Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vaartuigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    Da's inderdaad geen toeval

    Cayman Islands is een van de meest bekende tax havens.
    Thnx, moest idd zoiets zijn want bijna 3/4 van die mega-jachten vaart onder die vlag. En "Georgetown C.I." staat die boten perfect

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Audiboy Bekijk Berichten
      Afgelopen zomer zag ik deze schoonheid aan de Bosporus (Istanbul) staan. Van dichtbij is hij gewoon reusachtig groot. Zou er ook in willen cruisen



      Jaartje geleden meegevaren met de 'Costa Magica', zusterschip van deze... Is dus echt een gigantisch gevaarte - 377m lang!
      Binnenin loop je gewoon verloren en ben je nooit zeker of je aan de voorkant of aan de achterkant bent

      Comment


      • fak, wat een enorm gevaarte.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
          Een helicopter op het dek en een in de garage...

          en een G.

          man met smaak

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
            Toch wel opvallend dat al die jachten hun thuishaven Georgetown C.I. (Cayman Islands) is. Fiscaal gunstig paradijs of puur toeval?
            eiland met meer banken dan inwoners. Zegt ook al genoeg

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
              Als je dan toch gasturbines hebt, waarom heb je dan nog schroeven??
              Die gasturbines op zich drijven ook assen aan, dit werkt dus niet gelijk in een vliegtuig waar de 'luchtstroom' voor de propulsie zorgt

              Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
              Zou je gewoon straalaandrijving nemen, dus boven water?
              Dit zijn trouwens geen schroeven als wat ik lees klopt:

              "The propulsion system of the Wallypower 118 consists of three gas turbines generating a colossal 16,800 HP, driving water jets - two steerable outboard and a non-steering on centerline. For maneuvering and long deliveries, the steerable water jets are powered by two diesel engines of 370 HP each."

              The oddly named 118 WallyPower is a luxury high performance superyacht which brings technology and fashionable design together in perfect harmony. So much so that the 118 WallyPower won the MYDA (Millennium Yacht Design Award).


              Volgens mij dus te vergelijken met hetgeen je vindt in jetski's en ander SeaDoo-spul.
              Die gasturbines drijven dus 'jetdrives' aan, en die werken... nog altijd met een schroef (hoe anders?). Je hebt een 'gekromde' buis die onderaan de boot water aanzuigt, en dit achteraan (in de spiegel dus) weer naar buiten stuwt. In die buis zit een as, (op dezelfde manier dat je in een in/uitlaatkanaal van een motor een klepsteel hebt), en die drijft een schroef aan.

              Voordeel:
              -geen schroeven onder de boot (kwetsbaar)
              -minder gevaarlijk dus ook voor mensen die zich in het water bevinden omdat de schroef zich 'binnen' bevindt (maar dit geldt enkel bij kleinere speedboten, bij een Wally wordt je gewoon die jetdrive ingezogen )
              -zeer manouvreerbaar (achteraan die jetdrive zit een buis die de straal naar links en rechts afbuigt, en een keerklep om de straal naar onderen af te buigen en achteruit te gaan), een boot met Jetdrive kan rond z'n as draaien (maar dat kunnen in principe alle tweemotorige boten).
              -'plakt' aan het water (jetdrives zuigen onderaan water aan, en zuigen zich dus op die manier 'vast' aan het wateroppervlak),
              -zeer snelle acceleratie (je kan je motor en schroeven op volle toeren laten draaien, en je keerklep halverwege zetten, zodat je de waterstraal verticaal naar beneden stuwt, en dan de keerklep naar boven draaien).

              Nadeel: duur, en lager rendement... of dus meer pk's en brandstof nodig. Dat zal de eigenaar van een Wally een worst wezen...

              Comment


              • Niet zo indrukwekkend als al die jachten but I don't care
                Mijn roeibootje, bijna zo oud al ikzelf. Al enorm veel plezier gehad daaraan, in de vakantie nog naar de zee geweest met de trein,boot mee de trein op





                Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                Comment


                • Comment


                  • Comment


                    • Geef mij maar een Wally Esense...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten


                        Of dit, ja, als het maar een Wally is.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                          Geef mij maar een Wally Esense...

