Oorspronkelijk geplaatst door Jochen
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Auto 5 = rommel, nest, shit, ...
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DuDe Bekijk BerichtenIk weet dat het belachelijk duur is maar dit is gewoon de prijs ze. Heb zo ooit ook een lampje laten vervangen bij men dealer en daar heb ik toen ook 18 euro voor moet betalen... Belachelijk maar niks aan te doen vrees ik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno2 Bekijk BerichtenLampje vooraan bij officiele Renault garage laten vervangen kostte me begin dit jaar nog 35 Euro...
Daar noem je het klotemerk bij uitstek om lampen te vervangen: Renault. Een kennis van mij rijdt met een Scenic, ongelofelijk wat voor klotenest dat is om een simpele lam te vervangen, het lijkt moeilijker dan een chirurgische ingreep. Bij een Smart is het ook een titanenwerk: bijna gans de voorbouw moet eraf...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenBij Auto5 hanteren ze vastgelegde tarieven voor hun "klusjes." Zoals anderen reeds aanhaalden heb je niet bepaald schandalig veel betaalt voor dit werkje, elders was je er nog niet zo goedkoop van afgeraakt... En trouwens, als je te onhandig of te dom bent om zo'n lamp zelf te vervangen dan zal je ervoor betalen, lijkt me logisch.dat noemen ze service.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenIk liet deze week 4 banden opleggen bij de bandencentale -> 64€2003 Saab 9-5 TiD Hirsched & aeronized
1998 Saab 9-3 TiD (sold)
1993 Saab 900i aero (sold)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dessel Bekijk BerichtenHier in de Vulco kost mij da tussen 15 en 25 €, hangt er van af hoeveel volk er isA Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk BerichtenZelf zet ik ook NOOIT nog een voet in de garage van Auto5
Ongeveer een jaar geleden ben ik met de Corsa C van mijn moeder aan het rijden, als ik opmerk dat 1 van de lampen vooraan stuk is. Ik had uit ondervinding al geleerd, dat je daar moeilijk aankon, dus liet ik het liever door 'ervaren' handen doen.
Mijn dealer was al dicht, maar Auto5 was nog open.
Ik daar binnen...
Neem een lampje van de toog, dat 6 euro kostte, geef dat aan de bediende en vraag of ze het willen vervangen...
Monteur vervangt dat, is +-1,5 minuut bezig geweest.
Ik ga afrekenen:
17euro aub...
ikke:
Uiteindelijk maar betaald, maar dit was de laatste keer
Een gewoon H7 lampje ? Mijn moeder haar H7 lampje rechts voor heb ik ook eens vervangen, daar kan je uitstekend aan eigelijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten't Is een goeie les, jammer genoeg ook een pijnlijke.
Soms verwijt men (mij) wel 'es dat je (ik) te snel oordeel(t), als je zegt dat je het hoopje half-seniele of driekwart-mongoloïde gebuisde ex-mechaniekersschool-leerlingetjes daar kauwgummend en aan hun onedele delen krabbend ziet samentroepen rond legio Daewoo Nubira en ander heftig rijdend spul dat de doorsnee "laat-ons-een-dagje-spenderen-in-de-Carrefour-en-de-bijhorende-LunchGarden"-bevolking daar voor een naar eigen zeggen "zééér zeer goed" onderhoud komt droppen.
Awel, nu zou die opmerking terecht zijn, want ik oordeel inderdaad te snel : mensen die een dagje in de Carrefour en de bijhorende LunchGarden willen spenderen zijn helemaal niet per definitie minderwaardig, en hun auto's mogen gerust een Daewoo zijn of iets anders, en 't hoeft helemaal niet heftig te zijn om respectabel te zijn. Wel integendeel.
(neen, ik neem m'n woorden over de modale Auto5-mechanieker niet terug, en iedereen die zich daaraan stoort kan me vierkant aan m'n reet roesten)
Prettig weekend !!
Zelfde bij mij gebeurd alleen hadden ze 3L olie ipv 5,5L olie in mijn auto gegoten
Dikke kak ze, en oh ja ze konden de BC niet resetten....
@gTa
Dat van die gebuisde mechanika mensen dat kan maar mijn Mercedes is bij de vorige eigenaar (voordat ik hem overkocht) op een onderhoudsbeurt geweest bij Mercedes-Benz zelf.
Die schijfremmen die er waren opgezet vanvoor waren helemaal scheef gezet en niet goed geplaatst, dit had auto 5 opgemerkt, ik vertrouwde hen in het begin niet maar bij mijn volgende onderhoud werd de zelfde opmerking door Mercedes gemaakt ik heb ze dan laten vervangen, maar ja...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door White Bekijk BerichtenEen gewoon H7 lampje ? Mijn moeder haar H7 lampje rechts voor heb ik ook eens vervangen, daar kan je uitstekend aan eigelijk
Bij Auto 5 ben ik een tijdje geleden ook eens aanbeland. Ik had de M3 velgen van mijn E36 verkocht. Door een misverstand is de koper echter een dag te vroeg bij mij aangekomen waardoor de velgen nog op de E36 lagen. Ik wilde ze snel vervangen maar mijn veiligheidsbouten hadden kuren (lees krom gedraaid)... Ik kreeg ze niet meer gedemonteerd...
