Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto 5 = rommel, nest, shit, ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Auto 5 = rommel, nest, shit, ...

    Beste lezertjes, ga gerust zitten want het wordt weer te mooi om waar te zijn.

    De BMW had onderhoud nodig. 'T was niet dringend, maar nu heb ik wat tijd, september wordt drukker, daarmee liet ik het nu doen.

    Normaal doe ik mijn onderhoud zelf, maar ik wou de boordcomputer gereset... En ik weet niet hoe dat moet (kan je dat trouwens zelf doen? Wat heb je daarvoor nodig? Iemand? Het gaat om een E36 328i)

    Ne mens denkt van enkele zuurverdiende centjes in zijne zak te steken en gaat dus langs bij, jawel, Auto 5... Dit was dus officieel de laatste keer.

    Had vandaag een afspraak. Laat duidelijk verstaan dat ik de volgende dingen wil : oliewissel met SYNTHETISCHE OLIE 5W40 van Mobil1, oliefilter vervangen, airco-onderhoudje en koelvloeistof vervangen...

    Vol goede moed de auto achtergelaten, naar huis en tegen 's middags er weer achter.

    Ik betaal (220 kluiten) en start de wagen al. Ik kijk de factuur na. Eerste misser, wel een vergeeflijke, iedereen maakt fouten : Er zit 10W40 halfsynthetische rommel in van Norauto, het fantastische huismerk van auto0.

    Bon soit, ik heb er tenminste niet voor betaald, dus laat't maar zitten. Ik heb thuis nog wat olie staan en verander dat eerstdaags wel. Ik rij verder (5 minuutjes naar huis..) en net in mijn straat aangekomen staat mijn temp. metertje van mijn water net voor't rood : veel te warm dus. Meteen stilgelegd (gelukkig ben ik iemand die zot is van metertjes en ze dus ook in't oog houdt, werkelijk, er kunnen niet genoeg metertjes in een wagen zitten, al was't maar om't niveau van de koelvloeistof te controleren...), motorkap open en es kijken. Motor was eigenlijk totaal niet warm. Pa gebeld. Ik mocht de koelvloeistof niet zomaar controleren als ze (te warm) was, om uw handen niet te verbranden. 5 minuutjes gewacht (was nog 500m van mijn deur), doen draaien, een aanloopje gepakt en naar stilgelegd, naar huis gebold...

    Kom thuis, pak meteen een handdoek, draai de dop los en... Het reservoir van de koelvloeistof staat bijna droog. De wagen van m'n pa gepakt, bij hem gereden, ik het werk overgepakt en hij naar m'n wagen kijken. Dan naar auto0 ermee..

    Eerste reactie : meneer, uwen thermostaat is kapot
    pa : er zit geen koelvloeistof in
    tweede reactie : uw wagen lekt, meneer
    pa : niet waar. Kan niet. Onmogelijk.
    derde reactie : dan weet ik het ook niet.

    Naar mijn opa gebeld (automechanieker geweest), en die wist het meteen, eens aangekomen : ze hadden de boel niet ontlucht, waardoor er natuurlijk luchtbellen in het koelsysteem zaten.

    Hebben die mannen bij auto0 naar BMW gebeld om te vragen wat ze moeten doen

    NOOIT OFTE NIMMER GA IK ER NOG. Heb nog eens van mijn oren gaan maken, dat als er binnen 6 maand ook maar iets aan de motor komt, ik de kosten op hun verhaal. Heb't op papier laten zetten, en laten tekenen door de werkplaatsverantwoordelijke.

    Ben blij dat er niets aan mijn schatje is, maar ik ben wel over mijn toeren. En nog geen beetje.

    In't vervolg heb ik ofwel zo'n ding om mijn Boordcomputer te resetten (iemand?), of ik ga bij BMW zelf. Al vragen ze 500 Euro voor 'n oliewissel, 't kan me geen ene reet schelen.

