Oorspronkelijk geplaatst door lele
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
F1 Wintertesting & Teampresentaties 2008
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport (sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
-
Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport (sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
-
Hopelijk hebben ze de snelheid van 2004 en 2006 teruggevonden, dan kan het wel eens een mooi seizoen worden.
Uitgebreide top: Ferrari, Mclaren, BMW
Fors uitgerustte subtop: Williams, Renault, Honda, Red Bull eventueel Toyota en STR
Rest: Super Aguri, Force IndiaOpel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport (sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sledge Bekijk BerichtenDie laaste 2 foto's zijn nog de ouwe RA107
Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport (sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
-
TesttijdenUpdate: 11:47
1. K. Räikkönen Ferrari F2008 1:11.889 32
2. F. Massa Ferrari F2008 1:12.154+0.265 31
3. F. Alonso Renault R28 1:12.631+0.742 27
4. N. Heidfeld BMW SauberF1.08 1:13.088+1.199 14
5. N. Rosberg Williams FW30 1:13.132+1.243 15
6. S. Vettel Toro Rosso STR2 1:13.192+1.303 15
7. T. Glock Toyota TF108 1:13.274+1.385 10
8. S. Bourdais Toro Rosso STR2 1:13.960+2.071 9
9. J. TrulliToyota TF108 1:14.129+2.240 8
10. R. Kubica BMW SauberF1.07B 1:14.146+2.257 9
11. R. Barrichello Honda RA108 1:14.907+3.018 9Last edited by lele; 23/01/2008, 13:22.Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport (sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
-
Wat me opvalt is dat de neus bij de Honda eigenlijk het model is waar de topteams een paar jaar geleden mee reden. Tegenwoordig zien die dingen er compleet anders uit.
Ik hoop dat Williams dit jaar terug in de subtop geraakt en dat Rosberg af en toe zijn talent laat zien. (zoals vorig jaar tijdens de laatste race)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk BerichtenWat me opvalt is dat de neus bij de Honda eigenlijk het model is waar de topteams een paar jaar geleden mee reden. Tegenwoordig zien die dingen er compleet anders uit.
Ik hoop dat Williams dit jaar terug in de subtop geraakt en dat Rosberg af en toe zijn talent laat zien. (zoals vorig jaar tijdens de laatste race)
Ik hoop het ook voor Williams als fan, en de eerste test verloop toch al positief. Als je de tijden ziet ( over langere runs) en de commentaar hoort van Rosberg het team en van journalisten op diverse website 's. Nu ja hoop dat Rosberg een podium plek dit seizoen weet te halen.
Van Honda het is een heel conservatief ontwerp en idd de neus is de trend van enkele jaren geleden. Hij trekt wat op de neus van de Williams FW27, die na de walrusneus ook terug voor een normaal (conservatieve) aanpak gingen. Hopelijk is het goede basis voor de Honda waar ze nu op kunnen gaan ontwikkelen en terug kunnen aansluiten bij de subtop.
Denk dat het een leuk seizoen ga zijn. Ferrari en Mclaren die strijden voor de titels met daarachter BMW, Renault en Williams maar wie weet ook Red Bull, toyota.
Dat de lichten maar rap op groen gaan in Australie
Comment
-
De tijden van vandaag
Positie - Rijder - Team - Tijd - Ronden
1 H. Kovalainen McLaren 01:11.000 92
2 F. Massa Ferrari 01:11.662 81
3 K. Räikkönen Ferrari 01:11.850 108
4 L. Hamilton McLaren 01:12.076 115
5 K. Nakajima Williams 01:12.255 93
6 F. Alonso Renault 01:12.360 111
7 N. Rosberg Williams 01:12.493 117
8 M. Webber Red Bull 01:12.594 87
9 N. Heidfeld BMW 01:12.976 51
10 S. Vettel Scuderia Toro Rosso 01:13.015 63
11 T. Glock Toyota 01:13.129 95
12 R. Kubica BMW 01:13.230 121
13 S. Bourdais Scuderia Toro Rosso 01:13.307 118
14 A. Sutil Force India F1 01:13.409 98
15 J. Trulli Toyota 01:13.547 95
16 R. Barrichello Honda 01:14.588 36
17 T. Kogure Honda 01:16.761 50
bron: F1journaal
Comment
-
Honda toont opvolger van Earth Car
Het team van Honda heeft dinsdag de nieuwe kleurstelling voor het seizoen 2008 onthuld, tijdens de teampresentatie in de fabriek te Brackley. De nieuwe wagen is een duidelijk vervolg op de Earth Car, die het team vorig jaar introduceerde. Honda-coureur Rubens Barrichello gaf de nieuwe wagen vorige week al zijn baandebuut, op het circuit van Valencia. Toen was de Honda-bolide nog helemaal wit.
Vorig seizoen reed het team van Honda voor het eerst met de Earh Car, een sponsorloze auto met één grote afbeelding van de aarde erop. In ruil voor een donatie konden fans hun naam op de auto laten plaatsen, enkele pixels groot. De Britse renstal wilde met deze wagen de milieuproblematiek onder de aandacht van een wereldwijd publiek brengen. Honda viel met dit concept nog in de prijzen bij de laatste Green Awards. Met de nieuwe kleurstelling borduurt Honda verder op dit thema. Was de wagen vorig jaar nog volledig bedekt met de aarde, dit jaar is dat slechts deels het geval en is er op de RA108 ook ruimte voor de kleuren rood en wit.
