Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
    Zaterdag is het VLN ..
    Zondag is open + Pistenclub trackday op GPS. Ik zal bij Pistenclub zitten, mochten er liefhebbers zijn ..
    Daar heb ik ook altijd al eens willen rijden. Ik denk volgend weekend nog eens op de Nordschleife als het weer wat meezit en een volgende gelegenheid toch eens wat rondjes GPS. Waar kan je daar juist kaartjes voor kopen, ook ter plaatse?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
      Daar heb ik ook altijd al eens willen rijden. Ik denk volgend weekend nog eens op de Nordschleife als het weer wat meezit en een volgende gelegenheid toch eens wat rondjes GPS. Waar kan je daar juist kaartjes voor kopen, ook ter plaatse?
      Voor Touristenfahrten kan je tickets kopen links naast box 1. Maar dan rijd je enkel het Club Circuit en niet het volledige circuit. Op die manier mis je het snelle en technische stuk (lees, het leuke stuk). Buiten het seizoen (= winter), kan je soms wel op de volledige GPS rijden. Maar dat is, afaik, uitzonderlijk. Aeromax heeft al eens de volledige GPS kunnen rijden op die manier. (vorig jaar was het 2de deel van GPS gans het jaar afgehuurd door BMW)

Nu zondag is een trackday met Pistenclub: http://www.pistenclub.de. Pistenclub is qua organisatie top imho. Er wordt wel doorgereden ... Prijs voor deze valt nog mee, omdat je bv. enkel de voormiddag kan rijden als je dat wil. Ik rij wel ganse dag, anders vind ik de verplaatsing nogal ver.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten

fak, en dan zien om nog je bocht te halen
        Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
        Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

Voor Touristenfahrten kan je tickets kopen links naast box 1. Maar dan rijd je enkel het Club Circuit en niet het volledige circuit. Op die manier mis je het snelle en technische stuk (lees, het leuke stuk). Buiten het seizoen (= winter), kan je soms wel op de volledige GPS rijden. Maar dat is, afaik, uitzonderlijk. Aeromax heeft al eens de volledige GPS kunnen rijden op die manier. (vorig jaar was het 2de deel van GPS gans het jaar afgehuurd door BMW)

Nu zondag is een trackday met Pistenclub: http://www.pistenclub.de. Pistenclub is qua organisatie top imho. Er wordt wel doorgereden ... Prijs voor deze valt nog mee, omdat je bv. enkel de voormiddag kan rijden als je dat wil. Ik rij wel ganse dag, anders vind ik de verplaatsing nogal ver.
          Merci voor de uitleg. Ik herinner me vorig jaar dat in het weekend ook touris op de GP werden gereden maar volgens u dus niet de volledige GP? Ik zal dan ook eens moeten uitkijken naar een trackday daar.
          Mss dat ik je zondag wel zie...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
            Merci voor de uitleg. Ik herinner me vorig jaar dat in het weekend ook touris op de GP werden gereden maar volgens u dus niet de volledige GP? Ik zal dan ook eens moeten uitkijken naar een trackday daar.
            Mss dat ik je zondag wel zie...
            Nope Club Circuit. Heb het zelf ook al gedaan ... Ben zelf ooit bijna rechtdoor gereden waar het naar rechts was, omdat ik het ganse circuit gewend was.

Pak een helm mee zondag, dan kunt ge meerijden. Mijn vriendin gaat na enkele rondjes toch in de cafetaria zitten

Ik vind GPS echt aan te raden .. Advan Bogen is sneller dan voor remzone Combes en het stuk Ford Kurve tot Schumacher S is écht niet makkelijk ..

Comment

Nope Club Circuit. Heb het zelf ook al gedaan ... Ben zelf ooit bijna rechtdoor gereden waar het naar rechts was, omdat ik het ganse circuit gewend was.

Pak een helm mee zondag, dan kunt ge meerijden. Mijn vriendin gaat na enkele rondjes toch in de cafetaria zitten

Ik vind GPS echt aan te raden .. Advan Bogen is sneller dan voor remzone Combes en het stuk Ford Kurve tot Schumacher S is écht niet makkelijk ..
              Zie PM

Comment

Hehe, het is dan niet IRL, maar onlangs een simrace gehad op de Nordschleife met het club circuit erbij, en ben daar mijn eerste rondje ook vol rechtdoor in de bandenmuur gevlamd

DIe trackday lijkt wel interessant. Ook wel nog eens goesting om naar de ring te gaan met het lenteweer dat aangekomen is.
                www.flickr.com/photos/bramvds
                www.last.fm/user/lender

Comment

• NS + GPS = 24h VLN Strecke

Heb ik ook ooit gedaan: http://www.daggie.be/?p=359
                  Ook fun

Breng uw camera als je zondag komt

Comment

• wat gaat er met de ring gebeuren? Ik heb gehoord dat de klachten van de omwonenden te ernstig geworden zijn en dat er acties gingen komen....nu blijkt het ook effectief zo te zijn.

Er komt een noise limit die ook effectief zal gevolgd worden, dus geen gumpert/LP670-4SV etc meer...

