Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Wintertesting & Teampresentaties 2008

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • F1 Wintertesting & Teampresentaties 2008

    Het seizoen 2007 is al enkele weken afgelopen, en na een maand verplichte rust komen de teams weer in actie voor het winterseizoen.
    De grootste aanpassing zal zijn dat de tractiecontrole wordt verboden, maar het is natuurlijk ook uitkijken naar de coureurs die voor hun nieuwe team gaan testen, en naar sommige teams die soms mooie interim-livery's op hun auto hebben.

    De wintertests in Januari & Februari:

    - 14/15/16-01 Jerez
    - 22/23/24-01 Valencia
    - 01/02/03-02 Barcelona
    - 12/13/14-02 Jerez
    - 25/26/27-02 Barcelona

    Lijstje met de presentaties (foto's en dergelijke kunnen hier dan ook gepost worden)

    01. Scuderia Ferrari Marlboro - 6 januari
    02. BMW Sauber F1 Team - 14 januari
    03. ING Renault F1 Team - 31 januari
    04. AT&T Williams Toyota - Geen presentatie
    05. Red Bull Racing Renault - 16 januari
    06. Panasonic Toyota Racing - 10 januari
    07. Scuderia Toro Rosso Ferrari - NNB
    08. Honda Racing F1 Team - 29 januari
    09. Super Aguri F1 Team Honda - 19 februari
    10. Force India - NNB
    11. Vodafone McLaren Mercedes - 7 januari
    Last edited by ; 08/01/2008, 19:40.

  • #2
    Schumacher gaat testen voor Ferrari

    Michael Schumacher kan zijn helm uit het vet halen. De Duitser zal volgende week dinsdag en woensdag in Barcelona in actie komen voor het team van Ferrari, om de auto van 2007 te testen. Schumacher zat in 2007 regelmatig op de pitmuur bij Ferrari, maar dit is de eerste echte test sinds zijn laatste Formule 1-race in Brazilië in 2006.


    Een woordvoerder van Ferrari bevestigde de test van de zevenvoudig kampioen tegenover GPUpdate.net. "Michael gaat testen in Barcelona, volgende week", zei hij. "Hij zal op dinsdag en woensdag in actie komen en zal gaan rijden in de auto van 2007."

    "Het is niet alleen voor de lol, het is ook nuttig", bracht Ferrari naar buiten. "Michael heeft veel ervaring in het rijden met auto's zonder tractiecontrole en elektronische hulpmiddelen, dus het is wel handig om wat feedback van hem te krijgen."

    In de Formule 1 is per 2008 tractiecontrole verboden. Veel coureurs van de huidige generatie, zoals Kimi Raikkonen, Fernando Alonso, Felipe Massa en Lewis Hamilton, hebben eigenlijk alleen maar gereden in auto's met het hulpmiddel. Alleen Raikkonen en Alonso hebben in 2001 enkele races zonder tractiecontrole gereden. Vanaf de Grand Prix van Spanje van dat jaar werd het toegestaan.
    Bron: GP Update

    Comment


    • #3
      Klien en Liuzzi testen voor Force India in Barcelona
      10 november 2007

      Tijdens de eerste wintertest, die komende week in Barcelona zal plaatsvinden, gaat het gloednieuwe team van Force India flink uitpakken. Niet alleen komen Giedo van der Garde, Roldan Rodriguez en Adrian Sutil in actie, ook Christian Klien en Vitantonio Liuzzi mogen laten zien wat ze in huis hebben. Force India zal in de test ook rijden met een nieuwe kleurstelling.

      Een verklaring van het team liet weten: "Naast de gecontracteeerde rijders Giedo van der Garde, Roldan Rodriguez en Adrian Sutil, zullen ook Christian Klien en Tonio Liuzzi in actie komen tijdens de test, die wordt gereden met het voormalige Spyker F8 VII-chassis, dat het elektronische pakket van 2008 zal hebben."

      De kleurstelling van de auto zal bestaan uit een rood en wit schema.
      Bron: GPupdate

      Comment


      • #4
        de interim-livery van Force India:




        PS. kijkt er uberhaupt wel iemand naar deze topic?

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
          PS. kijkt er uberhaupt wel iemand naar deze topic?
          Ik!

