Ik verheug me zo op mijn eerste tochtje.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Vaartuigen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenIk verheug me zo op mijn eerste tochtje.
Mijn meter (en haar man)deden vroeger mee aan internationale wedstrijden en waren gesponsord door oa het parfum merk 4711.
We liepen toen allemaal met groene t shirts en truien rond.
Ben toen als kind ook begonnen in een optimist zodat we dan in de vakantie konden mee gaan.
Is allemaal al lang geleden.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
Ben wel een beetje benieuwd wat deze nu nog gekost heeft.
Mijn meter (en haar man)deden vroeger mee aan internationale wedstrijden en waren gesponsord door oa het parfum merk 4711.
Ben toen als kind ook begonnen in een optimist zodat we dan in de vakantie konden mee gaan.
Is allemaal al lang geleden.
Het is ook allemaal lang geleden“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
Ben wel een beetje benieuwd wat deze nu nog gekost heeft.
Is allemaal al lang geleden.
Ik maak daar geen geheim van. Toen ik de eerste keer de advertentie zag vroegen ze daar nog 76500€ voor ex btw. (nieuwprijs dik 190000€ ) Na meer dan een jaar te koop te liggen hebben ze dan de prijs verlaagd naar 67500€. Zo heeft die nog eens meer dan een jaar te koop gelegen aan die prijs.
Ik heb mijn vorige boot in begin september dan eindelijk verkocht gekregen (na 2,5j leuren, was een miskoop ) en twijfelde om deze aan te kopen omdat Portugal toch wel ver weg was. Toen was ik eens wat gaan drinken met een goede vriend die Linssen Yachts verkoopt in Port Zelande en die zij dat hij de makelaar kende. Terwijl we daar zaten nam die zijn smartphone en doet die een bod van 50k. Ik dacht, die is gek, en dat bod werd dan ook niet geaccepteerd. Ze deden ze een tegenbod en dat was 55k ex btw. Daar moest ik niet lang over nadenken en heb ik de boot gekocht.
Toch nog ff mijn broer naar Portugal laten vliegen om de boot te inspecteren, want totaal blind kopen was ik niet van plan.
order66 Wie is er als zeiler niet begonnen in een Optimist. Bootje heeft zowat een cultstatus.
En na de Optimist kregen wij ook een 420. Man man man, wat heb ik daar plezier in gehad. Maar als ge het met tegenzin doet begrijp ik dat ge er nu een hekel aan hebt.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenMooie boot. Persoonlijk heb ik een bloedhekel gekregen aan zeilen. Ik kom uit een zeilfamilie, en moest gans mijn jeugd uuuuren per dag mee met mijn ouders gaan klotsen op het water. Terwijl ik ook gewoon met mijn vrienden wou spelen ieder weekend en iedere vakantie. Ik haatte het, en nog steeds. Gelukkig heb ik rond mijn 18 kunnen ontsnappen in windsurfen, waar tenminste veel meer actie in zit.
Een jaar of twee geleden heb ik, dankzij een collega, de spullen van destijds weer van onder het stof gehaald. Mijn dochters (vooral de oudste) hebben ook de smaak te pakken, en sindsdien is het weer voorzichtig opbouwen. Heel recreatief. Waar mijn laatste twee boards een semi-sinker raceslalom en een speedneedle waren, leef ik me nu uit op een allround fun board van 20 jaar oud (Mistral Escape). Ik ben wel aan het zien om er een iets groter zeil bij te kopen, dan wat ik nu heb (een North Prisma 6.5). Een 7,5 zou perfect staan op dat board.
Zeilen vind ik ook best leuk, omdat het meer een teamgebeuren is. Laatste keer op zee is echter niet zo goed afgelopen: meer deining dan wind, en de maag van mijn vrouw was daar niet echt tegen bestand. Tegen dat we de havengeul van Nieuwpoort uit waren, had ze al een keertje overboord gehangen .2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Leuk. Ik ben begonnen aan mijn 16-17, tot 24 ofzo. Toen ben ik overgestapt op wakeboarden en monoski in de piste. Die put was op 15 minuten rijden en ik had 2 vrienden met een boot, een Poncelet en een Correct Craft. Nu laat mijn gezondheid het niet meer toe (rug) maar ik ben blij dat ik het toen gedaan heb. Nu hoeft het ook allemaal niet meer.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Waterski sprak me niet zo aan, maar toch redelijk veel gedaan. Mijn ouders woonden op 1 km van de put, waar er zowel gesurft als geskiëd werd, mijn schoonouders op de toegangsweg. En en nu wonen we er op 500 m in vogelvlucht vanaf. We horen de boten varen, en ik kon vroeger zelfs zeggen wie er aan het varen was, puur op de ronk.
Chriscraft was da shit to have, toen.
Ik gaf toen surfles, en hielp wat bij de ski-lessen (touwen/ski’s in en uit de boot halen, af en toe zelf eens varen,...). Ik heb trouwens leren waterskiën om 2 u ‘s nachts met een aantal shotjes tequilla in mijn botten, op de tonen van ‘The Power’ van Snap. Piloot van dienst: de DJ Patrick, de man achter ‘Le Dormeur’
Fantastische tijden beleefd aan ons putje. Heerlijke vriendenbende, machtige feestjes. Er werd wel wat gedronken, maar nooit overdreven. Drugs waren toen iets nog exotisch uit de underground van de clubs.
De surfclub bestaat al een aantal jaar niet meer (alleen nog sportkampen in de zomer) en het skiën achter de boot dreigt nu ook te verdwijnen, nu de put verkocht is, en er sprake is van een kabelbaan.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
MAN motorblokje van een schip.
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Comment
-
Vriend van me bezocht laatst de Munich Maersk in Zeebrugge. Een overbuur van hem is daar kapitein op. Die afmetingen van de motoren en alle technische apparatuur is bizar groot. Tja, schip is op 1 meter na 400m lang.
Als ge zoiets op zee tegenkomt is dat toch wel indrukwekkend.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenVriend van me bezocht laatst de Munich Maersk in Zeebrugge. Een overbuur van hem is daar kapitein op. Die afmetingen van de motoren en alle technische apparatuur is bizar groot. Tja, schip is op 1 meter na 400m lang.
Als ge zoiets op zee tegenkomt is dat toch wel indrukwekkend.
(beter er naast dan ervoor) ;-)
Comment
-
Als die over me zou varen zouden die dat nog niet eens voelen. Altijd wel een beetje lastig de snelheid en afstand in te schatten als ge de shipping line over moet naar GB. Maar heb nu AIS op mijn boot dus als ik op ramkoers zit geeft die alarm.
Comment
-
die afmeting van die turbo
helemaal niet zo groot, niet echt een idee van de cylinderinhoud ervan...maar op het werk hebben wij 3 caterpillars scheepsmotoren om de noodpompen van het bluswatersysteem aan te drijven...die motoren gaan eens gestart gelijk naar hun maximaal toerental en zo zonder isolatie errond is dat wel vrij veel lelijk dieselkabaal
maar ik was eens gaan zien toen die hun onderhoud kregen en toen draaiden die op vrijloop, was een fantastische sound...even met de technieker gepraat en die mens zijn mechanisch hart bloedde als hij besefte dat die elke keer gelijk bij starten gelijk naar max rpm worden gedreven...het mijne eigenlijk ook wel
wat wel is natuurlijk dat het koelwater verwarmd wordt rondgepompt zodat die blokken niet koud staan
niet echt over vaartuigen maar het zijn scheepsdiesels, dusjah
Comment
-
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Indrukwekkend, kabel/pijp-legger
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
Comment
-
Comment
Comment