Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FIA GT 2006

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• FIA GT 2006

Dit is toch ook een groot internationaal kampioenschap net als de F1 en WRC maar hier heb ik geen topic over gevonden, dus bij deze.

Ik zal de aftrap geven met het bericht dat Oreca, het legendarische Franse team dat met de welbekende Vipers het record van het hoogst aantal overwinningen in het kampioenschap haalde, in 2006 terugkeert naar de GT-racerij. Ze hebben een akkoord afgesloten met saleen om een programma van uithoudingsraces op te starten met als hoofddoel een deelname aan de 24h Du Mans. Ze zullen ook deelnemen aan enkele races in de FIA GT en LMS kampioenschappen en verder word er ook een klantenservice opgericht op het oude continent enkel en alleen voor de competitie.
    BMW = Freude Am Fahren

Dat belooft weer een schitterend jaar te worden! En zeker met de nieuwe GT3-races in het voorprogramma in de Europese races

Comment

Ik durfde er al geen meer te maken aangezien de topics van de vorige jaren zo weinig succes hadden.

Jup, ze gaan meedoen in een Saleen S7R en een klantenservice oprichten voor de bestaande teams in Europa. Dat is goed nieuws voor Konrad, Shaun Balfe, Ray Mallock Limited... die vroeger altijd bij de Amerikaanse service moest aankloppen.

Officieel bericht kan je HIER zien.

Ik kijk vooral uit naar het gevecht tussen de MC12, de DBR9 en de C6R

Ivm de GT3: SRO is er nog niet aan uit of ze bij de 24u van Spa de GT3 wagens gaan laten meerijden tijdens de race zelf, of als een voorprogrammarace gaan gebruiken. Dat laatste zit er wel dik in aangezien de WTCC verdwijnd uit de LG Super Racing weekends (wat naart schijnt zelfs gewoon stopt)
      Last edited by ; 12/01/2006, 22:01.

Comment

Dit topic moet er zeker zijn! FIA GT vind ik echt super, hoewel ik er nog niet zoveel van ken.

Ik verlang nu al weer naar de sfeer tijdens de 24u van Francorchamps.

Comment

Wat valt er te kennen? Kijken, luisteren en genieten

Comment

Hehe, ja 't is waar.
            Maar ik bedoel dat ik de reglementen, de klassementen, categoriën (hoewel GT en NGT zeker?), pilote ed nog niet zo goed ken. Maar dat komt nog wel!

Comment

Tuurlijk moet dit topic er zijn !

Ergens al een autosport kalender te vinden ? Kwestie van ons jaar goed te plannen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem
                Tuurlijk moet dit topic er zijn !

Ergens al een autosport kalender te vinden ? Kwestie van ons jaar goed te plannen
                In de eerst volgende "Autonews" magazine zou er naar goede gewoontje weer eentje moeten zitten. Komt uit ergens volgende week.

Comment

thx, zal ik dan trachten te bemachtigen

Comment

Hier staat ook al een kalender op. Van fia gt, F1, wtcc,etcc, truckrace, etc.

Comment

En HIER die van de belcar bij kalender.

Comment

En HIER vind je niks!

Sorry, kvond gewoon grappig

Comment

IK ken ook nog niet zo veel van de fia gt (ik volg het nog maar van begin afgelopen seizoen) maar ik weet wel dat GLPK volgend jaar een C5R en een C6R heeft, net als PSI Experience. Ik kan mss even de website posten: www.fiagt.com
                          BMW = Freude Am Fahren

Comment

Jup, maar PSI is nog niet zeker om mee te doen aan de Fia GT. Questie van prioriteiten stellen. Ik hoop iig van wel.

Comment

Een nieuw Oostenrijks team gaat met een DBR9 rijden met als piloten Karl Wendlinger en Philipp Peter.

Dat maakt van dit team onmiddellijk 1 van de topfavorieten: Peter en Wendlinger horen al een tijdje tot de toppiloten van de Fia GT. Deze Aston gaat trouwens op Dunlops rijden, met de BMS Astons op Pirelli's en de Cirtek op Michelins.

bronnen:

Comment

nog eens wat nieuws posten:
                                The Balfe Motorsport team is in the middle of a full winter schedule which has seen the team completely strip its new Saleen S7R of every nut and bolt in readiness for the forthcoming FIA GT season. The Lincolnshire team has taken the car back down to its bare chassis and is beginning to rebuild the 650bhp machine and has started to develop certain areas to make life easier. “We sat down not long after the test and wrote out the job list for what needs doing to it, it was a long list! ” Shaun Balfe said. An announcement on the driver line-up for the Saleen should be ready in the next couple of weeks, with final negotiations underway. “We have had a lot of interest from some very well known drivers, which is great for the team as it means we’ve got the reputation of running a good car. We have some more things to sort out but we’re hoping to announce the line-up very shortly,” added Balfe
                                BMW = Freude Am Fahren

Comment

nog wat:
                                  As well as the win from the Cirtek Aston Martin, the other FIA GT cars did very well in Brazil. The GLPK Carsport Corvette was competitve throughout, putting on a great show with the Aston Martin, and taking the lead on a number of occasions. The Konrad Saleen S7 cars, back in their turquoise and white traditional team livery, were an excellent third and sixth, while the GPC Sport Ferrari, in the hands of the Marques family and Philipp Peter, recovered well after an early problem, fighting back into the top ten. Antonio Hermann, organiser of the event, finished on the podium for Konrad : "I enjoyed the race very much. But I think the best thing for me is that Nelson and Helio were on the top step of the podium - much better than me ! This is the first time ever that I've lost a race and been happy about it ! This is just a little taste of what we will have next year !"
                                  BMW = Freude Am Fahren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be
                                    Een nieuw Oostenrijks team gaat met een DBR9 rijden met als piloten Karl Wendlinger en Philipp Peter.

Dat maakt van dit team onmiddellijk 1 van de topfavorieten: Peter en Wendlinger horen al een tijdje tot de toppiloten van de Fia GT. Deze Aston gaat trouwens op Dunlops rijden, met de BMS Astons op Pirelli's en de Cirtek op Michelins.

bronnen:

http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=10684
                                    http://fiagt.com/newsitem.php?key=854
                                    Diep respect voor Wendlinger.Wat die man al niet heeft gedaan voor de autosport.

Comment

nog eens wat gaan neuzen op de website:
                                      Monaco-based team JMB Racing, winner of the 2001 N-GT Championship with the Ferrari Modena and runner-up in 2002 and 2003, has announced that they will enter two Ferrari 430 cars in the GT2 category of the 2006 series. One car will be driven by team regulars Peter K-utemann and Antoine Gosse. They will aim for points towards the team title, while a second crew- yet to be announced - will be aiming for the GT2 drivers' title. Having already announced their GT3 plans, JMB Racing is also working on a GT2 programme, which will be made public soon
                                      Last edited by wouteb; 14/02/2006, 18:28.
                                      BMW = Freude Am Fahren

Comment

Toine Hezemans has explained that it was looking likely that the GLPK Carsport combination would continue in 2006, with the same driver line-up of Mike Hezemans, Anthony Kumpen and Bert Longin - but with the new Corvette C6 car. "Following talks over the weekend, this is the most probable scenario," Toine said. "It is an excellent team, with a good atmosphere, and we have to be able to aim for the top. The car should be very competitive." The trio claimed two wins in 2005 with the C5, at Imola and Zhuhai.
                                        12345
                                        BMW = Freude Am Fahren

Comment

Working...
                                        X