Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vaartuigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Bangelijk Steven! Ziet er mij dikke fun uit

    Zoiets interesseert me ook al best lang eigelijk...

    Kan je eens een idee geven qua kost in gebruik? Benzine voor een dagje? Kosten voor in't water te laten(gratis daar?) Verzekering?...?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
      Kan je eens een idee geven qua kost in gebruik? Benzine voor een dagje? Kosten voor in't water te laten(gratis daar?) Verzekering?...?

      Ie zou een 20 a 25 liter verbruiken per uur, best wel dorstig, te zien hoe je ermee vaart natuurlijk, maarja, ge kent dat wel hé Een viertakter zou maar de helft verbruiken ! In en uit het water is gratis aan zee... en een verzekering heb je niet nodig Maar ik ga er wel eentje pakken, zeker voor Frankrijk en dat komt op een 200 euro.

      Comment


      • Weet je dat je, om in Frankrijk met zo'n ding te mogen varen, een internationaal vaarbewijs nodig hebt?
        1963 Land Rover Series IIa
        1994 Mercedes SL320
        2015 Land Rover Discovery SDV6
        2016 Porsche Cayenne GTS

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
          Weet je dat je, om in Frankrijk met zo'n ding te mogen varen, een internationaal vaarbewijs nodig hebt?
          Ik heb een Belgisch vaarbewijs, dacht dat dit voldoende was. Was vroeger toch zo... heb je meer info hierover of waar aan te vragen ?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door stevenvdw Bekijk Berichten
            Ik heb een Belgisch vaarbewijs, dacht dat dit voldoende was. Was vroeger toch zo... heb je meer info hierover of waar aan te vragen ?
            Ik vaar zelf elk jaar ook wat rond met een jetski in de buurt van St-Trop Je hebt sinds 2008 een Europees vaarbewijs nodig, een Belgisch is niet langer voldoende. Je mag wel varen met een Belgisch vaarbewijs, maar dan verplichten ze je om een begeleider te huren, dus dan moet er een lokale kerel voorop varen en je moet die volgen .. zéér boeiend

            Ik weet nu niet of ze in de haven van St-Tropez zelf wat soepeler zijn, maar in de baai van Ste-Maxime zijn ze in elk geval heel strikt en intolerant. Ook in alle jetski-verhuur-fasekes langs de kustbaan, zijn ze zeer streng. Blijkbaar zijn er uitgebreide controles en hoge boetes op niet-naleving.

            Waar je een Europees bewijs kunt krijgen ... echt geen idee.
            1963 Land Rover Series IIa
            1994 Mercedes SL320
            2015 Land Rover Discovery SDV6
            2016 Porsche Cayenne GTS

            Comment


            • Tis allemaal niet echt duidelijk als ik wat rondzoek naar info, maar ik kom veel deze regel tegen:

              Varen op zee: vaartuigen die in het buitenland op zee varen, in gebieden waar een vlaggenbrief is vereist, en die een Belgische vlaggenbrief bezitten, worden beschouwd als vaartuigen waarop de Belgische wetgeving van toepassing is. Concreet betekent dit bijvoorbeeld dat in dat geval geen stuurbrevet vereist is, aangezien dit in België niet is vereist. Let wel op, indien u, als Belg, een vaartuig huurt in een land waar een stuurbrevet is vereist, is de reglementering van het betreffende land ook op u van toepassing!

              Bron: http://www.mobilit.fgov.be/NL/aqua/p...htm#buitenland

              Ff rondbellen zeker

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                Ik vaar zelf elk jaar ook wat rond met een jetski in de buurt van St-Trop Je hebt sinds 2008 een Europees vaarbewijs nodig, een Belgisch is niet langer voldoende. Je mag wel varen met een Belgisch vaarbewijs, maar dan verplichten ze je om een begeleider te huren, dus dan moet er een lokale kerel voorop varen en je moet die volgen .. zéér boeiend

                Ik weet nu niet of ze in de haven van St-Tropez zelf wat soepeler zijn, maar in de baai van Ste-Maxime zijn ze in elk geval heel strikt en intolerant. Ook in alle jetski-verhuur-fasekes langs de kustbaan, zijn ze zeer streng. Blijkbaar zijn er uitgebreide controles en hoge boetes op niet-naleving.

                Waar je een Europees bewijs kunt krijgen ... echt geen idee.
                Aan te vragen via al de belgische watersportclubs... Je moet wel lid zijn nvdr.
                Heb het mijne zelf nog maar 2 weken aangevraagd via BWSV (Beernemse...)
                Ook he je een vertaling nodig van je verzekeringsbewijs in de taal van het land waar je naartoe gaat.

