Ik ben benieuwd om het eens te zien.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
F1 Wintertesting & Teampresentaties 2008
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Bijkomend voordeel: zo'n vleugel (verwijzende naar de foto) verstoort de luchtstroom en zal dus achteropkomende auto's hinderen.
ik heb de R28 dinsdag gezien op de champs-elysees. Zeer knappe wagen, met enkele leuke aerodynamische features.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk BerichtenDenk dat de volledige achtervleugel een W-vorm zal hebben en niet enkel de bovenste rand...
Comment
-
Ik hoop echt dat er dit jaar een paar andere teams zich gaan mengen in de titelstrijd. Hopelijk kunnen BMW en Renault het gat met Ferrari en McLaren dichten.
Renault is duidelijk alles in de strijd aan het gooien om terug aan de top te gerakenOpel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport (sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SilverArrow Bekijk Berichtenhttp://racefreaks.nl/news_management...rticleid=20003
Ik vrees voor een zeer dominant Ferrari dit seizoen.
Ik hoop op een zeer....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk BerichtenIk hoop op een zeer....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk BerichtenDan heb jij in 2002 en 2004 ook gekeken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk BerichtenDat het maar wordt zoals 2007 maar dan zonder de controverses uiteraard.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk BerichtenDat het maar wordt zoals 2007 maar dan zonder de controverses uiteraard.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
ik heb de R28 dinsdag gezien op de champs-elysees. Zeer knappe wagen, met enkele leuke aerodynamische features.
In die Renault Showroom denk ik dan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SilverArrow Bekijk BerichtenDik tegen mijn goesting ja. Zo'n seizoenen wil ik niet meer meemaken. Dan veel liever een super dominant Mclaren
Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk BerichtenMja, als die W-vormige achtervleugel hen inderdaad 5 tienden per ronde oplevert ... Nice piece of engineering
En dan direct na de race hebben er al team ontwerpen klaar.
de week erop worden die W vleugels door elk team getest.
indien het de moeite is rijd 3 races na melbourne al een deel met die vleugels en weg is je voordeel.
Plezant en frustrerend eh .
Comment
-
Paar statistieken voor de liefhebbers van Williams...
THIRTY YEARS OF PURE RACING
Monday 11 February 2008, Oxford, UK. In the fourth of a series of winter liveries released to celebrate Williams’ 30th year of competing in Formula One, the two FW30s that will run at the Jerez de la Frontera circuit in testing this week will be adorned with numbers that have been notable for the team over the past three decades.
With a number of landmarks due to be passed during the 2008 season, the team’s current record by numbers, prior to the start of the new season, is as follows:
- 233,787: Kilometres raced
- 49,634: Laps raced
- 34,651: Kilometres led
- 7,470: Laps led
- 2,552.5: Total points scored
- 485: Grand Prix contested
- 295: Podium finishes
- 216: Races led
- 129: Fastest Laps
- 125: Pole positions
- 113: Victories
- 68: Races won from pole position
- 61: Number of locked out front rows, a record
- 45: Number of victories led from start to finish
- 33: One – Two victories
- 24: The number of consecutive poles (1992 – 1993), a record
- 15: Number of pole positions secured in one season (out of a possible 16), and achieved two years in succession (1992 and 1993), a record shared only with McLaren
- 12: The highest number of wins claimed in one season (1996)
- 9: Constructors’ Championships
- 7: Drivers’ Championships
- 7: The highest number of successive wins (1993)
- 5: Engine partnerships
- 3: Average Championship position
- 2: Queen’s Award for Export
- 2: Recognitions for Frank Williams in the Queen’s New Year’s Honours List. Frank is the only team boss in the paddock to have received a knighthood in the Queen’s honours list, which he added to his CBE award collected in 1986
- 1 and 100: The first and 100th victories were taken at the team’s home Grand Prix at Silverstone
- 1: Frank Williams is the longest serving Team Principal in the sport
The team’s corporate history is deemed to have commenced in 1977 when Williams Grand Prix Engineering was formally incorporated, representing the start of the partnership between Frank Williams and Patrick Head. However, in 1977, the team raced a March 761-7 while the first WGPE designed and built car, the FW06, was under development. This first genuine WGPE race car was thus first entered in the Argentine Grand Prix in Buenos Aires for Alan Jones on January 15, 1978. As a consequence, 2008 marks the thirtieth anniversary of the team’s Formula One debut. Discounting a number of non-Championship
races that the team has contested, such as the 1980 Spanish GP and the 1981 South African GP, Williams will record its 500 GP in Monza this year. If the team completes all racing laps, it will, by Barcelona, record its 50,000 racing lap.
Over its thirty years of Formula One, Williams has enjoyed enduring rivalry with some of the sport’s greatest names. The team’s record in this company is as follows:-
Williams has won 23.3% of the races it has entered.
This record is slightly behind Ferrari (win ratio of 26.5%) & McLaren (24.8%)
60.8% of the races Williams has entered have yielded a podium position
Williams has scored an average of five points every race since 1977
- Over 57 years (1950 – 2007) Ferrari has won 201 races. An average of 3.5 wins per annum
- Over 44 years (1963 – 2007) McLaren has won 156 races. An average of 3.5 wins per annum
- Over 36 years (1958 – 1994) Lotus won 79 races. An average of 2.2 wins per annum
- Over 30 years (1977 – 2007) Williams has won 113 races. An average of 3.8 wins per annum
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Temmerman Bekijk Berichtennog een dikke maand sé..; ben eens benieuwd.
Comment
Comment