Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zondag idem aan de rechtse bocht een 500m (?) na breidscheid, voor die lange reeks 'flauwe' linkse bochten. Voor mij 5 man, 3 langs binnen, 2 langs buiten .. niemand met ne pinker op dus zag zo dat dat niet ging gaan en idd, 2 man met de flanken tegeneen, gras in links, de rest alles moeten dichtslaan.

Comment

• Nochtans vrij veel mensen het zien doen. Is wel een interessant punt om es een uurtje of 2 te staan.

Ne Porsche die daar ook nog net een motorijder wou inhalen, op diezelfde moment legt die motorrijder hem plat om de bocht in te gaan. Best dat die P het zag en wat links over de curbs ging, scheelde ook niet veel.

E39 M5 die de 2 bochten mooi aan elkaar drifte
      Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
        Nochtans vrij veel mensen het zien doen. Is wel een interessant punt om es een uurtje of 2 te staan.
        Ik let daar altijd op, komt er een snellere af laat ik hem daar wel door, en ik ga me daar niet langs een tragere wringen, dat kan erna ook nog wel. qua spektakelwaarde is het wel een leuk punt ja.

Comment

• Toen Cedrick meereed zijn we ingehaald door de Ring-Taxi net voor een mooie bochtencombinatie (sorry ken de namen niet ) ...we werden getrakteerd op een prachtige driftshow vanop de eerste rij ...kompleet met rookgordijn,was wel indrukwekkend.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
            Nochtans vrij veel mensen het zien doen. Is wel een interessant punt om es een uurtje of 2 te staan.

Ne Porsche die daar ook nog net een motorijder wou inhalen, op diezelfde moment legt die motorrijder hem plat om de bocht in te gaan. Best dat die P het zag en wat links over de curbs ging, scheelde ook niet veel.

E39 M5 die de 2 bochten mooi aan elkaar drifte
            Heb jij ons dan niet gezien? Met Avantus zilvergrijze 190D. Wij zaten daar 30m achter toen die M5 die driftjes placeerde. Ofwel heeft die dat die dag meermaals gedaan

edit: wij waren daar de zondag, jij maandag zeker?

Comment

• Ik heb zondag de ringtaxi ingehaald. Volgens mij had hij bejaarde passagiers mee met een zwak hart ofzo, want ik geloofde mijn ogen effe niet t was in elk geval niet Sabine achter het stuur. Denk dat dat een ticketje vangrail zou worden om die te volgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                Heb jij ons dan niet gezien? Met Avantus zilvergrijze 190D. Wij zaten daar 30m achter toen die M5 die driftjes placeerde. Ofwel heeft die dat die dag meermaals gedaan

edit: wij waren daar de zondag, jij maandag zeker?
                Maandag idd
                Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  Ik heb zondag de ringtaxi ingehaald. Volgens mij had hij bejaarde passagiers mee met een zwak hart ofzo, want ik geloofde mijn ogen effe niet t was in elk geval niet Sabine achter het stuur. Denk dat dat een ticketje vangrail zou worden om die te volgen.
                  Pas op, twas niet alsof hij er niet voor ging ook niet hé, de auto zette zich toch nogal wat hier en daar. Maar hij heeft uiteindelijk toch maar plaats gemaakt

Comment

• Blijkbaar toch heel wat mensen met enige parcourkennis hier, die de bochten al goed weten liggen (eventueel met naam) en de ideale lijn + bijhorende snelheid dus goed kunnen inschatten.

Is er nergens een site waar je dat zo allemaal wat kan leren, hoe het circuit ineensteekt? Of een filmpje op youtube waar je als het ware een rondleiding krijgt over de ring?
                    (uiteraard genoeg filmpjes te vinden waar je het hele parcours kan volgen, maar niet echt met uitleg bij + ik rijd niet met een GT3 dus rijstijl zal wel iets anders liggen )

Comment

• Imo is het in het begin zeer belangrijk om vaak uw spiegels te checken.
                      Van zodra je een wagen ziet die je niet zag bij het vertrekken weet je dat die sneller is.
                      Zoveel (en zo snel) mogelijk rechts aanhouden en zoals iedereen zegt, pinken.

