Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vaartuigen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Record verbeterd met 6 dagen.

Onder toeziend oog van tienduizenden toeschouwers heeft François Gabart op zijn boot Macif zondagmiddag de Vendée Globe op zijn naam geschreven. De 29-jarige Fransman finishte de solo race rond de wereld in een recordtijd van 78 dagen, 2 uur, 16 minuten en 40 seconden. Hij verbeterde daarmee het record met ruim 6 dagen. Gabart volbracht de wereldomzeiling van 28.647 mijl met een gemiddelde snelheid van 15,3 knopen. Onder toeziend oog van tienduizenden toeschouwers heeft François Gabart op zijn boot Macif zondagmiddag de Vendée Globe op zijn naam geschreven. De 29-jarige Fransman finishte de solo race rond de wereld in een recordtijd van 78 dagen, 2 uur, 16 minuten en 40 seconden. Hij verbeterde daarmee het record met ruim 6 dagen. Gabart volbracht de wereldomzeiling van 28.647 mijl met een gemiddelde snelheid van 15,3 knopen. Grote rivaal Armel Le Cléac’h op Banque Populaire passeerde de finsish bij Les Sables D’Olonne enkele uren later. Het was daarmee de spannendste finish in de geschiedenis van de Vendée Globe. Gabart beslechtte met zijn overwinning een prachtige en bij vlagen onwerkelijke tweestrijd, die vrijwel de gehele race geduurd heeft. De beide Fransen streden op het scherpst van de snede.  Desondanks bleven ze zelfs op de uitgestrekte Zuidelijke oceaan vaak slechts enkele mijlen van elkaar verwijderd.  De afstand tussen beide titanen is nooit meer dan 275 mijl geweest en was meestal veel minder.  Pas na het passeren van Kaap Hoorn ontstond er door een tactische beslissing een gat tussen de beide favorieten en liep Gabart uit op Le Cléac’h. Gabart had op de finish een voorsprong van slechts 60 mijl op Le Cléac’h.  Het kleinste verschil tussen de nummer 1 en 2 in de geschiedenis van de Vendée Globe. Gabart leidde zijn debuut in de Vendée Globe gedurende 44 dagen en vestigde een nieuw single handed monohull 24 uurs record. Op 10 december legde hij 545 mijl af in 24 uur, een gemiddeld van 22,7 knopen.    

Comment

• Koopje?

Troostwijk Veilingen verzorgt online veilingen uit faillissement of vrijwillige verkoop door Europa. Groot aanbod van machines en bedrijfsinventaris.

Maandag kijkdag. Ben aan het twijfelen om te gaan kijken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
        Koopje?

Troostwijk Veilingen verzorgt online veilingen uit faillissement of vrijwillige verkoop door Europa. Groot aanbod van machines en bedrijfsinventaris.

MIjn vader heeft een Jeaneau sun oddesey 42" met yanmar (bouwjaar ik dacht 1993) in Blankenberge te koop.
        Prachtig en heel verzorgd schip en om reden dat mijn vader bekend staat als een uitermate goede kenner op gebied van motoren en rand apparatuur van schepen, geniet zijn boot ook een goede reputatie.
        Boot is fuuuuuuul option en staat te koop voor 75.000 euro.
        AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

Koopje?

is meer iets voor tdj

Comment

• Waar zitten de watersporters hier? Bootjes al te water?

Comment

Waar zitten de watersporters hier? Bootjes al te water?
              jup : gaan winterzeilen ook. Maar niet met de 470, zelfs met Pasen was het water daarvoor nog te koud (wetsuit en kapseizen)

Comment

• Bootje ligt altijd te water. Gaat enkel maar een 2 weken uit het water om onderwaterschip te doen.

Volgende maand de zeilen terug monteren en eens een dagtripje met de schoonfamilie plannen. Terneuzen - Breskens/Vlissingen of zoiets in dat genre.
                Heb besloten dat ik er terug meer mee wil gaan varen.

NB: Brecht, ik ga wellicht nog een bootsman kunnen gebruiken tijdens die trip. Voel je je geroepen?
                1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
                  Bootje ligt altijd te water. Gaat enkel maar een 2 weken uit het water om onderwaterschip te doen.

Volgende maand de zeilen terug monteren en eens een dagtripje met de schoonfamilie plannen. Terneuzen - Breskens/Vlissingen of zoiets in dat genre.
                  Heb besloten dat ik er terug meer mee wil gaan varen.

