Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wrc 2008

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
    De RACB investeert toch ook in jongeren? Bewijze daarvan de RACB Ford Rally Contest... en ik ben er levende getuige van!

    Voor sommigen, kan er blijkbaar nooit iets goed gedaan worden!

    Vraag aan alle Belgische toeschouwers die deze zomer in Duitsland aanwezig waren (en dat zijn er een heel pak! ) of de RACB een fout maakte door Duval te sponsoren. Als je er tien vindt, ga je al van een succes mogen spreken.

    In Duitsland waren alle Belgische supporters trots dat Duval na dag 1 aan de leiding stond en in het slot van dag 3 zelfs tweevoudig wereldkampioen Marcus Grönholm in de fout dwong.
    Duval heeft meer dan bewezen wat ie in zijn marge had... Wat had dat niet geweest indien hij over een top-WRC had beschikt!
    RACB Ford Rally Contest -> Wel voor de jongeren, goed initiatief, maar je moet wel nog een heel pak geld meebrengen om te mogen starten.

    RACB is een Belgische autosportfederatie die zich niet moet bezighouden met het sponsoren van piloten, al krijg je daarvoor wat beeldekes in de plaats, €50.000 blijft veel geld om uit te geven aan één individu. Al had hij nog gewonnen, dan nog hoort dat niet.
    Ze zouden beter zorgen dat hun nationaal kampioenschap wat meer deelnemers kan aantrekken. Als het criterium zou welvallen, dan gaan mag je er zeker van zijn dat heel het nationaal kampioenschap op de fles gaat. Heel wat organisatoren overleven dankzij deze nevenactiviteit, die dan nog met een scheef oog bekeken wordt door de heren van de RACB. Het enige wat telt bij de RACB is veel show verkopen.

    Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
      RACB Ford Rally Contest -> Wel voor de jongeren, goed initiatief, maar je moet wel nog een heel pak geld meebrengen om te mogen starten.

      RACB is een Belgische autosportfederatie die zich niet moet bezighouden met het sponsoren van piloten, al krijg je daarvoor wat beeldekes in de plaats, €50.000 blijft veel geld om uit te geven aan één individu. Al had hij nog gewonnen, dan nog hoort dat niet.
      Ze zouden beter zorgen dat hun nationaal kampioenschap wat meer deelnemers kan aantrekken. Als het criterium zou welvallen, dan gaan mag je er zeker van zijn dat heel het nationaal kampioenschap op de fles gaat. Heel wat organisatoren overleven dankzij deze nevenactiviteit, die dan nog met een scheef oog bekeken wordt door de heren van de RACB. Het enige wat telt bij de RACB is veel show verkopen.
      Ik ga niet ontkennen dat je voor de Fiësta Trophy wat geld moet meepakken als je die contest wint... maar wat wil je?? Je moet het totaalpakket bekijken hé! Je kunt niet alles willen voor weinig geld é.
      -je beschikt over een zeer leuke wagen
      -de entourage is zeer professioneel
      -je verschijnt altijd aan de start in de beste omstandigheden
      -sponsors worden hartelijk ontvangen
      -...

      Je kan moeilijk verwachten, dat dergelijk initiatief (met alles er op en er aan) voor een 2000 Euro / piloot haalbaar zou zijn toch?

      Comment


      • #23
        Lastige discussie, maar ik begrijp beide kanten van het verhaal wel.

        Qua marketing kon de 'stunt' van de RACB wel tellen. Ze zijn voor het eerst sinds lang uitgebreid in het nieuws aan bod gekomen. Maar anderzijds was het maar een eenmalige en korte prik die op termijn noch voor Duval noch voor de Belgische rallysport an sich een wezenlijk verschil heeft gemaakt.

        Natuurlijk zou er geen enkele Belgische supporter durven zeggen dat het een slechte zet was. Duval aan de start krijgen van de WRC Duitsland is niet onbelangrijk, maar als men verder kijkt dan die stunt, dan is het imho toch ook een twijfelachtige zet geweest. De RACB heeft op die manier de ogen uitgestoken van vele piloten die het ook geprobeerd hebben of proberen en nooit dezelfde kansen hebben gekregen en anderzijds heeft de Belgische rallysport het op zich al zwaar genoeg te verduren.

        Bewijs is onze Rally van Ieper. Jaren geleden dé kans op een Belgische WRC manche maar ondertussen zijn we al tevreden met de 'troostprijs', nl. het IRC. Als je ziet wat een land zoals Ierland kan (dat zeker vergelijkbaar is met ons landje qua oppervlakte, budgetten, aantrekkelijkheid voor sponsors, enz...), dan moeten we toch eens met de ogen rollen. Die 50.000 euro de afgelopen jaren in zo'n project investeren zou een veel grotere invloed gehad hebben imho dan die nu in Dudu te pompen.


