Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FIA GT 2006

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Jup, het geluid van beiden lijken zeer goed op elkaar.

    Ik ben er eerlijk gezegd niet voor te vinden, geef mij maar het diepe gebrom van de Corvettes.

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be
      Jup, het geluid van beiden lijken zeer goed op elkaar.

      Ik ben er eerlijk gezegd niet voor te vinden, geef mij maar het diepe gebrom van de Corvettes.
      Het Ferrari en AM geluid begint na een tijdje pijn te doen aan de oren.

      En ik zeg het nog eens: geef mij maar de sound van de Schnitzer M3. Dat was pas een pure sound! So smooth Ik krijg er nog altijd rillingen van.

      Comment


      • #63
        nee, nee, nee Corvettes

        Ik kijk in ieder geval uit naar dit seizoen. Zeker naar die GT3-cup.

        Misschien nog wat nieuws:

        Het Engelse Scuderia Ecosse gaat zich toeleggen op de FIA GT2. Ze nemen deel met de 2 Ferrari's 360 waarmee ze vorig jaar het Britse GT kampioenschap domineerden. Hierdoor wordt ook het GT2 kampioenschap wat fleuriger. Vorig jaar was het gewoon een Porschecup.

        (bron: fiagt.com)

        Comment


        • #64
          @d_t_b: bestaat de kans dat Ferrari een opvolger zal ontwikkelen (of laten ontwikkelen) voor de 550 en 575? Dat zou pas leuk zijn!

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete
            @d_t_b: bestaat de kans dat Ferrari een opvolger zal ontwikkelen (of laten ontwikkelen) voor de 550 en 575? Dat zou pas leuk zijn!
            Wss zal de 599 binnen enkele jaren de 550 en 575 komen vervangen denk ik

            Comment


            • #66
              De 575 GTC is op dit moment eigenlijk nog altijd aan het groeien. De auto begint nu aan zijn 3de volledig seizoen. Dus ik denk dat die nog wel 2-3 jaar zal mee blijven draaien.

              De 575 is trouwens geen opvolger voor de 550: de 550 was een volledig zelfstandig project van Prodrive, zonder ondersteuning van Ferrari zelf. Toen Ferrari zag wat voor een succes de 550 had, wilden ze dit zelf (en zoals ze dachten beter) doen en gaven ze NTechnology de opdracht de 575 te prepareren.
              De 575 won zijn eerste race in 2003 op Estoril, maar kon daarna niet veel potten meer breken (2de in de 24u van Spa 2004 na massale investeringen en het aantrekken van Mika Salo en nog een overwinning in Donington 2004).

              Nu is GPC zelf de wagen aan het ontwikkelen en dat lukt aardig.

              De 599 moet trouwens nog uitkomen zeker?

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be
                De 575 GTC is op dit moment eigenlijk nog altijd aan het groeien. De auto begint nu aan zijn 3de volledig seizoen. Dus ik denk dat die nog wel 2-3 jaar zal mee blijven draaien.

                De 575 is trouwens geen opvolger voor de 550: de 550 was een volledig zelfstandig project van Prodrive, zonder ondersteuning van Ferrari zelf. Toen Ferrari zag wat voor een succes de 550 had, wilden ze dit zelf (en zoals ze dachten beter) doen en gaven ze NTechnology de opdracht de 575 te prepareren.
                De 575 won zijn eerste race in 2003 op Estoril, maar kon daarna niet veel potten meer breken (2de in de 24u van Spa 2004 na massale investeringen en het aantrekken van Mika Salo en nog een overwinning in Donington 2004).

                Nu is GPC zelf de wagen aan het ontwikkelen en dat lukt aardig.

                De 599 moet trouwens nog uitkomen zeker?
                Ik denk dat die nu al wel te bestellen is hoor

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be
                  De 575 GTC is op dit moment eigenlijk nog altijd aan het groeien. De auto begint nu aan zijn 3de volledig seizoen. Dus ik denk dat die nog wel 2-3 jaar zal mee blijven draaien.

                  De 575 is trouwens geen opvolger voor de 550: de 550 was een volledig zelfstandig project van Prodrive, zonder ondersteuning van Ferrari zelf. Toen Ferrari zag wat voor een succes de 550 had, wilden ze dit zelf (en zoals ze dachten beter) doen en gaven ze NTechnology de opdracht de 575 te prepareren.
                  De 575 won zijn eerste race in 2003 op Estoril, maar kon daarna niet veel potten meer breken (2de in de 24u van Spa 2004 na massale investeringen en het aantrekken van Mika Salo en nog een overwinning in Donington 2004).

                  Nu is GPC zelf de wagen aan het ontwikkelen en dat lukt aardig.

                  De 599 moet trouwens nog uitkomen zeker?
                  Ah ok. De 599 zal binnenkort uitkomen dacht ik. Hij is allesinds al officieel voorgesteld dus lang kan dat niet meer duren.

