Oorspronkelijk geplaatst door flupke73
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Digitale hoek
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk BerichtenDe originele lucht was blauw, die foto heb ik bewaard, echter eens iets anders geprobeerd.. overdreven ?
Voor de rest, die lucht is smaak hé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk BerichtenThx, en ik weet het.. maar 't is zo'n mooie locatie .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten't wordt nog erger, onze pa wil zo ene, wel manual2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler
Comment
-
Ik vind het maar lelijk, die lucht. Laat de versie met blauwe lucht eens zien.1991 Mazda MX-5 NA
Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
www.dennisnoten.com - Flickr
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
ze hebben zelfs een review over mijn dream-team, de 5DmkII en de 16-35 mkII
had ik maar 3075€ over
Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichtennu snap'k helemaal waarom ge te weinig tijd had op uw mondeling examen
als ik begin over dingen die me echt interesseren....ocharme de niet-autofreak collega's van mij die je hebt ontmoetCaptain Turbo
General Von Driftenstein
Oorspronkelijk geplaatst door C_XIk wil eens met een nieuwe z4 rijden
Comment
-
De 5D staat in mijn shortlist, maar eerst even wachten ofdat die geruchten van een firmware die 24fps en 29,95fps native ondersteunt...
Dilemma is dat de 5D met fullframe vet koel is voor foto's, maar dat de 7D voor HD filmopnamen perfect volstaat omdat 35mm filmformaat kleiner is dan 35mm fotoformaat...
En dan is er nog de Sony PWM-EX3, maar ik weet niet ofdat die nog een edge heeft boven de Canon camera's, mits je geluid apart opneemt en geen opnamen doet van langer dan een kwartier...
... En dan moet je nog denken aan de rigging die kan oplopen tot 5000€, belichting aan 2000€, ... Duur speelgoed.
Comment
-
Ik heb :
Camera Canon 350D
Lenzen EFS 15-55 0,28m/0.9ft
35-105 0,85m/2.8ft
Flits Mets 36AF-AC
Filters Prinz
Wat zijn de tips voor een upgrade kwa lens ?
99,9 % voor auto’s op meetings. Zowel close-ups, als overzichtsfoto’s van een aantal auto’s of van zo'n hele "gang" van opgelijnde BMW's. En zowel in uiterst zonnige omstandigheden waarbij de zon wel eens in de lens straalt, als bij eerder druilerige en donkere situaties.
Canon ?
Ander merk ?
Waarop letten ?
1 lens ?
2 lezen (met als nadeel dat je uiteindelijk toch voor 1 van die 2 gaat om niet te vaak te moeten wissen) ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Soul Bekijk BerichtenIk heb :
Camera Canon 350D
Lenzen EFS 15-55 0,28m/0.9ft
35-105 0,85m/2.8ft
Flits Mets 36AF-AC
Filters Prinz
Wat zijn de tips voor een upgrade kwa lens ?
99,9 % voor auto’s op meetings. Zowel close-ups, als overzichtsfoto’s van een aantal auto’s of van zo'n hele "gang" van opgelijnde BMW's. En zowel in uiterst zonnige omstandigheden waarbij de zon wel eens in de lens straalt, als bij eerder druilerige en donkere situaties.
Canon ?
Ander merk ?
Waarop letten ?
1 lens ?
2 lezen (met als nadeel dat je uiteindelijk toch voor 1 van die 2 gaat om niet te vaak te moeten wissen) ?
Voor omstandigheden waarbij de zon in de lens zit kun je best een zonnekap kopen en zelf je voeten gebruiken totdat die zon niet meer storend in de lens zit (of die flares net gebruiken in je beeld).
Stel de hele vraag liever anders. Wat mankeer je bij de lenzen die je nu al hebt? Als je persé 1 lens wilt, wat ik toch meen te begrijpen uit je post) volstaat die 15-55mm dan niet? Heb je bij 99,9% autoshow ook meer dan 55mm (omgerekend een goeie 80mm) tele nodig? Als je daar niet direct op kunt antwoorden zou ik vooral aanraden om bewuster met je brandpuntsafstand (en de daarbijhorende effecten) om te gaan en in tussentijd een programma als ExposurePlot (google es) te gebruiken om adhv een collectie foto's na te gaan welke parameters je het meest gebruikt.
Of je 1 of meer lenzen wilt moet je vooral voor jezelf uitmaken. Als je meerdere lenzen hebt met vaste brandpuntsafstanden zullen die ook vaak lichtsterker en optisch net iets beter zijn maar tegenwoordig zijn de zoomlenzen ook schitterend van kwaliteit (prijs daarentegen :s).