          Maar momenteel zijn er (voor mij toch) geen relevante feiten. Maar toch een vraagje. Ik heb nog nooit zo'n wintertests gevolgd. Krijgen we hier laptimes van die testen of zijn het enkel wat fotokes over de presentatie van hun nieuwe wagen.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
            de interim-livery van Force India:




            PS. kijkt er uberhaupt wel iemand naar deze topic?
            Ziet er alvast een leuke kleurencombinatie uit.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
              Ziet er alvast een leuke kleurencombinatie uit.
              Doet me denken aan die kleurencombinatie van een veyron van zo'n oosterse oliesjeik.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk Berichten
                Ik!

                Maar momenteel zijn er (voor mij toch) geen relevante feiten. Maar toch een vraagje. Ik heb nog nooit zo'n wintertests gevolgd. Krijgen we hier laptimes van die testen of zijn het enkel wat fotokes over de presentatie van hun nieuwe wagen.
                alles wat er van te vinden is he

                Comment


                • #9




                  Honda


                  Force India


                  Bourdais


                  Super Aguri test met de Honda van dit jaar:


                  tijden van deze morgen:

                  1 Pedro de la Rosa McLaren MP4-22 1:24.158 8
                  2 Michael Schumacher Ferrari F2007 1:24.605 + 0.447 8
                  3 Nick Heidfeld BMW Sauber F1.07 1:24.844 + 0.686 18
                  4 Kazuki Nakajima Williams FW29 1:26.133 + 1.975 16
                  5 Heikki Kovalainen Renault R27 1:26.513 + 2.355 7
                  6 Giedo van der Garde Force India F8-VII 1:27.196 + 3.038 18
                  7 James Rossiter Super Aguri F1 SA07 1:27.257 + 3.099 7
                  8 Sebastian Vettel Scuderia Toro Rosso STR2 1:27.572 + 3.414 11
                  9 Andreas Zuber Honda RA107 1:28.274 + 4.116 13
                  10 Anthony Davidson Super Aguri F1 SA07 1:30.215 + 6.057 4
                  11 Roldan Rodriguez Force India F8-VII 1:30.554 + 6.396 12

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
                    de interim-livery van Force India:


                    PS. kijkt er uberhaupt wel iemand naar deze topic?
                    Is best in orde, vind ik. Al vond ik het oranje-zwart van Spyker net zo knap.



                    En ja, ik kijk naar dit topic. Maar 't meest spannende nieuws ga je in deze tijd van het jaar nu ook weer niet tegenkomen hé.

                    Comment


                    • #11
                      Barcelona [ES] Circuit de Catalunya

                      Schumacher doet weer van zich spreken

                      13-11-2007 De voorbereidingen op het komende seizoen zijn officieel begonnen. Alle teams testten dinsdag op het Circuit de Catalunya. Michael Schumacher liet daarbij de snelste rondetijd noteren. De Duitser reed een 1:21.922.



                      Inderdaad, hij ging vorig jaar met pensioen maar is weer terug. Voor even althans. Gedeeltelijk voor de lol, maar ook om technische redenen.

                      De regels veranderen komend seizoen drastisch, met het verbod op traction control en andere elektronische hulpmiddelen. Gevolg is dat de auto’s flink onder handen moet worden genomen. Iets waarbij Ferrari de hulp van de zevenvoudig wereldkampioen goed kan gebruiken.

                      Dinsdag deed de Scuderia dus voor het eerst een beroep op zijn kennis. En alsof hij nooit was weggeweest, deed hij al vroeg op de ochtend direct weer van zich spreken. Schumacher zette al na enkele ronden snelle tijden op de klokken.

                      ,,Er rijdt nu ene Michael. Het lijkt erop dat hij heel veel talent heeft. Hij komt er wel”, grapte Red Bull Racing-rijder David Coulthard dan ook. Woensdag komt ‘ie opnieuw voor het Italiaanse team in actie.

                      Ook Luca Badoer, de andere testcoureur van Ferrari, verging het voor de wind. Wat rondetijden betreft althans. Want hij werd weliswaar tweede, maar verloor wel een keer de controle over de rode bolide. Hij spinde in de eerste bocht.

                      Pedro de la Rosa eindigde als derde. Lange tijd prijkte zijn naam nog bovenaan de tijdenlijst, maar tegen het einde van de middag moest hij zijn meerdere erkennen in de Ferrari-mannen. Hij moest ruim zeven tienden van een seconde toegeven op Schumacher.

