Oorspronkelijk geplaatst door White
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Auto 5 = rommel, nest, shit, ...
Collapse
X
-
Had 2 maand geleden eens een batterij gekocht bij Auto 5, en moest nog eens terug om die te laten afstellen zodat ik garantie kreeg, en gisteren eindelijk tijd ervoor (normaal moet je dat binnen 1 week doen maar m'n auto stond nog niet op platen dan).
Toen kwam die monteur en zei tegen de gerante '13,39' (Volt). Dat was de controle van het laadcircuit. En toen zei die gerante 'ja, uwen alternator is bijna kapot, 't is een zeer zwak signaal, en omdat het zo zwak is kunnen we geen garantie geven op die batterij want als ze binnen 6 maand kapot is, dan is dat door die alternator'..
Ik maar braaf van ja knikken (maar het daarbij gelaten), en terug huiswaarts nog even bij m'n garagist gestopt. Toen ik hem zei dat ze zeiden dat ik een nieuwe alternator zou moeten steken zei hij 'normaal is dat 13,2V, dat is genoeg' en toen zei ik dat het bij mij 13,39V was zelfs. Hij zei dat dat heel normaal is en bij de meeste auto's zo is ('t gaat hier wel om mijn Polo'tje van 1991 met 1000cc motor en 45Ah batterij voor de duidelijkheid).
Bende zeveraars.. je ziet dat het nog altijd beter is dat je het zelf doet (of tenminste weet wat er loos is), anders kunnen ze je van alles wijsmaken als je er niets van kent. En ja, de gemiddelde brave burger (inclusief ik), kent bitter weinig van autotechniek.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenHad 2 maand geleden eens een batterij gekocht bij Auto 5, en moest nog eens terug om die te laten afstellen zodat ik garantie kreeg, en gisteren eindelijk tijd ervoor (normaal moet je dat binnen 1 week doen maar m'n auto stond nog niet op platen dan).
Toen kwam die monteur en zei tegen de gerante '13,39' (Volt). Dat was de controle van het laadcircuit. En toen zei die gerante 'ja, uwen alternator is bijna kapot, 't is een zeer zwak signaal, en omdat het zo zwak is kunnen we geen garantie geven op die batterij want als ze binnen 6 maand kapot is, dan is dat door die alternator'..
Ik maar braaf van ja knikken (maar het daarbij gelaten), en terug huiswaarts nog even bij m'n garagist gestopt. Toen ik hem zei dat ze zeiden dat ik een nieuwe alternator zou moeten steken zei hij 'normaal is dat 13,2V, dat is genoeg' en toen zei ik dat het bij mij 13,39V was zelfs. Hij zei dat dat heel normaal is en bij de meeste auto's zo is ('t gaat hier wel om mijn Polo'tje van 1991 met 1000cc motor en 45Ah batterij voor de duidelijkheid).
Bende zeveraars.. je ziet dat het nog altijd beter is dat je het zelf doet (of tenminste weet wat er loos is), anders kunnen ze je van alles wijsmaken als je er niets van kent. En ja, de gemiddelde brave burger (inclusief ik), kent bitter weinig van autotechniek.
Ik ging eens naar Auto5 om mijn lichten te regelen. 2min en 10€ later was het in orde en mijn auto was goedgekeurd. Auto52002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk BerichtenHoe stel je een batterij af...?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenBatterij laten afstellen?
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk BerichtenHoe stel je een batterij af...?Nissan QQ driver.
Comment
-
firma's als auto5 en ook vele andere multimerkgarages en zwartwerkers zijn echte bedriegers. Het is spijtig dat ze de naam zo verkorven want er bestaan ook goede multimerkgarages en die zijn er dan de duppe van. In een merdealer kan je bijna zo niet in de zak gezet worden daar er altijd wel degelijk materiaal gebruikt wordt en de controle van bovenaf ook niet te onderschatten valtBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenMerkgarages maken evengoed flaters en dat tegen een veel dikkere prijs.