Je wil die best ook zo snel mogelijk voorbij laten dus geen gas bijgeven ook al is het een snel stuk. Laat die mensen voorbij steken en doe dan verder met je eigen lap

Het is op de ring zeker geen schande om ingehaald te worden.
                      Snel rijden op de ring ligt voor 90% aan de baankennis als het een troost mag wezen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichten
                        Je wil die best ook zo snel mogelijk voorbij laten dus geen gas bijgeven ook al is het een snel stuk. Laat die mensen voorbij steken en doe dan verder met je eigen lap
                        Pokke-irritant soms. Mannen die pinken, en rechts rijden als de ideale lijn ook rechts ligt maar gewoon blijven planken. Dan kom jij daar binnenkant bocht langs, altijd spannend of je ze niet gaat rammen dan moest je te snel gaan bij het insturen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
                          Is er nergens een site waar je dat zo allemaal wat kan leren, hoe het circuit ineensteekt? Of een filmpje op youtube waar je als het ware een rondleiding krijgt over de ring?
                          (uiteraard genoeg filmpjes te vinden waar je het hele parcours kan volgen, maar niet echt met uitleg bij + ik rijd niet met een GT3 dus rijstijl zal wel iets anders liggen )
                          bmw heeft zo een pdf online gehad ooit. Ik heb die thuis nog liggen, misschien heeft iemand er hier nog een link naar?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                            Is dit waarschijnlijk?

Comment

• Aah merci, zeer handige pdf op het eerste zicht!

Comment

• Ik heb me trouwens net dit besteld:

Comment

Ik heb me trouwens net dit besteld:

http://www.circuitguides.com/product...?product_id=68
                                  Ziet er ook interessant uit!

Comment

Pokke-irritant soms. Mannen die pinken, en rechts rijden als de ideale lijn ook rechts ligt maar gewoon blijven planken. Dan kom jij daar binnenkant bocht langs, altijd spannend of je ze niet gaat rammen dan moest je te snel gaan bij het insturen
                                    lol tell me about it
                                    In zo'n situaties ga ik uiterst rechts rijden en als er een lastige bocht afkomt rem ik gewoon.
                                    Uiteraard niet bruusk zodat ze niet verschieten ofzo, maar toch genoeg om ze comfortabel voorbij te laten.

of van die mannen die u dan voorbij laten maar wel volgas blijven geven. Nuja, jij zal daar wel niet zo vaak last van hebben maar ik dus wel (was toen 185pk)

héél soms kom je ook wel van die irritante mannen tegen die écht voor geen geld van de wereld aan de kant willen gaan, das echt de grootste ergernis ooit op de ring.

Zo heb ik tijdens scuderia hanseat echt een halve lap achter een GT-R gehangen die waarschijnlijk zn eerste lap reed. Voor iedere bocht keihard remmen, gans verkeerde lijn volgen, dan nog wat meer remmen maar natuurlijk volgas op de andere stukken.

Tja, iedere bocht hang je keihard in die zn gat terwijl die nie opzij wil en met een 320d moet je dan ook niet meteen proberen oversteken op de rechte stukken

Maar kheb hem dan toch kunnen pakken

Comment

• aja nog een goeie tip voor mensen die voor het eerst gaan of het circuit nog iets beter willen leren kennen:
                                      je hebt in quasi iedere bocht ook dikke witte stippen die de entry en exit points van de bocht aangeven.
                                      In principe dien je om de ideale lijn te volgen bij het ingaan van de bocht net over zo een stip te rijden en bij het uitkomen ook terug.

Als je er niet op let zie je ze amper maar als je weet dat ze er zijn zal je ze makkelijk zien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichten
                                        lol tell me about it
                                        In zo'n situaties ga ik uiterst rechts rijden en als er een lastige bocht afkomt rem ik gewoon.
                                        Uiteraard niet bruusk zodat ze niet verschieten ofzo, maar toch genoeg om ze comfortabel voorbij te laten.
                                        Idd, gewoon teken doen en gas constant houden of een beetje lossen. Zeker niet remmen of hij steekt in je koffer

of van die mannen die u dan voorbij laten maar wel volgas blijven geven. Nuja, jij zal daar wel niet zo vaak last van hebben maar ik dus wel (was toen 185pk)
                                        Ja pas op. Ik heb dan wel 435pk, maar zo een kar met 300 ofzo die full pull gaat, t is nu niet alsof ik daar op een fractie langsblaas natuurlijk. De meters naar de volgende bocht gaan vrij snel

héél soms kom je ook wel van die irritante mannen tegen die écht voor geen geld van de wereld aan de kant willen gaan, das echt de grootste ergernis ooit op de ring.
                                        Zoals zondag die Fransman die ik nog uitgekafferd heb op t einde. Wa ne lul. Kon voor gene meter rijden en kende totaal de baan ni, hield zelfs ne Fiesta ST op met zijne Carrera cabrio. Was toch wel de koning van de ESP als ik da karreke bezig zag

Comment

• Volgende keer eens op de stippen letten ik heb ze nog niet gezien.
                                          Mr Drift

Comment

Working...
                                          X