                          Een van de prachtigste zeilschepen die er zijn

                          Comment





                          • Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door FrE24 Bekijk Berichten
                              Wat ik wel ooit denk te kopen, als de interesse er nog is tenminste, is een jetski. Heb die dingen al een paar keer kunnen testen en dat gaat echt snel

                              En als het eventjes kan deze : Sea Doo GTI SE - 1500cc motor met 130 of 155 PK

                              [IMG]www.petriemotorsports.com/07_GTI_SE_2.jpg[/IMG]

                              [IMG]www.petriemotorsports.com/07_GTI_SE.jpg[/IMG]
                              kvraag mij af of er veel mensen in Belgie zijn met een jetski. ik zou mij dat ook nog wel willen aanschaffen. maar in de winter valt dat toch niet te gebruiken? of ge moet al beginnen knoeien met een droogpak?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                                Of dit, ja, als het maar een Wally is.
                                is dit de boot niet die ook in de film "The island" voorkomt

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Kenno Bekijk Berichten
                                  kvraag mij af of er veel mensen in Belgie zijn met een jetski. ik zou mij dat ook nog wel willen aanschaffen. maar in de winter valt dat toch niet te gebruiken? of ge moet al beginnen knoeien met een droogpak?
                                  Aan de kust zie je ze toch wel af en toe eens passeren. Er zijn ook enkele clubs die aan grote vijvers of meren zitten. Maar zoals je zelf al aangeeft, het is vooral plezant in de zomer hé En het feit dat het een paar maanden per jaar niet echt bruikbaar is neem ik er met plezier bij want dat wordt ruimschoots goed gemaakt in die maanden dat je hem wel kunt gebruiken. Ik denk wel dat een wetsuit interessant is. Uitgezonderd de zomermaanden natuurlijk. Ik heb dit al een paar keer gedaan met als laatste keer deze zomer in Kroatië en echt ...
                                  Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                                    Die gasturbines op zich drijven ook assen aan, dit werkt dus niet gelijk in een vliegtuig waar de 'luchtstroom' voor de propulsie zorgt



                                    Die gasturbines drijven dus 'jetdrives' aan, en die werken... nog altijd met een schroef (hoe anders?). Je hebt een 'gekromde' buis die onderaan de boot water aanzuigt, en dit achteraan (in de spiegel dus) weer naar buiten stuwt. In die buis zit een as, (op dezelfde manier dat je in een in/uitlaatkanaal van een motor een klepsteel hebt), en die drijft een schroef aan.

                                    Voordeel:
                                    -geen schroeven onder de boot (kwetsbaar)
                                    -minder gevaarlijk dus ook voor mensen die zich in het water bevinden omdat de schroef zich 'binnen' bevindt (maar dit geldt enkel bij kleinere speedboten, bij een Wally wordt je gewoon die jetdrive ingezogen )
                                    -zeer manouvreerbaar (achteraan die jetdrive zit een buis die de straal naar links en rechts afbuigt, en een keerklep om de straal naar onderen af te buigen en achteruit te gaan), een boot met Jetdrive kan rond z'n as draaien (maar dat kunnen in principe alle tweemotorige boten).
                                    -'plakt' aan het water (jetdrives zuigen onderaan water aan, en zuigen zich dus op die manier 'vast' aan het wateroppervlak),
                                    -zeer snelle acceleratie (je kan je motor en schroeven op volle toeren laten draaien, en je keerklep halverwege zetten, zodat je de waterstraal verticaal naar beneden stuwt, en dan de keerklep naar boven draaien).

                                    Nadeel: duur, en lager rendement... of dus meer pk's en brandstof nodig. Dat zal de eigenaar van een Wally een worst wezen...
                                    Thx voor de uitleg!
                                    Vooral dat rode is moddervet... Beetje zoals launch control...

                                    Comment




                                    • Comment


                                      • St-Tropez

                                        Comment


                                        • Zo'n Wally is gewoon prachtig qua design

                                          Comment

                                          Working...
                                          X