Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi R10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Audi R10

    Bon, kwestie van de àllereerste te zijn, en de boel een beetje spannend te houden ...


    AUDI R10

    Morgen, 13 december 2005, zal Audi om 12.00u de opvolger van de R8, de wagen die 5 keer de 24u van Le Mans won, presenteren. Het nieuwe prototype zal R10 heten. Van deze wagen wordt veel verwacht, zeker na de uiterst succesvolle R8, die maar liefst 61 van de 77 races waarin hij deelnam, won. De R10 zal bulken van de innovatieve technologie en spitsvondige details. Hiermee wordt hij één van de grootste projecten uit de geschiedenis van Audi Sport.


    De presentatie van die R10 zal live op het internet te volgen zijn, net zoals de aansluitende persconferentie. Wie wil, kan dus om 12.00u in de middag naar www.audi.de of www.audi.com surfen, om zo de onthulling van de R10 in Parijs te kunnen volgen. (www.audi.de/R10)



    BRON: fourtitude.com

  • #2
    Ik dacht dat Audi er mee zou kappen, na de vele successen bij de protoraces?

    Comment


    • #3
      Ik ken er niet veel van maar iets zegt mij dat hij een V10-motor gaat hebben?

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door simon
        Ik ken er niet veel van maar iets zegt mij dat hij een V10-motor gaat hebben?
        Of een 10-in-lijn

        Comment


        • #5















          Als 'k goed kan lezen, staat daar 'V12 TDI' ...

          Comment


          • #6
            wat een geile motor

            Comment


            • #7
              Wow, een dieseltje begot. V12 tdi power...niet slecht.

              Aangezien de V10 tdi een 5-liter is (elke cilinder = 500cc), zou dit dus logischerwijs een 6-liter moeten zijn. Of is mijn redenering te simplistisch?
              Hoeveel pk zouden ze daar uithalen?

              Comment


              • #8
                Wauw.... Echt wel een kwijlmotor. 5.5L TDI ,650pk en... 1100Nm *valt van stoel en maakt spastische bewegingen*
                Last edited by ; 13/12/2005, 14:40.

                Comment


                • #9
                  Ik zag de titel, en ik dacht: R8 --> V8

                  R10 --> V10 ?!?! zalig


                  En dan is't zone V12 diesel... Nu ja, is de toekomst in het endurance-racen blijkbaar. Peugeot heeft het WK Rally achter zich gelaten om een diesel opvolger voor de 907 te bouwen... Mooi duel!!
                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                  Bestelt
                  1995 Mazda MX-5 1.8

                  Comment


                  • #10
                    Echt een mooie racer en WHAT AN ENGINE !!!

                    Is er al meer bekend over de motor van de peugeot ??

                    Comment


                    • #11
                      Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

                      *maag draait om*
                      A Twist of the Wrist

                      Comment


                      • #12
                        Waarom steken er geen pompverstuivers in die TDI, dan zouden ze hun concurrenten nog kunnen verschalken met een dikke roetwolk.
                        A Twist of the Wrist

                        Comment


                        • #13
                          Ligt het aan mij, of ziet hij er hetzelfde uit als de R8?

                          Lijkt me wel knap anders.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door BoTJe
                            Echt een mooie racer en WHAT AN ENGINE !!!

                            Is er al meer bekend over de motor van de peugeot ??
                            nogal lichtjes niet!

                            Geschift wat audi hier durft!

                            En als ze slagen met hun project, AMEN to AUDI

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                              Waarom steken er geen pompverstuivers in die TDI, dan zouden ze hun concurrenten nog kunnen verschalken met een dikke roetwolk.
                              De autorace-wereld zal veranderen in één groete dieselconcentratie.
                              Roken zullen ze

                              F1 2010: Diesels

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde
                                Ligt het aan mij, of ziet hij er hetzelfde uit als de R8?

                                Lijkt me wel knap anders.

                                Ligt aan u. Vooral de neus is totaal anders.

                                Dit is de R8:

                                Comment


                                • #17
                                  Hoeveel toeren zou die mazoetstoof draaien?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Der Motor ist der spezifisch leistungsstärkste Diesel, den es auf der Welt gibt und die bisher größte Herausforderung, die Audi Sport in seiner langen Geschichte erlebt hat“, erklärt Ulrich Baretzky, Leiter Motorentechnik bei Audi Sport. „Es gab bisher nichts Vergleichbares. Wir haben die Entwicklung mit einem weißen Blatt Papier begonnen.“

                                    Der V12 TDI des R10 ist der erste Audi Dieselmotor mit einem Kurbelgehäuse aus Aluminium. Der Zylinderwinkel beträgt 90 Grad. Analog zu den Audi Serienmotoren verfügt der V12 TDI über vier Ventile pro Zylinder und zwei oben liegende Nockenwellen. Die Gemischaufbereitung übernimmt ein modernes Common Rail-System. Der Einspritzdruck liegt weit über jenen 1.600 bar, die bei Audi in der Serie erreicht werden. Auch die Zünddrücke erreichen Werte, wie sie bisher noch bei keinem Audi Motor realisiert wurden.

                                    Das hohe Drehmoment und die gut nutzbare Leistung des Motors stehen dem Fahrer nahezu ab Leerlaufdrehzahl zur Verfügung – eine Besonderheit der Diesel-Technologie, an die sich die Audi Piloten erst gewöhnen müssen. Das optimale Drehzahlband liegt zwischen 3.000 und 5.000 Umdrehungen.
                                    5000 rpm in een racewagen..


                                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                    cc

                                    Comment


                                    • #19
                                      Nééééééééééééééééééééééééà ©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã ©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã ©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã ©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©! Geen diesel in een racewagen

                                      Comment


                                      • #20
                                        Een diesel??

                                        Comment

                                        Working...
                                        X