Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten

Nas is The Stig of wa
    Fuck yeah, ik WIST dat ik die kerel ergens van kende!

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Wooohooow, the devil on track, FINALLY !!

Hoe beviel het? Wees niet spaarzaam met woorden.
    Ja, het is er dan toch uiteindelijk van gekomen
    Het weer zat goed, het enige waar ik wat schrik van had was het feit dat het weer pokkedruk zou zijn maar eens op de baan viel dat eigenlijk enorm goed mee. Tijdens mijn 4de (en laatste) rit van de dag ben ik zelfs niemand meer tegengekomen, zeer leuk
    Tijdens mijn 1ste ronde heb ik quasi altijd achter een Bimmerke gehangen die voor mij een zeer acceptabel ritme aanhield. Was dus ideaal om de eerste keer kennis te maken met de blinde bochten en hoogteverschillen.
    Die blinde bochten daar weet je van dat die er (ergens) aankomen maar dat hoogteverschil heeft mij eigenlijk harder doen flippen. Op 2 plaatsen voel je het gewoon ijl worden in je kop en dat geeft toch een bizar gevoel als je achter het stuur zit

LAM-666 voelde schitterend aan. Ik heb hem in Sport-mode gezet (tussen Normal en Corsa) en dat was voor mij de ideale compromis (ik rij trouwens ook altijd in Sport op de openbare baan).
    Dat ding rijdt alsof het "on tracks" zit he. Ik begin nu alleen harder en harder te denken dat de opvolger van de Rt12 een coupé moet worden. Op bepaalde punten (sorry maar ik ken de kloten van al die bochtnamen ginder) voel je toch dat het chassis onder zware druk komt te staan hoor.

Absoluut voor verhaling vatbaar (alleen klote van de extra steenslag die ik cadeau gekregen heb).

Btw, ik wil toch hier wel even rechtzetten dat ik met Ir_fuel aan't zwanzen ben hé. Die kerel rijdt dat circuit met ease 2 keer beter dan ik, respect aan wie respect toekomt.

Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
    Ja!!!! Want doordat ik iets op het internet zeg; zal Rami zich plots moreel verplicht voelen tegenover mij om in de caroussel te duiken.

Euh, wat heb ik hier nu weer met te maken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
      Daarom is het paasweekend altijd een "feest" ginder. Dan zit het vol knettergekke Engelsen.
      Die zijn er niet alleen in dat weekend hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frank Bekijk Berichten
        Die zijn er niet alleen in dat weekend hoor

Comment

Daarom is het paasweekend altijd een "feest" ginder. Dan zit het vol knettergekke Engelsen.
          Ik vind dat alles behalve een feest als die zotte daar zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
            No way dat de Ring het gevaarlijkse circuit ter wereld is. Ovals en stratencircuits zijn zeker gevaarlijker door 't gebrek aan uitloopstrook: bekijk de crash van Grosjean in Monaco in de GP2 dit jaar maar eens.

Je krijgt gewoon die illusie omdat er zoveel op gereden wordt. (meestal ook door mensen met weinig race-ervaring die zichzelf gaan overschatten)

Voor mij is eau rouge bv even gevaarlijk als de karussel.
            Deels akkoord ... en toch blijf ik ook de mening toegedaan dat de Nordschleife zowat 't gevaarlijkste circuit is, vooral omdat iedereen er zo op kan, omdat het er enorm druk is, omdat motoren en auto's tegelijk op de NS rijden, omdat de snelheidsverschillen erg groot zijn en er veel stukken zijn waar je geen 400 meter ver ziet en een veel snellere rijder dus makkelijk plotseling achter je op kan duiken (niet iedereen checkt elke 5 seconden z'n achteruitkijkspiegels), omdat er inderdaad zeer weinig uitloopstroken zijn en bij veel bochten een misstap en een uitje grasstrook bijna zeker leidt tot een klapper in de vangrails, omdat de vangrails zo dicht bij het circuit staan kom je na een klapper bijna zeker terug op het circuit gekegeld, het ligt erg oneffen en je auto zwiept bij wijze van spreken alle kanten uit (wat ervoor zorgt dat bij een steviger tempo je auto een stevige en kundige hand vereist en niet iedereen (zacht uitgedrukt) heeft de capaciteiten om een schuiver dan nog afdoende te compenseren), en niet te vergeten het feit dat 't circuit zo enorm lang is waardoor de leercurve gigantisch steil is en het verslappen van de aandacht snel leidt tot het verkeerd "herkennen" van een bocht en het daarop volgende verkeerde aansnijden van een bocht. Over dat laatste kan ik alvast meespreken...

