Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Wintertesting & Teampresentaties 2008

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichten
    en naar mclaren, renault,.... need to say more.


    Dat is al seizoenen lang dat ze klakkeloos dingen overkopieren... Vind ik zo zwak he ze hebben een van de grootste budgetten en zotte jappen.

    Ze zouden toch meer trots moeten hebben. Ze gaan er nooit komen zo.
    ze hadden gascoigne maar moeten behouden

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door mercedesman Bekijk Berichten
      Is er zo geen testbeperking van 32 (dacht ik) dagen fzo?
      Geldt dat niet enkel tijdens het seizoen?
      Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

      Opel Astra ST Sport (sold)

      Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

      Comment


      • En hier is BMW met de nieuwste...

        BMW presenteert nieuwe auto in München




        BMW-Sauber heeft maandag in München zijn nieuwe bolide voor 2008 onthuld. De Duitse renstal wil met deze auto een bedreiging kunnen vormen voor McLaren en Ferrari, die in 2007 alle overwinningen voor zich opeisten. Het team van BMW staat pas aan de vooravond van zijn derde seizoen, maar groeit als kool.

        VOLLEDIG ARTIKEL


        BRON

        Comment


        • Op 't eerste zicht toch wel wat grondige veranderingen aan de buitenkant. Meer dan Ferrari en McLaren.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
            Op 't eerste zicht toch wel wat grondige veranderingen aan de buitenkant. Meer dan Ferrari en McLaren.
            Ik hoop eerlijk gezegd dat ze samen met Renault zich kunnen mengen in de top. 4 teams die voor het podium (st)rijden, dat zou pas feest zijn.

            Comment


            • k hoop vanharte dat de bmw de strijd aankan met mclaren en ferrari

              Comment


              • Alonso terug in actie voor Renault


                Tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso heeft voor het eerst sinds 2006 weer plaatsgenomen in een Renault-bolide. De Spanjaard kwam even na 9.00 uur het circuit van Jerez de la Frontera op met de R27-bolide, de wagen van vorig jaar.



                Het waren voor Alonso tevens de eerste meters sinds de Grand Prix van Brazilië, de laatste race van 2007. Het programma van de voormalig McLaren-coureur zal tijdens deze test vooral gericht zijn op het wennen aan het rijden zonder de elektronische hulpmiddelen. Alonso rijdt overigens met een nieuwe helm, waarop lichtblauw en geel de belangrijkste kleuren zijn en waar op de achterkant de Spaanse vlag is verwerkt.



                Bron: F1racing.nl
                Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

                Opel Astra ST Sport (sold)

                Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

                Comment


                • Williams met de eerste versie van de interim kleuren waarmee ze hun 30ste seizoen vieren:


                  Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

                  Opel Astra ST Sport (sold)

                  Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

                  Comment


                  • Ik vind de BMW nogal verschillen hoor!
                    Vooral de voorvleugel en sidepods zijn extreem aerodynamisch

                    2007:


                    2008:
                    Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

                    Opel Astra ST Sport (sold)

                    Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

                    Comment


                    • 2 dingen vallen voorlopig me op:

                      -Die vin op de airbox wat bijna iedereen nu opeens heeft
                      -Die deksels voor de wielen, wat nu ook bijna iedereen heeft

                      De BMW heeft wel een agressieve voorvleugel.

                      Comment


                      • Baandebuut F1.08 in Valencia

                        Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

                        Opel Astra ST Sport (sold)

                        Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

                        Comment


                        • Jerez dag 2: Alonso snelste bij terugkeer


                          Fernando Alonso heeft bij zijn terugkeer bij het team van Renault meteen de snelste tijd laten noteren. De Spanjaard bracht de wagen van vorig jaar naar een tijd van 1.19.503, waarmee hij iets sneller was dan McLaren-testcoureur Pedro de la Rosa en regerend wereldkampioen Kimi Raikkonen, die beide met de nieuwe auto's reden.

                          Pos Driver Team Time Laps
                          1. Alonso Renault (B) 1:19.503 70
                          2. De la Rosa McLaren-Mercedes (B) 1:19.650 111*
                          3. Raikkonen Ferrari (B) 1:19.708 90*
                          4. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:19.756 81
                          5. Massa Ferrari (B) 1:19.772 85*
                          6. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1:19.780 130*
                          7. Vettel Toro Rosso-Ferrari (B) 1:20.305 86
                          8. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 1:20.346 76
                          9. Webber Red Bull-Renault (B) 1:20.392 80
                          10. Nakajima Williams-Toyota (B) 1:20.526 66
                          11. Glock Toyota (B) 1:20.598 109*
                          12. Fisichella Force India-Ferrari (B) 1:20.764 76
                          13. Kobayashi Toyota (B) 1:22.060 55

                          * 2008 car

                          All timing unofficial




                          Bron: F1racing.nl
                          Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

                          Opel Astra ST Sport (sold)

                          Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

                          Comment


                          • Zowel De La Rosa als Raikkonen reden met de nieuwe wagen, die dus nog in z'n kinderschoenen staat, terwijl Alonso met een ver doorontwikkelde wagen kon rijden. En toch maar één tiende van een seconde verschil.