        Kort gezegd: leuk dat Duval in Duitsland kon/mocht rijden, maar op lange termijn leek het me geen slimme beslissing.

        PS: dat Duval niet de meest gezellige persoon is om mee samen te werken, heb ik ook al uit verschillende goede bronnen vernomen.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
          Lastige discussie, maar ik begrijp beide kanten van het verhaal wel.

          Qua marketing kon de 'stunt' van de RACB wel tellen. Ze zijn voor het eerst sinds lang uitgebreid in het nieuws aan bod gekomen. Maar anderzijds was het maar een eenmalige en korte prik die op termijn noch voor Duval noch voor de Belgische rallysport an sich een wezenlijk verschil heeft gemaakt.

          Natuurlijk zou er geen enkele Belgische supporter durven zeggen dat het een slechte zet was. Duval aan de start krijgen van de WRC Duitsland is niet onbelangrijk, maar als men verder kijkt dan die stunt, dan is het imho toch ook een twijfelachtige zet geweest. De RACB heeft op die manier de ogen uitgestoken van vele piloten die het ook geprobeerd hebben of proberen en nooit dezelfde kansen hebben gekregen en anderzijds heeft de Belgische rallysport het op zich al zwaar genoeg te verduren.

          Bewijs is onze Rally van Ieper. Jaren geleden dé kans op een Belgische WRC manche maar ondertussen zijn we al tevreden met de 'troostprijs', nl. het IRC. Als je ziet wat een land zoals Ierland kan (dat zeker vergelijkbaar is met ons landje qua oppervlakte, budgetten, aantrekkelijkheid voor sponsors, enz...), dan moeten we toch eens met de ogen rollen. Die 50.000 euro de afgelopen jaren in zo'n project investeren zou een veel grotere invloed gehad hebben imho dan die nu in Dudu te pompen.


          Kort gezegd: leuk dat Duval in Duitsland kon/mocht rijden, maar op lange termijn leek het me geen slimme beslissing.

          PS: dat Duval niet de meest gezellige persoon is om mee samen te werken, heb ik ook al uit verschillende goede bronnen vernomen.
          Ik denk niet dat je Ierland met België kan vergelijken op gebied van rally , integendeel. Ierland is een extreem land op gebied van rally.

          Het is zelf het land met het meeste aantal rally auto's per inwoner !
          En als je dan de streek ziet waar ze kunnen rijden, dat is gewoon TOP.

          Probeer hier in het volgebouwde Vlaanderen maar eens een mooie special te maken ...

          De mentaliteit is er gewoon niet in België, en er is van de gewone mens niet veel sympathie voor de sport
          De politiek doet er alles aan om alles wat met Auto's te maken heeft in een slecht daglicht te stellen. Hoe wil je dan dat Rally populair wordt ... ik vrees dat de rallysport in België geen mooie toekomst heeft eerlijkgezegd

          Comment


          • #25
            Duval aan de start in Monte Carlo... Met een Focus 2007 dankzij Pieter en Vergokan...

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
              Ik denk niet dat je Ierland met België kan vergelijken op gebied van rally , integendeel. Ierland is een extreem land op gebied van rally.

              Het is zelf het land met het meeste aantal rally auto's per inwoner !
              En als je dan de streek ziet waar ze kunnen rijden, dat is gewoon TOP.

              Probeer hier in het volgebouwde Vlaanderen maar eens een mooie special te maken ...

              De mentaliteit is er gewoon niet in België, en er is van de gewone mens niet veel sympathie voor de sport
              De politiek doet er alles aan om alles wat met Auto's te maken heeft in een slecht daglicht te stellen. Hoe wil je dan dat Rally populair wordt ... ik vrees dat de rallysport in België geen mooie toekomst heeft eerlijkgezegd
              Op vlak van rally zeker niet, maar op vlak van advertising, interessant afzetgebied voor sponsors e.d. is het in Ierland zelf slechter gesteld dan bij ons. En we moeten jammer genoeg toegeven dat dit toch vaak een doorslaggevende rol speelt.

              Je laatste alinea is een algemene conclusie: de mentaliteit leeft hier niet en je hebt onze politiek correcte groenen en andere pseudo politici niet mee. Dat heb je wél in Ierland. Dit in combinatie met een RACB die toch vaak de foute beslissingen neemt en waar het intern ook meer rommelt dan dat ze met de kern van de sport bezig zijn.... Niet goed.



