Oorspronkelijk geplaatst door Alex85
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nurburgring Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Idd. Er heerst enorm veel respect tussen de rijders onderling, niemand wil zijn voertuig op een takelwagen zien hè. Na verloop van tijd laat je zelfs mensen langs de binnenkant/buitenkant van een bocht door en sluit je meteen weer aan. Bij mijn eerste rondjes had ik die reflex nog niet, en reed ik gewoon mijn lijn, en vanaf dat er een recht stuk(je) kwam maakte ik al pinkend plaats.
Zoals gezegd, ze zullen mss héél ff gefrustreerd zijn, maar als je snel genoeg uit de weg gaat, nemen ze je niets kwalijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenTijdens Touristenfahrten is er geen "perfecte rijlijn". Rechts is om te rijden, links om in te halen. Sommigen missen die kennis, maar het is wel zo.
er is wél een perfecte rijlijn die je tijdens touristenfahrten mag volgen, uitgezonderd in de conflictsituaties waarbij er een sneller voertuig een trager nadert. Dan geldt uw stelling.
En op een drukke zondag komt dat al vaker voor, op een weekdag kan het goed zijn dat je op een heel rondje niemand sneller/trager tegenkomt. Blijf jij dan maar mooi rechts rijden, als je consequent bent met uw redenering...
Comment
-
Je kan gerust de ideale lijn rijden, maar altijd goed in je spiegels kijken, rechts pinken en laten inhalen. Met wat geluk heb je een tijdje vrije baan (en dan bedoel ik: er komt niemand achter je), en dan kan je je concentreren op mooie lijntjes rijden.
Niet meegemaakt, maar er zijn zeker agressieve rijders op de 'Ring, die al 100m op voorhand aan het flitsen zijn met hun lichten. Vooral de Britten, naar het schijnt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenTijdens Touristenfahrten is er geen "perfecte rijlijn". Rechts is om te rijden, links om in te halen. Sommigen missen die kennis, maar het is wel zo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
Niet meegemaakt, maar er zijn zeker agressieve rijders op de 'Ring, die al 100m op voorhand aan het flitsen zijn met hun lichten. Vooral de Britten, naar het schijnt.
Of mensen die 3km aan een stuk op hun claxon duwen
Het belangrijkste is, als je iemand gezien hebt en je wil hem doorlaten:
- ALTIJD naar rechts gaan en links laten inhalen
- zet aub je pinker naar rechts op. Ik vind het persoonlijk wreed ambetant dat ik niet zeker weet of de persoon mij gezien heeft. Met de pinker naar rechts op is er geen twijfel.
Comment
-
Comment
-
Ik rij ook natuurlijk de ideale lijn, behalve als er sneller verkeer nadert. Hoort bij de Nurburgring. Devies is dan rechts aanhouden.
Irritanter zijn die apen in hun brakke Golfjes die bij sneller verkeer dat dus niét doen, en in de weg blijven rijden. Op de technische gedeeltes is dat redelijk klote want daar is niet veel ruimte om veilig voorbij te gaan bij ene die je niet heeft gezien omdat hij niet kijkt.
De ideale lijn is een gunst, maar geen recht bij touristenfahrten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenOf mensen die 3km aan een stuk op hun claxon duwen
Het belangrijkste is, als je iemand gezien hebt en je wil hem doorlaten:
- ALTIJD naar rechts gaan en links laten inhalen
- zet aub je pinker naar rechts op. Ik vind het persoonlijk wreed ambetant dat ik niet zeker weet of de persoon mij gezien heeft. Met de pinker naar rechts op is er geen twijfel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk BerichtenDikke zever. Met een 120d op de Ring ben ik altijd één van de traagste. Combinatie kleine diesel en slechts een handvol gereden NS-ronden, steek je immers niet zo maar weg.Of een 1.3 Opel Tigra
Ja, niks sub-9-minuten, maar blijkbaar is er hier ook ene die met een 320d er sub 9 kan uithalen, en dat is vanuit mijn Z4 al verdoeme rap
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vinox Bekijk BerichtenIdd. Er heerst enorm veel respect tussen de rijders onderling, niemand wil zijn voertuig op een takelwagen zien hè.
Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk BerichtenNiets zo spannend als iemand voor een linkse bocht links inhalen, om dan te zien dat die persoon toch nog van compleet rechts richting apex stuurt.
Opel 2 gedeukte deuren, Golf kapotte achter/voorbumper?
Golf rijdt door... Ik hoop dat die op de parking gewacht heeft.Oorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk BerichtenMag ik dat ontkrachten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenOf mensen die 3km aan een stuk op hun claxon duwen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk BerichtenOud Opeltje, houdt de goede lijn aan en blijft lang rechts. Achterlijke Golf III die de baan niet kent wilt hem inhalen net op de moment dat de Opel moet insturen. Golf knalt tegen de zijkant van de Opel, en gaat rechtdoor over het gras.
Ik rijd daar helemaal niet de hele tijd rechts bv. aan de rechtse knik vlak voor de hele scherpe rechtse knal ik zelfs volledig links langs die knik
Er zijn daar 2 mogelijke lijnen, hangt vooral af van de hoeveelheid pk's van je auto.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDat ligt meer aan de chauffeur dan aan de auto. Met een vijfdeurs Opel Astra 1.9 CDTi kon dat ook rap gaan hoorOf een 1.3 Opel Tigra
Ja, niks sub-9-minuten, maar blijkbaar is er hier ook ene die met een 320d er sub 9 kan uithalen, en dat is vanuit mijn Z4 al verdoeme rap
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichtent is maar wat je de goeie lijn noemt
Ik rijd daar helemaal niet de hele tijd rechts bv. aan de rechtse knik vlak voor de hele scherpe rechtse knal ik zelfs volledig links langs die knik
Er zijn daar 2 mogelijke lijnen, hangt vooral af van de hoeveelheid pk's van je auto.
Punt is dat die golf noch de plaats had, noch de kennis van het circuit, noch de beleefdheid om te wachten tot na de bocht.Oorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk BerichtenEn zo heb ik gisteren op Adenauer Forst een accident zien gebeuren. Oud Opeltje, houdt de goede lijn aan en blijft lang rechts. Achterlijke Golf III die de baan niet kent wilt hem inhalen net op de moment dat de Opel moet insturen. Golf knalt tegen de zijkant van de Opel, en gaat rechtdoor over het gras.
Opel 2 gedeukte deuren, Golf kapotte achter/voorbumper?
Golf rijdt door... Ik hoop dat die op de parking gewacht heeft.
Wij stonden daar ook. Achteraf in Breidscheid kwamen we bestuurder en politie tegen. Mijn maat heeft dan het verhaal gedaan aan de agent. Achter nog berichtje gekregen dat ze de Golf geklist hebben aan de hoofdingang. Chauffeur zag er niet blij uit, 't schijnt.
Edit: ik was te laat om foto van de Golf te nemen. Anders was het wat simpeler geweest voor de flikken.
Comment
-
Idd. Heb het op film, maar denk niet dat de nrplaat van die Golf er duidelijk op staat. Nu, best dat ze hem gevat hebben.
Wij stonden op dat platformpje wat meer naar rechts.
Best kut voor die Ascona rijder. Mag je nog zo voorzichtig rijden als iets. Maar ziet er wel te herstellen uit.Oorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichtenvolledig links om rechts uit te komen en dan in te sturen naar de apex toch? Die Opel deed het wat voorzichtiger.
Punt is dat die golf noch de plaats had, noch de kennis van het circuit, noch de beleefdheid om te wachten tot na de bocht.
Comment
Comment