                            Ofwel is 't dus geen geweldige tijd van Alonso, ofwel zijn zowel de Ferrari als de McLaren erg goede ontwerpen ...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
                              Zowel De La Rosa als Raikkonen reden met de nieuwe wagen, die dus nog in z'n kinderschoenen staat, terwijl Alonso met een ver doorontwikkelde wagen kon rijden. En toch maar één tiende van een seconde verschil.

                              Ofwel is 't dus geen geweldige tijd van Alonso, ofwel zijn zowel de Ferrari als de McLaren erg goede ontwerpen ...
                              Huh? Ferrari en Mclaren rijden al met de nieuwe wagen, Renault nog niet, dus de nieuwe Renault R28 gaat toch zowieso sneller zijn dan waarmee ze vandaag reden?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door mercedesman Bekijk Berichten
                                Huh? Ferrari en Mclaren rijden al met de nieuwe wagen, Renault nog niet, dus de nieuwe Renault R28 gaat toch zowieso sneller zijn dan waarmee ze vandaag reden?
                                Niets is zeker, maar het is te hopen voor Renault hé

                                Wanneer gaat Renault eigenlijk voorstellen?

                                Comment


                                • Das altijd he, nog net vergeten dat de F2007 de R26 een flink pak slaag geeft.

                                  F2008 is nog nieuw he, kan nog veel verberterd worden, de r26 is al van 2007 up to date enz dus niet van wakker liggen.


                                  Oorspronkelijk geplaatst door mercedesman Bekijk Berichten
                                  Huh? Ferrari en Mclaren rijden al met de nieuwe wagen, Renault nog niet, dus de nieuwe Renault R28 gaat toch zowieso sneller zijn dan waarmee ze vandaag reden?

                                  Comment


                                  • Testtijden zeggen niet veel. Het kan goed zijn dat Alonso zijn tijd heeft gereden tijdens een korte afstands stint (weinig benzine dus) en dat De La Rosa en Raikkonen hun tijd hebben gereden tijdens een lange afstands stint.
                                    Wat mij wel opvalt zijn de 241 laps van beide Mclarens, ze zijn blijkbaar erg betrouwbaar.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichten
                                      Das altijd he, nog net vergeten dat de F2007 de R26 een flink pak slaag geeft.

                                      F2008 is nog nieuw he, kan nog veel verberterd worden, de r26 is al van 2007 up to date enz dus niet van wakker liggen.
                                      nieuwe bandjes, lege tank en alles kan, zelfs een force india op een tijdens de tests.. alonso wou zich wsl gewoon ff laten zien, da's al

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door mercedesman Bekijk Berichten
                                        Huh? Ferrari en Mclaren rijden al met de nieuwe wagen, Renault nog niet, dus de nieuwe Renault R28 gaat toch zowieso sneller zijn dan waarmee ze vandaag reden?

                                        Euh, eigenlijk niet. Waarom ontwerp je een compleet nieuwe wagen ? Om een nieuwe basis te hebben, die je dan weer kan doorontwikkelen. Dat terwijl een wagen van vorig jaar al ver doorontwikkeld is, en dus logischerwijze sneller zou moeten zijn dan een volledig nieuw ontwerp, dat nog geen enkele wijziging heeft ondergaan.

                                        Het voordeel van een nieuwe wagen wordt pas duidelijk gaandeweg het seizoen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
                                          Euh, eigenlijk niet. Waarom ontwerp je een compleet nieuwe wagen ? Om een nieuwe basis te hebben, die je dan weer kan doorontwikkelen. Dat terwijl een wagen van vorig jaar al ver doorontwikkeld is, en dus logischerwijze sneller zou moeten zijn dan een volledig nieuw ontwerp, dat nog geen enkele wijziging heeft ondergaan.

                                          Het voordeel van een nieuwe wagen wordt pas duidelijk gaandeweg het seizoen.
                                          Het klopt gedeeltelijk wat je zegt. Maar dat de nieuwe auto trager zou zijn dan de ver doorontwikkelde oude auto is volgens mij niet waar. Een nieuwe auto is meestal een evolutie van de oude. Dus is de nieuwe in principe even snel maar heeft de potentie om sneller te gaan.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X