Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale hoek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Digitale hoek

Vorige Digitaal topic is blijkbaar verdwenen. Bij deze dus een nieuw.

Opzet blijft hetzelfde. Alles wat digitaal is(geen PC's) kan hierin.

Laat u vooral gaan

En ik zal al beginnen met goed nieuws:

De productie van de Canon 24-105L ligt stil en ze worden allemaal teruggeroepen.

Comment

En nog "beter" nieuws

De miserie van de CCD's:

The Latest on Digital Cameras, New Cameras, Scanners, Software, & More. Informative & Up To Date Articles, News, Current Reviews, & Specifications!

ben ik blij met mijn smoske

Comment

wanneer ligt de sony dsc-r1 in de winkel

ik ben ongeduldig

direct kopen of even afwachten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem
          En ik zal al beginnen met goed nieuws:

De productie van de Canon 24-105L ligt stil en ze worden allemaal teruggeroepen.
          Ben precies al serieus content da'k er geen besteld heb.

Canon begint serieuze pluimen te verliezen, problemen met de 1D MkII, nu de 24-105 (en andere L-lenzen die soms problemen geven), naservice da op nix trekt (professionele fotograaf die ik ken, met cps-kaart, wacht al 30 dagen op zijn 1DMKII waarvan de sluiter moest vervangen worden; snelservice noemen ze dat).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Raceshot
            Ben precies al serieus content da'k er geen besteld heb.

Canon begint serieuze pluimen te verliezen, problemen met de 1D MkII, nu de 24-105 (en andere L-lenzen die soms problemen geven), naservice da op nix trekt (professionele fotograaf die ik ken, met cps-kaart, wacht al 30 dagen op zijn 1DMKII waarvan de sluiter moest vervangen worden; snelservice noemen ze dat).
            Ik heb inderdaad ook al minder goeie dingen gelezen, maar het schijnt wel wisselvallig te zijn. Anderen hebben dan weer een superservice

Misschien hebben ze een beetje last van arrogantie, ik weet het niet

Ja, met een CPS nog een maand moeten wachten, zoiets zou niet mogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purepleasureseeker
              wanneer ligt de sony dsc-r1 in de winkel

ik ben ongeduldig

direct kopen of even afwachten?
              Je kan hem nu al bestellen dacht ik, nog niet in elke winkel maar in Nederland is het al mogelijk. Maar normaal komen de eerste in November binnen.

Direct of niet, dat kan ik niet zeggen. Enderzijds heb je de kinderziektes maar das allemaal relatief. Misschien gewoon even enkele reacties afwachten en kijken of er geen grote problemen zijn. Je kijkt maar hoe hard je hem nodig hebt

Comment

twas me zelfs nog niet opgevallen dat dit topic weg was

spijtige zaak voor canon al die probs, doet hun reputatie zeker geen goed...

Comment

Collega heeft van 't weekend zijn lens (70-200) laten vallen, met schade aan het voorste glaselement als gevolg. Gelukkig heeft de UV-filter de grootste schok opgevangen. Een geluk bij een ongeluk kan waarschijnlijk zijn dat die lens mee op mijn CPS-account staat, voor het geval dat ...

Eén van de komende dagen gaat ze binnen normaalgezien, ben eens benieuwd hoelang het zal duren vooraleer er een bestek gaat komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Raceshot
                    Collega heeft van 't weekend zijn lens (70-200) laten vallen, met schade aan het voorste glaselement als gevolg. Gelukkig heeft de UV-filter de grootste schok opgevangen. Een geluk bij een ongeluk kan waarschijnlijk zijn dat die lens mee op mijn CPS-account staat, voor het geval dat ...

Eén van de komende dagen gaat ze binnen normaalgezien, ben eens benieuwd hoelang het zal duren vooraleer er een bestek gaat komen.
                    Ai, das minder. Onlangs ook nog mijn lens laten vallen, ze zat wel in de beschermgoes maar dan nog...

Staat die lens dan ook op zijn CPS account?, want ik dacht dat je (logischerwijs) maar één enkele keer het serienummer kon ingeven. Ja, tis misschien net een drukke periode, maar dan nog zouden ze toch hun klanten moeten bedienen zoals het moet.

Comment

é voila, nummer 2 is een feit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem
                        Is dat de moeite om te doen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
                          Is dat de moeite om te doen?
                          Dat moet je eigelijk ook voor een stuk zelf uitmaken.

Welke firmware staat er nu op bij u? Als het nog de eerste versie is en nog niet de 1.0.2 dan heb je in principe wel een aantal voordelen. Dus dan zou ik het wel doen.

Als er al de 1.0.2 opstaat dan vind ik de overstap naar 1.0.3 niet zo super maar tis altijd goe meegenomen. Misschien enkel als je problemen hebt met je CF kaarten of de RC1 gaat gebruiken.

Comment

Hey,
                            Weet er iemand een site met (Belgische) prijzen van nieuwe GSM's?

Alvast bedankt.

Comment

Ben van plan een P&S aan te schaffen en denk aan een finepix f10.
                              Of wel een coolpixs4.
                              Ga op reis naar de filipeinen maar mijne d10 zou daar te opvalend zijn.
                              en om toch foto's te nemen zou ik graag een kleintje menemen.
                              Heb wel een coolpix990 maar is naar mijn mening te traag voor foto's te nemen.
                              Dus een van de twee bovenste cameras zal het worden.
                              Ik denk dat de finepix wel beter is als de coolpix uitgezonderd de lens van 10x zoom.
                              wat is julie mening gaan voor de f10of toch voor de s4
                              Nissan QQ driver.