Bij Auto 5 gaan vragen of ze even de veiligheidsbouten wilden losdraaien... Er liep daar genoeg volk niks te doen maar ze hadden geen tijd... Ik moet een paar uur later maar terug komen. Ik vertel die mensen vriendelijk dat ik een koper heb voor de velgen en dat het nu zou moeten... Na veel gezever heeft die pipo 1 bout losgezet... Ik vraag of hij de andere veiligheidsbouten ook kan loszetten... Daar had hij geen tijd voor... Het duurde mss 10 sec om 1 bout los te zetten... Ben uiteindelijk bij een locale garagist gestopt die me geholpen heeft ook al had die écht geen tijd. Daar stonden vrij veel klanten te wachten.
Met de E36 ben ik steeds bij locale dealers op onderhoud geweest en ik heb telkens vodden gehad. Met de 520d ben ik steeds bij BMW geweest en alles was steeds 100% in orde. Op voorhand geeft men mij ook steeds een schatting van de kosten. En om eerlijk te zijn... de BMW dealer werkt SNELLER, PROPERDER, BETROUWBAARDER en vaak ook nog GOEDKOPER!!!The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
bij mij dienen dealers alleen maar voor dingen onderdelen te bestellen ( en dan nog liever online of via speeshop )
en als ik iets ECHT niet kan.
voor een put ga ik bij mijn buur langs.
en is het zoiets waarvoor ik half mijn auto moet slopen, dan doe ik dit gewoon in het weekend eens ff.
moet ik bij de bandencentrale langsgaan. ( toffe manne daar ) ist altijd leuk. bij het uitlijnen ff babbeltje slagen met de garagist.
bij mijn lichte afstellen was het redelijk druk in de garage.. nuja, ik kan met da machien werken als ze da ervoor zetten, dus zet zo een van die kerels da er in de rapte voor.
ik met paar van mijn eige sleutels die lampen afstellen. kga na die garagist vo te betalen.
timmie: hoeveel moet ik u ?
garagist: moet gij aan uzelf vragen gij hebt ze goed gezet, dus ge moet uzelf betalen. ( MAW twas gratis )
mja, de vulco in mechele blijft toch 1 van mijn favoriete garages, leuke gaste die daar werken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenDaar noem je het klotemerk bij uitstek om lampen te vervangen: Renault. Een kennis van mij rijdt met een Scenic, ongelofelijk wat voor klotenest dat is om een simpele lam te vervangen, het lijkt moeilijker dan een chirurgische ingreep. Bij een Smart is het ook een titanenwerk: bijna gans de voorbouw moet eraf...
Eens deze eruit, moest men het nieuwe exemplaar ook nog terug op z'n plaats zien te krijgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk BerichtenOoit een lamp bij mijn Megane moeten laten vervangen. Djeezes, via een klep vooraan in de wielkast moest men eerst op de tast op zoek naar de te vervangen lamp.
Eens deze eruit, moest men het nieuwe exemplaar ook nog terug op z'n plaats zien te krijgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk BerichtenDan ben ik toch blij met m'n Volvo 940. Geen problemen om een lampje te vervangen. Onder de motorkap is er nog plaats genoeg voor een tweede motor en een aantal valiezen.
Handig, zo'n reservemotor en extra bagagaruimte. Misschien een ideetje om volgend jaar eens een roadtrip naar het oostblok te makenMaak er hier dan wel een topic over want ik ben zeer benieuwd hoe dit zal aflopen en ik rol ook eens graag over de grond van het lachen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk BerichtenOp losse wielen of met de wielen nog op de auto?2003 Saab 9-5 TiD Hirsched & aeronized
1998 Saab 9-3 TiD (sold)
1993 Saab 900i aero (sold)
Comment
-
'n 318d heeft standaard toch de Radio Business CD ?
En ook wieldoppen, maar die kun je idd kwijtraken.
-edit-
Oei, Auto5 zei je ?
Last edited by sibi; 11/11/2009, 22:15.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
H 7 lampen aangekocht bij auto 5 brol .
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenBeste lezertjes, ga gerust zitten want het wordt weer te mooi om waar te zijn.
De BMW had onderhoud nodig. 'T was niet dringend, maar nu heb ik wat tijd, september wordt drukker, daarmee liet ik het nu doen.
Normaal doe ik mijn onderhoud zelf, maar ik wou de boordcomputer gereset... En ik weet niet hoe dat moet (kan je dat trouwens zelf doen? Wat heb je daarvoor nodig? Iemand? Het gaat om een E36 328i)
Ne mens denkt van enkele zuurverdiende centjes in zijne zak te steken en gaat dus langs bij, jawel, Auto 5... Dit was dus officieel de laatste keer.
