Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FIA GT 2006

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be
    Ik bestel mijn tickets altijd bij Proximus: dan kun je ook nog de pitwalk doen en heb je toegang tot de Proximus tent boven op Eau Rouge. Niet dat we daar veel zitten
    De pitwalk is dat boven de pitboxen of is dat de pitlane zelf? En hoeveel kosten die tickets? Kan je als Mobistar-klant ook tickets bestellen bij Proximus?
    BMW = Freude Am Fahren

    Comment


    • #82
      Pitwalk is dat ge ongeveer een 45 minuten in de pits mag wandelen voordat de wagens op de grid gezet worden. Als de race om 4u start is dat ongeveer van 2u30 tot 3u15. Sommige teams zijn dan al de motoren aan het opwarmen of oefenen nog eens een pitstop.

      Ge moet klant zijn van Proximus (abonnee dacht ik zelfs).

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door Peterke
        Nadeel van de vrijdag voor de 24u is dat de pitlane dan meestal niet open is voor het (grote) publiek...

        Je kan beter tijdens een race-test dag gaan kijken, ofwel op de testdag van de FIA GT zelf, daar kan je de wagens zelfs aanraken als je wil
        hmm heb je data van die testdagen?

        Comment


        • #84
          De testdag voor de FIA GT is meestal zo'n 2 weken voor de 24u zelf, vorig jaar viel die op 12 juli als ik me niet vergis...

          En de racing test days op Spa zijn op verschillende data, en die staan op de site van het circuit zelf .

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be
            Pitwalk is dat ge ongeveer een 45 minuten in de pits mag wandelen voordat de wagens op de grid gezet worden. Als de race om 4u start is dat ongeveer van 2u30 tot 3u15. Sommige teams zijn dan al de motoren aan het opwarmen of oefenen nog eens een pitstop.

            Ge moet klant zijn van Proximus (abonnee dacht ik zelfs).
            Merci voor de uitleg. Maar ik zal geen ticket kunnen kopendan aangezien ik klant ben bij mobistar Zijn er andere dagen waarbij er mogelijk FIA-GT wagens testen op Spa?
            BMW = Freude Am Fahren

            Comment


            • #86
              Op de testdag. Die is meestal een paar weken voor de 24u.

              Comment


              • #87
                Is er toevallig al een preciese datum bekendgemaakt voor die testdag? En kan je dan ook in de pitlane?
                BMW = Freude Am Fahren

                Comment


                • #88
                  Nope, nog geen precieze datum gevonden.


                  Btw, nog wat nieuws:

                  -BMS heeft de line-up voor de 2de Aston Martin bekend gemaakt. De piloten op die AM zijn Pescatori (Italië) en Ramos (Portugal). Pescatori werd NGT kampioen in 2001 met een Ferrari 360 terwijl Ramos vroeger actief was in de Fia GT met een Saleen S7R van Graham Nash.

                  -Er komt nog een Aston Martin bij en ook weer met een top pilotenduo: Phoenix Racing (thuisbasis: Nurburgring) zet een DBR9 in met als piloten Deletraz en Piccini. Deletraz en Piccini waren de laatste jaren actief met een Ferrari 575 GTC van GPC Sport. Phoenix is vooral bekend van de DTM waar ze de officiële Opel Calibra's en Astra's runden.


                  bron voor beide nieuwsfeiten: fiagt.com

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be
                    Nope, nog geen precieze datum gevonden.


                    Btw, nog wat nieuws:

                    -BMS heeft de line-up voor de 2de Aston Martin bekend gemaakt. De piloten op die AM zijn Pescatori (Italië) en Ramos (Portugal). Pescatori werd NGT kampioen in 2001 met een Ferrari 360 terwijl Ramos vroeger actief was in de Fia GT met een Saleen S7R van Graham Nash.

                    -Er komt nog een Aston Martin bij en ook weer met een top pilotenduo: Phoenix Racing (thuisbasis: Nurburgring) zet een DBR9 in met als piloten Deletraz en Piccini. Deletraz en Piccini waren de laatste jaren actief met een Ferrari 575 GTC van GPC Sport. Phoenix is vooral bekend van de DTM waar ze de officiële Opel Calibra's en Astra's runden.


                    bron voor beide nieuwsfeiten: fiagt.com
                    Aan hoeveel AM zitten we nu al in dit kampioenschap?

                    Comment


                    • #90
                      Ik kan het ook niet bijhouden. Eens opsommen:

                      2 BMS
                      1 RaceAlliance
                      1 Team Phoenix
                      1 Cirtek

                      5 voor zover ik weet dus.

