Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Wintertesting & Teampresentaties 2008

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
    Ik zeg niet dat ze wereldkampioen gaan worden, maar schat ze wel hoger in dan BMW ...

Ik weet niet. Ik heb 't gevoel dat BMW serieus overroepen wordt. Ik verwacht een serieus sterk (zeker in 2e seizoenshelft) Renault en Red Bull.
    Het is eigenlijk allemaal moeilijk te voorspellen. We moeten gewoon de start van het seizoen afwachten.

Comment

• Red Bull in actie met aparte motorkap

Red Bull komt tijdens de eerste testdag in Barcelona met een erg bijzondere motorkap in actie (zie foto). Het team had eerder al verklaard met aërodynamische veranderingen te komen en rijdt nu met een motorkap die horizontaal naar achteren loopt, in plaats van schuin naar beneden, zoals normaalgesproken het geval is.

Het team hoopt met deze nieuwe motorkap de luchstroom aan de achterkant te verbeteren. Of het slechts om een test gaat gaat of dat het team daadwerkelijk met de motorkap wil gaan racen, is nog niet bekend.

Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Nieuwe livery Williams weer (bewust) uitgelekt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
          Nieuwe livery Williams weer (bewust) uitgelekt?

Williams ging dacht met verschillende liveries rijden tijdens de tests. Volgens mij waren het er 6.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SilverArrow Bekijk Berichten
            Williams ging dacht met verschillende liveries rijden tijdens de tests. Volgens mij waren het er 6.
            Wegens hun jubileum in de F1 (zoveel jaar en zoveel races) gaan ze inderdaad 'n paar verschillende liveries gebruiken dit jaar.

Comment

• Heb ergens gelezen dat dit de livery niet is, als ik het artikel tegen kom post ik het
              Het was om te testen dat de kleuren op video en foto niet zouden veranderen, daarom hebben ze er verschillende getest maar deze is niet een van de uiteindelijken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk Berichten
                Alonso zit trouwens wel opvallend hard in het licht vergeleken met z'n ploegmaat
                tja, Piquet zal zijn oordeel er nog wel over geven

Comment

• Spaanse fans misdragen zich tegenover Mclaren. Kinderachtige mensen noem ik dat.

Comment

• Die zijn niet goed wijs

Comment

Ik heb mijn twijfels over Renault net als over Mclaren (of ze moesten de traditie van de laatste jaren doorbreken). Ik verwacht niet dat Renault na zo'n seizoen als 2007 direct terug gaat meestrijden voor de wereldtitel.
                      Volgens mij mag je de invloed van FA zeker niet onderschatten.
                      Ik ben er vrij zeker van dat Ferarri, McLaren en Renault met het grootste deel van de punten zullen gaan lopen en dat 1 van hen kampioen wordt.

Comment

• Ik hoop zelf als Williams fan op een aangename verrassing van Williams.
                        Maar ik vermoed dat de strijd weer gaat gaan tussen Ferrari en Mclaren, nu gaan we echt zien hoe goed Hamilton het team kan motiveren en een wagen kan ontwikkelen.

Denk dat daarachter het spannend ga worden tussen BMW, Renault en Williams. Williams is heel sterk gestart met de FW30 net zoals vorig jaar met de FW29. BMW komt iets trager op gang maar die zullen er ook wel staan. En dan is er Renault denk dat we hier Alonso factor gaan zien en zeker naarmate het seizoen vordert.

Comment

• Kimi razendsnel tijdens test Bahrein:
                          Kimi heeft op dag 2 een weekend-simulatie gemaakt met als snelste tijd een 1.30.595. Als je dit vergelijkt met de snelste tijd van vorig jaar tijdens Q2: 1.31''812.
                          Ferrari heeft hun zaakjes goed voorelkaar, de betrouwbaarheid is zeer hoog en de wagen is snel.
                          Volgens mij komt het potentieel van Kimi ook echt pas naar boven dit jaar!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                            Kimi razendsnel tijdens test Bahrein:
                            Kimi heeft op dag 2 een weekend-simulatie gemaakt met als snelste tijd een 1.30.595. Als je dit vergelijkt met de snelste tijd van vorig jaar tijdens Q2: 1.31''812.
                            Ferrari heeft hun zaakjes goed voorelkaar, de betrouwbaarheid is zeer hoog en de wagen is snel.
                            Volgens mij komt het potentieel van Kimi ook echt pas naar boven dit jaar!
                            Inderdaad! Nog even ter informatie: vorig jaar tijdens de race was de snelste raceronde (gereden door Massa) 1.34. Tijdens de test reed Raikkonen sommige ronden in de 1.31, de meeste in de 1.32 en enkele in de 1.33

Comment

• Kimi is on fire fire fire

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mercedesman Bekijk Berichten
                                Inderdaad! Nog even ter informatie: vorig jaar tijdens de race was de snelste raceronde (gereden door Massa) 1.34. Tijdens de test reed Raikkonen sommige ronden in de 1.31, de meeste in de 1.32 en enkele in de 1.33

Dat wil niet zo heel veel zeggen, vind 'k. Een snelle ronde in race-trim is nog altijd iets anders dan een flying lap tijdens een testsessie. Voor hetzelfde geld was het met verse banden en weinig brandstof onderweg.