NB: Brecht, ik ga wellicht nog een bootsman kunnen gebruiken tijdens die trip. Voel je je geroepen?
                  wanneer? Ik ben wel 14dagen op reis in juni.

Comment

• Holy crap.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                      wanneer? Ik ben wel 14dagen op reis in juni.
                      Staat nog niks vast. Kan ook gerust een dag in Juli of Augustus worden. Ik hou u up to date
                      1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                      2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                      2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                      -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• boot ligt sinds 02 mei terug in het water en ligt reeds in haar vaste haven Wolfaartsdijk
                        2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                        2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

• Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Grappig. Is later ook een reclamefilm van gemaakt.

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

• Heeft er hier iemand toevallig onlangs zijn examen voor een stuurbrevet afgelegd? Zoja, wat is het beste handboek om te leren?

Thx!

Comment

• Er zijn er 3 op de markt. Leidraad voor het stuurbrevet vond ik het beste. Zorg zeker dat je alle online examens maakt, bv op www. Vaarbewijs. Be, 90 procent van de vragen van de examens komen daaruit.

Ga ook sowieso voor het algemeen en niet enkel voor het beperkt, dan kan je je internationaal aanvragen, het icc. Volgend jaar gaat de hele boel namelijk uitgebreid worden en opgesplitst in meerdere examens. Ook ga je dan verplicht praktijk moeten volgen waardoor het ook veel duurder wordt. Nu kan je nog gewoon een logboek laten invullen door iemand met een boot.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                                  Er zijn er 3 op de markt. Leidraad voor het stuurbrevet vond ik het beste. Zorg zeker dat je alle online examens maakt, bv op www. Vaarbewijs. Be, 90 procent van de vragen van de examens komen daaruit.

Ga ook sowieso voor het algemeen en niet enkel voor het beperkt, dan kan je je internationaal aanvragen, het icc. Volgend jaar gaat de hele boel namelijk uitgebreid worden en opgesplitst in meerdere examens. Ook ga je dan verplicht praktijk moeten volgen waardoor het ook veel duurder wordt. Nu kan je nog gewoon een logboek laten invullen door iemand met een boot.

Okay, morgen ééntje gaan kopen ;-)

Comment

• Kijk dat je de Belgische versie koopt hé, niet de Nederlandse.

Boek als basis en achtergrond gebruiken en dan 100 keer de online examens. Succes gegarandeerd, dan heb je zeker geen lessen nodig.

Comment

• Indrukwekkend, maar op een andere manier.

Sent from somewhere, using Tapatalk
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                        Da's in dit geval dus zo'n 38K per jaar, oftewel 3150 EUR / maand...
                                        Blijft duur speelgoed
                                        haha...
                                        idd, kan kloppen

Veel zal afhangen van de regio waar je boot ligt, inderdaad...

MAAR;
                                        Al eens gaan tanken met zo een machientje...
                                        Of leg je hem gewoon aan de steiger en ga je zo wat op je boot zitten
                                        (wat er velen doen wegens te duur om te gaan tanken)
                                        waarom denk je dat ze in die havens van 'heb je me gezien' allemaal op hun boot zitten en nauwelijks varen...in andere havens zelfde verhaal.

Ga maar eens tanken met een 'gewone' sport/family boot (200 a 300pk), en vaar wat sportief...

Veel boten/ jachten staan te koop sinds aantal jaren, begin crisis; aan echt mooie prijzen...
                                        Allemaal mensen die zich mispkten aan onderhoudskosten, ja zelfs gewone runningskosten en dan zeker stallingskosten....

Comment

• Vergelijk het eens met een auto.

Als ik met mijn auto 170 pk diesel vol gas rij, dan rij ik ca 200 km/h, en het verbruik ligt bij 18l/100km.

Dat geeft een verbruik van ca 36 l per uur voor een motor van 170 pk op vol vermogen.

Neem dan maar een 300pk bootje en geef vol gas. Verbruik zal makkelijk 60-70l per uur zijn. (vraag maar eens aan waterskiers)

Als je naar die mooie bootjes hierbioven kijkt, dan liggen daar soms motoren van 2000 - 3000 pk in.
                                          Trek je die helemaal open, dan zit je aan 600-700 liter mazout per uur...

Waarom dacht je wereldreizigers meestal zeilbootjes kozen?

Comment

Working...
                                          X