Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vaartuigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • een paar serieuze jachtjes tegengekomen de afgelopen vakanties:


    bovenstaande is de Kogo en onderstaande de Sea Force One, helemaal de uwe als luxecruise voor de luttele sommen van 476.000 en 300.000 euro.. per week..


    ook ben ik de Pelorus van onze beste vriend Roman Abrhamovich eens tegen het lijf gelopen, maar liefst 115m lang




    and last but not least (of misschien wel in dit gezelschap :p ) ons eigen konvooi uit 2007, de boot is n Zodiac Medline ll met 135 pk mercury saltwater (tweetakt, n ouwe rakker), ondertussen verkocht omdat het veel goedkoper is om tegenwoordig op je bestemming een boot te huren. De RR is ondertussen ook vervangen door n 2009 TDV8

    Comment


    • Verder nog n knappe design speedboot (denk ik toch, ziet er vrij custom uit) en het jacht waar hij blijkbaar bijhoorde:





      enkele bodyguards met machinegeweren (i kid you not) maakten even later duidelijk dat onze aanwezigheid rond het jacht niet gewenst was alle foto's, ook van de bovenstaande post, zijn in de afgelopen 3 jaar in Kroatië genomen.



      Comment


      • Zotte bootjes inderdaad, en altijd leuk als er nog eens heli's op staan ook

        De Lady Moura vind ik ook nog steeds een zalige boot. Vooral dan die uitgangen langs de zijkant voor jetski's/speedboten.

        Comment


        • Zowat elke boot van dat formaat heeft dat dus dat is niet echt een referentie hé

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten




            Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten




            Als ik later groot ben...

            Comment


            • Extra boot voor al je speelgoed mee te nemen

              Comment


              • Maar ik peis niet dat dat in de jachthaven van antwerpen past...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
                  Zowat elke boot van dat formaat heeft dat dus dat is niet echt een referentie hé
                  Das waar, maar deze blijf ik vet vinden. Misschien ook omdat het de enige is die ik ooit IRL zag. Echt indrukwekkend... vooraan een kleine heli, achteraan grote heli + G-wagon en aan de zijkant een jacht vergelijkbaar met vele jachten in Monaco, maar hij paste wel mooi in de Lady Moura

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Frédéric_01 Bekijk Berichten
                    En wat gieten ze daar dan in van brandstof? Blijven wel machtige schepen e.
                    Diesel meestal denk ik.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                      Allemaal té grotesk, als je dan toch erover moet gaan, dan liever in stijl...






                      Daarstraks was het in koppen XL over deze "zeilboot"

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                        Daarstraks was het in koppen XL over deze "zeilboot"
                        Ook juist gezien, impressionant 'bootje' die Maltese Falcon!
                        QM 2 mag er ook zijn, 345m Lang, en 70 m hoog!
                        Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

                        Opel Astra ST Sport (sold)

                        Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                          Ook juist gezien, impressionant 'bootje' die Maltese Falcon!
                          QM 2 mag er ook zijn, 345m Lang, en 70 m hoog!
                          Meer dan 1000 man personeel

                          Comment


                          • Reportage was wel niet up-to-date want de MF is niet meer de eigendom van Perkins.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door LP640 Bekijk Berichten
                              Diesel meestal denk ik.
                              Hangt er vanaf, MGO of HFO ( dan nog verschillende grades IFO 90 180 380) HFO zal niet veel gebruikt worden op jachten omdat je dit moet opwarmen voor te kunnen verbranden en soms zelfs om te verpompen ( meestal verpompbaar rond de 30°C maar kan ook hoger zijn ) en dit geeft een geur hinder met zich mee.
                              HFO 380 is wel goedkoop 400a 500 dollar per ton nu als ik me niet vergis.
                              MGO is gewone diesel ongeveer maar dan met een zwavel gehalte van 1%, en kost ongeveer 750 dollar per ton. Verbruik van die beestjes is ook niet van de poes, eigenlijk als je naar schepen van 100m gaat moet je er een 2takter in steken om een aanvaardbaar verbruik te krijgen. Maar dat zal geen enkele yachtbouwer willen omdat dit te veel plaats in neemt en niet iedereen kan zoiets onderhouden.

                              De Heli('s) staan normaal aanboord in een soort hangaar. Refueling kunnen ze ook aanboord. Ook zijn op bijna alle yacht's deuren voor hun tenders( kleinere speedboten ) in het water te laten om te waterskien of aan wal te gaan. Ook de jetski's staan daar te wachten om misbruikt te worden.


                              Jacuzzi kan leeg gemaakt worden en in een drain tank gestoken worden. Zoet water wordt gewoon aanboord gemaakt normaal gezien met rest warmte van de motor. Of ze gebruiken de donkey boiler om vers water te maken.

                              Deze schepen zitten mooi in elkaar maar zijn een pain in the ass om aan te werken

                              Comment


                              • Dank u voor de informatie, dacht dat een mengeling ging zijn van verschillende brandstoffen.
                                Nu weten we weer iets meer.
                                Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
                                2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
                                2014 Golf 7 R ---> Verkocht
                                2008 BMW E91 335i --> Verkocht
                                2015 Golf 7 GTD

                                Comment


                                • Wel enorm knap dat die masten vrijstaand zijn en dus zonder enige verstaging naar de romp toe. En al zeker voor masten van dit formaat.
                                  Die krachten aan de mastvoeten moeten toch zeer groot zijn, al zei de kapitein in de koppen-reportage wel dat hij daar serieus rekening mee moest houden.



                                  Comment


                                  • live vanuit antibes
                                    Bijgevoegde Bestanden

                                    Comment


                                    • meer 123
                                      Bijgevoegde Bestanden

                                      Comment


                                      • Comment


                                        • Foto's van de haven in Antibes (quai des miljardairs)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X