Oorspronkelijk geplaatst door Sinister
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
F1 Wintertesting & Teampresentaties 2008
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door mercedesman Bekijk BerichtenIs er zo geen testbeperking van 32 (dacht ik) dagen fzo?Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport (sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
-
En hier is BMW met de nieuwste...
BMW presenteert nieuwe auto in München
BMW-Sauber heeft maandag in München zijn nieuwe bolide voor 2008 onthuld. De Duitse renstal wil met deze auto een bedreiging kunnen vormen voor McLaren en Ferrari, die in 2007 alle overwinningen voor zich opeisten. Het team van BMW staat pas aan de vooravond van zijn derde seizoen, maar groeit als kool.
VOLLEDIG ARTIKEL
BRON
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk BerichtenOp 't eerste zicht toch wel wat grondige veranderingen aan de buitenkant. Meer dan Ferrari en McLaren.
Comment
-
Alonso terug in actie voor Renault
Tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso heeft voor het eerst sinds 2006 weer plaatsgenomen in een Renault-bolide. De Spanjaard kwam even na 9.00 uur het circuit van Jerez de la Frontera op met de R27-bolide, de wagen van vorig jaar.
Het waren voor Alonso tevens de eerste meters sinds de Grand Prix van Brazilië, de laatste race van 2007. Het programma van de voormalig McLaren-coureur zal tijdens deze test vooral gericht zijn op het wennen aan het rijden zonder de elektronische hulpmiddelen. Alonso rijdt overigens met een nieuwe helm, waarop lichtblauw en geel de belangrijkste kleuren zijn en waar op de achterkant de Spaanse vlag is verwerkt.
Bron: F1racing.nlOpel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport (sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
-
Williams met de eerste versie van de interim kleuren waarmee ze hun 30ste seizoen vieren:
Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport (sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
-
Ik vind de BMW nogal verschillen hoor!
Vooral de voorvleugel en sidepods zijn extreem aerodynamisch
2007:
2008:
Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport (sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
-
Baandebuut F1.08 in Valencia
Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport (sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
-
Jerez dag 2: Alonso snelste bij terugkeer
Fernando Alonso heeft bij zijn terugkeer bij het team van Renault meteen de snelste tijd laten noteren. De Spanjaard bracht de wagen van vorig jaar naar een tijd van 1.19.503, waarmee hij iets sneller was dan McLaren-testcoureur Pedro de la Rosa en regerend wereldkampioen Kimi Raikkonen, die beide met de nieuwe auto's reden.
Pos Driver Team Time Laps
1. Alonso Renault (B) 1:19.503 70
2. De la Rosa McLaren-Mercedes (B) 1:19.650 111*
3. Raikkonen Ferrari (B) 1:19.708 90*
4. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:19.756 81
5. Massa Ferrari (B) 1:19.772 85*
6. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1:19.780 130*
7. Vettel Toro Rosso-Ferrari (B) 1:20.305 86
8. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 1:20.346 76
9. Webber Red Bull-Renault (B) 1:20.392 80
10. Nakajima Williams-Toyota (B) 1:20.526 66
11. Glock Toyota (B) 1:20.598 109*
12. Fisichella Force India-Ferrari (B) 1:20.764 76
13. Kobayashi Toyota (B) 1:22.060 55
* 2008 car
All timing unofficial
Bron: F1racing.nlOpel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport (sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
-
Zowel De La Rosa als Raikkonen reden met de nieuwe wagen, die dus nog in z'n kinderschoenen staat, terwijl Alonso met een ver doorontwikkelde wagen kon rijden. En toch maar één tiende van een seconde verschil.
Ofwel is 't dus geen geweldige tijd van Alonso, ofwel zijn zowel de Ferrari als de McLaren erg goede ontwerpen ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk BerichtenZowel De La Rosa als Raikkonen reden met de nieuwe wagen, die dus nog in z'n kinderschoenen staat, terwijl Alonso met een ver doorontwikkelde wagen kon rijden. En toch maar één tiende van een seconde verschil.
Ofwel is 't dus geen geweldige tijd van Alonso, ofwel zijn zowel de Ferrari als de McLaren erg goede ontwerpen ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mercedesman Bekijk BerichtenHuh? Ferrari en Mclaren rijden al met de nieuwe wagen, Renault nog niet, dus de nieuwe Renault R28 gaat toch zowieso sneller zijn dan waarmee ze vandaag reden?
Wanneer gaat Renault eigenlijk voorstellen?
Comment
-
Das altijd he, nog net vergeten dat de F2007 de R26 een flink pak slaag geeft.
F2008 is nog nieuw he, kan nog veel verberterd worden, de r26 is al van 2007 up to date enz dus niet van wakker liggen.
Oorspronkelijk geplaatst door mercedesman Bekijk BerichtenHuh? Ferrari en Mclaren rijden al met de nieuwe wagen, Renault nog niet, dus de nieuwe Renault R28 gaat toch zowieso sneller zijn dan waarmee ze vandaag reden?
Comment
-
Testtijden zeggen niet veel. Het kan goed zijn dat Alonso zijn tijd heeft gereden tijdens een korte afstands stint (weinig benzine dus) en dat De La Rosa en Raikkonen hun tijd hebben gereden tijdens een lange afstands stint.
Wat mij wel opvalt zijn de 241 laps van beide Mclarens, ze zijn blijkbaar erg betrouwbaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk BerichtenDas altijd he, nog net vergeten dat de F2007 de R26 een flink pak slaag geeft.
F2008 is nog nieuw he, kan nog veel verberterd worden, de r26 is al van 2007 up to date enz dus niet van wakker liggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mercedesman Bekijk BerichtenHuh? Ferrari en Mclaren rijden al met de nieuwe wagen, Renault nog niet, dus de nieuwe Renault R28 gaat toch zowieso sneller zijn dan waarmee ze vandaag reden?
Euh, eigenlijk niet. Waarom ontwerp je een compleet nieuwe wagen ? Om een nieuwe basis te hebben, die je dan weer kan doorontwikkelen. Dat terwijl een wagen van vorig jaar al ver doorontwikkeld is, en dus logischerwijze sneller zou moeten zijn dan een volledig nieuw ontwerp, dat nog geen enkele wijziging heeft ondergaan.
Het voordeel van een nieuwe wagen wordt pas duidelijk gaandeweg het seizoen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk BerichtenEuh, eigenlijk niet. Waarom ontwerp je een compleet nieuwe wagen ? Om een nieuwe basis te hebben, die je dan weer kan doorontwikkelen. Dat terwijl een wagen van vorig jaar al ver doorontwikkeld is, en dus logischerwijze sneller zou moeten zijn dan een volledig nieuw ontwerp, dat nog geen enkele wijziging heeft ondergaan.
Het voordeel van een nieuwe wagen wordt pas duidelijk gaandeweg het seizoen.
Comment
Comment