Comment

Wat is de beste digicamera , prijs/kwaliteit , voor de prijs van ongeveer 500€ .

Doel : mooie foto's maken die een scherp beeld geven op foto en pc .

Waar moet ik opletten als ik een digicam koop .
                                Bv :
                                Hoeveel Megapixels ? hoe meer , hoe liever ??
                                Welk merk/toestel vermijden
                                ...

goede keuze ?? Canon PowerShot S2 IS (ong 480 € )
                                Last edited by Dane; 27/10/2005, 19:03.
                                - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                                - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dane
                                  Wat is de beste digicamera , prijs/kwaliteit , voor de prijs van ongeveer 500€ .

Bv :
                                  ...

t'is vooral wat ga ik er mee doen
                                  S2 IS is eigenlijk meer om te filmen ook om te fotograferen.
                                  Wat belangrijk is voor u.
                                  het aantal pix = hoe groot gaat ge uw foto's afdrukken?
                                  Het is hoe minder shutterlag hoe beter.
                                  hoe meer ISO=lichtgevoeligheid hoe beter.
                                  Nog een vraag groot of klein?
                                  hebt ge die zoom van de s2 echt nodig?
                                  Anders niet twijfellen.
                                  Ook de grote van de ccd is belangrijk.
                                  antwoord al eens op deze vragen.
                                  Nissan QQ driver.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door a123456789b
                                    Hey,
                                    Weet er iemand een site met (Belgische) prijzen van nieuwe GSM's?

Alvast bedankt.
                                    Denk dat je dat geter eens vraagt in het gsm topic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jurbe
                                      Ben van plan een P&S aan te schaffen en denk aan een finepix f10.
                                      Of wel een coolpixs4.
                                      Ga op reis naar de filipeinen maar mijne d10 zou daar te opvalend zijn.
                                      en om toch foto's te nemen zou ik graag een kleintje menemen.
                                      Heb wel een coolpix990 maar is naar mijn mening te traag voor foto's te nemen.
                                      Dus een van de twee bovenste cameras zal het worden.
                                      Ik denk dat de finepix wel beter is als de coolpix uitgezonderd de lens van 10x zoom.
                                      wat is julie mening gaan voor de f10of toch voor de s4
                                      ik zit min of meer met hetzelfde probleem... ik zit nu in mijn zesde jaar middelbaar en we gaan op paasreis naar Polen en ik zou willen foto's maken maar mijn 20D is nogal opvallend, neemt veel plaats in beslag en kost ook behoorlijk veel moest er iets mee gebeuren... Met mijn digitale compact (Sony DSC-P51) heb ik serieuze problemen dus die kan ik ook al niet meenemen. Nu zit ik dus in een enorme tweestrijd zou ik het riskeren of niet... als ik de 20D meedoe dan heb ik alle mogelijkheden die ik maar wil maar heb ik geen seconde rust (met zoiets moetje echt ogen op uwe rug hebben zeker als je met een bende van school weg bent) en bestaat de kans dat er iets aan is... maar als ik de 20D niet meedoe dan kan ik geen foto's maken en daar kan ik al helemaal niet mee leven damn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dane

Bv :
                                        ...

1. antwoord eerst eens op de vragen die Jurbe stelde
                                        2. zoals ik hier al veel heb gezegd en en waarschijnlijk nog veel zal moeten zeggen: laat u niet te veel leiden door het aantal megapixels, het ENIGE dat door het aantal megapixels wordt bepaald is de grootte van de foto, voor normaal gebruik zou een 3 of 4 MP zeker moeten volstaan. De kwaliteit van de foto zelf wordt door een heleboel andere factoren bepaald. Zoals Jurbe ook al opmerkte is de grootte van de sensor ook erg belangrijk, de grootte van de sensor bepaald namelijk hoeveel noise je hebt bij bepaalde isowaarden.

goh qua vermijden is er niet veel dat ik zou afraden... wel zou ik HP afraden wegens echt rubbish, keb in de voorbije jaren al met heel wat digicams gewerkt en nooit heb ik me zo geërgerd als de keren dat ik met een HP werkte, echt een afrader! (vraag ook maar aan Rabbit en anderen zou ik zeggen)

Voor 480€ is de S2 IS zeker een goeie keuze, de ouders van een vriend van mij hebben dit toestel waardoor ik het al eens uitgebreid heb kunnen testen. Zeer veel mogelijkheden; bijna alles is manueel in te stellen (of volledig automatisch naar gelang u prefereert), goede ImageStabilize, ligt vrij goed in de hand, zeker geen slechte keuze. Wel een minpunt aan deze camera vond ik dat ze werkt met 4 oplaadbare Ni-Mh batterijen die nogal snel leeg zijn en lang moeten opladen. (Tenzij je dure 15min charge varta's koopt maar dan gaje boven uw budget gaan)

Eer ik nog advies of opmerkingen geef ga ik uw antwoorden op de vragen van Jurbe afwachten

greetz,

F40fan

Comment

Working...
                                        X