Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[F1] FIA legt ontwikkeling motoren 10 jaar stil

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [F1] FIA legt ontwikkeling motoren 10 jaar stil

FIA legt ontwikkeling motoren tien jaar stil

De FIA legt de ontwikkeling van de Formule 1-motoren nog eens tien jaar stil. Zo werd woensdag bekend. Hiermee gooit de FIA roet in het eten van de autofabrikanten, die plannen hadden om de komende jaren te werken aan motoren die mileuvriendelijker zouden worden en bovendien een kostenbesparing moesten opleveren.

VOLLEDIG ARTIKEL
    BRON

Zouden ze daar beslissingen laten nemen door een aap en een vogelepik? Tjonge toch, da's echt niet van deze tijd om nu motoren 10 jaar te bevriezen hé...

Als ze de ontwikkeling van motoren bevriezen in de F1 dan zal dat ook wel een (klein) effect hebben op onze personenwagens zeker (minder vooruitgang en vernieuwing)?

Comment

10 jaar alstublief!

Alsjeblief, da's toch serieus overdreven. Had het nu 3 jaar geweest, ok, maar 10?!

Comment

Wat een bende idioten!

De F1 moet de denktank van de allerbeste ingenieurs zijn, leg die toch niet aan banden.
        En dan maken ze toch grote kosten door op andere methodes sneller te gaan...

Hoogtijd dat de constructeurs hun eigen kampioenschap starten en die zakkenvullers van de FIA zonder werk zetten! Het zijn zij (Bernie en Max) die met de meeste winsten gaan lopen. De vuile hypocrieten maken de F1 nog meer kapot!

Comment

Idd, de F1 is kapot, eerst die spionage en nu dit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gtx Bekijk Berichten
            Idd, de F1 is kapot, eerst die spionage en nu dit

De F1 zakt al jaren de dieperik in!

Comment

Soms vraag ik mij af welke idioot die regels opstelt

Comment

Maar ik bedoel dat het dit jaar zowat alles bijeen is, net of het nu in een stroomversnelling geraakt
                Met hun banden enzo en al dien bullshit waar zijn de tijden van de jaren 80 met strategieën die geprobeerd werden en soms faalden

Comment

Ik denk niet dat men in de Formule 1 zich druk maakt om motoren op waterstof, biodiesel of elektriciteit. Men zal toch op zoek moeten gaan naar alternatieve brandstoffen. Het zal wel zijn effect hebben op het ontwikkelen van nieuwe benzinemotoren, maar ik vind die pk-wedloop die nu gaande is onder de supercars een beetje overdreven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                    Wat een bende idioten!

De F1 moet de denktank van de allerbeste ingenieurs zijn, leg die toch niet aan banden.
                    En dan maken ze toch grote kosten door op andere methodes sneller te gaan...

Hoogtijd dat de constructeurs hun eigen kampioenschap starten en die zakkenvullers van de FIA zonder werk zetten! Het zijn zij (Bernie en Max) die met de meeste winsten gaan lopen. De vuile hypocrieten maken de F1 nog meer kapot!
                    Inderdaad. Ik volg je standpunt, althans wat de 'denktank' betreft. Dat de F1 om zeep is, zou ik niet durven zeggen, zeker niet na zo'n prachtseizoen (op 't circuit, althans).

F1 moet inderdaad kunnen uitpakken met technische hoogstandjes, zodat die later op personenauto's terecht kunnen komen.

Een kampioenschat onder de constructeurs ben ik géén voorstander van. Waarom? Dan hebben de constructeurs het zélf in handen, en da's nog een minder gezonde situatie.

Alternatieve brandstoffen: ja en nee. F1 moet in mijn ogen niet meedoen aan de 'hype' die hybrides op dit moment zijn. Wat ik wél positief vind, is dat ze vanaf een bepaald jaar (2012) verplicht worden om de thermische energie van de remmen op te slaan en nadien te hergebruiken.

Comment

Te belachelijk voor woorden natuurlijk

- stilstaan is achteruitgaan
                      - Geef dan iedereen eens meteen een verzegelde eenheidsmotor, zoals in de merkencups, anders liggen van de waardeverhoudingen de komende 10 jaar voor een deel ook nu al vast.

'Koninginneklasse' zei u??

triestig
                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                      Bestelt
                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

What the.... ?!?

Comment

Ik vond nu het wachten tot 2010 niet normaal meer. Onbegrijpelijk en onaanvaarbaar zelfs in deze autosportklasse.

Dat ze de teams die geld hebben hun vrijheid geven en laten, en wie niet financieel mee kan draaien maar een klasse lager gaat spelen.

Hier wijs ik niet alleen naar de kleinere team, maar ook naar Fiat(Ferrari) en Renault die hierop aandrongen om de kosten naar omlaag te brengen, of anders dreigde uit de F1 te stappen.

Comment

De overgangsregel van V10 naar V8 kwam ook al heel laat(voor sommige) waardoor de bevriezing van de motoren bij de meeste teams niet eens ontplooit is zoals ze het graag hadden gewild!

Comment

Weet niet direct wat te denken van dit idee. Als team X op dit moment een voorsprong heeft, dan blijft dit ook voor 10 jaar zo ?

Ferrari hip hip hoera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten

Een kampioenschat onder de constructeurs ben ik géén voorstander van. Waarom? Dan hebben de constructeurs het zélf in handen, en da's nog een minder gezonde situatie.
                                Bovendien hebben de constructeurs zogoed als elk kampioenschap dat ze zelf hebben opgestart in geen tijd weer omzeep geholpen.
                                En de merknaam F1 is nu eenmaal véél sterker dan eender welk ander kampioenschap.

Comment

Working...
                                X