Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ron heeft zijn lesje nog steeds niet geleerd, het is al sinds mensenheugenis dat Ferrari met een eerste/tweede-rijder systeem success heeft, terwijl McLaren zich te schoon aan de regelkes wilt houden, en het voor zichzelf verbrod.
Wel heel subtiel, 1ste en 2de plaats wisselen tijdens de pitstops ... niemand doet dat beter dan Ferrari ! En, with a little help from the friends at FIA
Dus jij wil liever dat een blaaskaak wereldkampioen wordt omdat zijn ploegmaat altijd op de rem gaat staan?
Dat is een schande voor de F1.
Liever sportiviteit. En toch mooi dat Raikkonen bewezen heeft het ook te kunnen. En dat zonder topingenieur Brown en zonder al te veel hulp van zijn teamgenoot...
De kleine Franse generaal heeft het weer voor elkaar gekregen. En hij heeft een Bondgirl
BEN IK EVEN BLIJ DAT DAT BLIJTERKE NIET GEWONNEN HEEFT
hopelijk vertrekt hij nu toch nog bij mac
en gaat hij met een toyotake of renaulteke rijden
en dat hij dan ALTIJD sneller is dan zijn ploegmaat
proficiat aan Ferrari,
'k had het Lewis en Maclaren wel gegund
Wat een nuttige bijdrage?
Waarom Alonso een 'blijterke' noemen?
Het was wel Massa die daar bijna met tranen in zijn ogen stond omdat hij niet meekan met de andere 3...
Mooie en spannende race.
'k Dacht nog voor het begon: "Je gaat dat zien, die McLaren is heel het seizoen betrouwbaar en nu gaat hij een probleem krijgen."
En na 7 ronden was het idd zover.
Ik gun het Raikkonen zeker, fantastische rijder, zeer sterk in de tweede helft van het seizoen, alleen voor mij als Mclarenfan spijtig dat het met een Ferrari moet gebeuren.
Ik denk niet dat veel mensen dit voorspeld zouden hebben, als dit het scenario van een film was geweest zou het niet eens geloofwaardig zijn
Perfecte race gereden door ferrari, Lewis pech gehad maar had al een paar kleine foutjes gemaakt in het begin (Alonso proberen terug te pakken net na de start was voor niks nodig)
Hamilton heeft zijn kans in China verbrod, amen
Proficiat aan Kimi, na jaren van pech bij McLaren (en bij ferrari ook genoeg pech gehad) heeft hij nu toch zijn wereldtitel
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.
Fantastische laatste race. Ik heb werkelijk vol spanning gekeken en heb mezelf in tranen gelachen toen de 2 Ferrari's als eerste over de eindstreep gingen...
Als 2 honden vechten om een been,...
Fantastische prestatie van Raikonen, Massa en Ferrari.
Ik had het Hamilton zeker gegund. Enkel Alonso had voor mij niet mogen winnen.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Waarom Alonso een 'blijterke' noemen?
Het was wel Massa die daar bijna met tranen in zijn ogen stond omdat hij niet meekan met de andere 3...
verantwoordelijke team Renault bevestigde dat Alonso ONUITSTAANBAAR/ONHANDELBAAR
werd als zijn team-maat beter reed
daarom vind ik het een blijterke
in 't leven gaat het ook wel eens minder
en daar moet je tegen kunnen
Allez, 'k had een aantal races geleden dan toch gelijk, wanneer ik zei dat Hamilton het nièt ging worden.
Serieus nu:
Wat een zot einde van een gé-wel-dig kampioenschap!
De eindstand:
Raikkonen 110
Hamilton 109
Alonso 109
De meesten zullen het jammer vinden dat Hamilton geen kampioen is geworden. Wel, zoals eerder gezegd, vind ik Raikkonen eigenlijk wel een terechte kampioen. 6 zeges op 17 GP's, da's bijna één op drie. Als Raikkonen niet uitviel, reed hij ook vrij constant. Ie bleef uit het spionage-gewauwel en deed wat ie moest doen: hard rijden.