Ja, de Raidillon is zeer gevaarlijk, maar dan nog blijft Spa-Francorchamps een circuit dat je (op de eerste keer dat je er rijdt) na enkele ronden op elk punt makkelijk herkent (=/= weten hoe en waar je op elk punt van het circuit moet rijden, da's nog iets anders).

Comment

• Francorchamps is kinderspel in vergelijking met de Nurburgring.

Comment

• je merkt pas echt hoe lastig de Ring is als je ECHT hard gaat

Comment

• Met dank aan de sympathieke zwitser
                  Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                  Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Ik ben ring verslaafd
                    Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                    Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rami Bekijk Berichten
                      Ja, het is er dan toch uiteindelijk van gekomen
                      Het weer zat goed, het enige waar ik wat schrik van had was het feit dat het weer pokkedruk zou zijn maar eens op de baan viel dat eigenlijk enorm goed mee. Tijdens mijn 4de (en laatste) rit van de dag ben ik zelfs niemand meer tegengekomen, zeer leuk
                      Tijdens mijn 1ste ronde heb ik quasi altijd achter een Bimmerke gehangen die voor mij een zeer acceptabel ritme aanhield. Was dus ideaal om de eerste keer kennis te maken met de blinde bochten en hoogteverschillen.
                      Die blinde bochten daar weet je van dat die er (ergens) aankomen maar dat hoogteverschil heeft mij eigenlijk harder doen flippen. Op 2 plaatsen voel je het gewoon ijl worden in je kop en dat geeft toch een bizar gevoel als je achter het stuur zit

LAM-666 voelde schitterend aan. Ik heb hem in Sport-mode gezet (tussen Normal en Corsa) en dat was voor mij de ideale compromis (ik rij trouwens ook altijd in Sport op de openbare baan).
                      Dat ding rijdt alsof het "on tracks" zit he. Ik begin nu alleen harder en harder te denken dat de opvolger van de Rt12 een coupé moet worden. Op bepaalde punten (sorry maar ik ken de kloten van al die bochtnamen ginder) voel je toch dat het chassis onder zware druk komt te staan hoor.

Absoluut voor verhaling vatbaar (alleen klote van de extra steenslag die ik cadeau gekregen heb).

Btw, ik wil toch hier wel even rechtzetten dat ik met Ir_fuel aan't zwanzen ben hé. Die kerel rijdt dat circuit met ease 2 keer beter dan ik, respect aan wie respect toekomt.
                      Zalig.

Dat laatste : dat was al duidelijk, je hamerde er teveel op in verschillende topics, en ik dichtte het geheel dan ook al een mooi gehalte "Ferrari-like-bashing" toe.

Wat je zegt over de hoogteverschillen : ik denk dat dat voor iedereen die de eerste keer op de Ring gaat, het meeste indruk maakt. Games (GT4 en hoe heet dat daar allemaal) en ook video's op Youtube e.a. geven no way weer hoe het in realiteit overkomt, laat staan dat je op voorhand kan verwachten welke verticale G-krachten je er ondervindt. Zelfs als je al vaker geweest bent en na een tijdje ga je nog 'es, dan nogmaals opnieuw word je hard verrast door de verticale component van dat circuit. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die, als ze op de crest aan Flugplatz, in de "put" van de Fuchrohre, in de remzone net na de brug over Breidscheid, in de Karussel, in de remzone net voor Pflanzgarten e.a., niet "oempfh!! " doen.

Wagonnetje spelen is idd de beste leerschool, eentje uitpikken die wat trager rijdt dan jezelf en dan "op 't gemak" volgen, en kijken. Alleen al 't feit dat er vanalles voorbij komt (trager of sneller) vind ik een belevenis op zich. Misschien dat iemand die dagelijks een LP'ke rijdt niet meer zo denderend uit z'n dak gaat als een oude 911 of een bijna op twee wielen zo hard door de bochten jakkerende E36 M3 'm komt voorbijgestoven, maar dan nog moet de snelheid waarmee sommige routinés daar over scheuren indrukwekkend zijn, ook al zit je met een 5-liter (somewhat) V10 die je onderrug zit te masseren.

