Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Vaartuigen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk BerichtenEen helicopter op het dek en een in de garage...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenHoe hoog hangt die basketbalring? 6 meter?
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichtenhet is allesinds ééntje die naar beneden kan. je ziet de scharnieren erachter zitten.
Zot toch.
z4m
maak er 5 à 6 van
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk BerichtenWaar ziet gij daar scharnieren zitten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk BerichtenDie gasturbines op zich drijven ook assen aan, dit werkt dus niet gelijk in een vliegtuig waar de 'luchtstroom' voor de propulsie zorgt
Wat is dan het voordeel van die jetdrives en niet gewoon via versnelling van de lucht zoals bij vliegtuigen? Je hebt al gasturbines en zo maak je het geheel alleen maar complexer.
Die gasturbines drijven dus 'jetdrives' aan, en die werken... nog altijd met een schroef (hoe anders?). Je hebt een 'gekromde' buis die onderaan de boot water aanzuigt, en dit achteraan (in de spiegel dus) weer naar buiten stuwt. In die buis zit een as, (op dezelfde manier dat je in een in/uitlaatkanaal van een motor een klepsteel hebt), en die drijft een schroef aan.
Voordeel:
-geen schroeven onder de boot (kwetsbaar)
-minder gevaarlijk dus ook voor mensen die zich in het water bevinden omdat de schroef zich 'binnen' bevindt (maar dit geldt enkel bij kleinere speedboten, bij een Wally wordt je gewoon die jetdrive ingezogen )
-zeer manouvreerbaar (achteraan die jetdrive zit een buis die de straal naar links en rechts afbuigt, en een keerklep om de straal naar onderen af te buigen en achteruit te gaan), een boot met Jetdrive kan rond z'n as draaien (maar dat kunnen in principe alle tweemotorige boten).
-'plakt' aan het water (jetdrives zuigen onderaan water aan, en zuigen zich dus op die manier 'vast' aan het wateroppervlak),
-zeer snelle acceleratie (je kan je motor en schroeven op volle toeren laten draaien, en je keerklep halverwege zetten, zodat je de waterstraal verticaal naar beneden stuwt, en dan de keerklep naar boven draaien).
Nadeel: duur, en lager rendement... of dus meer pk's en brandstof nodig. Dat zal de eigenaar van een Wally een worst wezen...
Het reactievermogen van die dingen is natuurlijk 3 keer niks.Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
- 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
- 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
- 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u
Comment
-
Met den dezen ga ik volgende keer eens rondvaren. Is van een vriend, en ligt aangemeerd op een groot meer nabij Dallas
Een Cobalt 30 (10m)
specs volgens mijne maat :
with twins Mercruiser 7.4 Liter. Total horse power is 640. She’s a 2002 with just over 100 freshwater hours. She is 3.1 meters wide. She has a full galley (keuken) , a full head (badkamers) and AC and Heat too.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk BerichtenKnappe boot, ik kijk weer uit naar de zomer
Comment
-
-
Dat ziet er een leuke boot uit, tsmetjen, genoeg power ook
Mn pa heeft zijn boot verkocht voor ik er zelf mee kon varen (ik was 15 denk ik), het was een Fairline sprint, 7 meter dacht ik. De foto hieronder is niet van die boot zelf, maar het model is wel hetzelfde. 2 volvo penta motoren erin, geen idee van de pks...Bijgevoegde Bestandeni 1 2 1/2 6
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door markie Bekijk Berichten
wist niet dat zo een ding zo snel kon draaien
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ModaleTurk Bekijk BerichtenGrootste containerschip ooit in Antwerpen.
Morgen zie ik er weer eentje.Last edited by lele; 15/01/2008, 09:53.Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport (sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
Comment