Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dakar 2008

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

dakar zien op internet

Je kan dagelijks de verslaggeving van dakar volgen op de volgende site http://www.rtl.nl/sport/rtl_gp/dakar/home/. Wel een nederlandse zender dus veel intervieuws over de nederlandse coureurs. Maar wel dagelijks 45min over dakar plezant om na te zien. Word nu 3de jaar dat ik het volg. Veel kijk plezier. En de beste wensen voor het komende jaar. Greats

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door skipe007 Bekijk Berichten
      Je kan dagelijks de verslaggeving van dakar volgen op de volgende site http://www.rtl.nl/sport/rtl_gp/dakar/home/. Wel een nederlandse zender dus veel intervieuws over de nederlandse coureurs. Maar wel dagelijks 45min over dakar plezant om na te zien. Word nu 3de jaar dat ik het volg. Veel kijk plezier. En de beste wensen voor het komende jaar. Greats
      Bedankt voor deze link! Ik zal 'm zeker dagelijks checken!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V-Tec Power Bekijk Berichten
        Ik heb zo een eens aan het werk gezien op een 'tractor pulling'. Zwaar onder de indruk natuurlijk, dat zijn nogal machines! Het geluid, die kracht, de grootte ervan. En dan zwijg ik nog over de rook die daaruit komt, die zal wel een paar duizend grammetjes CO2 per kilometer in de ruimte sturen, haha.
        Last edited by ; 30/12/2007, 23:52.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NicoDV Bekijk Berichten
          Ik heb zo een eens aan het werk gezien op een 'tractor pulling'. Zwaar onder de indruk natuurlijk, dat zijn nogal machines! Het geluid, die kracht, de grootte ervan. En dan zwijg ik nog over de rook die daaruit komt, die zal wel een paar duizend grammetjes CO2 per kilometer in de ruimte sturen, haha.

Co2 .........

.....in Nederland alleen maar weer een mooi verhaaltje om de staatkassen te vullen

Maar goed, het zijn wel machines met een brok techniek aan boord waar je U tegen moet zeggen.

Ik weet niet hoe het bij de rest zit, maar ik vind het persoonlijk alleen echt interessant om de vrachtwagens te zien rijden. De auto's zijn wel leuk, maar er gaat niks boven een Truck die driftend een bocht door gaat

Comment

Ik interesseer mij toch vooral in de auto's hoor. Het minst in de trucks eigenlijk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
              Ik interesseer mij toch vooral in de auto's hoor. Het minst in de trucks eigenlijk...
              Ik interesseer mij het minst voor de motoren maar ik heb wel respect voor die mannen, die zien het meeste af van allemaal. Maar geef mij maar de trucks en de auto's.
              Ik kijk elk jaar uit naar de Dakar, al van kleins af. Ik ben er zeker van dat ik daar ooit nog aan de start sta.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SilverArrow Bekijk Berichten
                Ik interesseer mij het minst voor de motoren maar ik heb wel respect voor die mannen, die zien het meeste af van allemaal. Maar geef mij maar de trucks en de auto's.
                Ik kijk elk jaar uit naar de Dakar, al van kleins af. Ik ben er zeker van dat ik daar ooit nog aan de start sta.
                Mag ik dan mee?
                Ik volg het van mijn 6 jaar, hoop het nu ook goed te kunnen volgen
                Hopelijk dit jaar niet teveel incidenten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door skipe007 Bekijk Berichten
                  vorig jaar heb ik het daarop altijd gevolgd en dat was een goede verslaggeving is natuurlijk normaal dat ze redelijk wat nederlandse rijders enzo in zicht brengen maar mooie sfeerbeelden en meer rally dan interviews alleszins

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dieter20 Bekijk Berichten
                    vorig jaar heb ik het daarop altijd gevolgd en dat was een goede verslaggeving is natuurlijk normaal dat ze redelijk wat nederlandse rijders enzo in zicht brengen maar mooie sfeerbeelden en meer rally dan interviews alleszins
                    Amai wat een zin!

