Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Anthony Kumpen en Bert Longin komen in 2008 met een Saleen in de FIA GT uit. Het team kwam tot een overeenkomst met de eigenaars van de Saleen die in 2006 nog door Zakspeed werd gerund, en PK zal de auto de komende twee seizoenen inzetten.
Het nieuwe wapen voor het FIA GT kampioenschap wordt dus een Saleen S7R, geen onbekende in het kampioenschap. In 2006 won deze Amerikaan twee wedstrijden van de vier waaraan het Duitse Zakspeed team deelnam. “Natuurlijk zullen we de auto van de laatste evoluties voorzien” zegt Anthony Kumpen. “De Saleen is een zeer competitieve wagen en we hebben er alle vertrouwen in dat we met deze wagen hoge ogen zullen gooien. Vergeet ook niet dat deze wagen het afgelopen seizoen het LMS GT1 kampioenschap won. Als je zo’n kampioenschap kan winnen, toont dat de snelheid en betrouwbaarheid van de wagen.”
PK is overigens niet de eigenaar van de Saleen.
Belangrijk voor PK is ook de nieuwe overeenkomst met Pirelli.
Pier-Luigi Decancellis van Pirelli beaamt dit. “In het verleden hebben we uitstekend samengewerkt met dit team en vergeet ook niet dat we dat ook al hebben gedaan met de Saleen. We hebben ook de Vitaphones van banden voorzien alsook enkele Amerikaanse teams. We zijn zeer tevreden met dit programma en nieuwe samenwerking. PK Carsport is het enige team dat in 2008 op Pirelli banden zal aantreden in het GT1 kampioenschap.”
Wat de Belcar betreft, is er nog geen definitief akkoord tussen alle partijen, al lijkt een Gravity Mosler wel de meest voor de hand liggende optie voor Kumpen en Longin.
Ze zouden een Mosler van Gravity huren voor de Belcar.
En waarom ze een Saleen kiezen weet ik toch niet. Die is, net zoals de C5R, niet meer van de nieuwste generatie. In 2006 wel gedeeltelijk verbeterd door Oreca, maar SRT kon in het Frans kampioenschap met een veel oudere C5R de semi-fabrieks Oreca Saleens nog met gemak volgen... Bovendien gaan ze nu weer een jaar nodig hebben om aan de auto te wennen.
Nog mooi nieuws trouwens:
Walter Lechner zal vanaf 2008 terug beginnen racen. Walter is de jongere broer van Robert Lechner en was in 2003 en 2004 een succesvol piloot in de Fia GT. Hij haalde toen in een Saleen S7R 6 poles. Juist voor het begin van het seizoen in 2005 werd echter Leukemie vastgesteld bij de nu 26-jarige Oostenrijker.
Hij zal in januari meedoen aan de 24u van Dubai in een Porsche GT3 RSR van zijn vader.
Wat zijn de merken zo allemaal voor komend seizoen?
GT1:
-Aston Martin
-Maserati
-Corvette
-Saleen
-Lamborghini
GT2:
-Porsche
-Ferrari
Heeft de toekomst nog nieuwigheden in petto? (ik denk daarbij aan een opvolger voor de 550 en 575 van Ferrari in GT1 of die race versie van de McLaren SLR...)
Die race-SLR aanpassen aan de FIA-GT reglementering lijkt me nog geen klein bier. De compressor moet eraf, en die kar is véél te zwaar.
Als Mercedes of AMG zich officieel bij de GT's nog eens wil komen mengen (hoe sneller hoe liever!! 300 SLR, CLK-GTR ) zal het imho met de SLC moeten gebeuren.
Die race-SLR aanpassen aan de FIA-GT reglementering lijkt me nog geen klein bier. De compressor moet eraf, en die kar is véél te zwaar.
Als Mercedes of AMG zich officieel bij de GT's nog eens wil komen mengen (hoe sneller hoe liever!! 300 SLR, CLK-GTR ) zal het imho met de SLC moeten gebeuren.
Maar ik heb daar geen goed oog in
Mja, ik eigenlijk ook niet, maar je weet natuurlijk nooit.
En dat de races nog slechts 2 uur zullen duren, dat natuurlijk allemaal met betrekking tot betere mogelijkheid voor TV-uitzending en dure televisierechten enz... Sissy's!!!
En dat de races nog slechts 2 uur zullen duren, dat natuurlijk allemaal met betrekking tot betere mogelijkheid voor TV-uitzending en dure televisierechten enz... Sissy's!!!
Inderdaad. Jammer dat meer en meer races, in gelijk welke discipline, hun ziel verliezen ten voordele van TV-rechten, sponsoreisen etc etc.
Die race-SLR aanpassen aan de FIA-GT reglementering lijkt me nog geen klein bier. De compressor moet eraf, en die kar is véél te zwaar.
Als Mercedes of AMG zich officieel bij de GT's nog eens wil komen mengen (hoe sneller hoe liever!! 300 SLR, CLK-GTR ) zal het imho met de SLC moeten gebeuren.
Maar ik heb daar geen goed oog in
Die SLR is eigenlijk gebouwd met de nieuwe reglementen in gedachten. Dat zou 650pk/1350kg zijn, ongeveer de specs van die SLR.
Die 2u races zijn al geldig van vorig seizoen he, maar veel extra uitzendingen heeft dat hier in belgië niet opgeleverd. Ook spijtig dat Eurosport de fiagt niet meer uitzendt, wat wel nog was toen ze nog 3u reden.
Le Mans wordt ook al bijna niet meer uitgezonden op een niet-betaalzender
Die SLR is eigenlijk gebouwd met de nieuwe reglementen in gedachten. Dat zou 650pk/1350kg zijn, ongeveer de specs van die SLR.
Die 2u races zijn al geldig van vorig seizoen he, maar veel extra uitzendingen heeft dat hier in belgië niet opgeleverd. Ook spijtig dat Eurosport de fiagt niet meer uitzendt, wat wel nog was toen ze nog 3u reden.
Le Mans wordt ook al bijna niet meer uitgezonden op een niet-betaalzender
't Is inderdaad echt triestig als je iets anders dan F1 en WRC (al is dat laatste ook nog altijd te beperkt) op TV wil zien.
Aston Martin heeft op 5 januari een schets vrijgegeven van de nieuwe Aston Martin GT2:
De GT2 is gebaseerd op de V8 Vantage en is ontwikkeld om zowel op normale benzine als op het E85 bio-ethanol mengsel te rijden. Daardoor is de auto ook beschikbaar voor de bio racing series zoals de ALMS.
Door deze GT2 zal Aston Martin in elke GT klasse aanwezig zijn met de DBR9 in GT1, DBRS9 in GT3 en de Vantage N24 in GT4.
De auto wordt voorgesteld op 10 januari op de Birmingham International Autosport Show.
Comment