Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Het grappige is vooral de veiligheidsmaatregelen. Zeg nu zelf, welke piraat gaat het in zijn hoofd halen van een kopstuk van de Russische mafia te gaan lastig vallen??
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Heeft iemand een idee vanaf welke prijs je een jacht kunt kopen om van hier te varen naar bv. Zuiden? Of aan welke eisen moet zo'n boot voldoen om dergelijke afstand/wateren in te mogen?
Heeft iemand een idee vanaf welke prijs je een jacht kunt kopen om van hier te varen naar bv. Zuiden? Of aan welke eisen moet zo'n boot voldoen om dergelijke afstand/wateren in te mogen?
Ik heb eens met een Fransman gesproken die met een First 26 twemaal om de wereld is gezeild. Dan komt ge toe met 50.000€. Wilt ge hetzelfde doen met een zeiljacht rond de 15meter van een gerenommeerde werf (Hallberg/Najad/Contest/Oyster enz) dan moogt ge rekenen op vanaf +800.000€
Een mogelijkheid is het te doen via de kanalen door Frankrijk met een motorboot. Dan moet ge wel rekenen op zeker 4 weken reistijd. Ge moet dan nl. meer dan 300 sluizen passeren. (en vaak zelf bedienen)
Ge kunt het zo duur of goedkoop maken als ge zelf wilt. Wat ik wel graag zou willen hebben is een boot voorzien van een goede radar met AIS, plotter, reddingsvlot, EPIRB, kompas, automatische piloot met windvaan enz.
Ie zou een 20 a 25 liter verbruiken per uur, best wel dorstig, te zien hoe je ermee vaart natuurlijk, maarja, ge kent dat wel hé Een viertakter zou maar de helft verbruiken ! In en uit het water is gratis aan zee... en een verzekering heb je niet nodig Maar ik ga er wel eentje pakken, zeker voor Frankrijk en dat komt op een 200 euro.
Ik heb eens met een Fransman gesproken die met een First 26 twemaal om de wereld is gezeild. Dan komt ge toe met 50.000€. Wilt ge hetzelfde doen met een zeiljacht rond de 15meter van een gerenommeerde werf (Hallberg/Najad/Contest/Oyster enz) dan moogt ge rekenen op vanaf +800.000€
Een mogelijkheid is het te doen via de kanalen door Frankrijk met een motorboot. Dan moet ge wel rekenen op zeker 4 weken reistijd. Ge moet dan nl. meer dan 300 sluizen passeren. (en vaak zelf bedienen)
Ge kunt het zo duur of goedkoop maken als ge zelf wilt. Wat ik wel graag zou willen hebben is een boot voorzien van een goede radar met AIS, plotter, reddingsvlot, EPIRB, kompas, automatische piloot met windvaan enz.
'k Wist niet dat jij die gekke Bretoen ook kende. Is dat die kwast die met zijn 6 meter zeilbootje ooit van Bretagne naar Griekenland voer? '
Edit: Christian Gros, heet die gast. Nogal een legende in Franse zeevaartmilieus
'k Wist niet dat jij die gekke Bretoen ook kende. Is dat die kwast die met zijn 6 meter zeilbootje ooit van Bretagne naar Griekenland voer? '
Edit: Christian Gros, heet die gast. Nogal een legende in Franse zeevaartmilieus
Nope, deze was Jean Michel Martin. Hij vertelde bijv. dat hij tijdens een orkaan 3x platgeslagen werd en rond z'n as draaide. Toen hij voor de tweede keer rond de wereld voer is hij ter hoogte van Marokko geënterd geweest door het Polisariofront. Die hebben z'n boot volledig gestript en in de fik gestoken. Hijzelf is dan drie maanden gegijzeld geweest. (en dat was geen pretje)
Toen ik hem sprak in de Sixhaven in Rotterdam was hij kapitein op een spiksplinternieuwe Swan 55. Dat wilde hij een tweetal jaar doen om weer te sparen voor z'n volgende reis. Nadien niks meer van hem gehoord.
Nope, deze was Jean Michel Martin. Hij vertelde bijv. dat hij tijdens een orkaan 3x platgeslagen werd en rond z'n as draaide. Toen hij voor de tweede keer rond de wereld voer is hij ter hoogte van Marokko geënterd geweest door het Polisariofront. Die hebben z'n boot volledig gestript en in de fik gestoken. Hijzelf is dan drie maanden gegijzeld geweest. (en dat was geen pretje)
Toen ik hem sprak in de Sixhaven in Rotterdam was hij kapitein op een spiksplinternieuwe Swan 55. Dat wilde hij een tweetal jaar doen om weer te sparen voor z'n volgende reis. Nadien niks meer van hem gehoord.
Rood: daar had ik nu is echt nog nooit van gehoord...'t is niet enkel in Vlaanderen dat ze onafhankelijkheid willen
This 'sailor' decided to commence a passage from Southport in south east Queensland in Australia to Yeppoon, a small town on the central Queensland coast, yesterday.
The forecast was seas 9 to 10 mtrs with a storm warning with winds that had at times been recorded at 61 kts at the seaway. He attempted to go out the seaway at 3pm yesterday.
Comment