Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Wintertesting & Teampresentaties 2008

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Super Aguri slaat ook laatste testsessie over


    Super Aguri zal deze week niet testen in het Spaanse Barcelona. Zo heeft teambaas Aguri Suzuki bevestigd. De Japanse renstal verkeert in hoge financiële nood en is voor het nieuwe seizoen nog druk op zoek naar nieuwe investeerders.

    VOLLEDIG ARTIKEL

    BRON
    Ik begrijp echt niet welke meerwaarde dergelijk team kan bieden aan de F1...ze houden zich krampachtig vast aan een project dat nooit geld zal opbrengen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk Berichten
      Ik begrijp echt niet welke meerwaarde dergelijk team kan bieden aan de F1...ze houden zich krampachtig vast aan een project dat nooit geld zal opbrengen.

      Omdat een F1-team hebben een 'zekerheid' is. Zeker nu Prodrive in principe het 12de team is. Volgens 't reglement mogen er maar 12 teams aan de start van een race komen.

      Gevolg: SA is veel geld waard. Eender welke constructeur die nog in de F1 wil geraken, moet dus een team 'overkopen'. (tenzij prodrive wegvalt, maar dan nog is SA kopen goedkoper, lijkt me)

      Op dit moment zijn er eigenlijk geen geruchten over constructeurs die in de F1 willen stappen. Maar het komt er heus nog wel van. Kanshebbers genoeg:
      -Audi. Ze blijven niet eeuwig Le Mans rijden. Zeker nu Peugeot scherpe tijden neerzet met hun proto. Een verhaal analoog aan dat van Toyota zie ik nog wel zitten
      -Een Oosterse investeerder. China en India zit vol van investeerders. Ik zie het Force India nog helemaal niet zo slecht doen, volgend jaar ...
      -Hoe lang is er al sprake van een Amerikaans team ?
      -Een groot concern. Think of Red Bull. Dat heeft zelfs twee teams. Teams mét potentieel.

      Comment


      • Die redenering volg ik wel, maar ik bedoel SA in haar huidige vorm brengt 0,0 meerwaarde bij aan de F1. Voor mijn part mogen ze meteen het hele veld met fabrieksteams vullen, zodat het gedaan is met die zwakke teams die toch vaak meer in de weg en sneller van eigenaar veranderen dan een dag lang is. Oké, da's grof genomen maar zo is het te vaak, uitschieter is zoals je zegt Red Bull maar die hebben dan ook écht kapitaal want ze staan in voor eigen fondsen, hierdoor hebben ze ook een strategie en kopen ze fatsoenlijk materiaal. Teams als SA hangen af van een hoop schimmige investeerders die uiteindelijk met niets over de brug komen.

        Ik verwacht van Force India juist niets volgend jaar, eerlijk gezegd. Veldvulling zonder meer. Bakkeleien met SA (als ze erbij zullen zijn) om de laatste plaatsen van het veld. Tenzij Honda weer archislecht gaat presteren.

        Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
        Omdat een F1-team hebben een 'zekerheid' is. Zeker nu Prodrive in principe het 12de team is. Volgens 't reglement mogen er maar 12 teams aan de start van een race komen.

        Gevolg: SA is veel geld waard. Eender welke constructeur die nog in de F1 wil geraken, moet dus een team 'overkopen'. (tenzij prodrive wegvalt, maar dan nog is SA kopen goedkoper, lijkt me)

        Op dit moment zijn er eigenlijk geen geruchten over constructeurs die in de F1 willen stappen. Maar het komt er heus nog wel van. Kanshebbers genoeg:
        -Audi. Ze blijven niet eeuwig Le Mans rijden. Zeker nu Peugeot scherpe tijden neerzet met hun proto. Een verhaal analoog aan dat van Toyota zie ik nog wel zitten
        -Een Oosterse investeerder. China en India zit vol van investeerders. Ik zie het Force India nog helemaal niet zo slecht doen, volgend jaar ...
        -Hoe lang is er al sprake van een Amerikaans team ?
        -Een groot concern. Think of Red Bull. Dat heeft zelfs twee teams. Teams mét potentieel.

        Comment




        • ne wc rol eraan

          Comment


          • Waarom niet? Als het werkt.
            BMW = Freude Am Fahren

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door wouteb Bekijk Berichten
              Waarom niet? Als het werkt.
              Inderdaad het zal wel zijn nut hebben. BMW rijdt er al een tijdje mee rond nu afwachten welke teams allemaal gaan volgen.

              Comment


              • Eindelijk een "gerucht" hierover...Dennis had vorig jaar al conclusies moeten trekken, als hij het beste gewild had voor het team.