                      Comment


                      • #91
                        Doet Gabriel Gardel dit jaar niet mee in de FIA-GT? Ik heb gelezen dat hij blijkbaar LMS gaat rijden met een AM DBR9 van Larbre samen met Vincent Vosse.

                        Comment


                        • #92
                          Kan goed zijn van Gardel. Tussen beide kampioenschappen gebeuren ieder seizoen wel wissels. Zo ging Larbre na 2003 naar de LMS, maar kwamen in 2005 terug. BMS wisselde na 2004, hun kampioenenjaar, en komen dit jaar weer terug.


                          GLPK Carsport gaat volgend seizoen trouwens met Michelins op de C6R rijden. Belangrijk als je weet dat ze vorig jaar toch een paar races verloren hebben door met Pirelli te rijden. Zeker de 24u van Spa, waar ze voor geen enkele weersomstandigheid een goed rubber hadden. Zowel in het droog als in de regen werden ze afgedroogd door Maserati, dat ... ook met Pirelli's reed.

                          Het verschil is echter dat de Maserati ontwikkeld is met Pirelli's, terwijl de Corvettes gemaakt zijn voor Michelins of Goodyear. Pirelli had geen goede band kunnen ontwikkelen voor de Corvettes in natte en koude omstandigheden. In warme omstandigheden stonden ze wel op punt.

                          Michelins zullen dus wel een verschil maken en de Corvette een grotere regelmaat bezorgen.

                          Voor de Belcar is nog niets beslist. Groot probleem is dat Kumpen al heel zijn carrière met Pirelli rijdt en daar bij wijze van spreke fifi aan huis is geworden. Hij kan altijd goede deals sluiten met Pirelli. Zo lag er voor dit seizoen een gratis campagne op tafel. GLPK Carsport zou dus niets moeten betalen voor het rubber, terwijl Pirelli volop ging investeren in de Fia GT.
                          Nu moeten ze wel betalen voor Michelin.

                          bron: pitstop.tv

                          Comment


                          • #93
                            Misschien toch wel de juiste keuze, die Michelins. Resultaten gaan toch nog altijd boven het feit dat je ergens kind aan huis bent. 't Is jammer voor Kumpen maar als hij dit jaar een paar keer op de hoogste trede van het podium mag klimmen, zal ie dat snel vergeten.

                            Comment


                            • #94
                              In de schaduw van de F1 GP van Europa start dit weekend de Fia GT in Silverstone.

                              Vandaag is de eerste vrije training gereden, waarin de Aston Martin DBR9 van Phoenix Racing, met Andrea Piccini en Jean-Denis Deletraz aan het stuur, 1.2 seconde sneller was dan de Vitaphone MC12 van Biagi en Davis. 3de was de Zakspeed Saleen van Bert en Janis.

                              De GT2 klasse werd gedomineerd door de Ferrari's 430 GT2 met de eerste 5 plaatsen. Scuderia Ecosse was het snelste. Achter de 5 Ferrari's staat Ebimotors met een Porsche 996 GT3 RSR. 7de is de LNT Panoz.

                              GLPK Carsport draaide een 9de tijd met hun C6R, terwijl de Vertigo van Belgian Racing een 25ste tijd op 29 deelnemers neerzette. De Vertigo is de enige deelnemer in de G2 klasse.

                              Comment


                              • #95
                                Ola, de heerschappij van de Porsche in GT2 lijkt gebroken...

                                Foto's van die F430?

                                Comment


                                • #96
                                  Deze is van Scuderia Ecosse



                                  Lekker ding

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete
                                    Ola, de heerschappij van de Porsche in GT2 lijkt gebroken...

                                    Foto's van die F430?
                                    Er is geen semi-fabrieks team zoals Gruppe M of Freisinger meer. Ik denk dat Porsche zich nu toelegt op de ontwikkeling van de 997 variant.

                                    Comment


                                    • #98
                                      De testdag van de 24H Spa vindt plaats op 2 juli, 2 dagen na de race in Oschersleben

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba
                                        Deze is van Scuderia Ecosse



                                        Lekker ding
                                        Geluid zal ook wel de moeite zijn

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be
                                          Er is geen semi-fabrieks team zoals Gruppe M of Freisinger meer. Ik denk dat Porsche zich nu toelegt op de ontwikkeling van de 997 variant.
                                          Aja ok... zo'n dingen weet ik allemaal niet.

                                          Ik weet wel één ding: ik kan niet wachten tot de 24u van Francorchamps!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X