Als geld geen probleem zou ik zeker bij canon blijven. Canon heeft een heel groot gamma lenzen dus je zal er ook heel gemakkelijk iets naar je goesting vinden. Als je meer lichtsterkte wilt voor dezelfde prijs zullen andere merken je dat kunnen geven. Maar of die lens ook beter is is nog maar de vraag, dat is iig eerder uitzonderlijk.
Je moet bij de aanschaf van een lens vooral letten op de vatting . En verder brandpuntsafstand en max opening natuurlijk. IS kan ook handig zijn bij slechter weer bv.
Comment
-
Hoi,
Ik ben van zins een reflexcamera aan te schaffen maar heb hier echter geen of weinig ervaring mee.
De één zegt dat Canon & Nikon HET beste is, anderen zeggen dat Sony ondertussen evenwaardig is.... Wat mag en kan ik er van geloven.
Gezien dit mijn eerste reflex is ligt mijn vooropgestelde budget ergens rond de € 500.
De camera moet zowat een all-rounder zijn en dienen voor het nemen van landschapsfoto's evenals het nemen van bewegende sport-foto's (lopen. mountainbiken, enz...) Natuurlijk zal hier en daar ook een geparkeerde exotic geschoten worden
Na zelf wat te zoeken op het net viel mijn oog op de sony alpha 330 met de kitlens (of lenzen).
Vooral de live view spreek me hierbij wel aan... en deze camera zit ook perfect in mijn budget.
Grootste nadeel van deze camera zou de mindere prestatie zijn bij hogere iso waarden (+800)
Wat denken jullie hiervan, of ben ik toch beter af met een 'gerenomeerder' merk?
Comment
-
Vraagje :
Net een nieuwe pc, maar volgens mij is het beeldscherm nog niet goed aangepast.
Op deze computer zit er in deze foto goede contrast,en sterke kleuren. En op de laptop van men pa zijn de kleuren eerder flets.
Hoe is de foto bij jullie ?
2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk BerichtenIs deze foto flets op uw scherm ?
edit: Anders moet je je scherm eens kalibreren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Glenn-N Bekijk BerichtenNee, gewoon normaal.
edit: Anders moet je je scherm eens kalibreren.2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spark Bekijk BerichtenHoi,
Ik ben van zins een reflexcamera aan te schaffen maar heb hier echter geen of weinig ervaring mee.
De één zegt dat Canon & Nikon HET beste is, anderen zeggen dat Sony ondertussen evenwaardig is.... Wat mag en kan ik er van geloven.
Gezien dit mijn eerste reflex is ligt mijn vooropgestelde budget ergens rond de € 500.
De camera moet zowat een all-rounder zijn en dienen voor het nemen van landschapsfoto's evenals het nemen van bewegende sport-foto's (lopen. mountainbiken, enz...) Natuurlijk zal hier en daar ook een geparkeerde exotic geschoten worden
Na zelf wat te zoeken op het net viel mijn oog op de sony alpha 330 met de kitlens (of lenzen).
Vooral de live view spreek me hierbij wel aan... en deze camera zit ook perfect in mijn budget.
Grootste nadeel van deze camera zou de mindere prestatie zijn bij hogere iso waarden (+800)
Wat denken jullie hiervan, of ben ik toch beter af met een 'gerenomeerder' merk?
Kijk in jouw budget misschien uit naar een Nikon D5000 en een Canon 450D.
Beide met 18-55 kitlens, mooi om te gebruiken als beginner.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ///hazen Bekijk BerichtenIk zou zeker niet voor een nieuwere Sony gaan... Die modellen liggen énorm slecht in de hand en dat wil je niet.
Kijk in jouw budget misschien uit naar een Nikon D5000 en een Canon 450D.
Beide met 18-55 kitlens, mooi om te gebruiken als beginner.
't Is hier toch erg. Als het geen Canon of Nikon is het brol zeker?
Comment
-
Canon of nikon is gewoon 't beste voor consumers, indien niet akkoord mag je altijd uitleggen waaromCaptain Turbo
General Von Driftenstein
Oorspronkelijk geplaatst door C_XIk wil eens met een nieuwe z4 rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenAmaai, nu gaan ze hier al op voorhand bepalen wat een ander wil.
't Is hier toch erg. Als het geen Canon of Nikon is het brol zeker?
Ik zeg uit ervaring dat de nieuwe modellen van Sony heel slecht in de hand liggen. Daarom raad ik hem aan om voor die modellen van Nikon en Canon te gaan, omdat die gewoon de marktleiders zijn en overal beter worden bevonden dan vergelijkbare modellen van andere merken...
Comment
Comment