                Wel noteren dat het gerucht in een Spaanse krant is verschenen...maar waar rook is, is vuur hopelijk.


                'Dennis moet opstappen als teambaas'


                Volgens de Spaanse krant Marca moet Ron Dennis zijn functie als teambaas bij McLaren neerleggen, op aandringen van motorenpartner en aandeelhouder Mercedes. Algemeen directeur Martin Whitmarsh zou zijn taken moeten overnemen.

                VOLLEDIG ARTIKEL

                BRON

                Comment


                • Net m'n pronostiek ingevuld. Koffiedik kijken.

                  Toch alvast enkele van mijn verwachtingen. Bewaar deze posts dus en haal 'm terug boven als het seizoen weer voorbij is.


                  -Ik verwacht een sterk Ferrari, vooral in de eerste seizoenshelft. Snel tijdens de wintertests, en het team barst van zelfvertrouwen. Raikkonen voelt zich nu helemaal goed in z'n vel. De teamleiding zou nu helemaal ingewerkt moeten zijn, al is er uiteraard het gevaar dat de top iets teveel op z'n lauweren gaat rusten. Niks tegen Domenicali en Costa, en ze zullen al wel erg lang achter de schermen meedraaien, maar 't is niet omdat het in hun 'eerste seizoen' mooi raak was, dat het daarom altijd op rolletjes zal lopen. En bovendien vrees ik dat Massa een beetje uit is op wraak ...

                  -Hamilton is titelkandidaat. Een beetje het 'Villeneuve-effect': in het debuutjaar de gevestigde waarde serieus onder druk zetten, om nadien zelf de titel te winnen. Ik zie 't Lewis nog wel doen, als hij nu in staat is om de ingenieurs genoeg feedback te geven om de wagen door te ontwikkelen. Alonso kon dat, Hamilton ook ? Ook hopen dat de McLaren even betrouwbaar is als vorig jaar, en dat durft als 'ns te mankeren.
                  De rol van Kovalainen in het hele plaatje ? Geen idee, maar ik heb de indruk dat het hele team rond Hamilton zal draaien, en Kovalainen een beetje een coureur à la Coulthard wordt: tweede viool naast Dennis' favorietje. Ik hoop dat hij het gevecht met Hamilton kan aangaan, want volgens mij is 't een steengoeie coureur. Maar ik vrees er een beetje voor ...

                  -Renault. Volgens mij worden ze dé relevatie van het seizoen. Alonso tilt dat hele team naar een hoger niveau. Volgens mij is die kerel hypergemotiveerd en staat ie veel scherper dan vorig jaar. Hij houdt zich koest en zegt dat ze nog snelheid missen, maar volgens mij is het gewoon een kwestie van zand in de ogen strooien. Renault wordt het derde team, maar Piquet Jr zal nog wel wat tijd nodig hebben om 'zesde coureur' te worden. Ik zie 'm op het einde van het jaar nog wel leuke dingen doen. Een beetje laten rijpen, denk ik. Oppassen, want zowel Alonso als Piquet lijken me 'explosief' ...

                  -BMW gaat het - denk ik - minder goed doen. Nog wel vrij snel, maar ik verwacht ze trager dan Renault. En ze voelen de hete adem van Williams en Red Bull in hun nek ... Pas op, Heidfeld en Kubica zullen wel vrij constant in de punten rijden, daar niet van. Maar de sprong naar de absolute top wordt dit jaar niet gemaakt, denk ik. Af en toe een podium, maar de eerste overwinning moet nog komen.

                  -Williams gaat verder vooruit. Meer ervaring met de Toyota-motor, een gemotiveerd team, een iets groter budget, een topcoureur (Rosberg), ... Het gaat weer goed met het Briste team. Als de wagen betrouwbaar is, gaat Rosberg nog wel mooie dingen laten zien. Misschien een podiumplaats, maar vooral punten pakken. En snelheid tonen tijdens de kwalificatie. Ik hoop dat Rosberg bij Williams blijft, en daar het hele team vooruit kan helpen, naar de top. Een soort move à la Schumacher toen ie naar Ferrari kwam.
                  Nakajima: mjah, hoe gaat die 't doen. Echt slecht is ie niet, denk ik. Maar ook geen wereldcoureur.

                  -Red Bull gaat ook wat laten zien. Dit jaar is er het 'Newey-effect'. Deze Red Bull is volledig van de hand van de ex-McLaren en ex-Williams-ontwerper. Ook meer ervaring met de Renault-motor en veel nieuwe technologie, lijkt me. Coulthard is fin de carrière, maar Webber krijgt de smaak te pakken. Team gaat vooruit, no doubt about that.