                Comment


                • Knock Nevis

                  Comment


                  • Hoeveel pk heeft zo'n monster wel niet nodig? Daar wil je niet als klein bootje voor varen

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                      Aan te vragen via al de belgische watersportclubs... Je moet wel lid zijn nvdr.
                      Heb het mijne zelf nog maar 2 weken aangevraagd via BWSV (Beernemse...)
                      Ook he je een vertaling nodig van je verzekeringsbewijs in de taal van het land waar je naartoe gaat.
                      hmmm ik dacht dat je dat als Belg niet kon aanvragen omdat wij dat Internationaal brevet niet erkennen => http://www.watersportcursussen.be/Va...ompetence.html


                      Wat een soep

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door stevenvdw Bekijk Berichten
                        Ik heb een Belgisch vaarbewijs, dacht dat dit voldoende was. Was vroeger toch zo... heb je meer info hierover of waar aan te vragen ?


                        Hoi Steven,

                        In Frankrijk is een Belgisch vaarbewijs perfect OK.

                        Ik ben vorig jaar mijn Frans vaarbewijs gaan halen omdat ik vreesde dat ik daar toch eens tegen de lamp ging lopen. Ik had zelfs geen vaarbewijs want in UK bestaat dat niet (behalve dan iets zoals het vroeger Belgisch internationaal vaarbewijs dat je via de VVW in een pakske waspoeder kon krijgen).

                        Toen ik mijn Frans bewijs heb afgelegd, heb ik zelfs geleerd dat ik al jaren mijn boot nutteloos had uitgerust met alle Franse rommel die je verplicht moet meedoen als veiligheidsuitrusting.
                        Blijkbaar moet je boot, ook al ligt die in een ander land, de uitrusting van je eigen land meedoen.
                        Ook het vaarbewijs was nutteloos.

                        De kerel van de zeevaartpolitie vertelde me zelfs dat er geen risico was dat ze me ooit zouden stoppen want ze hebben toch geen idee van wat een boot onder Britse vlag moet meehebben...

                        Indien je ooit meer info nodig hebt rond de geplogenheden ginder, ik lig al 17 jaar met een boot in St-Raphael. Laat maar weten.
                        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                          Ik vaar zelf elk jaar ook wat rond met een jetski in de buurt van St-Trop Je hebt sinds 2008 een Europees vaarbewijs nodig, een Belgisch is niet langer voldoende. Je mag wel varen met een Belgisch vaarbewijs, maar dan verplichten ze je om een begeleider te huren, dus dan moet er een lokale kerel voorop varen en je moet die volgen .. zéér boeiend

                          Ik weet nu niet of ze in de haven van St-Tropez zelf wat soepeler zijn, maar in de baai van Ste-Maxime zijn ze in elk geval heel strikt en intolerant. Ook in alle jetski-verhuur-fasekes langs de kustbaan, zijn ze zeer streng. Blijkbaar zijn er uitgebreide controles en hoge boetes op niet-naleving.

                          Waar je een Europees bewijs kunt krijgen ... echt geen idee.

                          Dat klopt... half.

                          1. Zoals hoger reeds vermeld moet je je steeds plooien naar de regels van de vlag van je boot. Dus als Brit mag je zonder vaarbewijs een boot varen met UK vlag maar als je snel even een boot wil huren in Frankrijk, dan moet je een vaarbewijs hebben. Idem voor jetskis.

                          2. In de baai van St-Tropez blijf ik meestal weg en in die van Cannes kom ik enkel om naar de Iles de Lerins te gaan. De heksenjacht is daar echt gek.
                          Dat ze snelheidscontroles uitvoeren in het kustgebied is zeker aan te moedigen want daar zie je echt achterlijke t(err)o(e)risten bezig. Maar dat doen ze natuurlijk niet. Nee, ze kijken liever of je 2 kilometer uit de kust niet meer dan 15 knopen gaat.
                          Als buitenlanders lopen we echter wel alleen het risico gecontroleerd te worden op snelheid. Af en toe doe ze eens een 'razzia' in een kreek om na te gaan of je alle nodige papieren en bewijzen aan boord hebt, maar dat is dan enkel voor vaartuigen onder Franse vlag.
                          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                          Comment


                          • Inderdaad, heb ook es gebeld en je hebt in Frankrijk op zee niks bijzonder nodig met een Belgisch vaartuig. Enkel moeten de papieren en vlaggebrief van boot of jetski in orde zijn natuurlijk. Ik doe uiteraard wel mijn Belgisch stuurbrevet mee, heb je toch iets om te tonen Ook ga ik mij een verzekering aanschaffen, je weet maar nooit ginder...

                            Een ICC (internationaal vaarbewijs) kan je trouwens als Belg niet aanvragen.

                            Wel heeft de Waterski Vlaanderen iets gelijkaardig, een Internationaal Certificaat voor de recreactievaart, vooral nodig voor landen als Spanje, Joegoslavië, Duitsland, etc... maar echt iets officieel is dit ook niet. http://www.waterski.be/default.aspx?...aarcertificaat Nu, dit kost ook maar 10 euro, dus mss vraag ik het nog snel aan ook, maar echt nodig heb je dit zeker niet.

