Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dakar 2008

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik had er eigenlijk nog niet veel aan gedacht, mr binnen enkele daagjes is het weer van dat
    ,om het uur die live timing checken terwijl ik moet blokken...

En maxime, hebt ge nu nog geen Eurosport?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reedsh Bekijk Berichten
      Ik had er eigenlijk nog niet veel aan gedacht, mr binnen enkele daagjes is het weer van dat
      ,om het uur die live timing checken terwijl ik moet blokken...

En maxime, hebt ge nu nog geen Eurosport?
      Nee jong! En zeker niet op mijn kot! Hebt gij tv op je kot?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
        Nee jong! En zeker niet op mijn kot! Hebt gij tv op je kot?
        Nein, ik zit tot en met de 10de januari niet op kot dusja...
        De laatste dagen zal het dan zonder te doen zijn...

Comment

Hopelijk doen de belgen het ook weer goed in Dakar.

Ik supporter alleszins voor Alltrack:

Ze hebben blijkbaar dit jaar een nieuwe wagen, een Bowler (ipv het Toyota Prototype van vorige jaren):

Meer info op: www.alltrack.be

Comment

Al moet ik toegeven dat VTM dan eigenlijk nog goed meevalt... (das dan ook voor het enige! )
            Dat doen ze voor Koentje Wauters

Anyway: Ik vind het erg jammer dat McRae er niet meer bij is dit jaar

En ben razend benieuwd of de Mitsu's hun reeks kunnen verderzetten

En ik heb wel Eurosport, genieten
            Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
            Bestelt
            1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Dakar heeft de laatste jaren heel wat van haar pluimen verloren.
              De grootste oorzaak hiervan zijn de fabrieksteams die er massa's geld tegenaan gooien om vooraan te kunnen meestrijden. De echte amateur is hier natuurlijk de dupe van.

In de beginjaren van de Dakar kon je tenminste als amateur mee voor de overwinning strijden, was het niet zo'n groot commercieel circus.
              Het was toen misschien wel gevaarlijker, er vielen regelmatig doden, maar eigenlijk hoort dat er voor een stuk bij. De uitputtingsslag, teams die totaal verloren reden, deelnemers die na aankomst zelf nog moesten beginnen sleutelen, dat is de echte dakar.

Voor een stuk hebben die grote teams de sfeer en de geest van de wedstrijd kapot gemaakt, terug keren naar de basis, de beginselen van de Dakar is de enige oplossing om terug een echte PARIS-DAKAR te krijgen, ipv die commercieel circus.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Kan niet wachten tot het spektakel weer begint.

Ken toevallig de monteur van Stacey .. Ook een keer in zo'n truck meegereden, echt machtig spul . Zo hoor je tijdens / achteraf nog de inside stories , ook erg leuk om te horen.

Last edited by ; 28/12/2007, 02:46.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                  Dakar heeft de laatste jaren heel wat van haar pluimen verloren.
                  De grootste oorzaak hiervan zijn de fabrieksteams die er massa's geld tegenaan gooien om vooraan te kunnen meestrijden. De echte amateur is hier natuurlijk de dupe van.

In de beginjaren van de Dakar kon je tenminste als amateur mee voor de overwinning strijden, was het niet zo'n groot commercieel circus.
                  Het was toen misschien wel gevaarlijker, er vielen regelmatig doden, maar eigenlijk hoort dat er voor een stuk bij. De uitputtingsslag, teams die totaal verloren reden, deelnemers die na aankomst zelf nog moesten beginnen sleutelen, dat is de echte dakar.

Voor een stuk hebben die grote teams de sfeer en de geest van de wedstrijd kapot gemaakt, terug keren naar de basis, de beginselen van de Dakar is de enige oplossing om terug een echte PARIS-DAKAR te krijgen, ipv die commercieel circus.
                  Ken jij nog veel autosporttakken waar ECHTE amateurs kunnen winnen? Oké, hier en daar een rallysprint ofzo... maar dat is belange niet op het niveau van een Dakar.

Ik snap je mening wel, maar het is gewoon een algemene trend. In alle sporttakken, en de autosport in het bijzonder, is het zo... je kunt er niet tegen opboksen.

Langs de andere kant, breekt de Dakar elk jaar opnieuw het record van aantal inschrijvingen. Ondanks de enorme budgetten en 'commerciële circus' heeft hij blijkbaar nog niet veel van zijn magie verloren!

Comment

Ken jij nog veel autosporttakken waar ECHTE amateurs kunnen winnen? Oké, hier en daar een rallysprint ofzo... maar dat is belange niet op het niveau van een Dakar.

Ik snap je mening wel, maar het is gewoon een algemene trend. In alle sporttakken, en de autosport in het bijzonder, is het zo... je kunt er niet tegen opboksen.

