Oorspronkelijk geplaatst door gtx
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dakar 2008
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk BerichtenI know... maar vergeet niet dat voor 99% van alle regio's/landen/dorpen/stammen/etc. de doortocht van de Dakar een echt feest is hé!
Terroristen zijn altijd en overal slechts een kleine minderheid van mensen die een vreemde hersenkronkel hebben en die het nodig achten om de boel te verbrodden voor de andere. En hier is het niet anders...
Mogen we het wel zo abstract als 'terrorisme' bestempelen?
In de meeste gevallen gaat dit toch over struikrovers en opportunisten (van de hetze gebruik maken om 'goedgekeurd' buitenlanders af te schieten)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk BerichtenVroeger was dan ook alles beter hé...
Als er nu één of andere pipo 'denkt', want dat doen ze tegenwoordig alleen maar, dat er iets zou kunnen gebeuren, begint iedereen zijn broek vol te schijten van schrik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk BerichtenUiteraard! Voor de lokale 'beschaafde' bevolking is dit in ramp!!! Beeld je de middenstand in Dakar effe in.....horeca, merchandising, etc....
Mogen we het wel zo abstract als 'terrorisme' bestempelen?
In de meeste gevallen gaat dit toch over struikrovers en opportunisten (van de hetze gebruik maken om 'goedgekeurd' buitenlanders af te schieten)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenDat hoorde er gewoon bij.
Als er nu één of andere pipo 'denkt', want dat doen ze tegenwoordig alleen maar, dat er iets zou kunnen gebeuren, begint iedereen zijn broek vol te schijten van schrik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk BerichtenVergeet niet dat de Dakar nu wel tien keer groter en belangrijker is dan 20 jaar geleden hé! De gevolgen zouden dus best wel eens serieuze proporties kunnen aannemen ivm 20 jaar geleden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenCircus is wel groter, maar de bedoeling is nog steeds om zo snel mogelijk van Parijs naar Dakar te rijden.
Comment
-
Zwarte dag voor de autosport.
Mijn weekend begint slecht
Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk BerichtenMaxime, relaaax, ik ben met uw kloten aan't rammelen
Het is jammer voor ons ja....maar beeld u de mensen ter plaatse effe in:
No future, geen geld, en dan komen enkele rijke imperialistische zwijnen door de dorpen vlammen en af en toe een kind omver knallen
Je zou voor minder de wapens trekken als lokaal stamhoofd (gebruik makende van de reeds bestaande crisis-sfeer in Mauretanië)
Dat er ongelukken gebeuren is natuurlijk te betreuren.
Maar er zijn véél meer plaatsen op deze aardbol waar armoede en decadentie met elkaar in aanraking komen maar wat niemand iets kan schelen. Maar omdat dit nu de Paris-Dakar is dan zit het spel op de wagen. Hoge bomen vangen véél wind?
Je moet maar eens de reacties bij artikels op krantensites zien. Allemaal naïevelingen die blij zijn dat dit er niet doorkomt. Dat het alleen maar geldverspilling is en slecht voor het milieu en blablabla. Maar als je kijkt naar voetbal, is dat een véél grotere geldverspilling. In de dakar gaat het om kleingeld als je kijkt naar de lonen en stadions van het topvoetbal.
Mensen zijn naïef...
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichteninderdaad, zelfs het vuurwerk in Brussel had schrik van de terroristen
Als ze de komende dagen wat bommen plaatsen in de winkelstraten van grote steden vallen er meer slachtoffers...
Comment
-
Spijtige zaak.
Zoals sommigen hier reeds aanhaalden: het wordt binnenkort onmogelijk om nog een groot (sport)evenement te organiseren zonder dat er een dreiging van (Moslim) terreur komt bij kijken.
Een mensenleven is onschatbaar qua waarde ... maar moeten we ons als westerlingen steeds laten in de hoek zetten door terroristen? Dit is nu volgens mij net wat ze willen bereiken ... tenzij er iemand echt in geloofd dat de kopstukken van terreurorganisaties dit doen puur uit geloofsovertuiging. Ook zij hebben hier hun agenda.
De dreiging tov de Dakar organisatie moet in ieder geval van zware aard zijn. Anders zouden ze denk ik niet zomaar hun (miljoenen)evenement zomaar last minute gaan afblazen. Het is misschien een raar idee ... maar waarom de deelnemers zelf niet laten kiezen of ze het risico nemen of niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk BerichtenHet is jammer voor ons ja....maar beeld u de mensen ter plaatse effe in:
No future, geen geld, en dan komen enkele rijke imperialistische zwijnen door de dorpen vlammen en af en toe een kind omver knallen
Je zou voor minder de wapens trekken als lokaal stamhoofd (gebruik makende van de reeds bestaande crisis-sfeer in Mauretanië)
Het klinkt zwart/wit, maar ik kan het niet beter verwoorden.