                            Dus Alexanderr, hoe zeker ben jij van je stuk ? En is dit van toepassing op boten/jetskis met belgische vlaggenbrief ? Of op jetskis die je daar huurt ? Want dit maakt wel een verschil hé.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                              ze kijken liever of je 2 kilometer uit de kust niet meer dan 15 knopen gaat.
                              Vertel es hoe snel je mag varen en waar ? Ik dacht éénmaal op zee dat er geen limiet opstaat ? Ook in de baaien mag je toch vol gas ofnie ? En mag je daar tot op strand komen in bepaalde zones ?

                              Ook nog iets, moet ik de belgische vlag voeren op mn jetski ?

                              Comment


                              • Ik heb het enkel op gehuurde vaartuigen onder Franse vlag ... wist niet dat dat een verschil maakte Sorry voor de verstoring van uw gemoedsrust
                                1963 Land Rover Series IIa
                                1994 Mercedes SL320
                                2015 Land Rover Discovery SDV6
                                2016 Porsche Cayenne GTS

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door stevenvdw Bekijk Berichten
                                  Vertel es hoe snel je mag varen en waar ? Ik dacht éénmaal op zee dat er geen limiet opstaat ? Ook in de baaien mag je toch vol gas ofnie ? En mag je daar tot op strand komen in bepaalde zones ?

                                  Ook nog iets, moet ik de belgische vlag voeren op mn jetski ?

                                  Ja, hang daar zeker een vlag op, al is het erop geplakt ! Dat houdt de flikken weg


                                  Nee, de snelheidsbeperkingen zijn erg complex geworden tegenwoordig. Ook al had ik er geen nodig, toch heb ik mij een kaart gekocht van de locaal kustgebied om alle snelheidsbeperkingen te kennen.

                                  ITT normaal, waar het 5 knopen is binnen de 300m, 3 knopen in een haven en 'alles open' daarbuiten, werken ze hier met zones. Hoe dichter bij de kust, hoe trager je mag.

                                  Als ik me niet vergis was de ganse baai van Cannes-Juan les Pins en die van St-Trop' - St.Maxime beperkt tot 15 knopen in het midden van de baai en 10 knopen dichter bij de kust (en 5 knopen binnen de 300m natuurlijk).
                                  'k Moet het nog 'es in detail nagaan maar samengevat mag je het vergeten van vollenbak te gaan spelen in die zones en die zijn vedomd groot als je een jetski hebt. Als jij wil spelen en je wil 25-35 knopen gaan doen, dan haal je de jetski best uit het water en ga naar Frejus of St-Aygulf zodat je sneller die zones uitbent.

                                  In de baai van Frejus-St-Raphael was er geen snelheidsbeperking tot hiertoe. Alleen rond het eiland in het midden van de baai moet je opletten want daar is de 300m zone een 600m-zone en natuur liggen ze daar regelmatig op de loer met hun speedgun
                                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                                    Ik heb het enkel op gehuurde vaartuigen onder Franse vlag ... wist niet dat dat een verschil maakte Sorry voor de verstoring van uw gemoedsrust

                                    Nee hoor, het is de meest gemaakte fout. De meeste mensen denken dat het land waar je bent of je nationaliteit meespeelt en eigenlijk is het gewoon de vlag van het schip.

                                    Als ik me niet vergis zijn er zo nog van die rare regels in de zin dat de wetgeving van het land van het schip aan boord van dat schip telt, niet die van het land waar je bent. Dus als je op een boot met Britse vlag zit aan de Franse kust, dan zouden de de Britse wetten gelden en niet de Franse, maar ook dat is aan bepaalde voorwaarden onderworpen.



                                    Watersporters zijn zich eigenlijk van vrij weinig regels bewust, spijtig genoeg en hebben geluk dat de Zuid-Franse politie nogal een oogje dichtknijpt.
                                    Zo mag je je niet ankeren zonder een zwarte sfeer omhoog te hangen op je boot. Vrij weinig pleziervaartuigen doen dit en ik heb ze ooit weten een 'razzia' uit et voeren en iedereen 150 Euro boete aan te smeren tussen de twee eiland voor Cannes

                                    Een andere zijn de gekken die een piratenvlag aan hun boot hangen. In het Zuiden lachen ze d'r es mee maar in Bretagne zouden ze je boot in beslag nemen.
                                    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                    Comment


                                    • Steven, lees dit goed ! Als je dacht dat ze in Belgie superboetes uitdeelden...

                                      http://www.toulon.maville.com/actu/actudet_--La-justice-maritime-de-plus-en-plus-severe-_dep-497589_actu.Htm
                                      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                      Comment


                                      • Wij trekken naar Italie (Gardameer) en daar heb je het int. vaarbewijs zeker nodig.
                                        Waarschijnlijk heb je net als bij ons er geen nodig om in Frankrijk op zee te varen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
                                          Wij trekken naar Italie (Gardameer) en daar heb je het int. vaarbewijs zeker nodig.
                                          Waarschijnlijk heb je net als bij ons er geen nodig om in Frankrijk op zee te varen.
                                          Waar ergens aan't Gardameer?
                                          1963 Land Rover Series IIa
                                          1994 Mercedes SL320
                                          2015 Land Rover Discovery SDV6
                                          2016 Porsche Cayenne GTS

                                          Comment

                                          Working...
                                          X