    Auto0 = rommel, eerste klas. Dikke bullshit. Een bende sukkelaars, die zich 't best bezighouden met banden oppompen enzo..

    Soit, dierbare medeforumers : is uw wagen u lief, ga nooit bij auto5 langs. Ik heb m'n lesje wel geleerd, goedkoop is duurkoop, altijd weer.
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

  • #2
    't Is een goeie les, jammer genoeg ook een pijnlijke.

    Soms verwijt men (mij) wel 'es dat je (ik) te snel oordeel(t), als je zegt dat je het hoopje half-seniele of driekwart-mongoloïde gebuisde ex-mechaniekersschool-leerlingetjes daar kauwgummend en aan hun onedele delen krabbend ziet samentroepen rond legio Daewoo Nubira en ander heftig rijdend spul dat de doorsnee "laat-ons-een-dagje-spenderen-in-de-Carrefour-en-de-bijhorende-LunchGarden"-bevolking daar voor een naar eigen zeggen "zééér zeer goed" onderhoud komt droppen.

    Awel, nu zou die opmerking terecht zijn, want ik oordeel inderdaad te snel : mensen die een dagje in de Carrefour en de bijhorende LunchGarden willen spenderen zijn helemaal niet per definitie minderwaardig, en hun auto's mogen gerust een Daewoo zijn of iets anders, en 't hoeft helemaal niet heftig te zijn om respectabel te zijn. Wel integendeel.

    (neen, ik neem m'n woorden over de modale Auto5-mechanieker niet terug, en iedereen die zich daaraan stoort kan me vierkant aan m'n reet roesten )




    Prettig weekend !!

    Comment


    • #3
      Het enige wat ik ooit bij Auto5 heb laten doen dat is mijn lampen regelen. Dat deden ze prima! Voor de rest zie je mij daar ook nooit...
      2002 MX-5 NB 1.6

      2011 Honda PCX

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Soms verwijt men (mij) wel 'es dat je (ik) te snel oordeel(t), als je zegt dat je het hoopje half-seniele of driekwart-mongoloïde gebuisde ex-mechaniekersschool-leerlingetjes daar kauwgummend en aan hun onedele delen krabbend ziet samentroepen rond legio Daewoo Nubira en ander heftig rijdend spul dat de doorsnee "laat-ons-een-dagje-spenderen-in-de-Carrefour-en-de-bijhorende-LunchGarden"-bevolking daar voor een naar eigen zeggen "zééér zeer goed" onderhoud komt droppen.
        Oink...

        In één woord: Marginaal dus.

        Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
          Marginaal.
          Niet noodzakelijk. Ze hebben ook goeie producten, en m'n kop eraf als er tussen al dat Auto5-personeel niet één goeie typ zit.

          Comment


          • #6
            zeer leerrijk verhaal
            vandaar dus de angst van de collega van mijn pa om een eventuele nieuwe BMW aan te kopen bij Cardoen te moeten laten onderhouden bij een Bosch Car Center =)
            hij doet het dus niet btw maar soit
            merkendealer it is

            Comment


            • #7
              Niet dat 't bij merkendealers altijd rozengeur en manenschijn is, hoor.

              Verkeerde olie? Kunnen ze alles van. Specifieke wensen "vergeten"? Kunnen ze ook, je hoeft niet aan te dringen.

              Ik heb weet van garages die richtinggebonden banden in de verkeerde richting monteren, montagemateriaal laten slingeren in de motorruimte, erin slagen enkele zekeringen te laten doorslaan (zonder dat er enig werk aan 't elektronisch circuit van de auto moest worden gedaan, ja), slecht werkende zaken helemaal om zeep helpen (en het obligatie "Sorry, onherstelbaar" achteraf uiteraard), en wat weet ik allemaal.

              Maakt niet Auto5 of Renault of Jaguar of BMW of 'n derderangs vetpotsleutelaarke.

