Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fia Gt 2008

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Wat een zootje in Adria

    Comment


    • #42
      Ja inderdaad. Adria vind ik ook niet echt een circuit om 30+ GT's op te laten rijden. Dat is meer een veredeld kart-circuit.

      Comment


      • #43
        Hoe zit het eigenlijk met de toekomst van dit kampioenschap?
        Op middellange termijn komen er geen nieuwe merken meer bij in GT1, Corvette zou ook stoppen met het maken van C6R's door de herstructureringen van de GM-group, alle huidige GT1's raken stilaan op het einde van hun levenscycles etc etc.

        Jammer want dit is toch zo'n mooi kampioenschap...

        Comment


        • #44
          In Juni heeft Stephane Ratel zijn plannen bekend gemaakt voor de toekomst van de FIA GT, maar echt duidelijk was het niet:

          GT1

          Vanaf 2010 wil SRO een WK voor GT’s organiseren, dat was al langer duidelijk. De technische basis voor deze wagens zal een GT2-wagen zijn, die in veel grotere aantallen kan geproduceerd worden en dus commercieel voor de constructeurs meer interessant zal zijn. De GT1’s krijgen desgevallend een soort van kit/update, die meer vermogen, een lager gewicht en veel aërodynamische vrijheden inhoudt, met onder meer een dubbele achtervleugel à la DTM. Natuurlijk mogen merken ook een afzonderlijke GT1 ontwikkelen.
          - Kalender: 12 races met Argentinië, Brazilië, Dubai, Saudi Arabia (Riyadh), China (Shanghai of Beijing), Singapore, Rusland (Moskou), Roemenië (Boekarest) en misschien Australië en VS. Voor Europa blijven enkel Silverstone, Monza, Spa en eventueel een race in Duitsland of Portugal over.
          - Maximum 24 wagens, of 6 constructeurs, met de bedoeling zoveel mogelijk financiële steun voor de verplaatsingen per team te geven. Geen rechtstreekse betrokkenheid van de constructeurs.
          - De 24 Uur van Spa blijven behouden (met GT2/GT3). Volgens SRO zullen auto’s die gebouwd zijn om 24 Uur te rijden, betrouwbaarder zijn doorheen heel het seizoen en dus goedkoper op langere termijn. Teams onderschrijven deze stelling. Spa zal wel inspanningen moeten doen, bijvoorbeeld op het vlak van de prijs van de omloop, of de benzineprijs die vandaag €2,70 bedraagt. De teams sponsoren Total en niet omgekeerd op deze manier.
          - De nieuwe GT1’s zullen trager zijn dan de huidige generatie.
          - De supercars stijl Saleen, Maserati MC12, Corvette C6.R (niet de Z06), Aston DBR9, enz., verdwijnen en zullen door nieuwere modellen op basis van GT2’s vervangen worden.
          - Alles gaat in 2010 in, dus de huidige wagens hebben nog één jaar, de nieuwe generatie GT1’s zijn welkom vanaf 2009.


          GT2

          - Een strikt Europees kampioenschap, met de wagens die we vandaag al kennen, zoals Porsche 997 en Ferrari 430. Nieuwkomers zijn onder meer de BMW M3 en de Aston Vantage.
          - Pro/am-format, met bestraffing, indien er twee pro’s rijden.


          GT3 /GT4

          - In GT3 blijft alles bij het oude. Alleen zal SRO gezien het stijgend aantal deelnemers naar vier ipv. zes wagen per merk gaan.
          - GT4 kent een groeiend aantal merken. Zo zijn Audi, Maserati en Porsche klaar met hun huiswerk.
          - GT4 Light wordt Supersports.
          (bron: pitstop.tv)

          Comment


          • #45
            Mja... beetje een spijtige evolutie voor de GT1 vind ik. Maar het is al een tijdje duidelijk dat GT1's blijkbaar te duur aan het worden zijn.


            Wat is het verschil eigenlijk tussen GT3 en GT4?


            En wat met een auto à la BMW Z4 GT?

            Comment


            • #46
              Bij GT3 zijn spoilers enzo nog toegelaten, bij GT4 niet.
              Bedoel je die Z4 GT van BMW zelf, die enkele 24uurs races heeft gewonnen? Die zou ofwel in GT3 vallen, ofwel in GT2, denk ik.
              BMW = Freude Am Fahren

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door wouteb Bekijk Berichten
                Bij GT3 zijn spoilers enzo nog toegelaten, bij GT4 niet.

                Bedoel je die Z4 GT van BMW zelf, die enkele 24uurs races heeft gewonnen? Die zou ofwel in GT3 vallen, ofwel in GT2, denk ik.
                rood: ah ok. Maar verder zijn die technisch gezien volledig identiek dan? Waarin schuilt dan het grote verschil?

                blauw: ja die bedoel ik. Hoe komt het dan dat we die wagen niet aan het werk zien in het FIA GT?

                Comment


                • #48
                  rood: Het kan zijn dat er nog technische beperkingen zijn, maar dat weet ik niet zo van buiten.

                  blauw: Dat zou je eens aan BMW moeten vragen.
                  BMW = Freude Am Fahren

                  Comment


                  • #49
                    Nog mensen die dit weekend in Zolder een kijkje gaan nemen
                    naar de Fia-Gt ?

                    Ik alvast wel op zondag.

                    Comment


                    • #50
                      ik wil wel gaan, maar heb je enig idee tegen wat uur de FIA gt race eindigt?
                      want ik zou ten laatste om 5u terug moeten vertrekken en als dat van 4 tot 7 is ofzo ga ik dus niet

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
                        Nog mensen die dit weekend in Zolder een kijkje gaan nemen
                        naar de Fia-Gt ?

                        Ik alvast wel op zondag.
                        Tot dan!

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
                          Tot dan!
                          Gij trakteert

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door vegitoo Bekijk Berichten
                            ik wil wel gaan, maar heb je enig idee tegen wat uur de FIA gt race eindigt?
                            want ik zou ten laatste om 5u terug moeten vertrekken en als dat van 4 tot 7 is ofzo ga ik dus niet
                            Wedstrijd is van 13u15 tot 15u15 ... dus ge hebt geluk

                            Nota: kaarten in vvk kosten 10 eur ( tot vrijdag 17/10 ) ; add: 15 eur

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
                              Gij trakteert
                              Als'k u tegenkom wel ja

                              Comment


                              • #55
                                Ik zal er ook zijn

                                Comment


                                • #56
                                  Kheb er zin in! Morgen ben ik er van kwart na 7 tot iets na 12. Zondag rond kwart voor 9 tot ?. (In de namiddag ben ik er wel maar dan ben'k eerder niet te bereiken.)

                                  Comment


                                  • #57
                                    Twas goed!

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
                                      Twas goed!
                                      ²²²²

                                      FIA GT

                                      Comment


                                      • #59
                                        Kvond het zeer geslaagd! Vooral de Fia GT was echt geweldig!
                                        En gisteren bij BTCS voor de eerste keer ne auto overkop weten gaan op zolder.

                                        Comment


                                        • #60

                                          Comment

                                          Working...
                                          X