Langs de andere kant, breekt de Dakar elk jaar opnieuw het record van aantal inschrijvingen. Ondanks de enorme budgetten en 'commerciële circus' heeft hij blijkbaar nog niet veel van zijn magie verloren!
                    Probleem is dat zulke wedstrijden, kampioenschappen, starten op het niveau van amateurs, maar daarna kapot gemaakt door de, eerst massale, aanwezigheid van professionals en daarna dreigen te verdwijnen door gebrek aan, omdat de budgetten de pan uit swingen.

De tijd van de gebroeders Mareau in hun R20 of zelfs R4, Ickx met de Porsche 911, Colsoul met Manta 400, enz... dat was toen nog echt Paris-Dakar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                      Probleem is dat zulke wedstrijden, kampioenschappen, starten op het niveau van amateurs, maar daarna kapot gemaakt door de, eerst massale, aanwezigheid van professionals en daarna dreigen te verdwijnen door gebrek aan, omdat de budgetten de pan uit swingen.

De tijd van de gebroeders Mareau in hun R20 of zelfs R4, Ickx met de Porsche 911, Colsoul met Manta 400, enz... dat was toen nog echt Paris-Dakar.
                      Ja inderdaad, dat snap ik wel... maar dat is gewoon een trend die men overal vaststelt.

En laat u niet misleiden door vroeger (wie ben ik om dat te zeggen, maar bon ) Heb ooit een reportage gezien over Ickx en zijn deelnames aan de Dakar. En in de tijd van de Porsche waren daar ook -voor die tijd- serieuze bedragen en commerciële belangen mee gemoeid!

Comment

Herinneren jullie zich nog "Koen in Dakar"? Ik dacht altijd om een hele reeks mooie beelden van de auto's te zien maar neen, 't was altijd een verhaal over meneer wauters NA de rit en nauwelijks TIJDENS.

Waar kunnen we allemaal Dakar volgen op tv?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk Berichten
                          Herinneren jullie zich nog "Koen in Dakar"? Ik dacht altijd om een hele reeks mooie beelden van de auto's te zien maar neen, 't was altijd een verhaal over meneer wauters NA de rit en nauwelijks TIJDENS.

Waar kunnen we allemaal Dakar volgen op tv?
                          France 2 en RTBF 2

Comment

Dakar Rally 2008 dagelijks op Eurosport
                            Eurosport zendt van 4 t/m 20 januari dagelijks beelden uit van de 30ste editie van de legendarische Dakar rally. Vrijdag 4 januari kijkt Eurosport vanaf 21.30 uur terug op de editie 2007 met winnaars Stéphane Peterhansel (Fra, Mitsubishi) en Cyril Despres (Fra, KTM). Daarna volgt rond 22.00 uur een presentatie van de teams en route.

Op 5 & 6 januari zendt Eurosport de hoogtepunten van de dag uit om 22.00 uur.
                            Vanaf 7 januari heeft Eurosport dagelijks twee LIVE shows:
                            Om 19.15 - 19.30 uur (van 7-12 januari) en 19:30-19:45 uur (14-19 januari) doet Eurosport LIVE verslag van de finish.
                            Om 22.00 - 22.45 uur (7-19 januari) komt Eurosport met LIVE beelden vanuit het overnachtingskamp van de coureurs met hoogtepunten en interviews.

Er zijn dit jaar 570 voertuigen aangemeld: 245 motoren (28 met Nederlandse rijders), 20 quads, 205 auto’s (13 met Nederlandse rijders) en 100 vrachtauto’s (18 met Nederlandse rijders). Dit betekent een recordaantal inschrijvingen voor de rally die toegankelijk is voor iedereen.
                            De rally is dit jaar 9273 kilometer lang en verdeeld over 15 etappes. Dit jaar staat voor de tweede maal op de laatste dag de Grand Prix du Lac Rose op het programma. Deze show race telt niet meer mee voor het eindklassement. De start vindt plaats in Lissabon (Portugal), daarna gaat de karavaan door Marokko, Mauritanië en Senegal om op 20 januari te finishen in Dakar.

bron: TV-visie

Comment

Correctie: Jammer dat het alleen maar in VLAANDEREN in de belangstelling komt als er iemand verongelukt!

Kleine nuance, maar wel een wereld van verschil!

Al moet ik toegeven dat VTM dan eigenlijk nog goed meevalt... (das dan ook voor het enige! )
                              Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten

Godver Lotuzz, je pikt mijn antwoord.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten

Uiteraard doen ze't voor Koen... maar bon, beter dat dan niks! Ook in't nieuws hebben ze het dagelijks over de wedstrijd als ik mij niet vergis.

Comment

Uiteraard doen ze't voor Koen... maar bon, beter dat dan niks! Ook in't nieuws hebben ze het dagelijks over de wedstrijd als ik mij niet vergis.
                                  Inderdaad de Dakar word vermeld in het nieuws, niet meer zo uitgebreid als enkele jaren terug toen met de reportages en live tussenkomsten van Peter Baert.