              Comment


              • #8
                Gilles, twee vraagjes man :

                1) waarom pijnlijke les? God praise het watertemp. meterke, ik had't op tijd door, en heb net zo'n 50km gereden, de motor heeft niet al te veel afgezien denk ik (motor was eigenlijk niet zooo warm, water bijna aan't koken)

                2) weet jij hoe de onderhoudsintervalaangever (wat 'n woord ) moet gereset worden? Heb je daarvoor iets nodig?
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  Niet dat 't bij merkendealers altijd rozengeur en manenschijn is, hoor.

                  Verkeerde olie? Kunnen ze alles van. Specifieke wensen "vergeten"? Kunnen ze ook, je hoeft niet aan te dringen.

                  Ik heb weet van garages die richtinggebonden banden in de verkeerde richting monteren, montagemateriaal laten slingeren in de motorruimte, erin slagen enkele zekeringen te laten doorslaan (zonder dat er enig werk aan 't elektronisch circuit van de auto moest worden gedaan, ja), slecht werkende zaken helemaal om zeep helpen (en het obligatie "Sorry, onherstelbaar" achteraf uiteraard), en wat weet ik allemaal.

                  Maakt niet Auto5 of Renault of Jaguar of BMW of 'n derderangs vetpotsleutelaarke.
                  Zo ken ik zelfs een bandencentrale. Geloof het of niet, die gast die de banden gemonteerd had werkte nadien in de Auto5 ertegenover!
                  2002 MX-5 NB 1.6

                  2011 Honda PCX

                  Comment


                  • #10
                    [quote=gTa;2098448]Niet dat 't bij merkendealers altijd rozengeur en manenschijn is, hoor.
                    quote]
                    dan hoop ik daarover op dit forum te kunnen lezen

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                      Gilles, twee vraagjes man :

                      1) waarom pijnlijke les? God praise het watertemp. meterke, ik had't op tijd door, en heb net zo'n 50km gereden, de motor heeft niet al te veel afgezien denk ik (motor was eigenlijk niet zooo warm, water bijna aan't koken)

                      2) weet jij hoe de onderhoudsintervalaangever (wat 'n woord ) moet gereset worden? Heb je daarvoor iets nodig?
                      1) pijnlijke les, aangezien je middels 220 EUR maar hebt geleerd dat je bij Auto5 weg moet blijven

                      (gelukkig is er niks ergers gebeurd)

                      2) ja, je hebt daar zo'n resetter voor nodig die vind je zelfs op ebay te koop, veel niet-BMW-garagisten hebben/hadden er ook zo-eentje

                      Comment


                      • #12
                        Mmm klinkt als de auto5 in Genk
                        Der Turbo tretet den Drehzahlmesser ordentlich in den arsch.

                        Comment


                        • #13


                          Zoiets?
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                          Comment


                          • #14
                            [quote=Faust;2098467][quote=gTa;2098448]Niet dat 't bij merkendealers altijd rozengeur en manenschijn is, hoor.
                            dan hoop ik daarover op dit forum te kunnen lezen
                            Ik heb hier al wel vaker ontevreden merkendealer-klanten de revue zien passeren. Vaak wordt geklaagd over de prijs (wat ik niet zelden goed begrijp, 5W40 olie b.v. kost voor iedereen even veel, maar dat uit zich niet in gelijke prijzen op de facturen), vaak ook over de stugheid (extra verzoekjes worden verticaal geklasseerd, zeer stroef bij garantie, vaak de kant kiezen van de importeur en niet van de klant, ...) en tot slot is 't een zeer jammere trend om te zien dat veel dealers onder de grotere druk van kosten e.d. niet meer de moeite nemen om hun klanten nog écht goed te verzorgen (koffie-apparaat is voor de medewerkers @ 0,5 EUR / koffie ; een gesprekje kan er vaak niet meer af ; bij problemen zie je niemand meer ; ...). Zeer vaak ook zie je dat bij de grote dealers het echte vakmanschap verdwijnt, niet zelden samen met de op pensioen gaande mechaniekers. Ik ken veel garages waar de "moeilijke" zaken, of de delicate werkjes, door de al wat oudere piet van de troep wordt gedaan, en als er voor een bepaald probleem 'n creatieve oplossing moet worden gezocht komt 't vaak ook van die gasten. Die jonge snuiters lijken wel bang te zijn om een beetje inventief te zijn, of van hun positie uit zélf ook aan klantenbinding te doen (hoeveel mensen hebben vandaag nog hun "eigen mécanicien", zijnde een persoon?).