Bovendien zijn ze alle goeie plekken nu blijkbaar ook aan het volzetten met geluidsmuren :o

Waarom gaat iedereen toch naast een circuit wonen om daarna te gaan klagen over het lawaai....in spa is het ook van dat, idem zolder :s
                    Captain Turbo
                    General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                    Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

• Ik ga waarschijnlijk zondag naar de Ring. Nog mensen?

Comment

• Dit jaar ga ik toch ook eens proberen te gaan. Met mijn wagen heb ik daar sowieso wel niets te zoeken, maar de sfeer en de auto's alleen al zullen wel al indrukwekkend genoeg zijn hoop ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                          Dit jaar ga ik toch ook eens proberen te gaan. Met mijn wagen heb ik daar sowieso wel niets te zoeken, maar de sfeer en de auto's alleen al zullen wel al indrukwekkend genoeg zijn hoop ik.
                          De wagen boeit echt niet. Ik heb er al deuxcheveaus, volvo stationcars en monovolumes etc. gezien. Het wordt niet altijd in dank afgenomen, maar als je op tijd op kant zit, no problemo.

Weet er iemand of er ergens foto's van 14/09/2009 zijn van op nordschleife?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
                            wat gaat er met de ring gebeuren? Ik heb gehoord dat de klachten van de omwonenden te ernstig geworden zijn en dat er acties gingen komen....nu blijkt het ook effectief zo te zijn.

Er komt een noise limit die ook effectief zal gevolgd worden, dus geen gumpert/LP670-4SV etc meer...

Bovendien zijn ze alle goeie plekken nu blijkbaar ook aan het volzetten met geluidsmuren :o

Waarom gaat iedereen toch naast een circuit wonen om daarna te gaan klagen over het lawaai....in spa is het ook van dat, idem zolder :s
                            Dat zijn shocking foto's!

Mijn lievelingsplek om te gaan kijken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
                              De wagen boeit echt niet. Ik heb er al deuxcheveaus, volvo stationcars en monovolumes etc. gezien. Het wordt niet altijd in dank afgenomen, maar als je op tijd op kant zit, no problemo.

Weet er iemand of er ergens foto's van 14/09/2009 zijn van op nordschleife?
                              hey hey,
                              iedere wagen is welkom hé,
                              alleen bussen/campers/...donkerkleurige vw Bora's etc. worden als "not welcome" beschouwd

foto's,
                              staat hier niet ergens een lijst met sites?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                                Dit jaar ga ik toch ook eens proberen te gaan. Met mijn wagen heb ik daar sowieso wel niets te zoeken, maar de sfeer en de auto's alleen al zullen wel al indrukwekkend genoeg zijn hoop ik.
                                De baantjes in de buurt van de ring zijn ook een plezier om op te rijden.

Ik heb zelf ook nog niet op de ring gereden (nog geen eigen auto, wel al meegereden met een vriend), maar met een paar vrienden en wat goed weer is het sowieso de moeite, er is altijd wel wat moois te zien. Altijd leuk om ook eens belgen daar tegen te komen.

De trackdays op 12 april lijkt me wel de moeite om eens te gaan kijken, maar zelf rijden is natuurlijk geen optie dan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Krkke Bekijk Berichten
                                  De trackdays op 12 april lijkt me wel de moeite om eens te gaan kijken, maar zelf rijden is natuurlijk geen optie dan.
                                  Jawel, ring is dan voor TF open in de namiddag:
                                  Montag, 12.04.10, 17:15 bis 19:30 Uhr
                                  1991 Mazda MX-5 NA
                                  Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                                  www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
                                    Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                                    hey hey,
                                    iedere wagen is welkom hé,
                                    alleen bussen/campers/...donkerkleurige vw Bora's etc. worden als "not welcome" beschouwd
                                    ?

Mja toch, mijn auto is maar een fiesta 1.3'tje hé.
                                    Maar misschien dat als ik er ben ik toch niet aan de verleiding zal kunnen weerstaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
                                      Jawel, ring is dan voor TF open in de namiddag:
                                      Montag, 12.04.10, 17:15 bis 19:30 Uhr
                                      Aha, dat wist ik niet. Bedankt.

Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                                      Mja toch, mijn auto is maar een fiesta 1.3'tje hé.
                                      Maar misschien dat als ik er ben ik toch niet aan de verleiding zal kunnen weerstaan
                                      Ik had het al moeilijk toen ik er vorige keer was met m'n moeder haar VW Passat, maar zo'n onverantwoord risico kon ik niet nemen. Met een eigen auto zou ik het waarschijnlijk ook niet kunnen laten, al is het maar een rustig rondje in een kleine wagen.

Comment

• Je mag in principe met een traag hok de ring op maar als je even nadenkt en tussen als dat geweld wil rijden doe je dat niet. Ik denk dat als je dan een halve ronde gedaan hebt (10km) je wou dat je er niet opgereden was, zeker niet als het wat drukker is zoals op een zondag...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
                                          Heb ik ook nooit begrepen.
                                          Zelfde voor Zaventem.

Comment

Working...
                                          X