Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    Je moet gewoon wat oefenen op het 'volgen' van het object, en dan lukt dat inderdaad met elke camera.
    Mag die camera dan op automatisch staan?
    En als ik die volg, hou ik het de ontspanner al voorgedrukt in of niet?

Zal dat es testen binnenkort!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
      Mag die camera dan op automatisch staan?
      En als ik die volg, hou ik het de ontspanner al voorgedrukt in of niet?
      op automatisch is af te raden of je moet al héél veel geluk hebben dat ie een lange belichtingstijd neemt en 't goed uitkomt een beetje met je instellingen spelen en dat komt wel... veel hangt ook af van de snelheid van het voorwerp dat je wil fotograferen en op welke as 't zich bevindt enzo... en ontspanner al ingedrukt houden goh 't is te zien welke shutterlag je toestel heeft, ik zou dat toestel eens kort moeten testen om je een goed antwoord te geven

Comment

• Deze foto heb ik genomen met m'n canon Ixus50,
        "alles" (wat mogelijk was) manueel ingesteld en al gefocused.
        Gewoon goed meevolgen met het object.

Comment

• Wat ik altijd doe is de plaats op het wegdek waar de auto gaat overrijden, als focuspunt nemen.
          Dus ik focus (ontspanner eerste stand ingedrukt houden), en dan ga ik zo terug naar het object, om dan de ontspanner volledig in te drukken als de auto dat punt passeert.

Zeker als het donker is buiten, heeft een camera vaak moeite om snel te focussen, en dan duurt dat veel te lang.

Comment

• Hoe verkrijg je dat effect op de koplampen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
              http://img21.imagevenue.com/img.php?...122_1021lo.jpg

Hoe verkrijg je dat effect op de koplampen?
              met een polarisatiefilter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
                met een polarisatiefilter
                Misschien een domme vraag maar waar/waarvoor/wanneer gebruikt men zo'n filter?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Starlite69R Bekijk Berichten
                  Misschien een domme vraag maar waar/waarvoor/wanneer gebruikt men zo'n filter?
                  een polarisatiefilter wordt gebruikt om licht te polariseren
                  Als ik eens meer tijd heb zal ik wel eens uittypen wat de toepassingen van een polarisatiefilter en wat voorbeeldjes posten

Comment

Als ik eens meer tijd heb zal ik wel eens uittypen wat de toepassingen van een polarisatiefilter en wat voorbeeldjes posten
                    Bedankt!

Comment

gezien ik toch niet kan slapen zal ik maar m'n uitleg eens kort doen

Over de juiste werking van een polarisatiefilter en de verschillende soorten gepolariseerd licht (en wat die juist inhouden) zal ik maar niet beginnen, daar heb je denk ik toch niet veel aan, ik zal me dus maar beperking tot 't gebruik ervan.

Men gebruikt een polarisatiefilter om ten eerste foto's met meer contrast te krijgen en met een mooie blauwe lucht en een andere belangrijke toepassing is 't wegwerken van reflecties, als je in de juiste hoek tot 't onderwerp staat kan je draaien aan je polarisatiefilter tot de reflectie verdwijnt, let wel als je in een gebouw verschillende reflecties hebt kan 't evengoed zijn dat je niet alles wegkrijgt omdat 't licht uit verschillende hoeken komt.

Ik heb eens snel een link opgezocht waar alles duidelijk wordt, er staan ook duidelijke voorbeelden bij, helaas zijn ze nogal klein maar ja niets aan te doen...

Comment

• Ge zou beter wat foto's posten i.p.v. die onnozele uitlegskes overal af te steken!

j/k hé

Comment

Ge zou beter wat foto's posten i.p.v. die onnozele uitlegskes overal af te steken!

j/k hé
                          ik voel me hier echt niet gewenst
                          ik denk trouwens dat jij veel meer foto's maakt dan ik

Heb nog een weekje geduld ofzo en ik post wel nog eens wat

Comment

ik voel me hier echt niet gewenst
                            ik denk trouwens dat jij veel meer foto's maakt dan ik

Heb nog een weekje geduld ofzo en ik post wel nog eens wat

Ja... maar die zijn niet van hetzelfde niveau hé...

Ik kan al niet meer wachten.

Comment

Ja... maar die zijn niet van hetzelfde niveau hé...

Ik kan al niet meer wachten.
                              don't be so hard on yourself ik heb echt al knappe foto's van jou gezien hoor! En ik zou zoiets niet zeggen moest ik 't niet menen wees gerust

Comment

• Ook even hier posten:
                                kunnen jullie een collega van me helpen?

Die zoekt een camera die voldoet aan volgende voorwaarden:

- kleur zwart
                                - goede algemene kwaliteit van de foto's natuurlijk, vooral voor gebruik van 10 x 15 en soms eens voor fotocollages of een uitvergrotingske
                                - minstens 10x optische zoom (er vallen er al heel wat af )
                                - beeldstabilisator
                                - redelijke batterij
                                - goede point'n shoot, maar ook veel mogelijkheden manueel
                                - tussen de 300 en 400 EUR zonder eventuele extra's.

Bijvoorbeeld:
                                Panasonic Lumix DMC-FZ8
                                Sony Cybershot DSC-H7

thx for helping us!

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Ik wil gerust wel eens zoeken hoor maar hierop moet ik gewoon even reageren

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                  - kleur zwart
                                  eerst keer dat ik zie dat iemand een kleur van camera als vereiste opgeeft

- goede algemene kwaliteit van de foto's natuurlijk, vooral voor gebruik van 10 x 15 en soms eens voor fotocollages of een uitvergrotingske
                                  goh zoveel megapixel heb je voor zo'n gebruik eigenlijk niet nodig al bij al...

- minstens 10x optische zoom (er vallen er al heel wat af )
                                  zorg liever dat je ook een goeie groothoek hebt in die camera want 10x optische zoom zegt op zich niet veel, helaas door al die digitale toestellen snappen de meesten niets meer van lenzen aanduiden adhv brandpuntsafstanden

Comment

• Kijk he jongens, ik bewonder jullie kennis over die toestelen maar ik ken er geen kl*ten van. (Nog niet).

Ik zoek dus 'n goede camera om autosport foto's te maken (nivea: F40fan,Atenza,Override etc.). Vandaag toch wel gemerkt dat mijn digitaaltje toch wel 'n beetje te traag is om een wagen te volgen.

Advies graag!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
                                      Kijk he jongens, ik bewonder jullie kennis over die toestelen maar ik ken er geen kl*ten van. (Nog niet).

Ik zoek dus 'n goede camera om autosport foto's te maken (nivea: F40fan,Atenza,Override etc.). Vandaag toch wel gemerkt dat mijn digitaaltje toch wel 'n beetje te traag is om een wagen te volgen.

Advies graag!
                                      budget?

Comment

budget?
                                        Oei, iets te hoog gegrepen dan , noem eens wat op... zoveel ken ik er niet van

Die van Denniske ziet er ook degelijk uit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
                                          Oei, iets te hoog gegrepen dan , noem eens wat op... zoveel ken ik er niet van

Die van Denniske ziet er ook degelijk uit

't is gewoon een vraag... hoeveel heb je over voor een camera?

Comment

Working...