Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Vaartuigen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audiboy Bekijk BerichtenAfgelopen zomer zag ik deze schoonheid aan de Bosporus (Istanbul) staan. Van dichtbij is hij gewoon reusachtig groot. Zou er ook in willen cruisen
Binnenin loop je gewoon verloren en ben je nooit zeker of je aan de voorkant of aan de achterkant bent
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk BerichtenEen helicopter op het dek en een in de garage...
man met smaak
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk BerichtenToch wel opvallend dat al die jachten hun thuishaven Georgetown C.I. (Cayman Islands) is. Fiscaal gunstig paradijs of puur toeval?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk BerichtenAls je dan toch gasturbines hebt, waarom heb je dan nog schroeven??
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenZou je gewoon straalaandrijving nemen, dus boven water?
Dit zijn trouwens geen schroeven als wat ik lees klopt:
"The propulsion system of the Wallypower 118 consists of three gas turbines generating a colossal 16,800 HP, driving water jets - two steerable outboard and a non-steering on centerline. For maneuvering and long deliveries, the steerable water jets are powered by two diesel engines of 370 HP each."
The oddly named 118 WallyPower is a luxury high performance superyacht which brings technology and fashionable design together in perfect harmony. So much so that the 118 WallyPower won the MYDA (Millennium Yacht Design Award).
Volgens mij dus te vergelijken met hetgeen je vindt in jetski's en ander SeaDoo-spul.
Voordeel:
-geen schroeven onder de boot (kwetsbaar)
-minder gevaarlijk dus ook voor mensen die zich in het water bevinden omdat de schroef zich 'binnen' bevindt (maar dit geldt enkel bij kleinere speedboten, bij een Wally wordt je gewoon die jetdrive ingezogen )
-zeer manouvreerbaar (achteraan die jetdrive zit een buis die de straal naar links en rechts afbuigt, en een keerklep om de straal naar onderen af te buigen en achteruit te gaan), een boot met Jetdrive kan rond z'n as draaien (maar dat kunnen in principe alle tweemotorige boten).
-'plakt' aan het water (jetdrives zuigen onderaan water aan, en zuigen zich dus op die manier 'vast' aan het wateroppervlak),
-zeer snelle acceleratie (je kan je motor en schroeven op volle toeren laten draaien, en je keerklep halverwege zetten, zodat je de waterstraal verticaal naar beneden stuwt, en dan de keerklep naar boven draaien).
Nadeel: duur, en lager rendement... of dus meer pk's en brandstof nodig. Dat zal de eigenaar van een Wally een worst wezen...
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk BerichtenGeef mij maar een Wally Esense...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FrE24 Bekijk BerichtenWat ik wel ooit denk te kopen, als de interesse er nog is tenminste, is een jetski. Heb die dingen al een paar keer kunnen testen en dat gaat echt snel
En als het eventjes kan deze : Sea Doo GTI SE - 1500cc motor met 130 of 155 PK
[IMG]www.petriemotorsports.com/07_GTI_SE_2.jpg[/IMG]
[IMG]www.petriemotorsports.com/07_GTI_SE.jpg[/IMG]
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk BerichtenOf dit, ja, als het maar een Wally is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kenno Bekijk Berichtenkvraag mij af of er veel mensen in Belgie zijn met een jetski. ik zou mij dat ook nog wel willen aanschaffen. maar in de winter valt dat toch niet te gebruiken? of ge moet al beginnen knoeien met een droogpak?Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk BerichtenDie gasturbines op zich drijven ook assen aan, dit werkt dus niet gelijk in een vliegtuig waar de 'luchtstroom' voor de propulsie zorgt
Die gasturbines drijven dus 'jetdrives' aan, en die werken... nog altijd met een schroef (hoe anders?). Je hebt een 'gekromde' buis die onderaan de boot water aanzuigt, en dit achteraan (in de spiegel dus) weer naar buiten stuwt. In die buis zit een as, (op dezelfde manier dat je in een in/uitlaatkanaal van een motor een klepsteel hebt), en die drijft een schroef aan.
Voordeel:
-geen schroeven onder de boot (kwetsbaar)
-minder gevaarlijk dus ook voor mensen die zich in het water bevinden omdat de schroef zich 'binnen' bevindt (maar dit geldt enkel bij kleinere speedboten, bij een Wally wordt je gewoon die jetdrive ingezogen )
-zeer manouvreerbaar (achteraan die jetdrive zit een buis die de straal naar links en rechts afbuigt, en een keerklep om de straal naar onderen af te buigen en achteruit te gaan), een boot met Jetdrive kan rond z'n as draaien (maar dat kunnen in principe alle tweemotorige boten).
-'plakt' aan het water (jetdrives zuigen onderaan water aan, en zuigen zich dus op die manier 'vast' aan het wateroppervlak),
-zeer snelle acceleratie (je kan je motor en schroeven op volle toeren laten draaien, en je keerklep halverwege zetten, zodat je de waterstraal verticaal naar beneden stuwt, en dan de keerklep naar boven draaien).
Nadeel: duur, en lager rendement... of dus meer pk's en brandstof nodig. Dat zal de eigenaar van een Wally een worst wezen...
Vooral dat rode is moddervet... Beetje zoals launch control...
Comment
Comment