Ergens doet 't natuurlijk wel vermoeden dat de Ferrari snel is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
                                  Dat wil niet zo heel veel zeggen, vind 'k. Een snelle ronde in race-trim is nog altijd iets anders dan een flying lap tijdens een testsessie. Voor hetzelfde geld was het met verse banden en weinig brandstof onderweg.

Ergens doet 't natuurlijk wel vermoeden dat de Ferrari snel is.
                                  Hij reed die tijden in de race simulatie, dus zonder kwalificatie bij, reed hij dus 1.32 gemiddeld. Ik wil maar zeggen dat hij nu onder dezefde omstandigheden 2sec sneller gaat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mercedesman Bekijk Berichten
                                    Hij reed die tijden in de race simulatie, dus zonder kwalificatie bij, reed hij dus 1.32 gemiddeld. Ik wil maar zeggen dat hij nu onder dezefde omstandigheden 2sec sneller gaat
                                    Ja maar zal wel gereden zijn met lege tank vlak voor de "pitstop" dus.

Comment

Ja maar zal wel gereden zijn met lege tank vlak voor de "pitstop" dus.
                                      jah inderdaad, maar de snelste raceronde vorig jaar toch ook

Comment

• Force India toont nieuwe kleurstelling

Het team van Force India heeft donderdag de nieuwe kleurstelling van de auto gepresenteerd, in het Indiase Mumbai. De onthulling had plaats bij de Gateway of India, een triomfboog die in 1911 werd gebouwd ter ere van het bezoek van de Britse koning. De Formule 1-bolide die werd gebruikt bij de presentatie, is overigens niet de auto waarmee Force India-rijders Giancarlo Fisichella en Adrian Sutil komend seizoen zullen racen. De nieuwe auto van Force India is pas later gereed.

Tijdens de wintertests was de Force India-auto nog bordeauxrood en wit. De nieuwe kleurstelling is overwegend wit, met rode en goudkleurige accenten. De logo's van Kingfisher, de luchtvaartmaatschappij waarvan Vijay Mallya eigenaar is, zijn prominent op de wagen aanwezig. De logo's van Etihad Airways en vastgoedbedrijf Aldar, vorig jaar de hoofdsponsors van het voormalige Spyker F1-team, zijn verdwenen.

"Dit is niet alleen een belangrijke dag voor de Indiase autosport, dit is een belangrijke dag voor heel India", zei teameigenaar Vijay Mallya in een toespraak. "De Indiase economie groeit gestaag en de Formule 1 heeft om die reden een grote toekomst in dit land. Natuurlijk blijft cricket de belangrijkste sport voor de Indiërs, maar ik hoop dat de hele natie op een dag kan juichen voor ons nationale Formule 1-team. Het is voor het eerst in de geschiedenis dat een team onder de Indiase vlag zal rijden in het wereldkampioenschap Formule 1. De onthulling van de auto voor 2008, met de Gateway of India op de achtergrond, is een enorm trots moment voor mij persoonlijk."

De VJM01, zoals de nieuwe auto officieel gaat heten, zal op 25 februari zijn baandebuut beleven, op het circuit van Barcelona.

Bron: F1racing.nl

Comment

• Renault ontwerpt radicaal nieuwe achtervleugel
                                          Eén van deze updates is het ontwerp van een radicaal nieuwe achtervleugel. Een anonieme bron bij Renault vertelde aan F1Today.nl: “Onze nieuwe achtervleugel zal iedereen doen verbazen. Ik heb hem al gezien in de windtunneltests en hij ziet er heel mooi en uniek uit. We noemen deze vleugel het W-concept. De vorm van de vleugel zal in de vorm van de letter W zijn. Nog nooit eerder is er een team geweest dat dit heeft ontworpen.”

Dit is nog niet alles wat Renault in petto heeft. Het Franse team zal deze vleugel pas tijdens de eerste race in Australië op de wagen zetten. “We zijn van plan om hem pas in Melbourne te introduceren. Als we deze vleugel eerder op de wagen zetten zal de concurrentie direct ernaar gaan kijken. Als we in Australië de vleugel erop zetten zal iedereen met verbazing toekijken. Vanwege de overzeese Grands Prix is het vrijwel onmogelijk, ook gezien het tijdsbestek, dat een concurrerend team voor Europa eenzelfde ontwerp op de wagen heeft”, aldus onze bron.

Naar verluidt moet dit een tijdwinst van circa vijf tienden opleveren. De vleugel zou vooral voor meer bochtensnelheid zorgen, maar ook meer stabiliteit brengen aan de wagen. Berichten in de paddock melden dat Williams inmiddels de signalen heeft opgevangen en het Britse team uit Grove ook aan de slag is gegaan met ontwerpen en windtunneltests.
                                          (bron: f1today.nl)

Wat kunnen we ons daar bij voorstellen?
                                          Zoiets misschien
                                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Working...
                                          X