Maar het flatergehalte bij Auto5 is wel van een heel ander niveau
"ik liet toen een nieuwe uitlaat plaatsen door MIDAS op mijn opel en toen ik van hun oprit reed lag hij al op straat"
sigpic
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand Bekijk BerichtenAuto 5 heeft prima materiaal. Op mijn (dienst) BMW 318D touring zitten reeds geruime tijd Auto5 wieldoppen(4 voor 20 euro dacht ik, spaakmotief) en een autoradio (een goedkoop merkloos type) en ik ben daar zeer tevreden van.
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten'n 318d heeft standaard toch de Radio Business CD ?
En ook wieldoppen, maar die kun je idd kwijtraken.
-edit-
Oei, Auto5 zei je ?
http://autoforum.be/showthread.php?p...29#post3668329
Hij heeft al met 100 verschillende wagens persoonlijke ervaringen, heeft van neven, nichten, schoonbroers elk 20 stuks.
En ja, idd veel tegenstrijdigheden als je zijn reply's tegenover elkaar vergelijkt.
Ik vraag me af welke andere forumnaam er nog zou staan als een moderator eens zoekt op zijn ip adres.
Comment
-
Merk garages flateren ook,maar véél minder frequent en zijn ook meestal bereid ze optelossen. Bij auto5 moet knoeier 1 de fouten van knoeier 2 proberen weg te moffelen.BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
ik wil niet lullen maar je bent bezig van uw schatje en dergelijke meer en dan ga je naar daar
nu, pas op, met de subaru ook maar onlangs mijn garage gevonden.
liet het onderhoud altijd op mijn werk doen, ferm gemakkelijk tijdens de uren
maar was kwam het... onderdelen nodig, via de telefoon besteld en dergelijke meer...
vorig jaar is hij dan binnen geweest bij de nieuwe garage en daar werden er 2 kanshebbers gevonden op een kapot blokje
sindsdien ga ik altijd naar daar. de man heeft een hart in de vorm van subaru logo denk ik
als den auto liefhebberij is, moet je er idd iets voor over hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door subarufreakdd Bekijk Berichtenik wil niet lullen maar je bent bezig van uw schatje en dergelijke meer en dan ga je naar daar
nu, pas op, met de subaru ook maar onlangs mijn garage gevonden.
liet het onderhoud altijd op mijn werk doen, ferm gemakkelijk tijdens de uren
maar was kwam het... onderdelen nodig, via de telefoon besteld en dergelijke meer...
vorig jaar is hij dan binnen geweest bij de nieuwe garage en daar werden er 2 kanshebbers gevonden op een kapot blokje
sindsdien ga ik altijd naar daar. de man heeft een hart in de vorm van subaru logo denk ik
als den auto liefhebberij is, moet je er idd iets voor over hebben.2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenNog iemand die hier niets van snapt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenIk snap het anders wel.
Comment
-
Bij mijn moeder namen ze de wagen mee naar achter om nieuwe nummerplaten te monteren. Even later kwam de monteur met de baas terug naar voren. Ze stonden erop dat de wagen achtergelaten werd om de airco eens te reinigen, want deze rook volgens hun alsof hij nog nooit gekuist was.
Dit was twee weken ervoor gedaan door Volkswagen zelf bij het onderhoud. Nogmaals een bewijs wat een afzetters en amateurs het zijn, flauwe verkooptrucjes pakken nu eenmaal niet bij iedereen."I've tried everything other than jumping out of a plane, but nothing gives you an adrenaline rush like racing a car." (Nigel Mansell)
Current:Audi A4 S-Line 2.0 Avant (2016)
Past: BMW 316 dA Touring Steptronic (2014) - Renault Mégane GT 1.9 dCi ( 2014 ) - Ford S-Max 1.8 Duratorq TDCI ( 2010 ) - Ford Focus 1.6 Clipper TDCI ( 2008 ) - Fiat Grande Punto Racing -Italia- ( 2010 )
Comment
Comment