan ook weer zeer tevreden over...

Hangt er maar vanaf wat je wil eigenlijk, de sigma heeft F2.8(wel maar tot 20mm), de 17-85 heeft dan weer beeldstabilisatie(IS). Voor binnenhuis fotografie zou die IS wel eens handig kunnen zijn denk ik...
    18-55 IS is geen slechte lens! Samen met de 55-250 IS vormt dit een goed en goedkoop setje! 17-85IS is niet veel beter (als het al beter zou zijn...)
    Tamron 17-50 F2.8 is ook heel goed

Wil je het beste, ga dan voor een Canon 17-55 F2.8 IS

Oorspronkelijk geplaatst door gspep Bekijk Berichten
    Probeer voor lenzen te gaan met beeldstabilisatie. Voor studiofotografie of op statief heb je dit niet echt nodig, maar onderweg heb je daar al heel wat voordeel mee.
    Stabilisatie helpt inderdaad een pak vind ik, vooral als je de tele toer opgaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
      ICM,
      Ik kan je al 1 ding zeggen, neem die 18-55 NIET! echt een rommel lensje...

Dan blijven er nog over, de 17-85IS en de Sigma 17-70.

Ikzelf heb de sigma, ben er zeer tevreden van, prijs-kwaliteit is dat een zeer goed objectief.

En kennis van me heeft de 17-85IS, die is daar dan ook weer zeer tevreden over...

Hangt er maar vanaf wat je wil eigenlijk, de sigma heeft F2.8(wel maar tot 20mm), de 17-85 heeft dan weer beeldstabilisatie(IS). Voor binnenhuis fotografie zou die IS wel eens handig kunnen zijn denk ik...
      Die 18-55 valt nog best mee hoor voor zo'n lens, hier is een voorbeeld uit de losse hand.

En als je op statief werkt is die IS van geen belang want die zet je dan uit

@Dawud

Waarom max F11 voor landschappen?
      Waarom F6 - F8 voor auto's?

Bij mij werkt dit perfect, als ik landschap op F11 neem is alles gewoon scherp, dito voor de wagens op F6 - F8.
      Alles hangt natuurlijk af welk effect je wil bekomen maar voor mij werkt dit perfect.
      Op hoeveel trek jij dan landschappen en wagens als ik mag vragen?

Huh?! Nikon heeft altijd wat achtergelopen op vlak van ruis

Dat wist ik niet, als ik zo op forums lees dacht ik dat het het tegenovergestelde was, my bad dan
      Last edited by ; 10/12/2009, 14:26.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk Berichten

In mijn ogen is een 40D nog beter dan een 450D hoor
        En het verschil zal je zeker zien, ze is al wit, sneller, kan tegen wat water, scherper, ....
        Zal je zeker niet beklagen, en als budget een probleem is kan je nog steeds 2e hands kopen?
        Al mijn lenzen zijn 2e hands, zien er als nieuw uit en nooit problemen gehad.
        Ja de 40D is inderdaad beter maar deze zomer had ik er een ERROR 99 op en dan was de 450D de redding
        En amai dat er geen verschil tussen de 70-300 en de 100-400L de 70-300 is in de doos gevlogen en is er niet meer uitgekomen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
          Huh ?
          Ik bedoel, de flits van mijn fototoestel en van mijn maat zijn fototoestel. Geen externe flitser he
          Hmm, flitst die dan niet meteen als je de sluiterknop induwt? Dan zou je al op exact hetzelfde moment moeten triggeren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ///hazen Bekijk Berichten
            Hmm, flitst die dan niet meteen als je de sluiterknop induwt? Dan zou je al op exact hetzelfde moment moeten triggeren.
            Ja dat bedoel ik Gewoon aftellen en tesamen klikken
            Krijg je dan dat effect? nee zeker?
            + je moet dan je flitssterke serieus MIN zetten?
            2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

Ja dat bedoel ik Gewoon aftellen en tesamen klikken
              Krijg je dan dat effect? nee zeker?
              + je moet dan je flitssterke serieus MIN zetten?
              Nee, of je moet al veel geluk hebben. Dat hangt echt van milliseconden af.

Met een ingebouwde flitser kan je trouwens nooit een auto deftig belichten. Daar is dat veel te zwak voor.

Comment

• Wat Glenn zegt, daar zal je (bijna) nooit een goed resultaat mee krijgen. Dat flitslicht van de camera zelf is trouwens heel direct en hard, en vooral puntgericht, je krijgt dat nooit goed belicht met ingebouwde flitsers.

Iets wat (denk ik) wel moet lukken, is met 1 externe flitser en een lange sluitertijd werken. Dan kan je bv. bij een auto een keer langs links en een keer rechts flitsen, zodat je alles kan belichten.

Comment

• Ok bedankt
                  Aangezien ik wss woensdag fotoshoot ga doen in centrum van bonheide, dat mooi gebouw waar Dennis al paar keer is geweest .

Comment

• Vraagje, ben aan het kijken voor flitsers.

