Of, als je inderdaad toch iets in de goedkopere richting zoekt... kzeg het, ik ben uitermate tevreden met de Panasonic DMC-FX8. Die zal (denk ik, ik weet het niet meer van buiten), wel zeker onder de 350 euro zitten.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Digitale hoek
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk BerichtenEn soms loopt het ook wat fout (kwam omdat ik had ingezoomd en daardoor een veel te klein canvas had voor mijn auto en daardoor wat mislukt). Maar toch vrij scherp voor zo'n klein ding vind ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenMijn vader gebruikt een Canon Powershot Pro1, om 'mee te raggen', zeg maar. D.w.z., dat ligt los op de grond van z'n auto, dat valt, dat wordt niet onderhouden, dat werkt in zanderige omgevingen (werven, etc), enzovoort...
En het is een magnifiek digitaal toestel!
Prachtige kwaliteit, handig ongelooflijk, en eigelijk redelijk snel qua software. Ook in vergelijking met een DSLR.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichtenmaar euh ... kan er nu nog eigenlijk iemand op m'n oorspronkelijke vraag antwoorden?
Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichtengeduld is een schone deugd jongeman ik wil morgen wel eens kijken
En er zijn hier al toestellen de revue gepasseerd die wel passen in wat je zoekt denk ik zoals die Powershot S5 IS
't is mijn collega die wat zoekt, ik niet want heb geen $$$ op een hoop liggen ergens . Hij vroeg me net of de auto-foto-krakken al nieuws hadden__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichtenen heb je eergisteren gekeken?
't is mijn collega die wat zoekt, ik niet want heb geen $$$ op een hoop liggen ergens . Hij vroeg me net of de auto-foto-krakken al nieuws hadden
Comment
-
enkele mogelijkheden:
- PowerShot S5 IS zoals ik al aanhaalde; hier vind je wat gegevens:
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/canon_s5is.asp
zeker een aanrader, met dit toestel heb ik geen ervaring maar wel met een S2 IS en zwoemba heeft een S3 IS en is daar voor zover ik weet erg tevreden van. Met Canon kan je zoiezo niet veel misdoen... enige nadeel: bij foto konijnenberg, een van de goedkoopste winkels in de benelux normaal gezien kost ie wel 439€ dus in België kan dat nog ietsje meer zijn afhankelijk van waar je koopt... Maar afgezien van de misschien iets te hoge prijs heeft ie wel alles
- Kodak P712
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Kodak/kodak_z710.asp
Nadeel: slechts lage isowaarden beschikbaar (tot 400iso) wat wss wijst op een ruisgevoelige sensor…
Voor de rest voldoet ie aan alle voorwaarden denk ik, persoonlijk sta ik wat twijfelachtig tegenover compacts van Kodak maar echt veel ervaring heb ik er niet mee dus daar moet je zeker niet zwaar aan tillen
- Olympus SP-510
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Olympus/oly_sp510uz.asp
Heeft wel geen beeldstabilisatie en is denk ik niet in ’t zwart verkrijgbaar, ziet me er voor de rest zeker goed uit, ook goed geprijsd.
- Olympus SP-550
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Olympus/oly_sp550uz.asp (er is ook een volledige dpreview review aanwezig: http://www.dpreview.com/reviews/olympussp550uz/ )
Toestel voldoet aan alle criteria maar qua prijs zit ie wel wat boven ’t budget vrees ik…
- Panasonic DMC-FZ8
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Panasonic/panasonic_dmcfz8.asp
volledige review: http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz8/
Voldoet aan alle criteria denk ik, vriend van me heeft zo’n Lumix en is er best wel tevreden van eigenlijk.
- Sony DSC-H7
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Sony/sony_dsch7.asp
Voldoet zo te zien aan alle criteria ook en sony levert erg goeie beeldkwaliteit normaal gezien.
Tot m’n verbazing heeft bv Nikon niets in dat segment, die houden zich puur bij DSLR’s en eenvoudige compacts momenteel blijkbaar, maar zo goed volg ik die markt eigenlijk niet.
Dit is natuurlijk maar een kleine opsomming, ik kan moeilijk al die toestellen volledig gaan analyseren… als er toestellen zijn die je interessant lijken wil ik wel eens een review opsnorren en er wat dieper op ingaan. En een goeie raad ook: ga eens toestellen testen in een winkel (en luister niet te veel naar verkopers want wat die soms allemaal uitkramen…)
Comment
-
heeeeel erg bedankt vanwege m'n collega! Nog een geluk dat het relatief rustig is want 't eerste uur zal hij dus al niet te veel werken
merci x1000 !!!
ik laat weten wat 't geworden is...__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
Comment
-
voila se, jouw uitleg heeft bevestigd dat zijn keuze niet de verkeerde is: 't is de Panasonic FZ8 geworden, extra batterij, en kaartje van 8Gb ultra2 volgt wat later.
