Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Het voordeel van de 'auto' setting IN DIE SITUATIE was, dat de camera zichzelf snel genoeg kon aanpassen, aan de felle afwisselende bewolking die avond. Afwisselend zon en plots heel donker, daarop kan je amper manueel op anticiperen, én dan nog eens snel genoeg een geslaagde (!!!) panningshot nemen.
Het voordeel van de 'auto' setting IN DIE SITUATIE was, dat de camera zichzelf snel genoeg kon aanpassen, aan de felle afwisselende bewolking die avond. Afwisselend zon en plots heel donker, daarop kan je amper manueel op anticiperen, én dan nog eens snel genoeg een geslaagde (!!!) panningshot nemen.
Zo'n 'auto' functie is juist goed om snel een fotooke te nemen, liefst van een stilstaand object, voor de rest kanje daar weinig mee aanvangen.
Zelg gebruik ik dat NOOIT.
Ik sinds kort ook niet meer.
Ik ben te amateuristisch om me daar volledig op te storten (en omgekeerd).
Plus het feit dat je in zulke situatie NIET die 5 seconden tijd hebt om even snel je basisinstellingen te doen, voordat de auto passeert. Tegen dat je de shot maakt, is het licht al aanzienlijk anders, focuspunt, etc...
Zoals ik al zo vaak gezegd heb, ik had nog nooit een foto genomen in niet-auto modus. Dus dan ga ik die momenten niet verspelen door te zitten 'prutsen'.
Ik leer zo'n dingen liever op m'n gemak.
Comment