Ik denk er 3 te kopen, waarvan twee vivitar's en dan nog een 580EX II/SB900.. Nu, wat zijn de pro's en contra's van deze laatste 2?
                    1991 Mazda MX-5 NA
                    Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                    www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• waarom zou jij in godsnaam een SB900 willen? da's een beetje zoals een sportwagen kopen om hem dan te laten staan op de parking van de ring :')

Als je echt twijfelt tussen die 2, koop dan de 580 EX II, simpelweg omdat je dan wel kunt gebruik maken van TTL enz. Je moet rekening houden dat TTL niet werk wanneer je off camera flash zal gebruiken (tenzij nu met de nieuwe pocketwizard triggers, maar deze kosten al snel 1000€ als je 3 flitsen wil gaan sturen).
                      Wanneer je dus een SB900 zou gebruiken, dan kun je hem enkel als manuele flits gebruiken wat.....een complete waste of money zou zijn. Dan koop je beter nog een 3e vivitar. Wanneer je de 580EX II gaat gebruiken kun je wel TTL en E-TTL gaan gebruiken, alsook de full-auto modus wanneer je de flits OP je cam zet (tenzij weer met de pocketwizards).

Mijn advies: laat de 580 of SB900 voor wat ze zijn en spendeer je geld aan iets anders want als je echt enkel auto's fotografeerd, dan heb je weinig aan de mogelijkheden van de 580, en kun je de mogelijkheden van de SB900 nooit gebruiken gezien je canon cam niet kan communiceren met je nikon flash
                      Last edited by PJH; 14/12/2009, 15:01.
                      Captain Turbo
                      General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                      Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

• De originele lucht was blauw, die foto heb ik bewaard, echter eens iets anders geprobeerd.. overdreven ?

Comment

• Dat staat eigenlijk best nog wel vet...

Maar als je dan nadenkt denk je van: belachelijk

Comment

• Ik vind dat best wel nog oké, mss es in een rode tint proberen zoals 't een zonsondergang is?

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
                              Dat staat eigenlijk best nog wel vet...

Maar als je dan nadenkt denk je van: belachelijk
                              echt he ik vond het eigenlijk wel geslaagd en dan denk je even na: mmm.. zo'n lucht in België..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                                Ik vind dat best wel nog oké, mss es in een rode tint proberen zoals 't een zonsondergang is?
                                Nee, dan wordt het té gemengd

Comment

De originele lucht was blauw, die foto heb ik bewaard, echter eens iets anders geprobeerd.. overdreven ?
                                  Ik ben niet de man van de kleurtjes en de filterkes, dus voor mij hoeft het niet. Lucht natuurlijk laten en misschien wat doordrukken zou voor mij meer dan voldoende zijn.

Mooi beeld, maar haal dat geel er maar van af!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                                    Ik ben niet de man van de kleurtjes en de filterkes, dus voor mij hoeft het niet. Lucht natuurlijk laten en misschien wat doordrukken zou voor mij meer dan voldoende zijn.

Mooi beeld, maar haal dat geel er maar van af!
                                    Aight, kheb ook een bewerkte foto met de originele lucht
                                    Ik was gewoon eens benieuwd naar andere hun mening

Comment

• Flitsers?

Bokeh? DOF? Diafragma?

Hoe groter het diafragma (en kleiner de F-waarde), hoe dunner de zone waarin objecten scherp worden weergegeven, en hoe dramatischer de bokeh van objecten die in de onscherpe zones liggen.

Comment

De originele lucht was blauw, die foto heb ik bewaard, echter eens iets anders geprobeerd.. overdreven ?
                                        knappe foto!!!!!!!!
                                        (wel weer diezelfde auto)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
                                          waarom zou jij in godsnaam een SB900 willen? da's een beetje zoals een sportwagen kopen om hem dan te laten staan op de parking van de ring :')

Als je echt twijfelt tussen die 2, koop dan de 580 EX II, simpelweg omdat je dan wel kunt gebruik maken van TTL enz. Je moet rekening houden dat TTL niet werk wanneer je off camera flash zal gebruiken (tenzij nu met de nieuwe pocketwizard triggers, maar deze kosten al snel 1000€ als je 3 flitsen wil gaan sturen).
                                          Wanneer je dus een SB900 zou gebruiken, dan kun je hem enkel als manuele flits gebruiken wat.....een complete waste of money zou zijn. Dan koop je beter nog een 3e vivitar. Wanneer je de 580EX II gaat gebruiken kun je wel TTL en E-TTL gaan gebruiken, alsook de full-auto modus wanneer je de flits OP je cam zet (tenzij weer met de pocketwizards).

Mijn advies: laat de 580 of SB900 voor wat ze zijn en spendeer je geld aan iets anders want als je echt enkel auto's fotografeerd, dan heb je weinig aan de mogelijkheden van de 580, en kun je de mogelijkheden van de SB900 nooit gebruiken gezien je canon cam niet kan communiceren met je nikon flash
                                          nu snap'k helemaal waarom ge te weinig tijd had op uw mondeling examen

Comment

Working...
                                          X