Had vandaag een afspraak. Laat duidelijk verstaan dat ik de volgende dingen wil : oliewissel met SYNTHETISCHE OLIE 5W40 van Mobil1, oliefilter vervangen, airco-onderhoudje en koelvloeistof vervangen...
Vol goede moed de auto achtergelaten, naar huis en tegen 's middags er weer achter.
Ik betaal (220 kluiten) en start de wagen al. Ik kijk de factuur na. Eerste misser, wel een vergeeflijke, iedereen maakt fouten : Er zit 10W40 halfsynthetische rommel in van Norauto, het fantastische huismerk van auto0.
Bon soit, ik heb er tenminste niet voor betaald, dus laat't maar zitten. Ik heb thuis nog wat olie staan en verander dat eerstdaags wel. Ik rij verder (5 minuutjes naar huis..) en net in mijn straat aangekomen staat mijn temp. metertje van mijn water net voor't rood : veel te warm dus. Meteen stilgelegd (gelukkig ben ik iemand die zot is van metertjes en ze dus ook in't oog houdt, werkelijk, er kunnen niet genoeg metertjes in een wagen zitten, al was't maar om't niveau van de koelvloeistof te controleren...), motorkap open en es kijken. Motor was eigenlijk totaal niet warm. Pa gebeld. Ik mocht de koelvloeistof niet zomaar controleren als ze (te warm) was, om uw handen niet te verbranden. 5 minuutjes gewacht (was nog 500m van mijn deur), doen draaien, een aanloopje gepakt en naar stilgelegd, naar huis gebold...
Kom thuis, pak meteen een handdoek, draai de dop los en... Het reservoir van de koelvloeistof staat bijna droog. De wagen van m'n pa gepakt, bij hem gereden, ik het werk overgepakt en hij naar m'n wagen kijken. Dan naar auto0 ermee..
Eerste reactie : meneer, uwen thermostaat is kapot
pa : er zit geen koelvloeistof in
tweede reactie : uw wagen lekt, meneer
pa : niet waar. Kan niet. Onmogelijk.
derde reactie : dan weet ik het ook niet.
Naar mijn opa gebeld (automechanieker geweest), en die wist het meteen, eens aangekomen : ze hadden de boel niet ontlucht, waardoor er natuurlijk luchtbellen in het koelsysteem zaten.
Hebben die mannen bij auto0 naar BMW gebeld om te vragen wat ze moeten doen
NOOIT OFTE NIMMER GA IK ER NOG. Heb nog eens van mijn oren gaan maken, dat als er binnen 6 maand ook maar iets aan de motor komt, ik de kosten op hun verhaal. Heb't op papier laten zetten, en laten tekenen door de werkplaatsverantwoordelijke.
Ben blij dat er niets aan mijn schatje is, maar ik ben wel over mijn toeren. En nog geen beetje.
In't vervolg heb ik ofwel zo'n ding om mijn Boordcomputer te resetten (iemand?), of ik ga bij BMW zelf. Al vragen ze 500 Euro voor 'n oliewissel, 't kan me geen ene reet schelen.
Auto0 = rommel, eerste klas. Dikke bullshit. Een bende sukkelaars, die zich 't best bezighouden met banden oppompen enzo..
Soit, dierbare medeforumers : is uw wagen u lief, ga nooit bij auto5 langs. Ik heb m'n lesje wel geleerd, goedkoop is duurkoop, altijd weer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door patje45 Bekijk Berichtenk HAD 2. H7 LAMPEN 5 GEKOCHT BIJ AUTO 5/ BROL. Tijden de keuring bleek de afregeling van de koplampen niet inorde, de lichtbundel was te hoog. Dus een herkeuring. Ik ben dan met mn golf 5 naar een dealer van Volkswagen geweest. Daar kon de technicus de lampen niet regelen.De lampen waren ook juist geplaatst. Ik heb hem toen gezegd dat er nieuwe H7 lampen gemonteerd waren. Na het bekijken van de H7 lampen,besloot hij merklampen te plaatsen. Het probleem van de te hoge lichtbundel was ogenblikkelijk opgelost.De lampen waren van slechte kwaliteit. HET ERGSTE WAS- ZONDER AFREGELING WAS DE LICHTBUNDEL TERUG GOED. KOSTPRIJS MET HERKEURING 46 ERO. EEN VERWITTIGING KOOP NOOIT DE ROMMEL VAN AUTO 5. HET KOST JE OP HET EIND MEER.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Bekijk BerichtenOK DA'S GOED MAAR DAT JE KON ONS OOK WAARSCHUWEN ZONDER CAPS LOCK!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Eland-Runner Bekijk Berichtenof het gedeelte wat met caps is getypt , een regeltje lager plaatsen? dan wel niet zonder caps?2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
Comment