Alex Wurz, de nieuwe testcoureur van het team, kreeg de eer om de nieuwe Honda-wagen te presenteren. Hij stuurde de RA108 het auditorium van de Honda-fabriek in, waar zo'n driehonderd journalisten en gasten zaten te wachten.
Teambaas Ross Brawn zei bij de presentatie: "De RA108-wagen is aërodynamisch en mechanisch volledig anders dan zijn voorgangers. Het nieuwe ontwerp is zo gemaakt dat er meer ruimte is voor aërodynamische vondtsen en er gedurende het seizoen gemakkelijker upgrades kunnen worden geïntroduceerd. De eerste upgrade hebben we al in Melbourne. Dan zullen we een geheel herzien aërodynamisch pakket klaar. De twee grootste regelwijzigingen hadden te maken met de elektronica en de versnellingsbak. Vooral in de invoering van de standaard-ECU zorgde veel werk tijdens de wintertests."
In 2007 werd Honda slechts achtste in het kampioenschap, met 6 punten. Over de doelen voor 2008 zei Brawn: "Ons doel is om weer terug te komen op het niveau waarop we ons tijdens het tweede deel van het seizoen 2006 bevonden, toen we iedere race om de punten mee konden vechten. Pas als we ons weer in die situatie bevinden, is onze basis pas solide genoeg om met nieuwe, meer ambitieuze doelstellingen te komen. Hoe groot de stap is die we met deze wagen vooruit kunnen zetten, weten we pas later. In pricipe zijn echter alle ingrediënten aanwezig om Honda weer de goede weg op te helpen."
Bron:f1racing.nlOpel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport (sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door auto Bekijk BerichtenJa lap, ie is afschuwelijk lelijk
Comment
-
Renault presenteert team in Parijs
Op het hoofdkantoor in Boulogne-Billancourt heeft Renault donderdag het team voor 2008 officieel aan de pers voorgesteld. De presentatie kende geen verrassingen. De coureurs waren al bekend en de nieuwe R28-bolide was tien dagen geleden al voor het eerst te zien, tijdens een testessie op het circuit van het Spaanse Valencia.
Fernando Alonso en Nelson Piquet Jr. zullen dit jaar de kar moeten trekken voor het Franse fabrieksteam, dat vorig jaar slechts een podiumplaats wist te scoren.
Alonso is teruggekeerd bij de renstal waarmee hij in 2005 en 2006 wereldkampioen werd, na een turbulent seizoen bij McLaren. De Spanjaard hoopt van Renault weer een winnend team te kunnen maken. Piquet Jr., zoon van drievoudig wereldkampioen Nelson Piquet, maakt dit jaar zijn Formule 1-debuut. Voor de Braziliaan, die in 2007 begon als testcoureur bij Renault, zal 2008 op de eerste plaats een leerjaar zijn.
De ceremonie in Boulogne-Billancourt, in het zuid-westen van Parijs, werd bijgewoond door zo'n vijfhonderd journalisten en andere genodigden. Bernard Rey, president van het Formule 1-team van Renault, zei tijdens de presentatie: "We verwachten het team dit jaar terug te zien op zijn normale plek, meevechtend om de voorste plaatsen. Dit is het doel dat het team zichzelf heeft gesteld voor de nieuwe auto. We hebben hard gewerkt om de technische problemen van vorig seizoen op te lossen. Verder was de terugkeer van Fernando een belangrijke boost voor het team."
De belangrijkste aërodynamische veranderingen bevinden zich aan de voorzijde en zijkant van de wagen. Onder de voorvleugel is een extra element toegevoegd die de stabiliteit van de auto ten goede moet komen. Verder zien de sidepods er dit jaar iets anders uit. Technisch directeur Bob Bell vertelde over de R28: "Het seizoen 2007 was erg teleurstellend, maar voor 2008 zijn de verwachtingen opnieuw erg hooggespannen. We hebben alle problemen die we vorig jaar hadden inmiddels achter ons gelaten en op alle gebieden hard gewerkt aan vooruitgang, met name op het gebied van de aërodynamica. De nieuwe auto presteerde veelbelovend tijdens zijn eerste test in Valencia en we zijn vol vertrouwen dat we de progressie die we in de windtunnel hebben waargenomen, ook op het circuit zullen zien."
Vorig jaar werd Renault derde in het constructeurskampioenschap, met 51 punten.
Bron: F1racing.nlOpel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport (sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
-
Ik vind het concept van de voorvleugel wel vrij revolutionair, de aanhechtingspunten zijn horizontaal, tegenover de meeste die verticaal zijn.Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport (sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SilverArrow Bekijk BerichtenIk heb mijn twijfels over Renault net als over Mclaren (of ze moesten de traditie van de laatste jaren doorbreken). Ik verwacht niet dat Renault na zo'n seizoen als 2007 direct terug gaat meestrijden voor de wereldtitel.
Ik zeg niet dat ze wereldkampioen gaan worden, maar schat ze wel hoger in dan BMW ...
Ik weet niet. Ik heb 't gevoel dat BMW serieus overroepen wordt. Ik verwacht een serieus sterk (zeker in 2e seizoenshelft) Renault en Red Bull.
Comment
Comment