Ik herhaal het: zot seizoen. Eigenlijk hebben we drie wereldkampioenen.
het was gedeeltelijk Hamilton zijn shakyness maar hij heeft het eindelijk geflikt ik vond het gewoon onheus. Alsof het geschreven was door een script schrijver zo mooi. Dit is echt de beste wedstrijd die ik tot nu al gezien heb...spannend tot op het graatje. Het is ook een beetje dankuwel Felippé Massa.... maar toch. Ben ik blij dat Schumacher weg is. Daar waren de laatste racen niet spannend meer.
Proficiat aan Kimi. Het is hem gegunt, enkel jammer dat het met een Ferrari moest worden
Zeer jammer voor Hamilton en Alonso
Het was moeilijk toen Kimi overstapte ...achter wie blijf je staan uw team of uw coureur? In het geval van Mc-laren en ferrari kun je misschien achter beide blijven staan dan win je altijd
Ron Dennis moest eens goed op zijn smoelke gaan. Zomaar een debutant gelijk behandelen als de wereldkampioen, leek leuk, zolang die jongens het met elkaar zouden kunnen vinden.
Niet dus.
De man dacht dat hij met die wagen beide racers kon laten strijden voor de eerste plaats. Kimi had wat pech met zijn Ferrari, dus leek buiten schot. Verkeerde beslissing van Dennis.
Hamilton en Alonso waren dit seizoen meer met onderlinge competitie bezig dan met de concurrentie. Hamilton heeft bakken talent, maar rijdt veel te bruusk. Hij heeft tonnen lef, maar is vaak overmoedig. Dit bewees hij vandaag nog maar eens door na zijn bochtenfoutje met Alonso zo stressy te proberen terug naar voor te geraken. Schumacher kon dit, maar de jonge snaak miste ervaring en koelbloedigheid, en kreeg dus problemen met zijn wagen.
Vanaf dan ben ik helaas moeten gaan eten, dus wil iemand mij eventjes uitleggen hoe Hamilton ineens zo naar achter gezakt is, en ook Alonso?
De laatste 10 ronden heb ik dan wel weer gezien. Machtig, en spannend tot het einde. Jammer dat Rosberg en Kubica niet nog iets harder duelleerden, zo kon het nog spannender gemaakt worden voor de uitslag van Hamilton. Mooie overwinning voor -alweer- Ferrari. Zoals hun geluk keerde naar het einde van't seizoen toe, keerde ook dat van Hamilton, die vorige week zichzelf vastreed, en deze week opnieuw wat foutjes/pech meemaakte.
Ik blijf het vreemd vinden hoe heel de wereld precies de pik heeft op Alonso. Hij is minstens even goed als Hamilton (al zal die laatste met wat ervaring nog veel meer kunnen groeien) en reed een schitterend seizoen. Logisch dat hij er niet tegen kon dat zijn ploegmaat, een groentje, gelijk behandeld werd. De jongen was bovendien veel populairder omwille van zijn alomgeprezen talent en zijn huidskleur (niet te vergeten).
Ikzelf had een lichte voorkeur voor Hamilton, omwille van zijn hele geschiedenis. Eerste seizoen, en onmiddellijk topfavoriet. Had een bewogen leven, en was de eerste zwarte in de F1. Zou kunnen de eerste zijn die in zijn debuutjaar wereldkampioen werd.
Hopelijk wordt volgend seizoen even spannend (zal moeilijk worden). Als die twee kemphanen bij verschillende teams gestoken worden, mogen we een gezondere rivaliteit verwachten. Ik ben benieuwd of BMW, McLaren en Renault volgend jaar zullen meespelen aan de top (van Ferrari is dit een evidentie zeker?).
Wanneer is de volgende race?
Comment