Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
FIA GT 2006
Collapse
X
-
Pitwalk is dat ge ongeveer een 45 minuten in de pits mag wandelen voordat de wagens op de grid gezet worden. Als de race om 4u start is dat ongeveer van 2u30 tot 3u15. Sommige teams zijn dan al de motoren aan het opwarmen of oefenen nog eens een pitstop.
Ge moet klant zijn van Proximus (abonnee dacht ik zelfs).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PeterkeNadeel van de vrijdag voor de 24u is dat de pitlane dan meestal niet open is voor het (grote) publiek...
Je kan beter tijdens een race-test dag gaan kijken, ofwel op de testdag van de FIA GT zelf, daar kan je de wagens zelfs aanraken als je wil
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_bePitwalk is dat ge ongeveer een 45 minuten in de pits mag wandelen voordat de wagens op de grid gezet worden. Als de race om 4u start is dat ongeveer van 2u30 tot 3u15. Sommige teams zijn dan al de motoren aan het opwarmen of oefenen nog eens een pitstop.
Ge moet klant zijn van Proximus (abonnee dacht ik zelfs).BMW = Freude Am Fahren
Comment
-
Nope, nog geen precieze datum gevonden.
Btw, nog wat nieuws:
-BMS heeft de line-up voor de 2de Aston Martin bekend gemaakt. De piloten op die AM zijn Pescatori (Italië) en Ramos (Portugal). Pescatori werd NGT kampioen in 2001 met een Ferrari 360 terwijl Ramos vroeger actief was in de Fia GT met een Saleen S7R van Graham Nash.
-Er komt nog een Aston Martin bij en ook weer met een top pilotenduo: Phoenix Racing (thuisbasis: Nurburgring) zet een DBR9 in met als piloten Deletraz en Piccini. Deletraz en Piccini waren de laatste jaren actief met een Ferrari 575 GTC van GPC Sport. Phoenix is vooral bekend van de DTM waar ze de officiële Opel Calibra's en Astra's runden.
bron voor beide nieuwsfeiten: fiagt.com
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_beNope, nog geen precieze datum gevonden.
Btw, nog wat nieuws:
-BMS heeft de line-up voor de 2de Aston Martin bekend gemaakt. De piloten op die AM zijn Pescatori (Italië) en Ramos (Portugal). Pescatori werd NGT kampioen in 2001 met een Ferrari 360 terwijl Ramos vroeger actief was in de Fia GT met een Saleen S7R van Graham Nash.
-Er komt nog een Aston Martin bij en ook weer met een top pilotenduo: Phoenix Racing (thuisbasis: Nurburgring) zet een DBR9 in met als piloten Deletraz en Piccini. Deletraz en Piccini waren de laatste jaren actief met een Ferrari 575 GTC van GPC Sport. Phoenix is vooral bekend van de DTM waar ze de officiële Opel Calibra's en Astra's runden.
bron voor beide nieuwsfeiten: fiagt.com
Comment
-
Kan goed zijn van Gardel. Tussen beide kampioenschappen gebeuren ieder seizoen wel wissels. Zo ging Larbre na 2003 naar de LMS, maar kwamen in 2005 terug. BMS wisselde na 2004, hun kampioenenjaar, en komen dit jaar weer terug.
GLPK Carsport gaat volgend seizoen trouwens met Michelins op de C6R rijden. Belangrijk als je weet dat ze vorig jaar toch een paar races verloren hebben door met Pirelli te rijden. Zeker de 24u van Spa, waar ze voor geen enkele weersomstandigheid een goed rubber hadden. Zowel in het droog als in de regen werden ze afgedroogd door Maserati, dat ... ook met Pirelli's reed.
Het verschil is echter dat de Maserati ontwikkeld is met Pirelli's, terwijl de Corvettes gemaakt zijn voor Michelins of Goodyear. Pirelli had geen goede band kunnen ontwikkelen voor de Corvettes in natte en koude omstandigheden. In warme omstandigheden stonden ze wel op punt.
Michelins zullen dus wel een verschil maken en de Corvette een grotere regelmaat bezorgen.
Voor de Belcar is nog niets beslist. Groot probleem is dat Kumpen al heel zijn carrière met Pirelli rijdt en daar bij wijze van spreke fifi aan huis is geworden. Hij kan altijd goede deals sluiten met Pirelli. Zo lag er voor dit seizoen een gratis campagne op tafel. GLPK Carsport zou dus niets moeten betalen voor het rubber, terwijl Pirelli volop ging investeren in de Fia GT.
Nu moeten ze wel betalen voor Michelin.
bron: pitstop.tv
Comment
-
In de schaduw van de F1 GP van Europa start dit weekend de Fia GT in Silverstone.
Vandaag is de eerste vrije training gereden, waarin de Aston Martin DBR9 van Phoenix Racing, met Andrea Piccini en Jean-Denis Deletraz aan het stuur, 1.2 seconde sneller was dan de Vitaphone MC12 van Biagi en Davis. 3de was de Zakspeed Saleen van Bert en Janis.
De GT2 klasse werd gedomineerd door de Ferrari's 430 GT2 met de eerste 5 plaatsen. Scuderia Ecosse was het snelste. Achter de 5 Ferrari's staat Ebimotors met een Porsche 996 GT3 RSR. 7de is de LNT Panoz.
GLPK Carsport draaide een 9de tijd met hun C6R, terwijl de Vertigo van Belgian Racing een 25ste tijd op 29 deelnemers neerzette. De Vertigo is de enige deelnemer in de G2 klasse.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_beEr is geen semi-fabrieks team zoals Gruppe M of Freisinger meer. Ik denk dat Porsche zich nu toelegt op de ontwikkeling van de 997 variant.
Ik weet wel één ding: ik kan niet wachten tot de 24u van Francorchamps!
Comment
Comment