Wat een zootje in Adria
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Fia Gt 2008
Collapse
X
-
Hoe zit het eigenlijk met de toekomst van dit kampioenschap?
Op middellange termijn komen er geen nieuwe merken meer bij in GT1, Corvette zou ook stoppen met het maken van C6R's door de herstructureringen van de GM-group, alle huidige GT1's raken stilaan op het einde van hun levenscycles etc etc.
Jammer want dit is toch zo'n mooi kampioenschap...
Comment
-
In Juni heeft Stephane Ratel zijn plannen bekend gemaakt voor de toekomst van de FIA GT, maar echt duidelijk was het niet:
GT1
Vanaf 2010 wil SRO een WK voor GT’s organiseren, dat was al langer duidelijk. De technische basis voor deze wagens zal een GT2-wagen zijn, die in veel grotere aantallen kan geproduceerd worden en dus commercieel voor de constructeurs meer interessant zal zijn. De GT1’s krijgen desgevallend een soort van kit/update, die meer vermogen, een lager gewicht en veel aërodynamische vrijheden inhoudt, met onder meer een dubbele achtervleugel à la DTM. Natuurlijk mogen merken ook een afzonderlijke GT1 ontwikkelen.
- Kalender: 12 races met Argentinië, Brazilië, Dubai, Saudi Arabia (Riyadh), China (Shanghai of Beijing), Singapore, Rusland (Moskou), Roemenië (Boekarest) en misschien Australië en VS. Voor Europa blijven enkel Silverstone, Monza, Spa en eventueel een race in Duitsland of Portugal over.
- Maximum 24 wagens, of 6 constructeurs, met de bedoeling zoveel mogelijk financiële steun voor de verplaatsingen per team te geven. Geen rechtstreekse betrokkenheid van de constructeurs.
- De 24 Uur van Spa blijven behouden (met GT2/GT3). Volgens SRO zullen auto’s die gebouwd zijn om 24 Uur te rijden, betrouwbaarder zijn doorheen heel het seizoen en dus goedkoper op langere termijn. Teams onderschrijven deze stelling. Spa zal wel inspanningen moeten doen, bijvoorbeeld op het vlak van de prijs van de omloop, of de benzineprijs die vandaag €2,70 bedraagt. De teams sponsoren Total en niet omgekeerd op deze manier.
- De nieuwe GT1’s zullen trager zijn dan de huidige generatie.
- De supercars stijl Saleen, Maserati MC12, Corvette C6.R (niet de Z06), Aston DBR9, enz., verdwijnen en zullen door nieuwere modellen op basis van GT2’s vervangen worden.
- Alles gaat in 2010 in, dus de huidige wagens hebben nog één jaar, de nieuwe generatie GT1’s zijn welkom vanaf 2009.
GT2
- Een strikt Europees kampioenschap, met de wagens die we vandaag al kennen, zoals Porsche 997 en Ferrari 430. Nieuwkomers zijn onder meer de BMW M3 en de Aston Vantage.
- Pro/am-format, met bestraffing, indien er twee pro’s rijden.
GT3 /GT4
- In GT3 blijft alles bij het oude. Alleen zal SRO gezien het stijgend aantal deelnemers naar vier ipv. zes wagen per merk gaan.
- GT4 kent een groeiend aantal merken. Zo zijn Audi, Maserati en Porsche klaar met hun huiswerk.
- GT4 Light wordt Supersports.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wouteb Bekijk BerichtenBij GT3 zijn spoilers enzo nog toegelaten, bij GT4 niet.
Bedoel je die Z4 GT van BMW zelf, die enkele 24uurs races heeft gewonnen? Die zou ofwel in GT3 vallen, ofwel in GT2, denk ik.
blauw: ja die bedoel ik. Hoe komt het dan dat we die wagen niet aan het werk zien in het FIA GT?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk BerichtenNog mensen die dit weekend in Zolder een kijkje gaan nemen
naar de Fia-Gt ?
Ik alvast wel op zondag.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door vegitoo Bekijk Berichtenik wil wel gaan, maar heb je enig idee tegen wat uur de FIA gt race eindigt?
want ik zou ten laatste om 5u terug moeten vertrekken en als dat van 4 tot 7 is ofzo ga ik dus niet
Nota: kaarten in vvk kosten 10 eur ( tot vrijdag 17/10 ) ; add: 15 eur
Comment
-
Comment
-
Comment