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                              Zou kunnen. Vraag me niet de echtheid van de aanbieding te evalueren ... ik ken niks van die dingen af. Maar 't zou wel 'es goed kunnen, ja.

                              Comment


                              • #16
                                Een week terug heeft m'n E46 een inspectie II van 330 euro ondergaan bij de dealer (een officiële btw).
                                De 'specialisten' hadden er een halve liter teveel olie ingekapt. Volgens hen waarschijnlijk doordat niet alle oude olie uit het carter gezogen werd. Geen uitleg vind ik, vooraleerst kan het niet dat er nog oude olie in het carter achterblijft en ten tweede, als ze een kwartiertje na de vidange eens een check van het oliepeil hadden gedaan hadden ze het gezien. Waarschijnlijk zijn deze handelingen niet inbegrepen in de service van een officiële dealer.

                                Ik wil maar zeggen, overal heb je slechte en goede mecaniciens, zelfs bij een officiële dealer. 't Was trouwens niet de eerste keer dat er teveel olie in m'n 318d zat. Vijf jaar geleden ook al meegemaakt bij een andere garage... ook een officiële dealer.

                                Comment


                                • #17
                                  @gta: waar laat jij uw beemer verzorgen?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Voilà. Wat ik ook al aanhaalde.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                                      @gta: waar laat jij uw beemer verzorgen?
                                      't Hangt er van af.

                                      We hadden met de familie ne mécanicien préféré bij de Aalbeekse BMW-dealer, en die verzorgde onze auto's fenomenaal goed. Helaas, 'ie is op pensioen (al een jaar of 10 bijna, denk ik). Ik moet zeggen dat 't een geluk is dat we de eigenaren van de Kortrijkse en de Roeselaarse dealerships goed kennen, want dat scheelt natuurlijk een hoop qua service. Soms, niet altijd natuurlijk, en daarmee bedoel ik dat wij vaak niet "voorgetrokken" zouden moéten worden omdat de andere klanten ook een prima service krijgen.

                                      Voor de kleine dingen ga ik naar de dealer in Roeselare. Als ik specifieke mechanische problemen zou hebben, of iets inzake afstelling oid. wil laten nakijken, dan ga ik bij een klant van me in 't Oudenaardse, die al van toen 'ie klein was aan auto's zat te sleutelen en vandaag, met z'n ca. 52 jaren, echt een "oude maar hypercompetente" mécancien te noemen is. Omdat 'ie ook jaren zelf rallye heeft gereden, kent 'ie ook een hoop af van de afstelling van 't onderstel, en zo. De basiswijsheid en ervaring van die gast is fenomenaal.

                                      Maar ... 'k heb nog nooit iets aan de hand gehad met m'n BMW's. Tot nu toe liepen ze als Zwitserse uurwerkjes, en als er iets was was 't omdat ik 't had vergeten opwinden.

                                      Tevreden klant van zowel Monserez als Dejonckheere, dus.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Tevreden klant van zowel Monserez als Dejonckheere, dus.
                                        Dejonckheere snoept wat Fleet af van Monserez hoor ik in de wandelgangen
                                        (al zal de massale verhuis van KMO's van Kortrijk naar Roulers er ook wel voor wat tussenzitten)

                                        Comment

                                        Working...
                                        X