Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vaartuigen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
    Is dat dan niet verschrikkelijk onefficient?

Daarmee kan je toch de oceaan niet oversteken ofzo.
    Nee zeker niet, maar dat soort plezierjacht steekt ook nooit op eigen kracht de oceaan over he, daarvoor bestaan speciale transportfirma's: http://yachtshipping.com/image-gallery.aspx

De man heeft een heel jaar een kapitein in dienst die ten alle tijde beschikbaar moet zijn, en dan belt hij en zegt 'ik wil de boot tegen die datum op die plek, want ik kom op vakantie', en dan gaat hij bijvoorbeeld zoals nu drie weken de verschillende eilanden en de kustlijn van kroatie af. Hij is vandaaruit wel overgestoken naar italie, maar veel verder ga je daarmee niet denk ik.

Comment

• J's zijn zalige bootjes. Ben eens gaan testvaren met de J/97 en was zeer verbaasd over z'n zeileigenschappen. Ging zelfs met weinig wind quasi alles voorbij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
        J's zijn zalige bootjes. Ben eens gaan testvaren met de J/97 en was zeer verbaasd over z'n zeileigenschappen. Ging zelfs met weinig wind quasi alles voorbij.
        super toch, wel jammer dat ze zo slecht scoren in die handicap-rules.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
          nee, minder en buitenboord.

Is heerlijk : ik kom van kleinzeilerij en dit is hiermee echt vergelijkbaar. Als je aan het roer zit en de 2e man is aan het knoeien met de spi, dan voel je dat gigantisch hard. Ook verplaatstingen van de bemanning voel je zo goed in snelheid.
          Ik kom ook van de kleinzeilerij dus ik snap wat je bedoelt ik heb chance dat ik altijd ga zeilen met iemand die dezelfde ervaring heeft als mij. Ik ben altijd het lichtgewichtje dus ik moet altijd trapezen als hij maar gewoon in het midden vd boot zit als ik aan het roer zit, moet hij hem gewoon maar ad kant zetten

Als we vroeger met Bloso nog zeilden wonnen we echt vaak, gewoon omdat we wisten waar we moesten zitten & door de ervaring die we al hadden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
            Ik kom ook van de kleinzeilerij dus ik snap wat je bedoelt ik heb chance dat ik altijd ga zeilen met iemand die dezelfde ervaring heeft als mij. Ik ben altijd het lichtgewichtje dus ik moet altijd trapezen als hij maar gewoon in het midden vd boot zit als ik aan het roer zit, moet hij hem gewoon maar ad kant zetten

Als we vroeger met Bloso nog zeilden wonnen we echt vaak, gewoon omdat we wisten waar we moesten zitten & door de ervaring die we al hadden
            licht, maar groot. 1m88 voor 72kg op een 470. Ideaal. Zeker als ik een fokkenmaat meeneem die zo hetzelfde is als mij. Zitten we op de 140kg bemanningsgewicht en met hevige wind, kunnen we toch een tikkeltje overpowerd gaan zeilen, dat gewicht ver buiten krijgen is fantastisch.

Sinds dit jaar krijg ik kans om op draak te gaan zeilen. Superleuk, totaal anders dan mijn 470, trager en minder spectaculair, maar zeker even intensief.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
              Eigenlijk wel cheap tweedehands, ik had niet verwacht dat zo'n boten al voor 300.000 pond te vinden waren.
              Yep. Het zijn zeker geen nieuwe en de motoren zullen gemiddeld meer verbruiken. Maar op je oude dag rentenieren aan de italiaanse kust met geregeld een schone uitstap en blijven slapen in je eigen boat in een schone haven zoals Porto Rosa ...

en dat voor 300K voor de boot, lijkt mij supper. Kinderen en kleinkinderen droomvakanties kunnen geven .. daar heb ik wel geld voor over. Dat zijn memories voor het leven hoor.

300K is de vraagprijs, in de huidige markt is de verkoopprijs nog een stuk lager ook. ge moet natuurlijk geen Yacht zoeken op http://www.burgessyachts.com/ maar eerder op de vorige site

Mijn droom; zou een trideck 30m partially custom build zijn, maar met een 12 meter en de familie stel ik mij zeker ook tevreden hoor
              Last edited by fblade; 08/08/2012, 13:23.
              Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Inderdaad niet nieuw, maar als ge de boot zelf eens een goeie beurt geeft (en optioneel het interieur ook) dan kan je er zeker even veel plezier aan hebben als een recentere.
                Het verschil in verbruik wordt dan denk ik wel ruimschoots gecompenseerd door het verschil in wat je betaalt bij aankoop.