                  Het is een beetje jammer dat er zo altijd slechst twee of drie topmerken zijn die strijden voor de overwinning vind ik.
                  In het begin was er de onklopbare Viper, daarna kwam de Ferrari met daartussen nog eens de Lister Storm. Vervolgens was er de Saleen die wel niet erg betrouwbaar was voor 24u, wel voor kortere races. En dit jaar zal het voornamelijk gaan tussen de AM DBR9 en Maserati MC12.

                  Er staan wel altijd een hoop schone en snelle GT's aan de start, maar de strijd om de overwinning gaat nooit echt tusses alle merken en dat vind ik een beetje jammer.

                  Comment


                  • #69
                    Tja

                    Ik denk dit jaar vooral aan de Aston, de Maserati en de C6R. Dan nog oppassen voor de 575 als gevaarlijke outsider en de onbekende factor: de Oreca Saleens. De Lister is spijtig genoeg verouderd, net zoals de Viper de voorbije 2 jaar en de Lamborghini heeft nooit echt meegestreden.

                    Comment


                    • #70
                      Laten we hopen op de Corvette!

                      Ja, hoe zit dat eigenlijk met die Lambo? Rijdt die nog? want veel races heeft ie toch nog niet gereden?

                      Comment


                      • #71
                        Op Paul Ricard hebben 2 teams getest met een Murciélago: Reiter Engineering en Team B racing.

                        Reiter heeft vorig jaar 4 keer meegedaan met als beste resultaat een 8ste plaats in Oschersleben.

                        Ze hadden ook gepland mee te doen aan de 24u, maar kregen het budget niet rond.

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be
                          Op Paul Ricard hebben 2 teams getest met een Murciélago: Reiter Engineering en Team B racing.

                          Reiter heeft vorig jaar 4 keer meegedaan met als beste resultaat een 8ste plaats in Oschersleben.

                          Ze hadden ook gepland mee te doen aan de 24u, maar kregen het budget niet rond.
                          Hopelijk zijn ze dit jaar wel weer present!

                          Man, wat kijk ik al uit naar die 24u!

                          Comment


                          • #73
                            Den deze niet zeker

                            Ik ben van plan dit jaar ook op vrijdag te gaan zodat ik ook de vrije trainingen kan zien.

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be
                              Den deze niet zeker

                              Ik ben van plan dit jaar ook op vrijdag te gaan zodat ik ook de vrije trainingen kan zien.
                              Lijkt me wel een goei idee!

                              Comment


                              • #75
                                Nadeel van de vrijdag voor de 24u is dat de pitlane dan meestal niet open is voor het (grote) publiek...

                                Je kan beter tijdens een race-test dag gaan kijken, ofwel op de testdag van de FIA GT zelf, daar kan je de wagens zelfs aanraken als je wil

                                Comment


                                • #76
                                  Wanneer zijn de 24 uren eigenlijk dit jaar? En bestel ik de tickets best op voorhand (waar?) of kan ik ze ter plaatse nog kopen?

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be
                                    Tja

                                    Ik denk dit jaar vooral aan de Aston, de Maserati en de C6R. Dan nog oppassen voor de 575 als gevaarlijke outsider en de onbekende factor: de Oreca Saleens. De Lister is spijtig genoeg verouderd, net zoals de Viper de voorbije 2 jaar en de Lamborghini heeft nooit echt meegestreden.
                                    Ik ben echt curieus naar Oreca.De Vipers indertijd waren zo snel dat de FIA op een bepaald moment besloot ze een gewichtshandicap van 50 kg te geven, en zelfs toen reden ze nog iedereen op een hoopje.Stel je'ns voor dat ze die stunt nog eens gaan overdoen met de Saleen...
                                    rood:Waar, maar dat is ook niet zo verwonderlijk als je weet dat de eerste exemplaren van de GTS/R reeds in '96 rondreden.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Ik bestel mijn tickets altijd bij Proximus: dan kun je ook nog de pitwalk doen en heb je toegang tot de Proximus tent boven op Eau Rouge. Niet dat we daar veel zitten

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be
                                        Ik bestel mijn tickets altijd bij Proximus: dan kun je ook nog de pitwalk doen en heb je toegang tot de Proximus tent boven op Eau Rouge. Niet dat we daar veel zitten
                                        Wij doen het ook altijd op die manier!

                                        Comment


                                        • #80
                                          En er komt weer een titelkandidaat voor GT2 bij: het Italiaanse Ebimotors heeft bekend gemaakt dit jaar het volledige seizoen te zullen rijden met 2 Porsches GT3RSR. Rijders zijn Emmanuel Collard (vice-kampioen GT2-NGT in 2004 en 2005) met Luca Riccitelli (reed mee in 2000 en 2001 met een overwinning) en Luigi Moccia (2005 podiums in Monza, 24u Spa, Istanbul, Zhuhai en Bahrein) met Emanuele Busnelli.

                                          Ebimotors reed in 2005 een beperkt programma, maar was toch 3de GT2 team.



                                          Ikzelf had Moccia samen met Collard gezet zodat ge een goede en een minder rijdersduo hebt. Nu gaan ze problemen hebben om beide GruppeM wagens te kunnen volgen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X