                      Behalve De la Rosa kwam ook Gary Paffett voor McLaren in actie. Beiden reden met de MP4-22 van het voorbije seizoen en zonder elektronische hulpmiddelen, net als de meeste andere coureurs.

                      Onze eigen Giedo van der Garde maakte samen met Roldan Rodriguez kilometers voor Force India, het voormalige Spyker. De auto’s van de twee waren voorzien van de nieuwe kleuren van het team. Veel bracht het hen niet. Van der Garde en Rodriguez eindigden als voorlaatste en laatste. ( www.formule1.nl)

                      Comment


                      • #12
                        Schumacher scherpt snelste tijd halve seconde aan

                        14-11-2007 Natuurlijk, hij is zevenvoudig wereldkampioen. Natuurlijk, hij heeft zestien jaar Formule 1 gereden. En natuurlijk is hij dat in een jaar tijd niet verleerd. Dat heeft Michael Schumacher deze week in Barcelona wel laten zien. In 1:20.476 was hij op de tweede testdag opnieuw de snelste, dit keer met een voorsprong van ruim vier tienden. ( www.formule1.nl )
                        Last edited by ; 15/11/2007, 21:13.

                        Comment


                        • #13
                          Drie op een rij voor Ferrari

                          15-11-2007 En dat is drie. Ferrari eindigde ook donderdag aan kop bij de testritten op het Circuit de Catalunya. Felipe Massa reed een rondetijd van 1:21.044, waarmee hij iedereen voorbleef.



                          Na correctie dan, want Heikki Kovalainen zette tegen het einde een 1:20.659 op de klokken. Die rondetijd werd naderhand geschrapt omdat de Renault-coureur de laatste chicane had afgesneden.

                          Kovalainen viel daardoor terug naar de tweede plaats, bijna een tiende van een seconde achter Massa. Derde werd Franck Montagny, waarmee hij op verrassend goede wijze afscheid nam van Toyota. De Fransman kwam voor de laatste keer als testcoureur voor het Japanse team in actie.

                          Ook op de vierde positie een verrassing: Sebastian Vettel. De jonge Duitser kwam met de Toro Rosso maar iets meer dan vier tienden tekort op de kop. Bovendien was hij sneller dan Red Bull Racing-coureur David Coulthard, al was het nog geen tiende. Vettels nieuwe teamgenoot Sébastien Bourdais werd negende, vlak achter Luca Badoer, Pedro de la Rosa en Nico Rosberg.

                          Bourdais’ titelrivaal tijdens het voorbije Champcar-jaar Robert Doornbos was ook weer eens van de partij. De Nederlander had al sinds begin dit jaar niet meer achter het stuur van een Formule 1-auto gezeten. Veel positiefs valt er wat rondetijden betreft echter niet te melden over hem. Hij werd twintigste en daarmee laatste.

                          De dag werd opgeschrikt door in totaal twaalf rode-vlagsituaties. De eerste werd veroorzaakt door Christian Klien, die samen met Vitantonio Liuzzi opnieuw voor Force India testte. Zijn auto viel al vroeg in de ochtend stil. De andere veroorzakers: Mike Conway, Massa, Robert Kubica, Luca Badoer (allen twee keer), Jarno Trulli, Montagny en Bourdais (één keer). ( www.formule1.nl )

                          Comment


                          • #14
                            super..

                            ik denk dat Ferrari volgend jaar hun zaken goed op orde zal hebben
                            maar het valt nog af te wachten wat Renault & McLaren nog in petto hebben..

                            Comment


                            • #15
                              Glock vervangt Ralf Schumacher bij Toyota
                              vr 16/11/07 - Timo Glock maakt volgend jaar zijn rentree in de Formule 1. De Duitser gaat aan de slag bij Toyota, waar hij het zitje van Ralf Schumacher inneemt.


                              De 25-jarige Timo Glock heeft al ervaring in de Formule 1. In 2004 werd hij testrijder bij Jordan.

                              (Belga)
                              De Duitser reed zelfs vier Grote Prijzen voor de renstal. Vorig jaar testte hij de bolides van BMW. Tegelijkertijd won hij de titel in de GP2-klasse.