Comment

• Het blijft jammer genoeg niet bij de aankoop he.
                  Ligplaats kopen of reserveren voor 30 jaar in het zuiden, jaarlijks uit het water voor antifouling, diesel, onderhoud, belastingen, verzekeringen, reparaties, enz...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                    Het blijft jammer genoeg niet bij de aankoop he.
                    Ligplaats kopen of reserveren voor 30 jaar in het zuiden, jaarlijks uit het water voor antifouling, diesel, onderhoud, belastingen, verzekeringen, reparaties, enz...
                    elk jaar is nu ook overdreven.
                    En meestal varen die boten niet overdreven veel uren, waardoor dat onderhoud en verbruik nog meevallen. Maar stilliggen is aangroeien.

Comment

elk jaar is nu ook overdreven.
                      En meestal varen die boten niet overdreven veel uren, waardoor dat onderhoud en verbruik nog meevallen. Maar stilliggen is aangroeien.
                      Volgens mijn onderzoek kost een boot 10% van de prijs per jaar; hangt ook af van hoeveel je ermee vaart enzo zoals altijd. Maar in Cannes zul je mij alvast niet terug vinden. Bij mijn familie in het zuiden van Italie is het een stuk goedkoper, ik spreek uit ervaring :p mijn onkel zijn 13 meter kan je daar terug vinden.
                      Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                        Volgens mijn onderzoek kost een boot 10% van de prijs per jaar; hangt ook af van hoeveel je ermee vaart enzo zoals altijd. Maar in Cannes zul je mij alvast niet terug vinden. Bij mijn familie in het zuiden van Italie is het een stuk goedkoper, ik spreek uit ervaring :p mijn onkel zijn 13 meter kan je daar terug vinden.
                        ik had ook 10% in mijn hoofd zitten, maar is dat van nieuwprijs of aankoopprijs (dus een oudere tweedehandsboot).

Als je boot in Cannes ligt, zal je niet toekomen met 10% inderdaad

Comment

• Da's in dit geval dus zo'n 38K per jaar, oftewel 3150 EUR / maand...
                          Blijft duur speelgoed

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                            Da's in dit geval dus zo'n 38K per jaar, oftewel 3150 EUR / maand...
                            Blijft duur speelgoed
                            dat is het ook, op zo een schaal.

Maar dat is veel betaalbaarder op normale schaal : zeilbootje van 9m en knallen

Comment

• leuk filmpje trouwens

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                Het moet niet altijd bling-bling zijn, zo worden schepen euhhhh verscheept....

[ATTACH=CONFIG]91541[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]91542[/ATTACH]
                                dat zijn nog geen afgewerkte. ooit eens een docu gezien over rijke amerikanen die naar cannes komen op reis.
                                zij gaan met het vliegtuig en hun miljoenenjacht komt achterna.
                                wimoptiek.be op

Comment

leuk filmpje trouwens

Dan voelde u heel klein....

Comment

• Zoeken die nog bemanning?

Comment

• Paar jaar geleden eens voor de lol aan de Cote d'Azur prijs gaan vragen voor een ligplaats in de jachthaven.

14000 per jaar dacht ik voor 12,5m

Ter vergelijking: Nieuwpoort of andere Belgische kustjachthaven is zo een €2000 per jaar dacht ik
                                      Duinkerke kostte mij €1100 per jaar.

Zit er in de Abeille Flandre geen ABC Diesel motor?

Edit: blijkbaar niet "Quatre moteurs Mak 8M32C, de 4 000 kW chacun"
                                      Last edited by BlueSkyraider; 08/08/2012, 17:07.
                                      1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                                      2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                                      2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                                      -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                                        dat zijn nog geen afgewerkte. ooit eens een docu gezien over rijke amerikanen die naar cannes komen op reis.
                                        zij gaan met het vliegtuig en hun miljoenenjacht komt achterna.
                                        http://www.yacht-transport.com/downl...nderwal_LR.jpg
                                        Dat zijn casco's en kwamen uit China als ik me niet vergis. De stuurhutten staan er nog "los" bovenop.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
                                          Paar jaar geleden eens voor de lol aan de Cote d'Azur prijs gaan vragen voor een ligplaats in de jachthaven.

14000 per jaar dacht ik voor 12,5m

Ter vergelijking: Nieuwpoort of andere Belgische kustjachthaven is zo een €2000 per jaar dacht ik
                                          Duinkerke kostte mij €1100 per jaar.

Zit er in de Abeille Flandre geen ABC Diesel motor?

Edit: blijkbaar niet "Quatre moteurs Mak 8M32C, de 4 000 kW chacun"
                                          Dacht het niet, als ik me niet vergis zitten er Mak's in.
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Working...
                                          X