Oorspronkelijk geplaatst door Atenza
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Digitale hoek
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Floor Bekijk Berichtenback on topic (de grootte van jullie handen interesseert me niet )
M'n vrouwke wilt ne goeie digi aanschaffen. Nu hebben we ne Canon ixus 5 maar die schiet te kort om mooie foto's te nemen van m'n spruiten naar 't schijnt. Weinig zoom, vaak over/onder belicht etc.... Wat wordt er zoal aan geraden voor een beginner?
Canon EOS 450 jad ze in gedachte...
Ik heb sinds enkele maanden dit fototoestel, en leer zo de basisbegrippen en handelingen van de fotografie, zonder mij blauw te betalen. En echt, er gaat een boeiende wereld voor me open! Het begint langzaam aan beter en beter te lukken, en soms ben ik zelfs al eens trots op een foto! Ik ben uitermate tevreden van dit toestel. Zeer veel en uitgebreide functies ook. Enkel redelijk rap ruis bij hogere iso-waarden. Maar merkelijk goedkoper dan een spiegelreflex van de grote merken. Bovendien is het een zeer licht toestel, wat altijd handig is in gebruik! Kortom, ideaal voor de beginner dus!
Panasonic Lumix FZ-28
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk BerichtenHeb ik daar je drifts niet mee gefilmd?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk BerichtenHet is niet omdat die voor u slecht in de hand liggen dat dat ook zo is voor iemand anders.
Of hebben we allemaal identiek dezelfde handen ineens?
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenHij is slechts 15, zijn pollekes zullen nog niet groot genoeg zijn.
j/k hé, ik wil niemand zijn kant trekken. Er valt voor beide partijen iets te zeggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ///hazen Bekijk Berichten't Is maar... ik ben 1,87m, mijn pollekes zijn 9/10 groter dan de uwe.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenAls de grootte van de handen evenredig is met je lichaamslengte moet ik je teleurstellen, ik ben 1,94m.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenHet feit dat je foto's over- of onderbelicht zijn kan je manueel aanpassen hé, dan moet je alleen bereid zijn je fototoestel uit de automatische modus te halen.
Ik heb sinds enkele maanden dit fototoestel, en leer zo de basisbegrippen en handelingen van de fotografie, zonder mij blauw te betalen. En echt, er gaat een boeiende wereld voor me open! Het begint langzaam aan beter en beter te lukken, en soms ben ik zelfs al eens trots op een foto! Ik ben uitermate tevreden van dit toestel. Zeer veel en uitgebreide functies ook. Enkel redelijk rap ruis bij hogere iso-waarden. Maar merkelijk goedkoper dan een spiegelreflex van de grote merken. Bovendien is het een zeer licht toestel, wat altijd handig is in gebruik! Kortom, ideaal voor de beginner dus!
Panasonic Lumix FZ-28
Maar ik vind het vreemd (voorzichtige woordkeuze) dat sommige mensen (niet speciaal op Floor gericht dus) , die niks van fotografie afweten en geen intentie hebben om zich in fotografie te verdiepen, allemaal een spiegelreflex willen hebben. Bespaar u dan het geld en koop een fatsoenlijke compact (Powershot A"weetikhoeveel) of een bridge als ge misschien toch wat meer (leer-)mogelijkheden wilt hebben(FZ28/3.
Dikke camera =/= dikke foto's.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk BerichtenHier ook FZ28'er en ik kan mij perfect vinden in wat Tom zegt. Goed toestel (ondertussen wel al opgevolgd door de FZ3 met veel mogelijkheden. Enkel de ruis is af en toe vervelend en hij heeft een niet echt handige Tracking-Focus (alleen in extremere omstandigheden zoals circuitfotografie).
Maar ik vind het vreemd (voorzichtige woordkeuze) dat sommige mensen (niet speciaal op Floor gericht dus) , die niks van fotografie afweten en geen intentie hebben om zich in fotografie te verdiepen, allemaal een spiegelreflex willen hebben. Bespaar u dan het geld en koop een fatsoenlijke compact (Powershot A"weetikhoeveel) of een bridge als ge misschien toch wat meer (leer-)mogelijkheden wilt hebben(FZ28/3.
Dikke camera =/= dikke foto's.
Je bent toch niets met een spiegelreflex als je niets van fotografie kent of je er wil in verdiepen en gewoon in automatisch modus foto's trekt? Nodeloos geld weggooien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ///hazen Bekijk BerichtenVolgens mij liggen die body's bij zowat iedereen slecht in de hand, tenzij je heel kleine handen hebt... Zoek anders even wat foto's op van de camera, en als je enige ervaring hebt met spiegelreflexen zie je meteen dat die handgreep erg onhandig is.
En ja ik heb een DSLR, en het is geen Sony. Ook geen Nikon of Canon trouwens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ///hazen Bekijk BerichtenDat zeg ik toch niet?
Ik zeg uit ervaring dat de nieuwe modellen van Sony heel slecht in de hand liggen. Daarom raad ik hem aan om voor die modellen van Nikon en Canon te gaan, omdat die gewoon de marktleiders zijn en overal beter worden bevonden dan vergelijkbare modellen van andere merken...
Want ik heb vorig jaar voor Sony gekozen (a200), net omdat de vergelijkbare Nikon en Canon modellen totaal niet in mijn hand pasten, terwijl de Sony perfect in mijn hand lag..
En ik heb geen kleine handen, net integendeel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rscalex Bekijk BerichtenWat bedoel je met de nieuwe modellen?
Want ik heb vorig jaar voor Sony gekozen (a200), net omdat de vergelijkbare Nikon en Canon modellen totaal niet in mijn hand pasten, terwijl de Sony perfect in mijn hand lag..
En ik heb geen kleine handen, net integendeel.
Ik kon echt niet bedenken hoe ik dat juist moest vastnemen. Helemaal niet intuïtief, zoals mijn a200.
Comment
-
Geen Dslr kopen als je snel en gemakkelijk wat pics wil maken van veel verschillende onderwerpen en verder geen interesse voor fotografie hebt zal dik tegenvallen en niet enkel financieel !
En als je toch een dSLR koopt = spelletje zonder einde ben het aan de lijve aan het ondervinden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door putje Bekijk BerichtenGeen Dslr kopen als je snel en gemakkelijk wat pics wil maken van veel verschillende onderwerpen en verder geen interesse voor fotografie hebt zal dik tegenvallen en niet enkel financieel !
En als je toch een dSLR koopt = spelletje zonder einde ben het aan de lijve aan het ondervinden...
Als ik er het geld voor had, had ik nu een kamer vol.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenAmaai, nu gaan ze hier al op voorhand bepalen wat een ander wil.
't Is hier toch erg. Als het geen Canon of Nikon is het brol zeker?
Oorspronkelijk geplaatst door putje Bekijk BerichtenGeen Dslr kopen als je snel en gemakkelijk wat pics wil maken van veel verschillende onderwerpen en verder geen interesse voor fotografie hebt zal dik tegenvallen en niet enkel financieel !
Comment
Comment