Ben blij dat VTM toch de Dakar in beeld brengt. Oke merendeel gaat over Koen Wauters ( interessant figuur ook voor niet Dakar liefhebbers) maar ze hebben toch ook voor de andere Belgische deelnemers. Denk als Koen Wauters niet meer zou meedoen dat VTM zich ook terugtrekt en dan hebben de meeste mensen ( vooral diegene zonder digitale TV) geen verslaggeving meer.

Alles heeft zijn en voor- en nadelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door servaski Bekijk Berichten
                                    Inderdaad de Dakar word vermeld in het nieuws, niet meer zo uitgebreid als enkele jaren terug toen met de reportages en live tussenkomsten van Peter Baert.

Ben blij dat VTM toch de Dakar in beeld brengt. Oke merendeel gaat over Koen Wauters ( interessant figuur ook voor niet Dakar liefhebbers) maar ze hebben toch ook voor de andere Belgische deelnemers. Denk als Koen Wauters niet meer zou meedoen dat VTM zich ook terugtrekt en dan hebben de meeste mensen ( vooral diegene zonder digitale TV) geen verslaggeving meer.

Alles heeft zijn en voor- en nadelen.
                                    En het grootste nadeel is juist dat die reportages eigenlijk enkel over Koen Wauters gaan en dat alvast niet iedereen dat een interessant persoon vindt, ik in ieder geval niet

Het "feit" dat VTM zich waarschijnlijk wel terugtrekt als Koen Wauters niet mee doet zegt genoeg over de verslaggeving... En zeg nu zelf, da andere Belgische deelnemers, zijn we daar echt in geïnterresseerd? Natuurlijk wel, maar als ik kan kiezen tussen een deftige verslaggeving met knappe beelden zonder Belgen en de 'docusoap' rond Koen Wauters en een handjevol Belgische deelnemers, dan heb ik snel gekozen...

De echte actie, daar heb ik bijna nog niets van gezien spijtig genoeg. Dit jaar toch maar eens opzoeken op welke zenders ze er iets van uitzenden.
                                    Last edited by ; 29/12/2007, 17:42.

Comment

't Begint al goed...

Dakar - Karavaan onder militair toezicht in Mauretanië, parcours niet gewijzigd

Peter Baert op 28/12/2007 om 20:04 | video |

Zo’n 4.000 militairen zullen tijdens de komende Dakar in Mauretanië over de veiligheid van de karavaan waken. De maatregel van de Mauretaanse regering komt na de gewelddadige dood van Franse toeristen. Het parcours van de rallyraid wordt evenwel niet gewijzigd.

Afgelopen maandag had in het centrum van Mauretanië een moordpartij plaats, waarbij vier Franse toeristen het leven lieten. Gisteren vonden drie Mauretaanse soldaten de dood bij een hinderlaag. De aanslagen zouden het werk zijn van de Maghreb-afdeling van Al Qaïda, de terreur-organisatie die ook de verantwoordelijkheid heeft opgeëist voor de moord gisteren op de Pakistaanse politica Benazir Bhutto.

De zware incidenten hebben de organisatoren van de Dakar uiteraard verontrust. In zijn 30ste editie trekt de woestijnrally 9 dagen lang door Mauretanië, van 11 tot en met 19 januari. Intussen heeft de Mauretaanse minister van Binnenlandse Zaken beloofd dat hij 2.000 militairen en evenveel agenten in burger zal inzetten om de karavaan te beschermen. Volgens de minister zijn de aanslagen van de afgelopen dagen in zijn land niet meer dan geïsoleerde incidenten.

Dakar-hoofd Etienne Lavigne heeft vandaag in Nouakchott, waar de rustdag plaatsheeft, nog overleg gepleegd met de Mauretaanse autoriteiten. Het onderhoud heeft Lavigne in positieve zin overtuigd, want er is beslist om het parcours niet te wijzigen.

Lavigne: “We behouden de etappes in Mauretanië. Vandaag lijkt het dat het er veilig is. Verscheidene duizenden zullen ingezet worden bij de checkpunten, op de verbindingsritten en in het bivak, en overal zullen controleposten opgetrokken worden.”

Op 11 januari rijdt de Dakar Mauretanië binnen voor een eerste aankomst in Atar.

bron: pitstop.tv

Comment

Ik dacht dat hier meer interesse was voor de Dakar!
                                        Maxime toch

Elk jaar probeer ik dakar te negeren, te vergeten, omdat ik er toch niet kan van genieten tijdens de examens. Maar Dakar is gewoon onvergelijkbaar, geen race maar een legende.

weeral mislukt dus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                                          Maxime toch

Elk jaar probeer ik dakar te negeren, te vergeten, omdat ik er toch niet kan van genieten tijdens de examens. Maar Dakar is gewoon onvergelijkbaar, geen race maar een legende.

weeral mislukt dus

Dat probeer ik zelfs niet! Man man, de Dakar moet in het bloed zitten denk ik... Als ik ook maar een beetje tijd heb, ben ik op zoek naar resultaten, tussentijden,... En 't zal dit jaar weer niet anders worden!

De Dakar...

Comment

Working...
                                          X