Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Die met zijn 144mljn gisteren kan hem al even afhuren om in alle rust eens over zijn beleggingen na te denken.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Honderd meter ? Echt, da's wel redelijk veel, hoor. Zo bestaan er maar een vijftigtal. Als zulke dikke klanten bij u komen, dan moet gij toch ook al nen dikke zijn. Een sultan of sheik of zo ?
Vandaag deze gekocht. Alleen aan het twijfelen of ik de boot dit jaar terug vaar naar Nederland of hem in Zweden laat staan gedurende de winter om vervolgens dan in 2024 een maand (of twee) in Scandinavië rond te cruisen.
Dat is eens iets anders dan een Tesla of een Dacia
Hoe zot ik ook ben van auto's, zeilen is toch mijn grootste passie. Zon, wind, ruisen van de golven. Meer moet dat niet zijn. Dan kom ik volledig tot rust.
Met deze grootte zit ge tegenwoordig bij de kleintjes. Mijn vader kocht begin jaren 80 een boot van 10,5m en toen waren we bij de grotere in de haven. Nu zijn boten van +13,14,15 en zelfs meer geen uitzondering meer.
Boten uit die periode waren nog mooi. Tegenwoordig zien quasi alle zeilboten er uit als strijkijzers met een brede kont en een rechte boeg. Allemaal dingen waar ik niet van hou qua design. Deze is idd een slanke jongedame.
Goh, van zeeziekte kan ik meespreken. Was wel op een motorboot, van Nederland naar Engeland. Uitlaatgassen sloegen terug in de stuurhut en het zeetje was woelig. 13H liggen kotsen en schijten en hopen op het einde van de wereld.
In 2006 kocht ik mijn eerste eigen boot, een Etap 30i. Zeer content van geweest. Vervolgens een Delphia 31 en dat was mijn grootste miskoop. Zeilde voor geen meter. In 2019 een Winner 10.20 die in Portugal lag gekocht en nu deze. 4 stuks dus.
In 2006 kocht ik mijn eerste eigen boot, een Etap 30i. Zeer content van geweest. Vervolgens een Delphia 31 en dat was mijn grootste miskoop. Zeilde voor geen meter. In 2019 een Winner 10.20 die in Portugal lag gekocht en nu deze. 4 stuks dus.
Mooie collectie, en zelfs een Belgische makelijk bij, blijkbaar.
Als totale leek een vraag... hoe uit zich dat dan, als een boot voor geen meter zeilt?
Op een of andere manier kon de Delphia geen koers houden. Bij wat meer wind liep die uit het roer wat betekent dat het schip tegen de wind in schiet wat natuurlijk niet handig is met een zeilboot.
Op een of andere manier kon de Delphia geen koers houden. Bij wat meer wind liep die uit het roer wat betekent dat het schip tegen de wind in schiet wat natuurlijk niet handig is met een zeilboot.
Comment