                  -Toyota: Misschien dat het met Glock en Trulli beter gaat, dat het aan de gedemotiveerde Ralf lag. Maar 'k betwijfel het. Trulli kan wel 'ns snel zijn, en Glock heeft wel talent, maar volgens mij zit de fout gewoon in de organisatie van het team. En de communicatie met Japan. Dit wordt niet het jaar van Toyota, lijkt me.

                  -Bij Honda zou de invloed van Ross Brawn wel eens positief kunnen uitvallen. Hoe dan ook: de auto is ontworpen, de sponsoring verloopt nog steeds via het EarthDreams-concept, de coureurs bleven dezelfde. Misschien op het einde van het seizoen een uitschieter, maar voorts zie ik amper progressie voor Honda. 2009 wordt hun jaar.

                  -Scuderia Toro Rosso: Bourdais, check. Vettel, check. Ferrari-motor, check. Competente teambaas (Berger), check. Kan progressie inzitten. Lijken me af en toe wel eens de strijd aan te kunnen gaan met bvb Honda. Maar het is en blijft een kweekvijver voor Red Bull.

                  -Super Aguri: gedaan ermee, dit seizoen. Tenzij ze een deftige investeerder vinden.

                  -Force India: er zit iets in. Fisichella is een goede coureur, Mike Gascoyne een goeie ontwerper, ... Als ze er geld insteken, kan er iets uitkomen. Ook Sutil kan wel eens een snel rondje rijden.




                  Denk ik.

                  Comment


                  • prachtig Bram maar toch 2 bedenking
                    • Hamilton zit in een totaal ander vaarwater als Villeneuve 1997.
                    • Als Piquet al maar het halve karakter heeft van zijn vader, dan is het Renault-team dit jaar veel te klein.
                    En nog een tip, check de website van f1racing.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                      En nog een tip, check de website van f1racing.
                      Ik heb 't ook gemerkt.


                      Hey, mijn voorbeschouwing was geschreven voor die van hen online kwam !

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
                        Ik heb 't ook gemerkt.


                        Hey, mijn voorbeschouwing was geschreven voor die van hen online kwam !
                        die van jou is persoonlijker, dat merk je wel

                        Comment


                        • Honda staat er goed voor! Button & Bari zijn ervaren genoeg om te weten waarover ze spreken...

                          Honda-coureurs niet tevreden over nieuwe auto


                          De Honda-coureurs zijn er niet gerust op. Rubens Barrichello en Jenson Button hebben de afgelopen weken veel getest in de nieuwe Honda, maar de auto wil maar niet vooruit. Volgens Button moet er keihard gewerkt worden in Jerez, waar het het team volgende week een privé-test afwerkt.

                          VOLLEDIG ARTIKEL
                          Nog wat goed nieuws:


                          Teams testen in april weer met slicks



                          In april zullen de teams verder testen met de profielloze banden, die de internationale autosportbond FIA in 2009 weer wil invoeren. Zo laat Bridgestone weten. Deze testsessie is van 14 tot en met 17 april, op het circuit van Barcelona.

                          VOLLEDIG ARTIKEL

                          BRON

                          Comment


                          • Bij De Tijd zit vandaag een boekje bij, Sabato. Daarin staat een groot interview van Lewis Hamilton Een aanrader

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                              Nieuwe livery Williams weer (bewust) uitgelekt?



                              Zie toch niet veel verschil alleen is het blauw wat donkerder.

                              Williams presenteert definitieve kleurstelling



                              Het team van Williams heeft maandag officieel de kleurstelling voor het seizoen 2008 bekendgemaakt. Het kleurenschema - blauw en wit - was echter al bekend, doordat enkele sponsors eerder dit jaar al foto's naar buiten hadden gebracht met de nieuwe kleurstelling. Wel is er nog wat geschoven met de sponsorlogo's.




                              Zo zijn ten opzichte van de vorige foto's de logo's van de zilversmid Mappin & Webb van de sidepods en de achterzijde van de achtervleugel verdwenen. Op de sidepods staat nu het beeldmerk van speelgoedwinkel Hamleys, dat aanvankelijk op de 'wing end plates' stond. Op de achterkant van de achtervleugel prijkt nu Mydiamonds.com, een zusterbedrijf van Mappin & Webb. Op de 'wing end plates' heeft het hippe Britse kledingmerk All Saints een plek gekregen.

                              De renstal uit het Britse Grove reed in het voorseizoen nog met een geheel donkerblauwe auto, die voorzien was van wisselende teksten die verwezen naar het dertigste Formule 1-seizoen, waaraan Williams over twee weken zal beginnen, en de vijfhonderdste Grand Prix, die het team dit jaar in het Italiaanse Monza zal rijden.

