Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vaartuigen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    1ste bod binnen op mijn bootje. Lachwekkend.
    al verkocht gekregen?

Heb op die van ons ook al belachelijke boden gehad (15k en zo ), maar ook in het begin 1 bod gehad waarvoor ik nu vandaag wel direct zou voor willen tekenen...
    1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
    2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
    2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
    -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• boot ligt momenteel in winterstalling (linkeroever)
      2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
      2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

• Nu zondag komt er iemand kijken.

Comment

Nu zondag komt er iemand kijken.
          Succes!

Hier ook nog 2 kandidaten uit Engeland. De eerste heeft een belachelijk bod gedaan en is niet meer geïnteresseerd. De andere hopen we nog wat van te horen.
          Ondertussen alle zeiltjes van de boot gehaald (bezaan, groot en genua), gedroogd en opgeborgen.

Comment

• Ligt ondertussen al 3 jaar te koop zonder resultaat

Comment

• Staat hier al dacht ik, maar blijft de moeite:

+ http://www.youtube.com/watch?v=t-HaTWIznGE" title="View this video at YouTube in a new window or tab" target="_blank">YouTube Video
              http://www.youtube.com/watch?v=t-HaTWIznGE"> http://www.youtube.com/watch?v=t-HaTWIznGE" /> ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Op het einde lijkt het alsof dat fregat gewoon tot stilstand komt door die golf.

Comment

• Bootje van Steve Jobs is te water gelaten, helaas zal hij het zelf nooit meer te zien krijgen.

Comment

• Toch niet bedoeld voor open zee denk ik..

Comment

• Wie kan mij uitleggen wat het verschil is tussen een boot en een schip?

Comment

• Boot is meestal een klein vaartuig, schip is een vaartuig van behoorlijke afmetingen.

Men spreekt eerder van een schip bij beroepsvaart, boot is meer pleziervaart. Alhoewel er natuurlijk ook schepen zijn in de pleziervaart. Maar dan spreken we ook over een bijbehorend prijsniveau. Zie post 1383.

Comment

Boot is meestal een klein vaartuig, schip is een vaartuig van behoorlijke afmetingen.

Men spreekt eerder van een schip bij beroepsvaart, boot is meer pleziervaart. Alhoewel er natuurlijk ook schepen zijn in de pleziervaart. Maar dan spreken we ook over een bijbehorend prijsniveau. Zie post 1383.
                          Maar wat is "klein" en wat is "behoorlijk"? Maar enfin, het heeft dus niets te maken met binnenwateren vs open zee?
                          De reden waarom ik de vraag stel is omdat een kennis van mij zich altijd beledigd voel als ik zeg dat hij weer op zijn boot gaat zitten voor een paar weken (kerel werkt bij een baggerbedrijf in het midden oosten). In ware "Het is Albertoooooooo"-stijl zegt hij dan: het is een schiiiiiiip!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                            Maar wat is "klein" en wat is "behoorlijk"? Maar enfin, het heeft dus niets te maken met binnenwateren vs open zee?
                            De reden waarom ik de vraag stel is omdat een kennis van mij zich altijd beledigd voel als ik zeg dat hij weer op zijn boot gaat zitten voor een paar weken (kerel werkt bij een baggerbedrijf in het midden oosten). In ware "Het is Albertoooooooo"-stijl zegt hij dan: het is een schiiiiiiip!
                            Een bagger-boot is een schip, dat zegt hij juist.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
                              Bootje van Steve Jobs is te water gelaten, helaas zal hij het zelf nooit meer te zien krijgen.

http://www.onemorething.nl/2012/10/j...n-in-aalsmeer/
                              mottig ding!

Comment

• een boot is normaal open en heeft geen verschillende dekken; terwijl een schip meerder dekken heeft. Bij een boot staat de stuurhut dus eigenlijk op dezelfde hoogte als de rest. Terwijl een ship een brug heeft die bovenop staat.

Comment

• Voila, zo snel kan het gaan. Vandaag mijn boot verkocht. Zaterdag komen ze hem halen.

Comment

• voor hoeveel maandlonen minderdan je vroeg ?

Comment

• Koper wilde absoluut een Etap hebben en er zijn er niet zoveel te koop in goede staat zoals de mijne. Ze waren naar verschillende boten gaan kijken en de mijne kwam er als beste uit. Zijn eerste bod was 10k onder de vraagprijs maar gezien ik een overnamebod had dat 5k daarboven lag heeft hij dat ook betaald. Gezien dat de prijs was die ik wilde hebben ben ik content.

Comment

• proficiat met de verkoop. Al een mogelijke vervanger op het oog?
                                        2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                                        2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

• Belgische makelij !

Comment

Working...
                                          X