                              Nu gaat Glock voltijds voor Toyota racen, waar hij de ploegmaat wordt van de ervaren Italiaan Jarno Trulli.

                              Ralf Schumacher (foto) moest na vorig seizoen gaan bij Toyota, hij verdiende er veel, maar bracht te weinig.

                              De Japanse renstal beschikt over een groot budget, maar kan de topteams in de Formule 1 nog niet bijbenen.


                              Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                              cc

                              Comment


                              • #16
                                Zou Michael nog terugkomen denken jullie? Nja nu om wat publiciteit te maken maar dan gaat 'ie verder rentenieren volgens mij.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
                                  Zou Michael nog terugkomen denken jullie? Nja nu om wat publiciteit te maken maar dan gaat 'ie verder rentenieren volgens mij.
                                  Neen. Hij heeft 't zelf ook al meerdere keren aangegeven.

                                  Comment


                                  • #18
                                    michael is altijd een held geweest, maar laat hem toch maar verder rentenieren. zonder hem is F1 terug plezant. En hij noemt nog altjid niet Jordan met de achternaam, dus zal die wel niet terugkomen

                                    Comment


                                    • #19
                                      eams testen in Jerez met 'ouderwetse' slick

                                      Teams testen in Jerez met 'ouderwetse' slick

                                      Ook bandenwarmers verboden

                                      [21-11] Alle Formule 1-teams krijgen begin december tijdens de test in Jerez de beschikking over drie sets ouderwetse slicks, dus zonder groeven. Dit als eerste stap van een proces dat tot een definitieve terugkeer in 2009 moet leiden.


                                      Bandenwarmers worden zoals het er nu naar uitziet verboden.

                                      Teams zijn tijdens de vier testdagen in Jerez vrij om de drie sets Bridgestone-slicks in te zetten wanneer ze willen. De kilometers die op deze sets worden gereden tellen niet mee voor het onderlinge testakkoord van maximaal 30.000 kilometer”, bevestigt een woordvoerder van BMW Sauber tegenover FORMULE 1 RaceReport.

                                      Honda, Red Bull en Toro Rosso onderschrijven het antwoord van BMW Sauber. De band die Bridgestone meeneemt is waarschijnlijk harder dan de hardste compound waar afgelopen jaar mee werd gereden, en gebaseerd op het huidige GP2-rubber.

                                      Bridgestone-baas Kees van de Grint vertelt dat testafdeling van de bandenfabrikant in samenspraak met de teams heeft besloten om alvast met de slicks te gaan testen. ,,In 2009 keren de slicks terug. Veel teams wilden alvast een keer kunnen testen, zodat ze een idee krijgen voor het ontwerp van hun auto’s voor 2009. Daarom krijgen alle teams drie sets slicks tot hun beschikking.”

                                      Dat ontwerp gaat immers flink op de schop, zo worden de auto’s vanaf 2009 twintig centimeter breder en is er minder neerwaartse druk. ,,Tegen die tijd zijn de auto's zo anders dan nu dat de teams zo vroeg mogelijk willen weten waar ze aan toe zijn”, antwoordt hij FORMULE 1 RaceReport desgevraagd.

                                      Van de Grint vertelt verder dat de slick eigenlijk in 2008 alweer zou moeten terugkeren, maar dat de teams afschaffen van traction control én het herinvoeren van slicks te veel van het goede vonden. ,,Daarom is de terugkeer van de slicks doorgeschoven naar volgend jaar.”

                                      Hij heeft nog wel een ander nieuwtje: de bandenwarmers worden verboden. 2007 was het laatste seizoen waarin de banden vooraf op temperatuur gebracht mochten worden. De teams hebben dit afgesproken, maar er staat nog niets zwart op wit. Pas als dat gebeurt is het officieel. Van de Grint: ,,Tot dat moment is er in de Formule 1 niets zeker. Dat de slicks terugkomen staat echter vast.”
                                      ( www.formule1.nl )

                                      Comment


                                      • #20
                                        al die groentjes gaan het nog moeilijk krijgen zo te zien... De F1 gaat ECHT terug plezant worden... volgens mij gaat het dan ook ni lang duren of er volgt iemand Senna(god hebbe zijn ziel) op

                                        Comment

                                        Working...
                                        X