Ik citeer even zijn antwoord, 't kan interessante feedback zijn:
De powershot S5 heb ik ook bekeken, maar het prijsverschil is minstens 100 € en meerwaarde was volgens mij enkel het kantelbare lcd schermpje.
Olympus sp510 ook bekeken, maar een zoom zonder beeldstabilisator (Ook Fuji heeft geen stabilisator en viel daarom uit de boot) zag ik niet zitten en de camera is vaak niet meer te verkrijgen. De sp-550 was dan weer wel interessant. Meer zoom (groothoek), megasnel en een goed toestel … Maar ook weer minstens 100 € duurder.
Kodak heb ik niet echt bekeken.
De Sony H7 had ik ook bovenaan het lijstjen staan. Vooral omdat het de snelste camera op de markt is. Zeer snelle focus, zeer snelle sluitertijden … Ik las echter overal dat er bij hoge contrasten veel fringing bij de randen was. Er waren er zelf die hun camera weer binnenbrachten om dat het zo erg was. Dat, samen met de veel mindere batterij en het feit dat de memorysticks ook duurder zijn dan de sd’s hebben de pana het voordeel gegeven.
Grootste nadeel van de pana is de ruis vanaf 400 iso. (Al die zoom hebben er blijkbaar last van, maar deze blijkbaar redelijk veel) Volgens wat ik gelezen heb kan je echter bijna in alle lichtomstandigheden goede foto’s nemen met max 200 iso omdat het een zeer lichtgevoelige lens is.
Ook de breedhoek is niet fameus (36mm) dus ik zal een beetje moeten achteruit gaan om in de breedte foto’s te nemen.
De FZ50 heb ik ook in m’n handen gehad. (opvolger van de fz30) Da’s al een joekel van een camera met een knuist van een lens. Daar moet je echt al een redelijk fotobag voor hebben.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
Comment
-
oké, de plannen voor een EOS te kopen geraken maar niet uit mijn hoofd en tegen volgende week moet ik er één hebben
nu heb ik al is een paar vraagjes....
is er een verschil tussen 2 lenzen te kopen: 17-50mm en 70-300mm of ineens één van 18-300mm. Ik bedoel dan op kwalitatief vlak en niet om dat mee te sleuren enal.
2de en heel belangrijke (maar misschien mega domme) vraag. Ik heb op mijn ixus een lensje van 5.8-17,4mm . Wilt dat dus zeggen dat als ik mijn ixus volledig inzoom (dus tot 17,4mm) hetzelfde beeld geeft als dat ik niet inzoom met die 17-... lens?
of heeft dat helemaal er niets mee te maken?
nog een vraagje. Ik gok dat Canon lenzen beter zijn dan Tamron? Toch als ik naar hun prijs zie....
Blijkbaar is er ook nog een extra beeldstabilisator enal bij op Canon....is dit echt nodig?
Comment
-
Ik ben op zoek naar een nieuwe digicam.
Ik heb al héél lang een Canon Powershot A40, ik ben er altijd wel tevreden van geweest, maar hij begint nu toch wat ouderdom te krijgen en maakt niet echt meer scherpe foto's.
Omdat ik totaal niet mee ben met de digitale fotografie, kunnen jullie mij een paar goede modellen aanraden ? Aan hoeveel megapixels moet je ongeveer zitten om iets deftig te hebben ? en wat zijn de goede merken waar ik moet tussen zoeken ?
vereisten:
- klein, licht
- snel foto's kunnen maken in alle omstandigheden (makkelijke bediening)
- een duidelijk scherm om de foto's te bekijken
- goede zoomfunctie (bij mijn A40 willen foto's van dichtbij wel eens mislukken)
- eventueel videofunctie (maar dat hebben de meesten wel tegenwoordig zeker ?)
- moet tegen een stootje kunnen
budget = rond de 350 €
Zoals je kan zien zoek ik geen professioneel toestel, iets voor alledaags gebruik, maar toch kwaliteit.
alvast bedankt voor de tips
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten2de en heel belangrijke (maar misschien mega domme) vraag. Ik heb op mijn ixus een lensje van 5.8-17,4mm . Wilt dat dus zeggen dat als ik mijn ixus volledig inzoom (dus tot 17,4mm) hetzelfde beeld geeft als dat ik niet inzoom met die 17-... lens?
of heeft dat helemaal er niets mee te maken?
dat is een megadomme maar begrijpelijke vraag
welke ixus heb jij juist?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichtendat is een megadomme maar begrijpelijke vraag
welke ixus heb jij juist?
of lees ik misschien best eerst de cursus: mijn eerste camera
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichtenmaar kan jij ze beantwoorden?
of lees ik misschien best eerst de cursus: mijn eerste camera
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichtenal op msn voldoende beantwoord zeker ondertussen?
