Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wij trekken naar Italie (Gardameer) en daar heb je het int. vaarbewijs zeker nodig.
Waarschijnlijk heb je net als bij ons er geen nodig om in Frankrijk op zee te varen.
Grappig.
Welk examen heb je moeten afleggen om dat internationaal vaarbewijs te behalen tegenwoordig ?
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Ja hallooooo.... bibber bibber.... staat er ergens een kaartje online met die speed zones ? Of wil jij dat kaartje van jou even inscannen rond de baai van St Tropez ? Kan ik dat al even instuderen
Ja hallooooo.... bibber bibber.... staat er ergens een kaartje online met die speed zones ? Of wil jij dat kaartje van jou even inscannen rond de baai van St Tropez ? Kan ik dat al even instuderen
Mijn kaart ligt in de boot en die staat in Zuid Frankrijk.
Ik heb net gezocht naar een kaart online maar kan geen vinden.
Voor de baai van St-Trospet en Cannes is het simpel: GANS de baai zit op 20 knopen.
Als ik me niet vergis is Freddy Loix twee jaar terug ook op zo een superboete gelopen.
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Voor de baai van St-Trospet en Cannes is het simpel: GANS de baai zit op 20 knopen.
En de baai van St Tropez stopt waar precies ? Echt heel op het einde waar je de twee uiterste punten met een rechte lijn kan verbinden ? Waar het donker blauw begint ?
Zoek lokale bedrijven, bekijk kaarten en vind routes in Google Maps.
Dan is dat al 8 km varen vanuit Port Grimaud waar ik zal liggen... aan 20 knopen is dat een kwartiertje varen, valt nog mee toch ? Maar zal idd oppassen zijn om niet boven die 20 knopen uit te komen... tis nog niet genoeg dat ze hier op elke hoek van straat een flitskast hebben staan, moeten ze op het water ook nog es beginnen onnozel doen Waar/wanneer gaat dat eindigen ?
En de baai van St Tropez stopt waar precies ? Echt heel op het einde waar je de twee uiterste punten met een rechte lijn kan verbinden ? Waar het donker blauw begint ?
Zoek lokale bedrijven, bekijk kaarten en vind routes in Google Maps.
Dan is dat al 8 km varen vanuit Port Grimaud waar ik zal liggen... aan 20 knopen is dat een kwartiertje varen, valt nog mee toch ? Maar zal idd oppassen zijn om niet boven die 20 knopen uit te komen... tis nog niet genoeg dat ze hier op elke hoek van straat een flitskast hebben staan, moeten ze op het water ook nog es beginnen onnozel doen Waar/wanneer gaat dat eindigen ?
Inderdaad buiten de twee uiterste punten.
Alleen is daar echt niks aan als je eerst zo ver moet varen.
Trouwens, jij gaat nog een ander probleem hebben. Als ik me niet vergis zijn jetski's vaartuigen van categorie E in Frankrijk en daar mag je maar twee mijl de zee mee in...
Ik deel je frustratie rond die snelheid maar het probleem is veel fundamenteler dan op de weg.
Op de weg hebben de mensen tenminste nog een rijbewijs en de weg is een erg stabiele omgeving.
De zee, en zeker de Middenlandse zee, is een stuk gevaarlijker, zeker met de stroming langs de kust. En dan laten ze daar een bende amateurs op los die denken dat je maar wat improviseert om te gaan varen.
Er zijn zo al ettelijke ongelukken gebeurd en ik heb het al een paar keer warm gehad toen een idioot met veel centen er niet ver naast zat. Voor mijn part kunnen ze daar niet streng genoeg zijn. 't Is niet omdat ze veel centen hebben, dat ze moeten denken dat ze kunnen varen.
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Da's dan de 4de 54-er die ze geleverd hebben dit jaar. Die doen daar goede zaken.
Vroeger was 42 voet al een groot schip in de haven van Bruinisse. Nu ligt er zelfs een HR 62. Altijd een knap zicht als zo'n dikke Hallberg me voorbij vliegt met vol tuig bij 5-6 Bft. Dan moet ik al beginnen te denken aan een tweede rif met m'n eendje.
Da's dan de 4de 54-er die ze geleverd hebben dit jaar. Die doen daar goede zaken.
Vroeger was 42 voet al een groot schip in de haven van Bruinisse. Nu ligt er zelfs een HR 62. Altijd een knap zicht als zo'n dikke Hallberg me voorbij vliegt met vol tuig bij 5-6 Bft. Dan moet ik al beginnen te denken aan een tweede rif met m'n eendje.
hehe,
men ouders hebben vorige week nog aan de HR cup meegedaan! er waren een paar jongens van Nova Yachting mee met hun. (ik weet niet wie allemaal, was er zelf niet bij) ze kwamen wel eerst over de eindstreep maar incl. handicap was het een 3e plaats. kwamen 3 min te kort.
Welk examen heb je moeten afleggen om dat internationaal vaarbewijs te behalen tegenwoordig ?
Gewoon algemeen stuurbrevet voor belgie + beneden zeeschelde .
Voor 10€ vraag je dan een int vaarbewijs aan.
Ik verwacht het deze of volgende week. Een kopie van je belgisch vaarbewijs, id-kaart + pasfoto is al wat je nodig hebt.
Gewoon algemeen stuurbrevet voor belgie + beneden zeeschelde .
Voor 10€ vraag je dan een int vaarbewijs aan.
Ik verwacht het deze of volgende week. Een kopie van je belgisch vaarbewijs, id-kaart + pasfoto is al wat je nodig hebt.
En wat moet je doen om een algemeen stuurbrevet af te leggen? De Fransen hebben nogal een gepeperd examen (en in het Frans ) .
Onze pa kreeg indertijd een vaarbewijs zonder al te veel examen
Zo een cursus is wel leuke challenge. Dit jaar wil ik het examen afleggen om met boten boven 80 voet te varen en onbeperkte afstand van de kust.
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Onze pa kreeg indertijd een vaarbewijs zonder al te veel examen
wij verschillen 2 jaar, en ik heb het ook nog zonder examen
ge waart beter wat sneller tot de constatatie gemkomen, of de pa u erop attent gemaakt gemaakt, dat dat wel eens van pas kan komen
wij verschillen 2 jaar, en ik heb het ook nog zonder examen
ge waart beter wat sneller tot de constatatie gemkomen, of de pa u erop attent gemaakt gemaakt, dat dat wel eens van pas kan komen
Yup,
Maar ik had een klein technisch probleem dat ik al in UK zat officieel...
Pa kan mij ook op weinig attent maken
Anyway, heb het legaal nooit nodig gehad wegens Brit. 'k Vroeg me eingelijk af hoe ik al 16 jaar rondvoer zonder en nooit egcontroleerd werd
Ondertussen zou ik het toch iedereen aanraden van een paar lessen te volgen. Het komt echt wel goed van pas.
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Ondertussen zou ik het toch iedereen aanraden van een paar lessen te volgen. Het komt echt wel goed van pas.
ge hebt gelijk hoor
maar net zoals met de auto vroeger denk ik niet dat er veel mensen ineens een boot kochten en gaan varen, ze zullen eerst wel eens meegevaren en wat lessen hebben gekregen zeker
Het is een staatsexamen en wordt 3 maal per jaar georganiseerd. Je kan zelfstudie doen en/ of lessen volgen (wel interessant omdat ze je daar wijzen op de dingen die je zeker moet kennen en wat je kan overslaan).
Dan moet je of 12 uur praktijkervaring bewijzen ahv een logboek ingevuld door een bootbezitter en houder van een stuurbrevet of 6 uur in een erkende vaarschool.
Comment