              Trouwens, ik denk dat je in België een schitterende rally kan samenstellen ondanks onze lintbebouwing. Van de smalle boerenbaantjes in Ieper naar de heuvelachtige baantjes van de 24u van Ronse tot de heuvels van de Condroz en onze Ardennen. Dit alles op amper 300km uit elkaar, als je in Ierland de rally volledig volgt zit je al gauw aan 3000-4000km in totaal...

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Wabe Bekijk Berichten
                Duval aan de start in Monte Carlo... Met een Focus 2007 dankzij Pieter en Vergokan...
                Wow, gaat vonken geven volgens mij

                Comment


                • #28
                  Goed nieuws.
                  Maar hij moet nu toch dringend eens iets op langere termijn kunnen vastkrijgen. Of ander ehorizonten opzoeken.

                  Maar ik zal dus met veel plezier weer naar de eerste rally kijken.
                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                  Comment


                  • #29
                    Goed nieuws en zeker competitieve wagen. Hopelijk past hij zich er snel aan aan.

                    MC is wel nog iets anders dan Duitsland

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                      Goed nieuws.
                      Maar hij moet nu toch dringend eens iets op langere termijn kunnen vastkrijgen. Of ander ehorizonten opzoeken.

                      Maar ik zal dus met veel plezier weer naar de eerste rally kijken.
                      Er gaan geruchten dat Duval de nieuwe ford mogelijk gaat kopen. Op lange termijn wordt de wagen dan wat verouderd maar op korter termijn zou hij zo een bijna volledig programma kunnen rijden. Het is voor hem belangrijk dat hij eens een bijna volledig jaar kan rijden al moet hij daarvoor eigenhandig eens zelf financieel dokken, hij moet dat zien als een investering en als hij kan bewijzen met de top 3-4 mee te kunnen kan hem dat dan in 2009 misschien een aanbieding opleveren.
                      Last edited by ; 20/12/2007, 14:15.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk Berichten
                        Er gaan geruchten dat Duval de nieuwe ford mogelijk gaat kopen. Op lange termijn wordt de wagen dan wat verouderd maar op korter termijn zou hij zo een bijna volledig programma kunnen rijden. Het is voor hem belangrijk dat hij eens een bijna volledig jaar kan rijden al moet hij daarvoor eigenhandig eens zelf financieel dokken, hij moet dat zien als een investering en als hij kan bewijzen met de top 3-4 mee te kunnen kan hem dat dan in 2009 misschien een aanbieding opleveren.
                        Hopelijk plooit hij hem dan niet

                        Comment


                        • #32
                          Geruchten, inderdaad. Ten eerste kan één wagen niet een volledig seizoen mee, zowel logistiek niet, als technisch. Ten tweede is met de aankoop de kous niet af hé. Wisselstukken, mechaniekers, .... .

                          Het meest aannemelijke op dit moment is dat Duval ook in Duitsland (en Spanje) met de Focus aan de start zal komen. Maar ook dat zijn geruchten ...

                          Comment


                          • #33
                            Ik heb een Duval déjà vu :s

                            Comment


                            • #34
                              Chapeau voor Steven Vergalle! Echt een prachtinitiatief!

                              Laat ons duimen voor Duval, dat er een vervolg kan aangeknoopt worden!

                              Comment


                              • #35
                                En ondertussen is bekend dat Duval weldegelijk ook Duitsland en Spanje zal rijden. Na Duitsland zou de wagen eigendom worden van Vergokan, dus wie weet nog meer rally's voor Duval. In Monte Carlo is Duval trouwens genomineerd voor Stobart.

                                Comment


                                • #36
                                  Zalig!!

                                  Comment


                                  • #37
                                    Dank u meneer Vergalle.
                                    Nu is het aan Duval zelf. Met zo'n auto moet hij iedere keer top 5 draaien.
                                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                    Comment


                                    • #38
                                      Het goede nieuws kan niet op
                                      Na Duval, gaat ook Gigi Galli aan de slag bij Stobart. Galli rijdt wel alle rally's, en Duval voorlopig drie, maar das maar bijzaak hé

                                      Comment


                                      • #39
                                        Inderdaad! Hopelijk kan ie tonen wat ie zijn marge heeft!

                                        Duval - Galli bij Stobart voor een gans seizoen... dat zou nogal temperamentvolle vlammen geven!

                                        Comment


                                        • #40
                                          WRC : Markko Märtin de retour chez Subaru

                                          Subaru vient de faire savoir que Markko Martin a signé un contrat officiel de pilote d'essai, en vue de développer la future arme de la marque attendue pour le courant de cette année. Un retour aux sources pour l'Estonien, qui avait collaboré pour la première fois avec l'équipe de Banbury en 2000 (Australie), avant de disputé 9 courses avec elle en 2001 (meilleur résultat signé en Finlande : 5e). (M. Lacroix)


                                          Bron: Turbomagazine.be

                                          Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X