Steenslag : welcome to the game. Hoe meer volk, hoe erger. En dan valt de NS in zekere zin nog mee. Op circuit (trackdays) heb je vooreerst het grind van de grindbakken (op Zolder mag je die gerust "keibakken" noemen), en bovendien het vuil en rubber van slicks dat continu op je wordt geslingerd...

't Smaakt naar meer, lees ik. Nice. Als ik toch 'es iets mag aanraden : probeer op een rustige trackday toch 'es Spa-Francorchamps te doen. Ge gaat - denk ik - versteld staan van de thrills die de Raidillon en de daaropvolgende straight (vals plat omhoog, ge gaat uwe V10 nog nooit zo hard voelen werken hebben, en ge gaat écht naar uwe compteur zitten turen en waarschijnlijk zelfs "allez! sneller!" zitten roepen ), Pouhon (dubbele linkse met een pak G's) en Blanchimont (blind bochtje pikken aan 180+ per uur) geven.
                      Last edited by ; 08/09/2009, 11:39.

Comment

Francorchamps is kinderspel in vergelijking met de Nurburgring.
                        Elk gewoon circuit. Er zijn circuits waar de ideale lijn om echt hard te gaan, niet zo makkelijk te leren valt, maar elk gewoon circuit kent hooguit een 20-tal bochten, en die leer je veel sneller dan die 70+ (of hoeveel zijn 't er weer?) van de NS. Wat mij betreft is het net het gevaar van die vele bochten, die de NS zo gevaarlijk maakt. En zoals WB zegt : als je écht snel wil gaan moet je dan nog 'es tientallen of liever zelfs honderden ronden gereden hebben daar, om elke bocht goéd te kennen (ideale lijn, te diep richting binnenkant, te ver richting buitenkant), zodat je weet wat je kar doet op élk punt tarmac.

Comment

• op de NS zit je dan nog met bulten en putten op bepaalde punten, als je eens "per ongeluk" een meter naast je normale lijn zit kan dat wel verrassende effecten hebben, zeker icm de hoogteverschillen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Wagonnetje spelen is idd de beste leerschool, eentje uitpikken die wat trager rijdt dan jezelf en dan "op 't gemak" volgen, en kijken. Alleen al 't feit dat er vanalles voorbij komt (trager of sneller) vind ik een belevenis op zich. Misschien dat iemand die dagelijks een LP'ke rijdt niet meer zo denderend uit z'n dak gaat als een oude 911 of een bijna op twee wielen zo hard door de bochten jakkerende E36 M3 'm komt voorbijgestoven, maar dan nog moet de snelheid waarmee sommige routinés daar over scheuren indrukwekkend zijn, ook al zit je met een 5-liter (somewhat) V10 die je onderrug zit te masseren.
                            In het snelle stuk na Breidscheid (die paar linkerbochten over die heuveltjes) ben ik voorbij gereden door een BMW E36 318TDS....

Hij reed wel keihard van me weg op acceleratie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              Zalig.

Dat laatste : dat was al duidelijk, je hamerde er teveel op in verschillende topics, en ik dichtte het geheel dan ook al een mooi gehalte "Ferrari-like-bashing" toe.

Wat je zegt over de hoogteverschillen : ik denk dat dat voor iedereen die de eerste keer op de Ring gaat, het meeste indruk maakt. Games (GT4 en hoe heet dat daar allemaal) en ook video's op Youtube e.a. geven no way weer hoe het in realiteit overkomt, laat staan dat je op voorhand kan verwachten welke verticale G-krachten je er ondervindt. Zelfs als je al vaker geweest bent en na een tijdje ga je nog 'es, dan nogmaals opnieuw word je hard verrast door de verticale component van dat circuit. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die, als ze op de crest aan Flugplatz, in de "put" van de Fuchrohre, in de remzone net na de brug over Breidscheid, in de Karussel, in de remzone net voor Pflanzgarten e.a., niet "oempfh!! " doen.

Steenslag : welcome to the game. Hoe meer volk, hoe erger. En dan valt de NS in zekere zin nog mee. Op circuit (trackdays) heb je vooreerst het grind van de grindbakken (op Zolder mag je die gerust "keibakken" noemen), en bovendien het vuil en rubber van slicks dat continu op je wordt geslingerd...