Leestekens !

Comment

Loomans dan toch niet zijn nieuwe Nemesis.

Dakar - Loomans laat Nemesis thuis

Peter Baert op 2/1/2008 om 14:03 | video |

Jackie Loomans rijdt de komende Dakar niet met de nieuwe Bowler Nemesis, maar met zijn vertrouwde Bowler Wildcat. Loomans besloot de Nemesis thuis te laten na een laatste test vorige week in Lommel.

In extremis heeft Loomans beslist om terug te grijpen naar vertrouwd materiaal voor de Dakar, die nu zaterdag in Lissabon van start gaat. Ondanks het brede spoor en de onafhankelijke vering blijkt de Nemesis nog niet klaar voor slopend werk in mul zand en duinen.

Loomans: “Onze Nemesis is intussen al teruggestuurd naar constructeur Bowler in Engeland. Het is een mooie racemachine, met alles erop en eraan, maar ik vrees dat ik met de Nemesis niet ver zal geraken, als de Dakar echt wordt zoals de organisatoren beloofd hebben. De Nemesis is comfortabel en snel voor het snelle werk in Marokko, maar niet voor het zand. Dat bleek toen we de auto vorige week testten in Lommel. Eerst en vooral staat de Nemesis op 18-duims velgen en kunnen we maar één soort band monteren. Bovendien zijn de verhoudingen van de bak te lang en staat de auto te laag. Voorts zijn er geen wisselstukken voorhanden en staat de elektronica nog niet op punt. Om goed te presteren in de duinen, moet je met de Nemesis agressief rijden, maar dan neem je veel risico’s en agressief rijden is niet mijn stijl. Ik wou dan ook geen risico nemen en heb besloten onze oude Wildcat in te zetten. Als we zoveel zand en duinen krijgen als ze beloofd hebben, dan ben ik veel beter af met de Wildcat.”

Loomans, die opnieuw met Joël Smets als co op pad gaat, begint zaterdag aan zijn 20ste Dakar.

bron: PITSTOP.TV

Comment

Comment

wie zijn de belgen dit jaar?

Comment

die zit idd wel schoon vast
                            Ik vind em wel mooi die nieuwe bowler

Comment

voorlaatste filmke vn saby, da is toch echt genieten he om naar zoiets te zien.
                              Wat ik wel jammer vind is dat ze altijd maar de topautos laten zien
                              (VW, pajero EVO en X3, terwijl ze de andere bowlers, landcruisers, pajeros, nissan,..) bijna niet in beeld komen

Comment

Vreemd, die RAV pick-up!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                                  Vreemd, die RAV pick-up!
                                  Heeft Albert Vanierschot daar al niet 1 of meerdere Dakars meegereden. Als ik het mij goed voorheb moest deze wegen dienen als snelle assistentie voor Wouters en Feryn.

Comment

Is er een zender waar ik dagelijks op kan afstemmen voor een kort verslagje?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten

Is er een zender waar ik dagelijks op kan afstemmen voor een kort verslagje?
                                      Eurosport

TF1 ook dacht ik.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                      Bestelt
                                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                        Eurosport

TF1 ook dacht ik.
                                        TF1 zou me verbazen, 't zal eerder France 2 of France 3 zijn.

En normaal gezien ook weer een zeer goed dagelijks verslag op La Deux

Comment

Dakar 2008 mogelijk afgelast

De kans bestaat dat de Dakar 2008 wordt afgelast door de onveilige situatie in Mauretanië, een van de landen waar de rally normaal moet passeren.

Organisator Amaury Sport Organisation (ASO) heeft alvast een 'uitzonderlijke mededeling' gepland om 13 uur. De Dakar start normaal zaterdag in het Portugese Lissabon. (afp/ka)

(Later meer)

Bron: hln.be

't Zou vreemd zijn moesten ze de hele Dakar rally aflassen, is veel te veel geld met gemoeid...

Comment

Working...
                                          X