Voila, het WRC 2007 zit er ook weer op! Tot voor de rally van Ierland was het razend spannend... een seizoen om niet snel te vergeten. 2008 belooft volgens mij (een stuk) minder boeiend te worden. Enkele bedenkingen voor volgend jaar:
Bij Subaru hebben ze het debuut van de langverwachte en cruciale nieuwe Impreza WRC uitgesteld tot halfweg het seizoen. Solberg en Atkinson moeten dus nog een half jaar strijden met de vierkant draaiende Impreza 07. En dan nog is het de vraag of de nieuwe direct betrouwbaar én snel zal zijn...
Maar we laten het hoofd niet hangen! We hopen op een mooi rallyseizoen met fantastische duels zoals we ze dit jaar enkele keren hebben kunnen beleven. (remember Nieuw Zeeland)
Ik hoop nog meer dat het WK rally snel uit zijn dipje geraakt, want ondanks de schitterende piloten, kent het WRC toch zijn dalletje. Nieuwe constructeurs moeten dringend aangetrokken worden, zodat we weer gevechten krijgen tussen veel verschillende piloten met verschillende wagens. (zoals in 2002 -als ik mij niet vergis- toen in Wales Loeb met Citroën, Solberg met Subaru en Sainz met Ford nog alle 3 wereldkampioen konden worden) En hopelijk zien we binnenkort terug een snelle Belg in een snelle auto voor een volledig seizoen! Laat 2008 maar komen...
- Wie zal in staat zijn om Loeb en Citroën tegen te houden?
- Wie wordt de waardige opvolger voor Grönholm?
- Wat met Subaru?
- Zullen we Duval aan het werk zien in een potente WRC?
- Zal Suzuki snel kunnen meestrijden op het hoogste niveau?
- ...
Bij Subaru hebben ze het debuut van de langverwachte en cruciale nieuwe Impreza WRC uitgesteld tot halfweg het seizoen. Solberg en Atkinson moeten dus nog een half jaar strijden met de vierkant draaiende Impreza 07. En dan nog is het de vraag of de nieuwe direct betrouwbaar én snel zal zijn...
Maar we laten het hoofd niet hangen! We hopen op een mooi rallyseizoen met fantastische duels zoals we ze dit jaar enkele keren hebben kunnen beleven. (remember Nieuw Zeeland)
Ik hoop nog meer dat het WK rally snel uit zijn dipje geraakt, want ondanks de schitterende piloten, kent het WRC toch zijn dalletje. Nieuwe constructeurs moeten dringend aangetrokken worden, zodat we weer gevechten krijgen tussen veel verschillende piloten met verschillende wagens. (zoals in 2002 -als ik mij niet vergis- toen in Wales Loeb met Citroën, Solberg met Subaru en Sainz met Ford nog alle 3 wereldkampioen konden worden) En hopelijk zien we binnenkort terug een snelle Belg in een snelle auto voor een volledig seizoen! Laat 2008 maar komen...
Comment