't Smaakt naar meer, lees ik. Nice. Als ik toch 'es iets mag aanraden : probeer op een rustige trackday toch 'es Spa-Francorchamps te doen. Ge gaat - denk ik - versteld staan van de thrills die de Raidillon en de daaropvolgende straight (vals plat omhoog, ge gaat uwe V10 nog nooit zo hard voelen werken hebben, en ge gaat écht naar uwe compteur zitten turen en waarschijnlijk zelfs "allez! sneller!" zitten roepen ), Pouhon (dubbele linkse met een pak G's) en Blanchimont (blind bochtje pikken aan 180+ per uur) geven.
                              Wat je zegt! Ik vertelde zondagavond nog tegen Diet74 dat ik eigenlijk spijt heb dat ik er niet eerder ben opgegaan. Maar tegelijkertijd heb ik ook wel een beetje spijt dat ik de knoop uiteindelijk heb doorgehakt. Kwestie dat het nu volledig naar de zak is hé. Ik hoor al na 1 dag een klein stemmetje achteraan in mijne kop roepen: "Nürburg ... Nürburg ... Nürburg ... "
                              Het beestje heeft gebeten, als ik meer vrije tijd had dan zou dit een zeer dure hobby geworden zijn, dat besef ik nu al.

De eerste ronde ben ik voorbij GEVLOGEN door Sabineke met daarachter een 996 GT3RS. Ik dacht bij mezelf: "ok, dit is normaal". 2 minuten later ben ik voorbij GEVLOGEN door een wrak van een BMW (5-reeks van 20 jaar oud). Ik dacht bij mezelf: "dees is erover". Gelukkig ken ik mijn eigen grenzen EN heb ik niks meer te bewijzen. Daar heb ik mijn leeftijd wat aan te danken denk ik. Had dit 15 jaar geleden gebeurd dan was ik er als een zot op steroïds achter gesjeesd.
                              Last edited by ; 08/09/2009, 12:01.

Comment

De eerste ronde ben ik voorbij GEVLOGEN door Sabineke met daarachter een 996 GT3RS. Ik dacht bij mezelf: "ok, dit is duidelijk". 2 minuten later ben ik voorbij GEVLOGEN door een wrak van een BMW (5-reeks van 20 jaar oud). Ik dacht bij mezelf: "dees is erover". Gelukkig ken ik mijn eigen grenzen EN heb ik niks meer te bewijzen. Daar heb ik mijn leeftijd wat aan te danken denk ik. Had dit 15 jaar geleden gebeurd dan had ik er als een zot op steroïds achter gesjeesd.
                                Dat had ik willen zien, Rami mee met de Ringtaxi driftend door Brunnchen

Ik ben trouwens nogal brutaal ingehaald geweest door zo een mongool die absoluut aan zichzelf wou bewijzen dat hij de ringtaxi kon volgen. Even wachten tot ik aan de kant ging was er blijkbaar teveel aan, dat zijn kostbare seconden he ...

Comment

Ik begin nu alleen harder en harder te denken dat de opvolger van de Rt12 een coupé moet worden. Op bepaalde punten (sorry maar ik ken de kloten van al die bochtnamen ginder) voel je toch dat het chassis onder zware druk komt te staan hoor]
                                  hmm, rij maar ne keer met mij mee,
                                  dan weet je pas wat torsie in 't chassis betekent
                                  in de carousel voel je het dashboard gewoon "gaan"µ

btw: volgend jaar een jahreskaart voor mij,
                                  2 lange week-ends doen en 't is terugverdient
                                  Last edited by ; 08/09/2009, 12:12.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                                    hmm, rij maar ne keer met mij mee,
                                    dan weet je pas wat torsie in 't chassis betekent
                                    in de carousel voel je het dashboard gewoon "gaan"
                                    Binnenkort uwe boom gescheurd.

Comment

"Nürburg ... Nürburg ... Nürburg ... "
                                      Het beestje heeft gebeten, als ik meer vrije tijd had dan zou dit een zeer dure hobby geworden zijn, dat besef ik nu al.
                                      .. zullen het dit jaar nog eens op de kalender zetten (en dan misschien met een weekdag erbij, zodat er wat 'rustige' oefenrondes gereden kunnen worden)

Comment

• Het ziet er alleszins goed uit voor morgen qua weer.

En normaal veel dikke bakken ook ivm Scuderia cursus die dan start.
                                        Die letzten Worte ...
                                        ... eines Diesel-Fahrers:
                                        "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                                        ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                        W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                                        W201 BENZIN

Comment

• Fuck moet morgen werken.

Anders ging ik mee.

Comment

Working...
                                          X