Octopus
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Vaartuigen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk BerichtenDe Maltese Falkon is dat zeker hierboven?
Iig een erg knap schip, maar ik zou voor dat geld toch liever een klassiek jacht hebben. Met een zeilboot zit je altijd onder helling hé.
een zeilboot heeft z'n charme. Maar ook z'n beperkingen, da's zeker.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichtenik noem een zeilboot net een 'klassiek jacht'
een zeilboot heeft z'n charme. Maar ook z'n beperkingen, da's zeker.
Een zeilboot lijkt me heerlijk voor iemand die in pensioen is ofzo en heel veel tijd heeft om serieuze tochten te kunnen maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenAllemaal té grotesk, als je dan toch erover moet gaan, dan liever in stijl...
@Fernand, die Sigma lijkt toch op een schoen, of een gierenkop? lelijk ding
En over de Sigma: in het begin vond ik em ook erg lelijk maar ondertussen kan ik em zelfs knap vinden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk BerichtenIemand die weet hoe die zeilen werken?
Het lijkt me alsof er maar 2 mogelijkheden zijn: ofwel alle zeilen strak of geen zeilen.
Het is wel een erg geavanceerd systeem trouwens. Zo is elke mast afzonderlijk draaibaar, en ik geloof dat de ra's (die horizontale dingen) ook automatisch de zeilen meer of minder kunnen opspannen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk BerichtenMja, ik bedoel (ik ken de juiste termen niet): als je met een "gewoon" westers zeil zeilt, kan je het zeil strakker en minder strak zetten zodoende pas je je snelheid aan. Maar Levi heeft mijn vraag eigenlijk beantwoordt.
Da's trouwens niet een kwestie van 'snelheid aanpassen', maar wel de juiste stand bij elke koers. Als je een beetje afvalt of oploeft moet je je zeil vieren of aantrekken, anders gaat het 'klapperen'.... of omgekeerd, ga je veel te scheef
tot zover bootgedoe, nu terug op wielen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk BerichtenWaarom zou dat niet gaan?
Het is wel een erg geavanceerd systeem trouwens. Zo is elke mast afzonderlijk draaibaar, en ik geloof dat de ra's (die horizontale dingen) ook automatisch de zeilen meer of minder kunnen opspannen.
Een Duitse kennis heeft die gezien op zee in Zuid-Frankrijk. Zijne boot was wsl kleiner dan de bijboten daar aan boord.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk BerichtenMensen die naar de Boatshow in Gent zijn geweest??
Valt daar veel te zien?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk BerichtenDe vorige jaren zijn we telkens geweest, maar dit jaar niet omdat het toch altijd een beetje het zelfde is.
Comment
-
Comment