Comment
-
@ TTN: Ik heb een drie weken geleden dezelfde overstap gemaakt: van een Canon Ixus 40 naar een Canon EOS 350D met originele Canon EF-S 18-55 mm en een Tamron AF70-300 mm F/4-5.6 lens
Eerste wat ik gekocht heb was een UV filter om mijn lenzen te beschermen.
Eerdaags koop ik daar nog een B&W polariser filter bij (alhoewel die wel érg duur zijn). Dat is dan voor mijn 18-55 mm lens, voor de Tamron 'zoom'lens doe ik dat niet.
Maar voor ik dat doe, ga ik eerst nog wat reacties bekijken van mensen die die filter al hebben.
Ervaringen met de EOS zijn enkel maar positief. Je bent er gemakkelijk mee weg, schiet geweldige foto's (ook in ondergrondse parkingen en in moeilijke omstandigheden).
Ik heb veel gelezen op het Belgium Digital forum: http://forum.belgiumdigital.com/index.php
't zou leuk zijn mocht iemand in de omgeving van Noord Limburg eens tijd kunnen vrijmaken om mij wat tips en trucs te geven mbt de EOS en hoe er foto's mee te maken. Zondagmiddagje foto's schieten zie ik wel zitten eigenlijk.
Groetjes,
Dirk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichtenis er een verschil tussen 2 lenzen te kopen: 17-50mm en 70-300mm of ineens één van 18-300mm. Ik bedoel dan op kwalitatief vlak en niet om dat mee te sleuren enal.
300 is met een crop-factor van 1,5 trouwens 450 equivalent.
Let er gewoon op dat het een snel objectief is (snel scherpstellen), bij de goedkopere lenzen kan dat nogal eens een probleem zijn. Ik heb bvb een Tamron 28-300 liggen waarmee ik m'n D70 heb leren gebruiken. Na een tijdje word je die traagheid zo wat beu
De lichtsterkte is ook belangrijk. Meestal rond de 3.5 tot 5.6.
Toplens voor mij prijs/kwaliteit is bvb een Nikon 18-200 VR. 't Is trouwens ook zowat de meest verkochte aparte lens bij Nikon. En 't is een topper, vooral door de stabilisator. 't Is ook de lens die ik nu bijna altijd gebruik.
Comment
-
zelf maar eens eventjes citeren:
De powershot S5 heb ik ook bekeken, maar het prijsverschil is minstens 100 € en meerwaarde was volgens mij enkel het kantelbare lcd schermpje.
Olympus sp510 ook bekeken, maar een zoom zonder beeldstabilisator (Ook Fuji heeft geen stabilisator en viel daarom uit de boot) zag ik niet zitten en de camera is vaak niet meer te verkrijgen. De sp-550 was dan weer wel interessant. Meer zoom (groothoek), megasnel en een goed toestel … Maar ook weer minstens 100 € duurder.
Kodak heb ik niet echt bekeken.
De Sony H7 had ik ook bovenaan het lijstjen staan. Vooral omdat het de snelste camera op de markt is. Zeer snelle focus, zeer snelle sluitertijden … Ik las echter overal dat er bij hoge contrasten veel fringing bij de randen was. Er waren er zelf die hun camera weer binnenbrachten om dat het zo erg was. Dat, samen met de veel mindere batterij en het feit dat de memorysticks ook duurder zijn dan de sd’s hebben de pana het voordeel gegeven.
Grootste nadeel van de pana is de ruis vanaf 400 iso. (Al die zoom hebben er blijkbaar last van, maar deze blijkbaar redelijk veel) Volgens wat ik gelezen heb kan je echter bijna in alle lichtomstandigheden goede foto’s nemen met max 200 iso omdat het een zeer lichtgevoelige lens is.
Ook de breedhoek is niet fameus (36mm) dus ik zal een beetje moeten achteruit gaan om in de breedte foto’s te nemen.
De FZ50 heb ik ook in m’n handen gehad. (opvolger van de fz30) Da’s al een joekel van een camera met een knuist van een lens. Daar moet je echt al een redelijk fotobag voor hebben.
Een groot nadeel van sony heb ik ook altijd die memorysticks gevonden omdat je er zo aan vast zit, m'n eerste digitale compact was ook een sony en in die tijd betaalde je nog 100€ voor 128MB
over de panasonic dan ten slotte: alle compacts hebben nogal last van ruis omdat in tegenstelling tot een reflex de CCD of CMOS veel kleiner is je dus meer ruis krijgt (zo logisch als iets eigenlijk en toch wil de doorsnee consument steeds meer MP als belangrijkste eis )
36mm niet fameus? Goh tot voor 't digitale tijdperk was 35mm altijd de standaard van groothoek, en eigenlijk is dat al niet slecht, meer groothoek in een op zich al veel te lang zoombereik steken zou tot meer lensfouten leiden in die toestellen
Comment
-
Comment
Comment