                              Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

                              Opel Astra ST Sport (sold)

                              Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

                              Comment


                              • Britse geldschieter redt (voorlopig) noodlijdend Super Aguri


                                Takuma Sato (l) en Anthony Davidson vatten in Australië het nieuwe F1-seizoen aan voor Super Aguri.


                                Het Japanse Formule 1-team Super Aguri heeft een forse financiële injectie gekregen van het Britse Magma Group. De renstal kan daardoor gewoon aan de start verschijnen van de eerste Grote Prijs, komend weekend in Australië.

                                "Na gesprekken met verschillende partners, investeerders en belangengroepen hebben we een akkoord bereikt met het Britse Magma Group", meldt het team. De Japanners benadrukken dat Magma Group, een bedrijf actief in de automobielsector, géén sponsor wordt. Daarnaast is het onduidelijk hoeveel geld het bedrijf in de renstal pompt.

                                Hoe dan ook zal Super Aguri op 16 maart wel kunnen deelnemen aan de GP in Melbourne. Dat is op zich al een prestatie aangezien het team, dat gesteund wordt door Honda, heel wat testsessies tijdens het tussenseizoen moest annuleren door zijn precaire financiële toestand. De Japanse renstal vat het nieuwe F1-seizoen aan met de verwachte twee piloten: de Japanner Takuma Sato en de Brit Anthony Davidson.

                                bron: (belga/lpb) hln.be

                                Comment


                                • Bron: www.autoscoops.eu

                                  Mercedes SL63 AMG is nieuwe safety car Formule 1 Mercedes levert al sinds 1996 de safety cars in de Formule 1. Voor het nieuwe seizoen gebruikt het merk met de ster de splinternieuwe SL63 AMG die de CLK63 Black Series vervangt. De C63 AMG Estate wordt dit jaar gebruikt als medical car. De auto’s worden in 18 races ingezet, te beginnen met Australië volgende week. De auto’s hebben flink wat aanpassingen gehad. Zo hebben de technici op de SL63 AMG carbonpanelen gebruikt, zoals de motorkap, de voor- en achterlip, de voorvleugel en de bagageruimte. Het cabriodak heeft ook de nodige aanpassingen ondervonden. Zo is het cabriomechanisme verwijderbaar. In totaal hebben de technici er 220 kilogram afgesnoept zodat het totale gewicht op 1.750 kilogram uitkomt. In het interieur is alles weggehaald wat onnodig was.



                                  In de SL63 AMG ligt dezelfde 525 pk sterke 6.3 liter V8 die ervoor zorgt dat de coupé-cabrio in 4.6 seconden 100 km/u bereikt. Het gebulder van de achtpitter komt uit een nieuw ontwikkeld AMG sportuitlaatsysteem. Om de Duitser weer tot stilstand te brengen, monteerden ze nieuwe composietremschijven waar de remklauwen zich nog beter in vast kunnen bijten. Ook is het koelsysteem verbeterd en bezit de wagen grotere koelers voor de motorolie, transmissieolie, koelvloeistof en stuurbekrachtiging.



                                  Sinds 1996
                                  Al twaalf jaar lang levert AMG de safety cars in de Formule 1. Ook de medical cars zijn al sinds 1996 van AMG-signatuur.

                                  De AMG safety cars:
                                  1996: C 36 AMG (W 202)
                                  1997: CLK 55 AMG (C 20
                                  2000: CL 55 AMG (C 215)
                                  2001: SL 55 AMG (R 230)
                                  2003: CLK 55 AMG (C 209)
                                  2004: SLK 55 AMG (R 171)
                                  2006: CLK 63 AMG (C 209)
                                  2008: SL 63 AMG (R 230)

                                  De AMG medical cars:
                                  1996: C 36 AMG (W 202)
                                  1997: E 60 AMG (W 212) vanaf de Grand Prix in Imola (Italië)
                                  1998: C 55 AMG (S 202)
                                  2001: C 32 AMG (S 203)
                                  2004: C 55 AMG (S 203)
                                  2008: C 63 AMG (S 204)

                                  In 1984 was er af en toe ook al een AMG-auto te zien op de F1-circuits. Geregeld werd toen een E-Klasse Coupé met V8-motor ingezet als medical car

                                  Comment


                                  • Nee, nee en nog eens nee. Safetycar of niet, de snoet van de SL trekt op niets meer sinds de facelift.

                                    Lijkt me trouwens wel een coole job, bestuurder van de safetycar.

                                    Comment


                                    • Dat is nog altijd Mayländer zeker?


                                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                      cc

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiP Bekijk Berichten
                                        Dat is nog altijd Mayländer zeker?
                                        Inderdaad!

                                        Comment




                                        • Comment

                                          Working...
                                          X