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk BerichtenI know... maar vergeet niet dat voor 99% van alle regio's/landen/dorpen/stammen/etc. de doortocht van de Dakar een echt feest is hé!
Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
Dat is wel zéér zwart-wit...
Dat er ongelukken gebeuren is natuurlijk te betreuren.
Maar er zijn véél meer plaatsen op deze aardbol waar armoede en decadentie met elkaar in aanraking komen maar wat niemand iets kan schelen. Maar omdat dit nu de Paris-Dakar is dan zit het spel op de wagen. Hoge bomen vangen véél wind?
Da's toch een idiote stelling? Dus als jij dan een gebroken arm hebt ga je niet naar de dokter want ergens in Sudan zit iemand met ebola en aids en die kan ook niet naar de dokter.
Armoed en decadentie mag met elkaar in aanraking komen, zolang het maar niet "erger" is als ergens anders ter wereld?
Let op, ik ben niet tegen parijs-dakar, maar ik maak er wel kanttekeningen bij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenCircus is wel groter, maar de bedoeling is nog steeds om zo snel mogelijk van Parijs naar Dakar te rijden.
meer deelnemers = meer bekende vedettes aan de start = grotere budgetten (van al dan niet fabrieksteams) = grotere organisatie = meer media-aandacht.
Je begrijpt toch ook wel dat als er vandaag een deelnemer uit de Dakar wordt doodgeschoten, de media-heisa daarrond 100 keer groter zou zijn als pakweg 20 jaar geleden.
Stel je dan voor dat de organisatie weet had van de mogelijke dreiging en dat ze het event gewoon had laten doorgaan... dan zou er pas een bom zijn ontploft!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenPure onzin, als je't mij vraagt. Jij DENKT dat dat voor die 99% een echt feest is, maar volgens mij IS het dat helemaal niet altijd.
Zelfs in naslagwerk van mensen die volledig losstaan van de Dakar-organisatie valt te lezen hoe enthousiast de lokale bevolking is over deze rally!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door oveRRide Bekijk BerichtenSpijtige zaak.
Zoals sommigen hier reeds aanhaalden: het wordt binnenkort onmogelijk om nog een groot (sport)evenement te organiseren zonder dat er een dreiging van (Moslim) terreur komt bij kijken.
Een mensenleven is onschatbaar qua waarde ... maar moeten we ons als westerlingen steeds laten in de hoek zetten door terroristen? Dit is nu volgens mij net wat ze willen bereiken ... tenzij er iemand echt in geloofd dat de kopstukken van terreurorganisaties dit doen puur uit geloofsovertuiging. Ook zij hebben hier hun agenda.
De dreiging tov de Dakar organisatie moet in ieder geval van zware aard zijn. Anders zouden ze denk ik niet zomaar hun (miljoenen)evenement zomaar last minute gaan afblazen. Het is misschien een raar idee ... maar waarom de deelnemers zelf niet laten kiezen of ze het risico nemen of niet.
Voor de organisatie is het moeilijk. Nu krijgen ze bakken kritiek over zich.
Als ze toch doorgaan en er gebeurd eventueel iets, krijgen ze ook bakken kritiek over zich. Het is nooit goed.
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenDa's toch een idiote stelling? Dus als jij dan een gebroken arm hebt ga je niet naar de dokter want ergens in Sudan zit iemand met ebola en aids en die kan ook niet naar de dokter.
Armoed en decadentie mag met elkaar in aanraking komen, zolang het maar niet "erger" is als ergens anders ter wereld?
Dat zeg ik toch helemaal niet...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
Dat zeg ik toch helemaal niet...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenNo hard feeling he, jouw tekst kwam gewoon zo wat over.
Het is autosport, een uitdaging voor mens en machine.
En veel tecnieken en materialen gebruikt in de wagens komt ook terecht in de particuliere wagens om ze beter en veiliger te maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk Berichten
Een horde BV's die door Afrika willen vlammen (af en toe een kind omver rijden), op zoek naar het avontuur
en nu gelasten ze het af?!
Terug naar de tijd van honderd jaar geleden zou ik zeggen. Bijna alles wat we doen, zelfs dit forum, is tijdverdrijf voor de rijke westerlingen...
Comment
-
In plaats van hier allemaal te verkondigen hoe het wel zou moeten gebeuren stel ik voor dat jullie zelf eens wat proberen te organiseren.
Geen simpel meetingje, maar een wedstrijd, race, gewoon in Vlaanderen.
Als je ziet welke papierwinkel en toelatingen je hier al nodig hebt, dan gaat jullie goesting vlug over zijn, laat staan dat je dan nog in staat bent om beslissingen te nemen die voor duizenden mensen een ramp betekenen.
Comment
Comment