Oorspronkelijk geplaatst door Stevy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Vaartuigen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk BerichtenDie gasten bedoel ik!
Edith doet er mij aan denken dat die vriendin nog achter mij heeft gelopen... Miljaar, ik had in Malta kunnen zitten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk BerichtenVaart dat Belgisch team nog mee?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk BerichtenZe zitten ook in Malta
Edith doet er mij aan denken dat die vriendin nog achter mij heeft gelopen... Miljaar, ik had in Malta kunnen zitten
Ik heb ook al n paar keer naar uitzendingen gekeken met verslagen over hun races. Ze zijn het best als er wat golven op zee zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten'k Vond super, ook al ken ik niks van gijpen, scherp varen, afvallen, winchen, of een lijntje leggen. Zeemanstaal
scherp varen = in een kleine hoek tov de wind?
Afvallen = met de wind meegaan?
winchen = zeil aanspannen gok ik
lijntje leggen = totaal geen idee
Dat is geen zeemanstaal, da's wannabe-zeemanstaal
Hier zat ik vorig jaar op en hoop ik volgend jaar nog eens terug op te mogen:
93m lang, 12 breed
In september wordt het misschien dit:
200m lang, 31m breed
De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.
1976 Volkswagen Kever 1200L
1990 Volvo 344
1991 Mercedes W124 230CE
2016 Skoda Octavia van 't werk
Verkocht
1980 Volkswagen Derby CLS
1990 Mercedes W124 230CE
2008 Renault Espace 2.0 dci 130
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Bekijk BerichtenIs dit door de erg onrustige zee of heeft dit nog andere oorzaken ?De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.
1976 Volkswagen Kever 1200L
1990 Volvo 344
1991 Mercedes W124 230CE
2016 Skoda Octavia van 't werk
Verkocht
1980 Volkswagen Derby CLS
1990 Mercedes W124 230CE
2008 Renault Espace 2.0 dci 130
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk BerichtenGijpen = scherp draaien
scherp varen = in een kleine hoek tov de wind?
Afvallen = met de wind meegaan?
winchen = zeil aanspannen gok ik
lijntje leggen = totaal geen idee
Dat is geen zeemanstaal, da's wannabe-zeemanstaal
klopt niet allemaal wat je daar zegt
Om maar een voorbeeld aan te halen... gijpen kan je zelfs in rechte lijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichtenklopt niet allemaal wat je daar zegt
Om maar een voorbeeld aan te halen... gijpen kan je zelfs in rechte lijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk BerichtenDe beste stuurman staat aan wal!
Comment
-
'k Zeg het jullie, zeilen boeit mij totaal niet dus ken ik er niets van
Vorig jaar heb ik een weekje gezeild en deed ik gewoon de rest naDe dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.
1976 Volkswagen Kever 1200L
1990 Volvo 344
1991 Mercedes W124 230CE
2016 Skoda Octavia van 't werk
Verkocht
1980 Volkswagen Derby CLS
1990 Mercedes W124 230CE
2008 Renault Espace 2.0 dci 130
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenHoe gijp jij in een rechte lijn???
Door de slag zal je boot altijd een paar graden doordraaien (in dit voorbeeld naar links) maar grosso modo is dat in rechte lijn hé.
Da's net ook het risico van perfect voor de wind te varen hé. Met een surfplank zal je daar niet zoveel last van hebben omdat je je zeil letterlijk in de hand hebt, maar als jij recht voor de wind vaart en de wind draait een paar graden kan je zeil overslaan, zonder dat je je roer moet aanraken. En met wat pech zonder dat je het verwacht had.
Het vervolg daarop is 'man overboord'-oefening
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Bekijk BerichtenIs dit door de erg onrustige zee of heeft dit nog andere oorzaken ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenHoe gijp jij in een rechte lijn???
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk BerichtenVoor de wind varen is sowieso trager dan onder een hoek zeker?
Halve wind, spi op en planerend moet zowat het snelste zijn. Al is dat ook boot-afhankelijk
Comment
Comment